Citat:
Ursprungligen postat av
fryskyl
Jamen förlåt då Ruskigbuss.

Det var menat som ett lättsamt skämt.
Som sagt, dock: den intressanta frågan, åtminstone som jag ser det, är om vissa mods postade annorlunda innan de blev mods. Vågade mer. Var lite mer färgstarka. Mods är ju också -- med förlov sagt -- ofta rätt anala/autistiska vad gäller regeltolkningar, och tvekar ofta inte att döma för 1.01 om man skriver att "då har jag en bro att sälja dig" eller för 1.06 om man kallar en kille med en avatar av Einstein för Einstein.
De flesta mods är helt klart rätt smarta och vältaliga. Ibland kan man dock undra lite ledsamt om inte en figur som den där ugglan i politikforumet håller tillbaks med sina egna insikter och intelligens för att de nu ser modererandet som deras främsta uppgift. Samma med dig Ein... förlåt, Ruskigbuss.
När man varit medlem så många år som många av modsen, så tröttnar man lite på att föra fram samma argument för en ny kull smartypants, så visst, en viss leda infinner sig. Inte för att man håller tillbaka, utan för att man inte orkar. Det gäller nog alla medlemmar som varit med ett tag.
Dessutom tar det en del tid att modda, den tid som man tidigare hade till förfogande att skriva trams på forumet.
Jag kan hålla med om att det är trist när bra medlemmar tystnar, och då ingår förstås modsen också. En del mods. I alla fall. De som håller med mig.
För att hålla oss till ämnet. Nej, man blir inte klokare eller bättre användare av att bli utnämnd till moderator. Men, det kan hända att man håller tillbaka eftersom man inte har tid att tramsa lika mycket, och därmed blir de få inlägg man orkar skriva kanske något bättre än vad snittet var på de gamla inläggen.