2020-11-04, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Tack för rapportering. Ser du på henne som en trovärdig person, undrar jag? Ett sanningsvittne i brottmål?
Jag bedömer henne som trovärdig och det finns ju en hel del stödbevisning/vittnen som backar upp hennes påståenden. Det enda jag reagerade på var att uppgifterna kring vad som hände i Långvind när Karin slog Ömer var lite luddiga. Det som talar emot att hon ljuger där är väl att annat hon säger är betydligt värre.
Citera
2020-11-04, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Helt utan eget driv? Låter mer som KL som varken orkar det ena eller det andra. Snacka om en person som lägger den lilla energin hon har på fel saker.

Du menar att en massa klienter skulle ta det uttalandet personligt? Att när de kommer ut från finkan om 5-10 år och begår nya brott så vill de inte ha honom som försvarare i nästa rättegång för de känner sig lite svikna och ledsna efter hans uttalande?

Läs fupen så redogör HOL lite närmare hur han tänkte där angående uttalandet om klienter och KL.

men driv har CF

Precis som jag förutspådde, en god kaka till försvarets favör.

CF gråter och lipar om varannat.

.....mördarduon ""cirkulerar planlöst i tensta och ser ett gäng ortengössar som bruttorna beställer ett mord med,

Ena kvinnan till den andra

-bara jag får mina nycklar." så kör vi sa Bonnie t Bonnie.
Citera
2020-11-04, 10:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Tack för rapportering. Ser du på henne som en trovärdig person, undrar jag? Ett sanningsvittne i brottmål?

Inte undra på att KL antecknar för att hitta något med substans för åtalet.

Hur myndigheters syn varit på detta sanningsvittne när de tog hennes barn har lika relevans för hennes trovärdighet som för Karins trovärdighet. Jag ser två tokar som fann varandra och blev osams. Och rännstenen flyttar in i Stockholms tingsrätt.

Likt HOL som har beslut från soc. som graverande bevisning på att barnen ska skyddas från KL. Kan KL ifrågasätta om vittnet kan vara trovärdigt när hon är lika tokig som HOL påstår att KL är.

Att inleda en rättegång med att låta galningarna tala är ett nytt lågvattenmärke i den fria bevisprövningen. 5 potientiella torpeder, och HOL lever, diagnostiserar sin antagonist som om hon vore en kackerlacka, och han framstår som en god medborgare. Jag måste le!

En hammare, varför inte en kniv eller yxa?
Anser du KL oskyldig eller är du bara förtjust i hennes väsen eftersom du ständigt tar hennes parti?
Citat:
"Hur myndigheters syn varit på detta sanningsvittne när de tog hennes barn har lika relevans för hennes trovärdighet som för Karins trovärdighet."

Likt HOL som har beslut från soc. som graverande bevisning på att barnen ska skyddas från KL. Kan KL ifrågasätta om vittnet kan vara trovärdigt när hon är lika tokig som HOL påstår att KL är.
Jag antar du begripit att barnen berättat om vad som skett?

Du ifrågasätter barnen i din frenesi att rygga KL som framstår allt annat än stabil.
Uttalat samstämmigt av personer i hennes närhet och inte enbart HOL.
Senast redigerad av develi 2020-11-04 kl. 11:13.
Citera
2020-11-04, 11:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Birger
Hela det där åtalet bygger ju på uppgifterna från kvinnan med borderline som Karin utnyttjade.
Hon är bipolär och inte borderline.
Varav hon i ett skov är lättpåverkad.
De förtrollade männen som faller som käglor runt om KL har inte ens en relevant förklaring.
Möjligen kåthet och gubbsjuka.
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Birger
Jag bedömer henne som trovärdig och det finns ju en hel del stödbevisning/vittnen som backar upp hennes påståenden. Det enda jag reagerade på var att uppgifterna kring vad som hände i Långvind när Karin slog Ömer var lite luddiga. Det som talar emot att hon ljuger där är väl att annat hon säger är betydligt värre.
Ja, vittnet hänger inte fritt i luften.
Senast redigerad av develi 2020-11-04 kl. 11:05.
Citera
2020-11-04, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon är bipolär och inte borderline.
Oj! Det har du helt rätt i, gick lite fort där.
Citera
2020-11-04, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Anser du KL oskyldig eller är du bara förtjust i hennes väsen eftersom du ständigt tar hennes parti?

Jag antar du begripit att barnen berättat om vad som skett?

Du ifrågasätter barnen i din frenesi att rygga KL som framstår allt annat än stabil.

Det sägs att barn och dårar säger sanningen, men det ska vara högre beviskrav i en domstol.

Jag anser att ingen av dessa personer, från HOL och hans vänner till KL och de personer KL hänger med är trovärdiga. Det är slödder i olika förpackningar där mer eller mindre yttre attribut kompenserar för de brister goda medborgare ser som normala egenskaper.

HOL är en idiot som säger att han är stalkad. Varför vet stalkern hela tiden var han ska semestra är en central fråga. Om jag hade haft en stalker hade jag inte informerat hen om att jag reser till Turkiet.

HOL är en person som influerats av sina klienter i sin syn på juridiken. Allt är OK så länge man inte åker fast. Det har fungerat eftersom han ser på folk med all rätt som idioter.

När. folk inte förstår att man inte genomdriver en rättsvidrig bodelning och motiverar det med den drabbades dåliga egenskaper, är en grundläggande mänsklig rätt till egendom satt ur spel. Att veta i Sverige att domar är orubbliga, och få igenom rättsvidriga juridiska dokument genom domstolarna är lätt som en plätt för en person med lite juridiska kunskaper. Särskilt när man likt en hoarder samlar på beslut och domar, lägligt i en kronologisk ordning för att skapa en indiciekedja, där skvaller från samhällets bottenskrap blir stödbevisning.

Den fråga HOL aldrig frågade sig likt sina klienterna är; var det min egendom jag nu tar!

Vad gör HOL den dagen om ett barn bestämmer sig för att läsa juridik och ska tenta i familjerätt? Det barnet ser hur HOL tillskansat sig egendom som inte tillkommer honom, genom att utnyttja att KL är ur funktion och oförmögen att tillvarata sina intressen enligt lag.

Det som gör att HOL klarar sig är kollegor och omgivningen som skyddar honom, och att ingen orkar sätta sig in alla turer. Det finns folk där ute, i rättsväsendets träskmarker, jurister, advokater och domare, som låtsas att de inte förstår och kan så komplicerade frågor som familjerätt och bodelning. Det som bodelningen, och hur den baxades igenom en domstol styrker, är att HOL går över lik för att få det han vill ha, och att det rör sig om betydande värden, han inte hade fått om han haft en jämbördig part.
Senast redigerad av Vresrosen 2020-11-04 kl. 11:45.
Citera
2020-11-04, 11:36
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Kanske du kan ge mig infon du hänvisar till.

Men orkar du inte så får jag acceptera att du tror expressen pulicerat namn och bild på HOL på eget bevåg medan skotten ännu yrde på Norr Mälarstrand. Tillika får jag också acceptera att du tror advokatfirman på eget bevåg godkänner detsamma.

Kort och gott enligt dig, HOL är en liten stackare helt utan eget driv. Vem som helst kan köra över karln utan att ens blinka.

Ja visst skulle jag det. Men nu delgav han ett antal till efter att han pratat med polis. Alla "hjälpsamma" förbigående blev informerade om KL. HOL sålde även ut hans tänkbara klienter som potetetiella GM. Skulle vara roligt att veta om dom klienterna finns kvar, just dom där klienterna han beskyller för mordförsök inför kleti och pleti.

Eftersom det är du som påstår att HOL gett sitt medgivande innan han transporterades bort i ambulansen så borde du kunna ge något som stödjer ditt påstående.

Men visst kan jag ge dig informationen som jag hänvisar till, den finns i FUP, bara läs vittnesmålen från brottsplatsen så blir det klart och tydligt att du har fel.
Citera
2020-11-04, 11:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Det sägs att barn och dårar säger sanningen, men det ska vara högre beviskrav i en domstol.
Bullshit till svar.
Du drog in Sol-utredningen kring barnen vilket är anledningen till att att HOL rekommenderas att söka ensam vårdnad för att en LVU annars träder i kraft.

I en utredning är samtal med barnen i centrum varav det partiellt är läsbart i tråden.
De hamnar tyvärr indirekt med i diskussionerna eftersom du och några andra pekar med full hand och beskyller HOL att ha tagit barnen från henne och lgh.

Hon har även gett sig på dem fysiskt förutom att de i flera år behövt beskåda hennes instabilitet och den grava alkoholism hon utvecklar.
I FUP ses att hon även attackerar MLs dotter fysiskt och troligen är det mer ang de andra barnen han tyvärr underlåter att berätta.
Det är iaf droppen och hon kastas ut.

Det är nog just den här delen med barnen som verkligen gör mig förvånad att några frenetiskt försvarar KL likt du gör.
Speciellt efter detta FUP som delger mer detaljer.

Du silar mygg men sväljer kameler och det är inte bara patetiskt:
Det är skrämmande att barnens röst trivialiseras och helt ignoreras.

Varav du även anklagar deras kusin att förvränga sanningen och likaväl bekantskapskrets och hennes moster:
Citat:
Jag anser att ingen av dessa personer, från HOL och hans vänner till KL och de personer KL hänger med är trovärdiga. Det är slödder i olika förpackningar där mer eller mindre yttre attribut kompenserar för de brister goda medborgare ser som normala egenskaper.

Enligt dig ljuger alla om KL.

Resten bemöts separat. Vid ett senare tillfälle, tar del för del.
Senast redigerad av develi 2020-11-04 kl. 12:37.
Citera
2020-11-04, 12:20
Medlem
Moruroas avatar
Citat:
HOL går över lik för att få det han vill ha...

Snacka om förvrängd verklighetsuppfattning!
Citera
2020-11-04, 12:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moruroa
Faktaresistent av nån skev anledning.
Frågan är varför för det saknar helt rim och reson.

Blundar fullständigt för alla uppgifter som finns kring KL från mängder av personer och myndigheter inklusive hennes egna barn - och spyr galla över HOL så att det nog skulle göra KL grön av avund.
Citera
2020-11-04, 12:34
Medlem
Citat:

HOL är en idiot som säger att han är stalkad. Varför vet stalkern hela tiden var han ska semestra är en central fråga. Om jag hade haft en stalker hade jag inte informerat hen om att jag reser till Turkiet.

HOL är en person som influerats av sina klienter i sin syn på juridiken. Allt är OK så länge man inte åker fast. Det har fungerat eftersom han ser på folk med all rätt som idioter.

När. folk inte förstår att man inte genomdriver en rättsvidrig bodelning och motiverar det med den drabbades dåliga egenskaper, är en grundläggande mänsklig rätt till egendom satt ur spel. Att veta i Sverige att domar är orubbliga, och få igenom rättsvidriga juridiska dokument genom domstolarna är lätt som en plätt för en person med lite juridiska kunskaper. Särskilt när man likt en hoarder samlar på beslut och domar, lägligt i en kronologisk ordning för att skapa en indiciekedja, där skvaller från samhällets bottenskrap blir stödbevisning.

Den fråga HOL aldrig frågade sig likt sina klienterna är; var det min egendom jag nu tar!

Vad gör HOL den dagen om ett barn bestämmer sig för att läsa juridik och ska tenta i familjerätt? Det barnet ser hur HOL tillskansat sig egendom som inte tillkommer honom, genom att utnyttja att KL är ur funktion och oförmögen att tillvarata sina intressen enligt lag.

Det som gör att HOL klarar sig är kollegor och omgivningen som skyddar honom, och att ingen orkar sätta sig in alla turer. Det finns folk där ute, i rättsväsendets träskmarker, jurister, advokater och domare, som låtsas att de inte förstår och kan så komplicerade frågor som familjerätt och bodelning. Det som bodelningen, och hur den baxades igenom en domstol styrker, är att HOL går över lik för att få det han vill ha, och att det rör sig om betydande värden, han inte hade fått om han haft en jämbördig part.

Du och KL har krånglat till det lite vad gäller denna bodelning. Mest hon. Inte HOL.

Det heter alltså BODELNING

Tillgångarna SKA delas.

De KAN inte bo kvar i SAMMA lägenhet.

KL har INGEN enskild rätt att få lägenheten. Den är INTE hennes enskilda egendom.

Det framgår av de avtal och juridiska process som hon SJÄLV upprättat och dragit igång.

Det finns alltså en DOMSTOL som fått avgöra detta då KL inte SJÄLV trots yrket hovrättsassessor och med tillgång till all juridisk hjälp i SVERIGE har kunnat reda ut detta.

Som VANLIGA människor NORMALT gör, då de som äger en bostad TILLSAMMANS, av de ca 24 0000 skilsmässor varje år.

Fattar du inte detta så har jag kanske inte uttryckt mig tillräckligt KLART eller så är din HJÄRNKAPACITET något BEGRÄNSAD?

Från skilsmassa.se

I samband med en skilsmässa, eller vanligare efter den, måste man även dela upp sina gemensamma tillgångar. Detta görs genom en så kallas bodelning.

En gemensam bodelning är en obligatorisk del av skilsmässoprocessen. Enkelt förklarat innebär bodelningen att makarna, som nu alltså går skilda vägar, delar upp den gemensamma egendomen mellan sig. För att bodelningen överhuvudtaget ska vara giltig måste ett bodelningsavtal upprättas.

Att fylla i pappren för att ansöka om skilsmässa brukar upplevas som relativt okomplicerat, i vissa fall kan skilsmässan vara avklarad inom loppet av ett par veckor. Att skriva bodelningsavtal tycker många däremot är betydligt krångligare. ( Det här handlar om två toppjurister) Som med alla juridiska dokument är det viktigt att alla bitar är på plats för handlingarnas giltighet.

Det vanligaste är att bodelningen görs direkt efter skilsmässan. Denna kan dock göras både under och ett par år efter att skilsmässan gått igenom. Många föredrar att ha det snabbt avklarat.

Under bodelningen går makarna – och gärna tillsammans med en jurist – igenom vem som har rätt till vad. Vad äger man och vilka skulder har man? Tillgångarna sammanställs och ett avtal upprättas där det tydligt framgår vem som ska ha vad. Normalt sett delas tillgångarna lika mellan makarna.
Citera
2020-11-04, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moruroa

I denna lilla klubb ställer alla i HOLs fanklubb diagnoser som igen psykiatriker skulle drista sig till.

KLs sjukhusjournaler och läkarintyg avfördas, raljeras över i tusentals inlägg, eftersom det ligger en intellektuell vurpa som ni alla måste besegra. Är KL så drabbad av olika sjukdomar och olyckor, och dessutom har en hjärnskada efter stroke, borde hon vara skyddad av avtalslagen i bodelningen så att det sätt den gick igenom inte skulle kunna ske. Och det vet ni alla!

Alltså ägnar ni er åt att förminska KL sjukdom och symptom för att rättfärdiga den hårdföra hantering hon utsatts för av HOL. Er hjälte ger sig ju inte på strokeoffer. Bara alkoholister och galningar är lovligt byte!

Jag har en annan uppfattning. Jag ser annorlunda på informationsflödet. Jag ingår inte din verklighet, och jag undviker din!

Kan det vara orsaken till att olika syn på saker och ting hamnar i domstol?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in