2019-01-23, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Den här tråden, ja, men det är ju inte det saken handlar om. Det handlar ju t.ex. om din "långa trådstart".
Ja, den användes. Det som inte användes var frågorna samt rubriken.
Skit samma. Vet inte varför du fortsätter då jag bara ville ge ett exempel.
Citera
2019-01-23, 21:16
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Ja, den användes. Det som inte användes var frågorna samt rubriken.
Skit samma. Vet inte varför du fortsätter då jag bara ville ge ett exempel.

Jag fortsätter i ren välmening egentligen.

Det klagas vitt och brett på många ställen i den här avdelningen, i den här tråden och i andra mer specifika trådar om enskilda fall och i alla fallen målas det med en löjligt bred pensel som inte säger ett skit. Det blir bara ett löjligt klagomål ut i det blå som helt uppenbart bottnar i en frustration från klagaren som ingen annan kan sätta sig in i.

Det blir som om en femåring säger med hulkande röst, snorig näsa och en tår i ögonvrån: "Pojken är dum". Förskolenivå är vad det handlar om för alla dessa.

Kom med konkreta exempel och följ rutinerna för höge farao och sluta vara femåringar.
Citera
2019-01-23, 21:40
Medlem
Citat:
Jag fortsätter i ren välmening egentligen.

Det klagas vitt och brett på många ställen i den här avdelningen, i den här tråden och i andra mer specifika trådar om enskilda fall och i alla fallen målas det med en löjligt bred pensel som inte säger ett skit. Det blir bara ett löjligt klagomål ut i det blå som helt uppenbart bottnar i en frustration från klagaren som ingen annan kan sätta sig in i.

Det blir som om en femåring säger med hulkande röst, snorig näsa och en tår i ögonvrån: "Pojken är dum". Förskolenivå är vad det handlar om för alla dessa.

Kom med konkreta exempel och följ rutinerna för höge farao och sluta vara femåringar.
Ok. Då kan vi runda av. För jag vill inte gå vidare med detta utan bara ge ett exempel.
Citera
2019-02-07, 22:45
Medlem
Citat:
Red ut ditt exempel med mod enligt:

(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator
Det är väl en förutsättning innan man ens skriver i denna tråd, eller vad?

Citat:
Sedan har du som du ser all rätt att starta tråd om ditt exempel.
Trams, inte en chans, dessutom finns det redan trådar; läs på tack.

Citat:
Har du fler exempel, vilket det låter som om du har, gör du om proceduren.

Regelverket kan du ta del av här:

https://www.flashback.org/regler
Problemet att reglerna, inte regelverket, (dock även "Regelverket") inte fungerar såsom det vart och är avsett, hörru du.

Citat:
Det är inte svårare än så.
Det vart ju trist...

Ogräsbekämpning börjar med rötterna och inte med de fina aktiva bladen...
Citera
2019-03-21, 18:17
Avslutad
Medför medlemmars klassresa till moderator en iq-höjning?

Av de moderatorer jag ser posta emellanåt i sin roll som medlemmar så har jag reagerat på deras postskrivnings stil. Tycker många av dem håller ett mer återhållet och försiktigt ställningstagande till trådars frågeställning. De är inte snabba till slutsatser och verkar nästan verka som en motpol till många av oss andra som inte kan hålla oss från i trådar att brusa upp. Är moderatorerna flashbacks intelligenta?

Var moderatorn innan sin roll smart och sansad eller medförde ämbetet en slags J.Petersonsk hummer-boost som gav moderatorn extra iq (eller känslan av extra iq)?

Uppskattning kan ta en människa långt, och kanske är det uppskattning man uppfattar om man blir tillfrågad att moderera.
Citera
2019-03-21, 18:51
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Av de moderatorer jag ser posta emellanåt i sin roll som medlemmar så har jag reagerat på deras postskrivnings stil. Tycker många av dem håller ett mer återhållet och försiktigt ställningstagande till trådars frågeställning. De är inte snabba till slutsatser och verkar nästan verka som en motpol till många av oss andra som inte kan hålla oss från i trådar att brusa upp. Är moderatorerna flashbacks intelligenta?

Var moderatorn innan sin roll smart och sansad eller medförde ämbetet en slags J.Petersonsk hummer-boost som gav moderatorn extra iq (eller känslan av extra iq)?

Uppskattning kan ta en människa långt, och kanske är det uppskattning man uppfattar om man blir tillfrågad att moderera.

Många leker Hitler och missbrukar sin makt, om det är vidare intelligent eller ej låter jag förbli osagt.
Många skulle INTE få vara moderatorer här.
Citera
2019-03-21, 19:03
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Många skulle INTE få vara moderatorer här.

För vem skulle de inte "få" det? För dig? För Flashback-katten? För Robert Aschberg?
Citera
2019-03-21, 19:06
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
För vem skulle de inte "få" det? För dig? För Flashback-katten? För Robert Aschberg?

För alla FB:are som är trött på Hitlerfasoner givetvis!
Citera
2019-03-21, 20:06
Moderator
Ruskigbusss avatar
Nu har vi ingen skola i att debattera, men givetvis är de mods som väljs tagna ur en grupp användare som bedöms kunna diskutera som människor.

Ingen är perfekt, men om man tänker sej att man vill ta på sej lokalvårdaruppdraget på forumet så fungerar det inte om man vräker otidigheter ur sig och sluggar åt alla håll.

Inte så att man inte får visa känslor, eller ha åsikter, det uppskattas också - men viss behärskning är en av faktorerna som bedöms positivt.

Sen är det väl möjligt att när man hela tiden ser skitinlägg som man skall städa eller ännu värre tvingas varna för - eller i undantagsfall tvingas ta till omröstning för avstänging, så vill man kanske inte vara en del av problemet och skriva lika dåliga inlägg själv. En sorts aversionsterapi.
Citera
2019-03-21, 20:06
Medlem
Jogens avatar
Det finns nog inte en enda moderator med tvåsiffrig IQ. Man blir utsedd på merit skulle jag tro... Sedan är det ett litet fåtal som rör sig långt bort från salomoniska nivåer av vishet och rättvisa oftare än andra. Kanske är det dessa som ser sin moderatorsroll som en "klassresa"... eller inte va? Intelligenskvoten borde gå upp en aning av att vara moderator tillräckligt länge, om man har ambitionen att vara en tänkande person i den rollen.
Citera
2019-03-21, 20:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Nu har vi ingen skola i att debattera, men givetvis är de mods som väljs tagna ur en grupp användare som bedöms kunna diskutera som människor.

Ingen är perfekt, men om man tänker sej att man vill ta på sej lokalvårdaruppdraget på forumet så fungerar det inte om man vräker otidigheter ur sig och sluggar åt alla håll.

Inte så att man inte får visa känslor, eller ha åsikter, det uppskattas också - men viss behärskning är en av faktorerna som bedöms positivt.

Hörrö Einstein, tycker egentligen du missar den centrala frågan i TS: förändrar sig postandet hos användare som utnämns till moderatorer? Förvisso inlindas den frågan av en massa BS om intelligenshöjning, troligen för att TS är ett semi-troll, men annars är spörsmålet hyfsat intressant.

Men visst, man får väl anta att de flesta mods var ganska saktmodiga vad gäller förolämpningar också innan de dubbades till riddare för det fria ordet. Och klart över genomsnittet vad gäller vältalighet och sunt bondförnuft, det ska inte förnekas. Dock finns det ju en hel del karaktärer här som är jävligt starka vad gäller intelligens och personlighet, men som kanske anses lite för färgstarka för att funka som mods. Frågan är kanske då om dessa kan tämjas, så att modutnämningen gör att de börjar posta lite tamare.

Kanske var även Einstein en riktig hårding i sin FB-ungdom, men som sedan lugnade sig lite när han blev tilldelad den officiella rollen som forumrenhållare?

Men för att svara på TS direkta fråga: nej, givetvis blir de inte mer intelligenta. Men vem vet, kanske de lugnar ner sig en aning.
Citera
2019-03-21, 20:23
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Hörrö Einstein, tycker egentligen du missar den centrala frågan i TS: förändrar sig postandet hos användare som utnämns till moderatorer? Förvisso inlindas den frågan av en massa BS om intelligenshöjning, troligen för att TS är ett semi-troll, men annars är spörsmålet hyfsat intressant.

Men visst, man får väl anta att de flesta mods var ganska saktmodiga vad gäller förolämpningar också innan de dubbades till riddare för det fria ordet. Och klart över genomsnittet vad gäller vältalighet och sunt bondförnuft, det ska inte förnekas. Dock finns det ju en hel del karaktärer här som är jävligt starka vad gäller intelligens och personlighet, men som kanske anses lite för färgstarka för att funka som mods. Frågan är kanske då om dessa kan tämjas, så att modutnämningen gör att de börjar posta lite tamare.

Kanske var även Einstein en riktig hårding i sin FB-ungdom, men som sedan lugnade sig lite när han blev tilldelad den officiella rollen som forumrenhållare?

Men för att svara på TS direkta fråga: nej, givetvis blir de inte mer intelligenta. Men vem vet, kanske de lugnar ner sig en aning.

En egenskap som de flesta har är att man inte förväxlar användaren med avataren ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in