2020-09-23, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Är Britton igång igen med sina flockimmunitetskalkyler haha

I April var ju 30 % av Stockholmarna smittade enl Britton och Stockholmarna skulle uppnå flockimmunitet i Maj.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/matematikprofessorn-ungefar-30-procent-i-stockholm-ar-smittade

"Britton-kalkyl" är en svensk variant på potemkin-kalkyl o ska inte tas bokstavligt.

Ja låt oss istället utgå från alarmisternas siffertrixande och killgissningar.
Citera
2020-09-23, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Om du på allvar tror att 5-10% av de som blir sjuka behöver IVA-vård så är du bortom all räddning.

Der er jo forskel på hvor mange der har haft brug for IVA og hvor mange der har fået adgang.

I foråret regner SSI med at 70000 danskere var smittet, 323 kom på IVA.
Så omkring 0,5% af alle smittede. Hvis tallene kan sammenlignes giver det omkring 500000 smittede svenskere.

Den gennemsnitlige IVA patient i Danmark var en mand på 68 år, omkring 7 år ældre end i Sverige
Citera
2020-09-23, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Hur kommer dessa människor igen hela tiden? Utan att skämmas? Varför anlitas de hela tiden? Kan jag få ett gig jag med? Det räcker tydligen bara med att se allvarlig och seriös ut Och naturligtvis säga saker som alla vill höra.

Därför att sådana som trådens sinnessvaga alarmister och journalisterna på DN efterfrågar siffror på allt, allt, allt och detta med en gång, nu, nu, nu, samt för att modellerna är osäkra. Dessa experter är också de främsta i ett mycket litet skrå. Lockdown Failiure Ferguson har haft våldsamt fel i alla sina alarmistiska prognoser för smittspridning i Storbritannien under varje sjukdomsutbrott sedan galnakosjukan, och därigenom ödelagt stora samhällsvården. Ändå anlitades han av Johnsons kabinett för en alarmistisk prognos av Covid 19-pandemin. Prognosen var falsk, Storbritannien tog ännu en gång ”det säkra före det osäkra”. Klockan närmar sig midnatt för de sorgliga resterna av det en gång så mäktiga brittiska imperiet.

Det är något otroligt barnsligt att kräva full transparens. Livet fungerar inte så.
Citera
2020-09-23, 15:40
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0taAlarmist
Ja låt oss istället utgå från alarmisternas siffertrixande och killgissningar.

Även i April o Juni skulle vi uppnå flockimmunitet. Så Britton räknar ju ut i princip varje månad att vi når flockimmunitet. Dock har vi en nedåtgående trend i "Brittonkalkylen" från 50% i April till 20% i September. Så kommer han räkna ut att vi har 15% immunitet i Oktober?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/halva-sveriges-befolkning-smittad-i-april

https://www.svd.se/ny-berakning-stockholm-kan-na-immunitet-i-juni
Citera
2020-09-23, 15:51
Medlem
Ser att Tom Britton gjort comeback. Varför? Varken alarmister eller förnekare tar den mannen på allvar för 5 öre.
Citera
2020-09-23, 15:56
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Ser att Tom Britton gjort comeback. Varför? Varken alarmister eller förnekare tar den mannen på allvar för 5 öre.

Han är nu klar med sin utbildning av TonyDR! De är nu båda experter i siffertrixande.
Citera
2020-09-23, 15:57
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noreplies
Och du är fortfarande debil ser jag som fortfarande tro på fabeln att man bara smittar om man har symptom.

Säkerligen smittar någon utan symptom men för helvete ska hela världen stänga ner pga det? Förbannade ynkryggar till jålpittar är ni alarmister! Själv jobbar jag arslet av mig för att samhället ska fungera, vad gör du förutom att vara rädd och ta bidrag?
Citera
2020-09-23, 15:58
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tveskaeg
Der er jo forskel på hvor mange der har haft brug for IVA og hvor mange der har fået adgang.

I foråret regner SSI med at 70000 danskere var smittet, 323 kom på IVA.
Så omkring 0,5% af alle smittede. Hvis tallene kan sammenlignes giver det omkring 500000 smittede svenskere.

Den gennemsnitlige IVA patient i Danmark var en mand på 68 år, omkring 7 år ældre end i Sverige

Vad försöker du säga?

Att i det perfekta landet Danmark så är det 0,5% som behöver iva, men i Sverige fler?
Citera
2020-09-23, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Säkerligen smittar någon utan symptom men för helvete ska hela världen stänga ner pga det? Förbannade ynkryggar till jålpittar är ni alarmister! Själv jobbar jag arslet av mig för att samhället ska fungera, vad gör du förutom att vara rädd och ta bidrag?

Jag har två företag och betalar mer skatt varje år än vad du och ditt importerade luder har gjort hela era liv.

Ditt jobb som matros är inte samhällsbärande , ej heller det lilla du betalar skatt. Tvärtom, du är en belastning för samhället.
Citera
2020-09-23, 16:14
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noreplies
Jag har två företag och betalar mer skatt varje år än vad du och ditt importerade luder har gjort hela era liv.

Ditt jobb som matros är inte samhällsbärande , ej heller det lilla du betalar skatt. Tvärtom, du är en belastning för samhället.

Sista gången jag skriver detta men jag är sjökapten och har för närvarande befäl på offshore fartyg, min sambo är 100% norrländska. Skrattretande och pinsamt att du försöker attackera min person i din frustration och rädsla. Att du sedan påstår dig vara företagare och samtidigt eldar på paniken kring covid betyder förmodligen att du kör postorder med handsprit och munblöjor, opportunistisk parasit således.

Hursomhelst borde allting avdramatiseras ögonaböj eftersom vi helt enkelt inte har råd med inlåsta ynkryggar i detta samhälle. Denna tråd består till 90% av infantila irrationellt tänkande stackare som märkligt nog önskar att digerdöden V2 är här. Men nej så är verkligen inte fallet
Citera
2020-09-23, 16:16
Bannlyst
Söndagssoffan 2020-09-20.

https://www.facebook.com/VetenskapsforumCovid19/videos/vb.115481450140212/348364779646724/?type=2&theater
Senast redigerad av snuttis 2020-09-23 kl. 17:07.
Citera
2020-09-23, 16:23
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Danmark testar samtidigt mest i världen om man räknar bort typ monacco, färöarna o.s.v.
https://i.imgur.com/DVoi1IW.png

En snäll fråga, hur många pølse får du plats med i röven innan det börjar göra ont?

Bara inse att Danmark är nordens nya Sverige när det kommer till Corona och det skiter du i för att du och dina 9 lärjungar har suttit och runkat bulle till hur jävla duktiga dom är när det kommer till corona.

Så jävla genomskinligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in