2020-11-04, 20:17
Medlem
activateds avatar
Deras Facebookgrupp är som en jävla sekt.
Citera
2020-11-05, 04:48
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av activated

Hur då? Exemplifiera gärna med ett illustrativt exempel?
Citera
2020-11-05, 07:17
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:

Att dom har en "Facebookgrupp" betyder väl mest att dom har lyssnare som är 50+.
Citera
2020-11-05, 16:57
Medlem
activateds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Hur då? Exemplifiera gärna med ett illustrativt exempel?

Ska jag vara ärlig så har jag inte en aning om vad fan jag menade där, var jävligt väck igår ikväll. Troligtvis så var det en tråd som handlade om valet i USA jag störde mig på, där folk verkade tro att allt skulle bli bättre om Biden vinner. Jag tycker att båda kandidaterna är skit. Vet inte hur jag resonerade när jag skrev här att det är en sekt. Förmodligen i affekt och tankevurpa. Sorry om jag skapade förväntningar på snaskigheter där.

Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Att dom har en "Facebookgrupp" betyder väl mest att dom har lyssnare som är 50+.

Skulle gissa på att deras lyssnare är i åldersspannet 25-50, iaf dom som hänger i gruppen.
Citera
2020-11-07, 15:03
Medlem
Citat:
Man får inte ha egna/kritiska åsikter i den gruppen. Alla som är till höger om Vänsterpartiet (utom Demokraterna, Israel och George Soros) är facister enligt dem, och jag överdriver inte ens. De som ej skoningslöst utmobbas radikaliseras och är kommunister efter några månader. Henrik är ju medlem av den vänsterextrema infiltrationsgruppen "Reformisterna" inom Socialdemokraterna som vill att dessa ska stå för avskaffande av kapitalismen (alltså ren kommunism).
Senast redigerad av henkoslickarfitta 2020-11-07 kl. 15:07.
Citera
2020-11-07, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkoslickarfitta
Man får inte ha egna/kritiska åsikter i den gruppen. Alla som är till höger om Vänsterpartiet (utom Demokraterna, Israel och George Soros) är facister enligt dem, och jag överdriver inte ens. De som ej skoningslöst utmobbas radikaliseras och är kommunister efter några månader. Henrik är ju medlem av den vänsterextrema infiltrationsgruppen "Reformisterna" inom Socialdemokraterna som vill att dessa ska stå för avskaffande av kapitalismen (alltså ren kommunism).

Jösses, det går hur jävla bra som helst. Jag är lätt höger och radikaliseras inte det minsta men tycker det är extremt underhållande med fler perspektiv. Och jag har hängt där länge, aldrig blivit mobbat men är inte heller hjärndöd på ett sätt att jag skulle förtjäna det. Att bra människor inte alltid delar ideologiska grunder är helt ok, faktiskt betydligt bättre än dåliga människor med samma åsikt om allt.
Är djupt tacksam över att de nyanserar ett annars äckligt likriktad och inställsamt klimat på alla plattformar. Hycklare är hycklare oavsett allt annat och bör alltid synas. Personligen tycker jag att Haveristerna är sjukt uppfriskande och smartare än de flesta mer tillrättalagda. Dessutom har jag varit så fruktansvärt less på att höra om det där idiotiska med åsiktskorridoren, det de gör i podden är snarare att syna någon slags avsiktskorridor och det är för mig extremt mycket mer relevant.
Citera
2020-11-08, 10:13
Medlem
Translobbyns avatar
Gruppen snarare fylld av vita cismän som inte vill veta av sina priviliegier. Skillnaderna mot svärjevänner är pyttesmå.

Henrik skrev i fredags att kvinnor inte har snopp.
Citera
2020-11-10, 00:27
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silence-is-wild
Det enda som har presenterats här är en skärmdump från fb där H påstås ha fel om en användares identitet och ska ha betett sig ”obehagligt”.

Jämför det med alla lösa anklagelser som kastats fram, allt fånigt skvaller som presenterats som sanningar.

Vi behöver inte ge oss in i något semantisk diskussion om ”belägg”. Jag önskar bara att den som påstår en sak om X kan visa att det inte bara är någonting man ”hört” eller ”sett på internet”.

Helt vanlig jävla källhänvisning. Ska det vara så svårt?
Ja. Och det saknas liksom aldrig, därav att jag undrade om du ens förstod ordet. Men tuta och kör, det blir kul.
Citera
2020-11-10, 00:38
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Translobbyn
Gruppen snarare fylld av vita cismän som inte vill veta av sina priviliegier. Skillnaderna mot svärjevänner är pyttesmå.

Henrik skrev i fredags att kvinnor inte har snopp.

Insiktsfullt.
Citera
2020-11-10, 12:49
Medlem
Translobbyns avatar
Henrik fortsätter återigen göra "content" av att utmåla transkvinnor som psykiskt sjuka och komma med vilda spekulationer om vilka som skriver här i tråden. Felkönar medvetet en person som bannades ur gruppen efter att ah riktat kritik mot Henriks djupa transfobi och eftersom hon ställde frågor om hur Myra blivit abused vilket gossarna inte tål.
Citera
2020-11-10, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Translobbyn
Henrik fortsätter återigen göra "content" av att utmåla transkvinnor som psykiskt sjuka och komma med vilda spekulationer om vilka som skriver här i tråden. Felkönar medvetet en person som bannades ur gruppen efter att ah riktat kritik mot Henriks djupa transfobi och eftersom hon ställde frågor om hur Myra blivit abused vilket gossarna inte tål.

Så jävla pissless som du är på dem blir man bara när man egentligen vill vara i samma lag som någon men det är helt jävla omöjligt Känner förövrigt samma för CW som du verkar göra för dem. Var kommer bitterheten ifrån? Ville de inte ha en snubbe till med i podden? Berätta!
Citera
2020-11-10, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skulleviljavilja
Så jävla pissless som du är på dem blir man bara när man egentligen vill vara i samma lag som någon men det är helt jävla omöjligt Känner förövrigt samma för CW som du verkar göra för dem. Var kommer bitterheten ifrån? Ville de inte ha en snubbe till med i podden? Berätta!

Läser du det där kontots inlägg lite mer noggrant märker du nog snart att udden är riktad mot Myra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in