2019-03-21, 20:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
En egenskap som de flesta har är att man inte förväxlar användaren med avataren ...

Jamen förlåt då Ruskigbuss. Det var menat som ett lättsamt skämt.

Som sagt, dock: den intressanta frågan, åtminstone som jag ser det, är om vissa mods postade annorlunda innan de blev mods. Vågade mer. Var lite mer färgstarka. Mods är ju också -- med förlov sagt -- ofta rätt anala/autistiska vad gäller regeltolkningar, och tvekar ofta inte att döma för 1.01 om man skriver att "då har jag en bro att sälja dig" eller för 1.06 om man kallar en kille med en avatar av Einstein för Einstein.

De flesta mods är helt klart rätt smarta och vältaliga. Ibland kan man dock undra lite ledsamt om inte en figur som den där ugglan i politikforumet håller tillbaks med sina egna insikter och intelligens för att de nu ser modererandet som deras främsta uppgift. Samma med dig Ein... förlåt, Ruskigbuss.
Citera
2019-03-21, 21:07
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Jamen förlåt då Ruskigbuss. Det var menat som ett lättsamt skämt.

Som sagt, dock: den intressanta frågan, åtminstone som jag ser det, är om vissa mods postade annorlunda innan de blev mods. Vågade mer. Var lite mer färgstarka. Mods är ju också -- med förlov sagt -- ofta rätt anala/autistiska vad gäller regeltolkningar, och tvekar ofta inte att döma för 1.01 om man skriver att "då har jag en bro att sälja dig" eller för 1.06 om man kallar en kille med en avatar av Einstein för Einstein.

De flesta mods är helt klart rätt smarta och vältaliga. Ibland kan man dock undra lite ledsamt om inte en figur som den där ugglan i politikforumet håller tillbaks med sina egna insikter och intelligens för att de nu ser modererandet som deras främsta uppgift. Samma med dig Ein... förlåt, Ruskigbuss.

När man varit medlem så många år som många av modsen, så tröttnar man lite på att föra fram samma argument för en ny kull smartypants, så visst, en viss leda infinner sig. Inte för att man håller tillbaka, utan för att man inte orkar. Det gäller nog alla medlemmar som varit med ett tag.

Dessutom tar det en del tid att modda, den tid som man tidigare hade till förfogande att skriva trams på forumet.

Jag kan hålla med om att det är trist när bra medlemmar tystnar, och då ingår förstås modsen också. En del mods. I alla fall. De som håller med mig.

För att hålla oss till ämnet. Nej, man blir inte klokare eller bättre användare av att bli utnämnd till moderator. Men, det kan hända att man håller tillbaka eftersom man inte har tid att tramsa lika mycket, och därmed blir de få inlägg man orkar skriva kanske något bättre än vad snittet var på de gamla inläggen.
Citera
2019-03-21, 21:44
Moderator
Gordon Blixts avatar
Tråd infogad.

/Mod
Citera
2020-11-09, 23:03
Medlem
Gold94s avatar
Jag söker efter hur man får tag i en moderator snabbt men hittar inget (handlar INTE om klagomål) någon som vet?
Citera
2020-11-09, 23:06
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Jag söker efter hur man får tag i en moderator snabbt men hittar inget (handlar INTE om klagomål) någon som vet?

Du PM:ar.
Citera
2020-11-09, 23:25
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Du PM:ar.
Ja men till vem? Jag hittar ju inga namn och hur vet man vem som är inne på forumet just nu? Är inte bra på sånt här..🙄
Citera
2020-11-10, 00:19
Medlem
Citat:
Ja men till vem? Jag hittar ju inga namn och hur vet man vem som är inne på forumet just nu? Är inte bra på sånt här..🙄

https://www.flashback.org/moderatorer

Där hittar du samtliga moderatorer, och vilka forumdelar som de modererar. Ifall frågan handlar om något relaterat till en viss tråd eller forumdel, eller så.
Citera
2020-11-10, 00:28
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly

Där hittar du samtliga moderatorer, och vilka forumdelar som de modererar. Ifall frågan handlar om något relaterat till en viss tråd eller forumdel, eller så.
Tusen tack för detaljerat svar..❤❤❤
Citera
2020-11-10, 00:49
Medlem
UlphSvensons avatar
Många verkar sansade och städar som det behövs, de enda jag reagerar på är de som låter helt orelevant trams om "babbar" och liknande ligga kvar i vilken tråd som helst, men istället varnar eller blockar de av oss som påpekar tramset.

Det är ovärdigt. Och det är det jag skulle vilja se ändras, fattar att det har blivit ett rasseforum i stor utsträckning, men ska det vara "yttrandefrihet på riktigt" så bör ju de få övriga iaf få säga emot.
Citera
2020-11-10, 01:56
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Citat:
Tusen tack för detaljerat svar..❤❤❤

Plus att det längst upp i varje forumdel står vilka moderatorer som modererar just den delen.

Plus att det efter varje användares titel i profilen finns en signal om denne är inloggad just för tillfället eller inte. Grön plupp om denne är det, röd plupp om inte inloggad. Välj därför grön plupp om "akut".
Citera
2020-11-10, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Plus att det längst upp i varje forumdel står vilka moderatorer som modererar just den delen.

Plus att det efter varje användares titel i profilen finns en signal om denne är inloggad just för tillfället eller inte. Grön plupp om denne är det, röd plupp om inte inloggad. Välj därför grön plupp om "akut".

Signal ja, men inte alltid 100% säkert. Bland annat för att det går att surfa osynligt. Då kan folk inte se om man är inloggad eller inte, det syns en röd, inaktiv plupp trots att man alltså kan vara inloggad för tillfället. Sedan kan man ha bråttom och se att en moderator har en grön plupp, så man skickar ett meddelande. Men sedan visar det sig att moderatorn var inloggad och aktiv för typ 50 minuter sen (det är en viss fördröjning, man kan visas som inloggad/aktiv i en timme, trots att man egentligen är inaktiv). Då är det oklart när moderatorn är inloggad och aktiv nästa gång. Det är alltså inte säkert att man får svar omgående trots grön plupp. Och det finns möjlighet att få svar snabbt i vissa fall trots röd plupp.
Citera
2020-11-10, 02:23
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Signal ja, men inte alltid 100% säkert. Bland annat för att det går att surfa osynligt. Då kan folk inte se om man är inloggad eller inte, det syns en röd, inaktiv plupp trots att man alltså kan vara inloggad för tillfället. Sedan kan man ha bråttom och se att en moderator har en grön plupp, så man skickar ett meddelande. Men sedan visar det sig att moderatorn var inloggad och aktiv för typ 50 minuter sen (det är en viss fördröjning, man kan visas som inloggad/aktiv i en timme, trots att man egentligen är inaktiv). Då är det oklart när moderatorn är inloggad och aktiv nästa gång. Det är alltså inte säkert att man får svar omgående trots grön plupp. Och det finns möjlighet att få svar snabbt i vissa fall trots röd plupp.

Självklart är det så, det kan vem som helst förstå. Jag försöke hjälpa till med att svara på frågan hur man enklast ochbsnabbast kommer i kontakt med en moderator, men du verkar mer vara ute efter att stjälpa.

För övrigt surfar moderatorer normalt inte osynligt enligt policy. Det gör bara användare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in