2020-11-04, 12:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Du och KL har krånglat till det lite vad gäller denna bodelning. Mest hon. Inte HOL.

Det heter alltså BODELNING

Tillgångarna SKA delas.

De KAN inte bo kvar i SAMMA lägenhet.

KL har INGEN enskild rätt att få lägenheten. Den är INTE hennes enskilda egendom.

Det framgår av de avtal och juridiska process som hon SJÄLV upprättat och dragit igång.

Det finns alltså en DOMSTOL som fått avgöra detta då KL inte SJÄLV trots yrket hovrättsassessor och med tillgång till all juridisk hjälp i SVERIGE har kunnat reda ut detta.

Som VANLIGA människor NORMALT gör, då de som äger en bostad TILLSAMMANS, av de ca 24 0000 skilsmässor varje år.
Det här visar hur illa ställt det är på den kognitiva fronten. Vresrosen:
Citat:
Vad gör HOL den dagen om ett barn bestämmer sig för att läsa juridik och ska tenta i familjerätt? Det barnet ser hur HOL tillskansat sig egendom som inte tillkommer honom, genom att utnyttja att KL är ur funktion och oförmögen att tillvarata sina intressen enligt lag.
Citera
2020-11-04, 12:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Är KL så drabbad av olika sjukdomar och olyckor, och dessutom har en hjärnskada efter stroke, borde hon vara skyddad av avtalslagen i bodelningen så att det sätt den gick igenom inte skulle kunna ske. Och det vet ni alla!
Hon har ingen stroke när barnen hotas med LVU och han tilldelas kvarsittningsrätt via domstolsbeslut.
För barnens skull.
Diagnos mindre stroke med god prognos - varav hon går ut och super under rehab och lobbas - fick hon senare.

Du tycks fortsatt ignorera upprinningen till skilsmässa och varför HOL har tilldömts lägenheten.

Norr Mälarstrand 62 tycks vara din hjärtefråga snarare än barnens bästa.

Att hon ramlar överallt (drabbats av olyckor) är lika lite förvånande som att hon har sig själv att skylla. Fem lobbar fram till dec 2015 säger en hel del.
Hon fyller ordagrant på med fler sen.
Senast redigerad av develi 2020-11-04 kl. 13:06.
Citera
2020-11-04, 13:09
Medlem
Citat:
I denna lilla klubb ställer alla i HOLs fanklubb diagnoser som igen psykiatriker skulle drista sig till.

KLs sjukhusjournaler och läkarintyg avfördas, raljeras över i tusentals inlägg, eftersom det ligger en intellektuell vurpa som ni alla måste besegra. Är KL så drabbad av olika sjukdomar och olyckor, och dessutom har en hjärnskada efter stroke, borde hon vara skyddad av avtalslagen i bodelningen så att det sätt den gick igenom inte skulle kunna ske. Och det vet ni alla!

Alltså ägnar ni er åt att förminska KL sjukdom och symptom för att rättfärdiga den hårdföra hantering hon utsatts för av HOL. Er hjälte ger sig ju inte på strokeoffer. Bara alkoholister och galningar är lovligt byte!

Jag har en annan uppfattning. Jag ser annorlunda på informationsflödet. Jag ingår inte din verklighet, och jag undviker din!

Kan det vara orsaken till att olika syn på saker och ting hamnar i domstol?

Specifikt vilken del av avtalslagen åsyftar du?
Citera
2020-11-04, 13:23
Medlem
Citat:
I denna lilla klubb ställer alla i HOLs fanklubb diagnoser som igen psykiatriker skulle drista sig till.

KLs sjukhusjournaler och läkarintyg avfördas, raljeras över i tusentals inlägg, eftersom det ligger en intellektuell vurpa som ni alla måste besegra. Är KL så drabbad av olika sjukdomar och olyckor, och dessutom har en hjärnskada efter stroke, borde hon vara skyddad av avtalslagen i bodelningen så att det sätt den gick igenom inte skulle kunna ske. Och det vet ni alla!

Alltså ägnar ni er åt att förminska KL sjukdom och symptom för att rättfärdiga den hårdföra hantering hon utsatts för av HOL. Er hjälte ger sig ju inte på strokeoffer. Bara alkoholister och galningar är lovligt byte!

Jag har en annan uppfattning. Jag ser annorlunda på informationsflödet. Jag ingår inte din verklighet, och jag undviker din!

Ok att vi förminskar men varför tog hon inte hjälp? Alltså enligt lagen har hon ju inte bara rättigheter utan även skyldigheter.

Om du menar att hon inte var vid sina sinnens fulla bruk varför är det inte den linjen hon kört i bodelningsprocessen då?
Hon tjatar ju överallt annars om sitt allvarliga tillstånd (som HOL åsamkat henne). I förhör berättar hon att hon förlorat vårdnaden av sina barn pga sitt ”fysiska tillstånd”, alltså ”hjärnblödningen.
Tror du att det är sant det hon säger och kan du inte föreställa sig ett scenario där hon tog lite hjälp i detta när hon nu skulle göra en bodelning med satan själv?

Saxat från nätet:

Om någon make inte kan delta i bodelningen på grund av sjukdom m.m.

Om en person inte kan bevaka sin rätt eller förvalta sin egendom, exempelvis på grund av sjukdom eller försvagat hälsotillstånd, kan tingsrätten förordna en god man åt personen. En god man får då enligt förordnandet utföra ett visst, eller flera, uppdrag för huvudmannens räkning.

Om personen inte alls anses kunna vårda sig själv eller sin egendom kan i stället en förvaltare utses. Förvaltaren har ensam rådighet över den enskildes egendom och företräder hen i alla angelägenheter som uppdraget omfattar. Uppdraget som förvaltare är alltså mer långtgående än uppdraget som god man.

En nära släkting har möjlighet att ansöka om god man- eller förvaltarskap. Ansökan ska ges in till kommunen, och tingsrätten prövar sedan ärendet.

En god man eller förvaltare som sedan tar del i en bodelning för den ena makens räkning måste inhämta överförmyndarens samtycke till egendomens fördelning. Denna ansökan ska ges in till kommunens överförmyndare.

Källa: https://juridiktillalla.se/fraga/2018-12-08-bodelning-vid-skilsmassa-god-man-m-m
Citera
2020-11-04, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Birger
Hela det där åtalet bygger ju på uppgifterna från kvinnan med borderline som Karin utnyttjade.

Stämpling och förberedelse ja, men det finns ju fler rubriceringar, så anstiftan kommer sen.
Det är svajig bevisning i förberedelse och stämpling till mord . Anstiftan är dessutom extremt få som döms till. 6 stycken på 20 år tyckte jag mig läsa, men jag är inte säker.

Kvinnan du nämner var inne i denna tråd och lade in KL i badrock när hon sov, så hon har en egen vendetta och är inte riktigt kry i huvudet. CF hade flera konton i denna tråden. Frågan är vad försvarsadvokaterna ställer för frågor till just CF.
Senast redigerad av Browser 2020-11-04 kl. 13:47.
Citera
2020-11-04, 13:52
Medlem
Citat:

Det är ingen vettig person som ser till fåtöljdiagnoserna i denna tråd. Finns inget som helst underlag till dom här påståendena. Ibland kan det finnas fall där man tex anser att what goes around comes around.
Citera
2020-11-04, 14:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Barnen har suttit emellan och har sett hur hon attackerat honom.
Du är en skam som tar hennes parti.

Nu är det snarare som så att en viss person i tråden har dels uppgraderat hennes hjärnblödning och även tidigarelagt den - än vad som framkommer i FUP och personutredning via KL själv.

Detta har bemötts med uppgifter om att det redan var kaos från KLs håll långt innan stroke (med god prognos) där hon då går ut från sjukhuset och tar sig en grov fylla och omhändertas av polis.

Beträffande hennes kognitiva förmåga som "strokeoffer".

Hon fullt kapabel att använda datorer och googla. Hon har ipads och hon är tillräckligt kreativ att beställa HOLs schema via TR och hon ägnar sig åt kriminellas forum och chattar på encrochatt via att anskaffa en speciellt ämnad och krypterad mobil.

KL investerar även i guld och det är full rulle på henne enligt spaltkilometer långa dagboksblad. Hon kontaktar nämndemän privat för att försöka övertala dem att döma till hennes fördel under pågående ärenden i rätten.
Hon ringer även domaren angående Långvind nu senast och berättar att ho än försöker förhala försäljning.

Varför hon inte anmälts för otillbörlig påverkan ställer jag mig frågande till.

Hon köper otaliga knapptelefoner och kontantkort och hon ger direktiv värda en Oscar via encrochatt om hur möten ska gå till.

Absolut ingenting pekar på nedsatt funktion.
Hon är god för miljoner men skor sig på andra och framställer sig som nåt helt annat.

Hade hon velat barnens bästa hade hon ägnar sig åt att stabilisera tillvaron för hon är inte förbjuden att träffa dem under ordnade förhållanden.
Men KL bryr sig inte. Hon är besatt av HOL och lgh. Nåt som du också är förblindad av.

Varav vissa går på hennes manipulation, drama, hennes offerroll, överdrifter och uppenbara lögner.
In real life har hon lättare att manipulera.

Nu ses en samlad bild av KL, bland det värre av sitt slag.
Ett enligt dig är hon ett oskyldigt offer för omständigheter där alla ljuger om KL.

Dig skulle hon kunna lura av både plånboken och kalsongerna vid ett möte. Var glad att du slapp.
Var även glad att du slapp möta henne hennes raseri på fyllan. Hon är som sagt gränslös och ger sig på barn.

Två och en halv idiot kvarstår av KLs svans i tråden.
Citera
2020-11-04, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det är ingen vettig person som ser till fåtöljdiagnoserna i denna tråd. Finns inget som helst underlag till dom här påståendena. Ibland kan det finnas fall där man tex anser att what goes around comes around.

Så KL:s enda problem är alkoholmissbruket?

Hon beskriver ju i förhör hur hon har behövt vara berusad i princip varje dag för att orka med äktenskapet.
Citera
2020-11-04, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Birger
Hela det där åtalet bygger ju på uppgifterna från kvinnan med borderline som Karin utnyttjade.

Jag tycker nog att åtalen i den här härvan är befogade och att åklagaren gjort vad hon bör göra. Däremot har jag svårt att tro att de i slutänden leder till en enda fällande dom.

När det gäller 2018 lär väl både Ö och S blåneka och lämna förklaringar till de detaljer åklagaren menar är stödbevisning. I det läget blir det svårt för domstolen att fälla dem. Går det inte att fälla dem blir det även svårt att fälla KL. Om Cs uppgifter i denna del inte styrks så faller ju åtalet mot henne platt. Då lär väl även C frikännas.

När det gäller 2019 ser jag inte att FUP bevisar annat än att de inblandade är bekanta och kommunicerar med varandra. Att det luktar fisk är ju inte tillräckligt. Något överlämnande av guld har inte styrkts utan är bara en hypotes. Alla indicier åklagaren lägger fram kommer de nu väl förberedda åtalade att förklara bort.

Att bevisa anstiftan, stämpling och förberedelser är som bekant alltid svårt. Allt beror ändå på vad som händer i rättssalen, och där kan det hända vad som helst, så vi får väl se. KL är väl försvarets minst säkra kort.
Citera
2020-11-04, 14:29
Medlem
Hoppas Bengt-Birger kommer tillbaka snart så vi får något vettigt tillagt i denna just nu tuppfightschatt.
Citera
2020-11-04, 14:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Jag tycker nog att åtalen i den här härvan är befogade och att åklagaren gjort vad hon bör göra. Däremot har jag svårt att tro att de i slutänden leder till en enda fällande dom.

När det gäller 2018 lär väl både Ö och S blåneka och lämna förklaringar till de detaljer åklagaren menar är stödbevisning. I det läget blir det svårt för domstolen att fälla dem. Går det inte att fälla dem blir det även svårt att fälla KL. Om Cs uppgifter i denna del inte styrks så faller ju åtalet mot henne platt. Då lär väl även C frikännas.

När det gäller 2019 ser jag inte att FUP bevisar annat än att de inblandade är bekanta och kommunicerar med varandra. Att det luktar fisk är ju inte tillräckligt. Något överlämnande av guld har inte styrkts utan är bara en hypotes. Alla indicier åklagaren lägger fram kommer de nu väl förberedda åtalade att förklara bort.

Att bevisa anstiftan, stämpling och förberedelser är som bekant alltid svårt. Allt beror ändå på vad som händer i rättssalen, och där kan det hända vad som helst, så vi får väl se. KL är väl försvarets minst säkra kort.
En person är hörd hittills, två dagar har gått in i åtalet.

Oavsett om de åtalade är förberedda att prata bort alla indicier så är det trovärdighet det handlar om in the end of the Day.

Det berör givetvis en samlad bild och sannolikhetsbedömning ihop med teknisk bevisning.
BR körde en kriminell version av cirkus Scott (får jag be om största möjliga tysssnad). Det funkade inte heller. Trots delgivning och förberedelser.

Sitt still i båten och låt KL få hamna i båset först.

Hon ter sig sval och antecknar som om hon vore i tjänst. Det fick mig att tänka på JM som noterade och kom med sin dossier under armen som hon bläddrade i med läsglasögonen redo. Sen öppnade hon munnen och där krackelerade den vikarierande tingsnotarien.

Men det är ett oerhört svårt mål och det vet KL.
Därav har hon inte velat besudla sina händer och låter andra swisha och ta ut kontanter.
Citera
2020-11-04, 14:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smartart
Hoppas Bengt-Birger kommer tillbaka snart så vi får något vettigt tillagt i denna just nu tuppfightschatt.
Det berör aktuellt ämne och fortsättningsvis aktuellt åtal:

Det är nämligen KLs framfart som diskuteras.
Grunden till att hon sitter där hon sitter idag.

Vissa tycks fortsatt ägna sig åt förmildrande omständigheter och förvanskning av aktuell historik.
Det kommer bemötas.
Själv tillför du nada med din oneliner.

Så vad är din inställning till åtalade och åtal?
Senast redigerad av develi 2020-11-04 kl. 14:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in