Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Anser du KL oskyldig eller är du bara förtjust i hennes väsen eftersom du ständigt tar hennes parti?
Jag antar du begripit att barnen berättat om vad som skett?
Du ifrågasätter barnen i din frenesi att rygga KL som framstår allt annat än stabil.
Det sägs att barn och dårar säger sanningen, men det ska vara högre beviskrav i en domstol.
Jag anser att ingen av dessa personer, från HOL och hans vänner till KL och de personer KL hänger med är trovärdiga. Det är slödder i olika förpackningar där mer eller mindre yttre attribut kompenserar för de brister goda medborgare ser som normala egenskaper.
HOL är en idiot som säger att han är stalkad. Varför vet stalkern hela tiden var han ska semestra är en central fråga. Om jag hade haft en stalker hade jag inte informerat hen om att jag reser till Turkiet.
HOL är en person som influerats av sina klienter i sin syn på juridiken. Allt är OK så länge man inte åker fast. Det har fungerat eftersom han ser på folk med all rätt som idioter.
När. folk inte förstår att man inte genomdriver en rättsvidrig bodelning och motiverar det med den drabbades dåliga egenskaper, är en grundläggande mänsklig rätt till egendom satt ur spel. Att veta i Sverige att domar är orubbliga, och få igenom rättsvidriga juridiska dokument genom domstolarna är lätt som en plätt för en person med lite juridiska kunskaper. Särskilt när man likt en hoarder samlar på beslut och domar, lägligt i en kronologisk ordning för att skapa en indiciekedja, där skvaller från samhällets bottenskrap blir stödbevisning.
Den fråga HOL aldrig frågade sig likt sina klienterna är; var det min egendom jag nu tar!
Vad gör HOL den dagen om ett barn bestämmer sig för att läsa juridik och ska tenta i familjerätt? Det barnet ser hur HOL tillskansat sig egendom som inte tillkommer honom, genom att utnyttja att KL är ur funktion och oförmögen att tillvarata sina intressen enligt lag.
Det som gör att HOL klarar sig är kollegor och omgivningen som skyddar honom, och att ingen orkar sätta sig in alla turer. Det finns folk där ute, i rättsväsendets träskmarker, jurister, advokater och domare, som låtsas att de inte förstår och kan så
komplicerade frågor som familjerätt och bodelning. Det som bodelningen, och hur den baxades igenom en domstol styrker, är att HOL går över lik för att få det han vill ha, och att det rör sig om betydande värden, han inte hade fått om han haft en jämbördig part.