Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Woods
Tråden startades i Medicin och hälsa och skall därför ha en i huvudsak medicinsk/hälsovetenskaplig vinkel.
Vi kväser inte någon diskussion över huvud taget, vi hänvisar däremot till lämplig forumdel.
Frågan har diskuterats internt och tråden kommer inte att flyttas.
Vi kommer inte att börja flytta omkring trådar bara för att somliga användare vill diskutera politik i trådar som ligger i Medicin och hälsa.
Man får helt enkelt hålla sig till befintliga trådar i Politik: inrikes, eller starta en ny om ingen lämplig finnes.
Bra. Men då uppstår frågan: Hur startar man en ny tråd, som får lika stor dragningskraft som tråden i medicin-sektionen?
En lösning skulle vara att någon moderator plockar ut några inlägg som inte passar i medicin-sektionens tråd, och flyttar dessa till en tråd i politik-sektionen. Då kan dessa inlägg utgöra ett frö till en bred allmän tråd i politik-sektionen.
Men ett problem återstår. Hur konkurrerar man med den befintliga trådens dragningskraft? För att det ska fungera, så måste alla politiska diskussioner hållas borta från medicin-sektionen, inte bara parti-politiska diskussioner. Annars kommer det stora tråden att suga åt sig all näring.
Citat:
Ursprungligen postat av
NurseRatched
Nej jag håller inte alls med dig. Den aktuella tråden var inte så stor från början.
Jag förbannar mig själv för att jag inte rapporterade OT lika mycket i början som jag gör nu. Då hade kanske tråden varit förskonad från att bli nerskitad av en massa politisk OT som kunnat tas i politikdelen.
Ja. Jag håller med dig. Ifall tråden hade hållits till ren vetenskap från början, så hade den inte sugit näringen ur den politiska Corona-sektionen.
Det finns 2 anledningar till att jag diskuterar politiska aspekter i Corona-tråden:
- Lämplig tråd saknas i politik-sektionen. Det behövs en tråd som löpande diskuterar allt som har med epidemin att göra, inklusive icke-vetenskapliga aspekter.
- Politik-sektionen har hamnat i skuggan av den stora tråden. Alla andra befinner sig i medicin-sektionen, och diskuterar politiska aspekter där.
Jag skulle hellre föra dessa diskussioner i politik-sektionen, ifall förutsättningarna hade funnits.