Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Jag ska försöka ge ett bättre svar på frågan. Det handlar om att kunna diskutera saker som inte riktigt passar in någon annanstans, men inte heller duger som underlag till en trådstart. Jag kan ta som exempel det inlägg som ledde fram till att jag fick en varning. Jag ska försöka undvika att diskutea varningen i sig, för att undvika ytterligare varningar. Ibland är det väldigt svårt att följa Flashbacks regelverk korrekt. Jag tar bakgrunden till varningen som exempel.
Jag läste det här inlägget:
Jag ville svara på det inlägget. Inlägget, och mitt svar, handlar till stor del om epidemin, men skulle passa bättre i en tråd som har politisk inriktning. Men vilken tråd är lämplig? Det skulle vara ett jättearbete att leta fram en tråd där Agnes Wolds twitter passar in i ämnet. Ska jag starta en ny tråd? Ett inlägg som svarar på Agnes Wolds tweet skulle vara en mycket klen trådstart. Ifall det hade funnits en tråd som behandlade som politiska aspekterna av epidemin i allmänhet, så hade jag kunnat lägga mitt svar i den tråden. Men någon sådan tråd existerar inte. Därför lade jag mitt svar i samma tråd som inlägget som jag svarade på, vilket ledde till en varning.
Där har du ett litet exempel på varför det behövs en tråd som diskuterar alla möjliga aspekter av epidemin. Ifall du tittar igenom stora Corona-tråden, så kan du förmodligen hitta massor av inlägg som skulle passa bättre i en bred politisk tråd om Corona-epidemin.
Har du fått svar på din fråga varför en sådan tråd behövs?
Nej. Men, såsom "aw" har observerat, så innebär storleken att tråden har dragningskraft. Den dragningskraften har sugit åt sig uppmärksamhet, bort från den politiska Corona-sektionen, som har hamnat i skuggan av den stora tråden. Därför behöver vi skapa en tråd som har tillräckligt mycket dragningskraft för att konkurrera med den stora tråden.
Någonting sådant skulle kanske vara lämpligt. Då kan tråden suga åt sig dom inlägg som inte passar i andra trådar. Och vetenskaps-debattörerna skulle få ha sin avdelning i fred.
Åter igen så gör en skribent ett problem av något som inte är ett problem.
Var ska jag posta, ska jag skapa en ny tråd?
En snabb sökning gav vid handen följande tråd.
https://www.flashback.org/t3124505
En tråd om Folkhälsomyndighetens hantering av coronaviruset, där passar
troligen en diskussion kring det exempel som du har postat.
Fanns tråden inte när du hade behov av den kunde
du startat den.
Nu vill jag att någon förklarar varför
dragningskraft är något eftersträvansvärt eftersom att jag har stött på begreppet här i tråden. Ett argument som jag inte riktigt har förståelse för.
Är antalet inlägg prioriterat framför kvalitet och seriöst intresse?
Vill man diskutera en smal fråga får man oftast en mindre publik, kanske för att det är ett lågt intresse för frågan, bara att acceptera att ingen vill diskutera saken med dig. Det i sig kan väl knappast motivera varför just du med din fråga ska ha fritt spelrum där din fråga inte hör hemma?