2020-11-04, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det berör aktuellt ämne och fortsättningsvis aktuellt åtal:

Det är nämligen KLs framfart som diskuteras.
Grunden till att hon sitter där hon sitter idag.

Vissa tycks fortsatt ägna sig åt förmildrande omständigheter och förvanskning av aktuell historik.
Det kommer bemötas.
Själv tillför du nada med din oneliner.

Så vad är din inställning till åtalad och åtal?

Känns mest som det är upprepningar och en massa pajkastningar, inget nytt av värde som tillkommit. Men det är ju tack och lov bara att scrolla förbi.
Kom tillbaka Bengt-Birger!! Det är säkert fler än jag som saknar dina uppdateringar från rättegången. Oavsett om det är det så ser jag fram emot dom
Citera
2020-11-04, 14:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smartart
Känns mest som det är upprepningar och en massa pajkastningar, inget nytt av värde som tillkommit. Men det är ju tack och lov bara att scrolla förbi.
Kom tillbaka Bengt-Birger!! Det är säkert fler än jag som saknar dina uppdateringar från rättegången. Oavsett om det är det så ser jag fram emot dom

Ja scrolla på, dina onliners ger som sagt ingenting och jag ställde en fråga om din inställning till åtalade och aktuellt åtal.

Bengt-Birger lär uppdatera när det är paus så det hjälper inte att du gapar heller..
Citera
2020-11-04, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smartart
Hoppas Bengt-Birger kommer tillbaka snart så vi får något vettigt tillagt i denna just nu tuppfightschatt.

Nog att Bengt-Birger gjort en kämpainsats men att CF pratar på och är nervös, KL antecknar, Öner har nån färg på brallorna och KL är svartklädd och att nån nämndeman nickar till då och då är inte så spännande.
Det Bengt-Birger rapporterat är toppen men inte så inbjudande till diskussion. Ska vi prata om KL:s tofs på huvudet?

Givetvis kommer säkert mer partier från KL:s förhör, kanske de du menar, men tills dess får vi knapra på det vi har. Håll ut!
Citera
2020-11-04, 15:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Nog att Bengt-Birger gjort en kämpainsats men att CF pratar på och är nervös, KL antecknar, Öner har nån färg på brallorna och KL är svartklädd och att nån nämndeman nickar till då och då är inte så spännande.
Det Bengt-Birger rapporterat är toppen men inte så inbjudande till diskussion. Ska vi prata om KL:s tofs på huvudet?

Givetvis kommer säkert mer partier från KL:s förhör, kanske de du menar, men tills dess får vi knapra på det vi har. Håll ut!
Absolut superbra. Läser det Bengt-Birger återger med stort intresse.

I mellanakten uppstår givetvis diskussioner utifrån inlägg med start i förmiddags.
(FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.

Det är liksom inte enbart ett forum för den liverapportering som media kunde ha ägnat sig åt.

Har tex dagens juridik ens nämnt att rättegången startat?
Innan beskrev de via podd om förra rättegången men då var hon inte åtalad och även hennes gnällbrev om anhållan nr 2 togs upp.
Hur förskräckligt hon bemöttes.
Hunden skällde i bilen och nåt om en hård träbänk.
Senast redigerad av develi 2020-11-04 kl. 15:22.
Citera
2020-11-04, 15:23
Medlem
Citat:
Absolut superbra. Läser det Bengt-Birger återger med stort intresse.

I mellanakten uppstår givetvis diskussioner utifrån inlägg med start i förmiddags.
(FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.

Det är liksom inte enbart ett forum för den liverapportering som media kunde ha ägnat sig åt.

Ja Vresrosen drog igång nåt efter Bengt-Birgers inlägg och då alla krim-murvlar verkar ha tagit tjänstledigt så är det det vi får diskutera här medans Bengt-Birger kämpar med att inte somna under CF:s utläggningar haha!

Att vi får nåt Perry Mason-ögonblick eller nåt ”You can’t handle the truth!!!” tvivlar jag på.

Så tills dess får vi diskutera svansens fetisch för äganderätten, rättshaveri, ojuridiska Sexy med tuttarna, stooora lägenheter, baaaarnens väl, HOL:s vanvett osv.

Det är hårt att vara Flashbackare ibland but someone’s got to do it.
Citera
2020-11-04, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det är ingen vettig person som ser till fåtöljdiagnoserna i denna tråd. Finns inget som helst underlag till dom här påståendena. Ibland kan det finnas fall där man tex anser att what goes around comes around.

Ditt svar är betryggande. Jag tror inte heller att dessa diagnoser, eller dessa infantila invektiv imponerar.

Det kommer inte sluta bra för HOL, det är en framfart mot KL som har gått för långt. Jag tror också att what goes around comes around och att barnen kommer ställa honom till svars. Jag tolkar deras kontakter med sin mamma som god, trots allt som påstås och har skett. Barn är otroliga, och reder ut själva hur de ska ställa sig till konflikter.

Att som HOL involvera barn och påstå att man vill skydda dem är höjden av falskhet. Barnen var hans slagträ i bodelningen. Han lyckades rubba Karins besittning och flyttade in. Väl medveten att lägenheten var ett rött skynke för henne.

Hade han varit en bra människa hade han sett till att ägandet till lägenheten hade fördelats i de andelar de har. Det var det KL ville, och utgick ifrån när hon släppte in HOL i det han förvandlat till ett ormbo med fin adress.

Om jag minns rätt var det 40%-60% som de ägde vardera. Med beaktande av skulder kan man fastställa bodelningen i typ samäganderätt. Med ett avtal att han bor kvar tills barnen flyttar ut, och att lägenheten ska säljas på öppna marknaden. Ska det vara så enkelt för en karl att få ett överskott på 6 miljoner kronor i en bodelning, endast för att han kan, och inte har vett att skämmas?
Citera
2020-11-04, 15:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja Vresrosen drog igång nåt efter Bengt-Birgers inlägg och då alla krim-murvlar verkar ha tagit tjänstledigt så är det det vi får diskutera här medans Bengt-Birger kämpar med att inte somna under CF:s utläggningar haha!

Att vi får nåt Perry Mason-ögonblick eller nåt ”You can’t handle the truth!!!” tvivlar jag på.

Så tills dess får vi diskutera svansens fetisch för äganderätten, rättshaveri, ojuridiska Sexy med tuttarna, stooora lägenheter, baaaarnens väl, HOL:s vanvett osv.

Det är hårt att vara Flashbackare ibland but someone’s got to do it.
Gjorde ett tillägg. Har du sett nåt i dagens juridik nu sen hon blev spindeln i centrum?
Citat:
Har tex dagens juridik ens nämnt att rättegången startat?
Innan beskrev de via podd om förra rättegången men då var hon inte åtalad och även hennes gnällbrev om anhållan nr 2 togs upp.
Hur förskräckligt hon bemöttes.
Hunden skällde i bilen och nåt om en hård träbänk.
Senast redigerad av develi 2020-11-04 kl. 15:30.
Citera
2020-11-04, 15:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det kommer inte sluta bra för HOL, det är en framfart mot KL som har gått för långt. Jag tror också att what goes around comes around och att barnen kommer ställa honom till svars.

Vad lever du i för parallell verklighet?
Citera
2020-11-04, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Ditt svar är betryggande. Jag tror inte heller att dessa diagnoser, eller dessa infantila invektiv imponerar.

Det kommer inte sluta bra för HOL, det är en framfart mot KL som har gått för långt. Jag tror också att what goes around comes around och att barnen kommer ställa honom till svars. Jag tolkar deras kontakter med sin mamma som god, trots allt som påstås och har skett. Barn är otroliga, och reder ut själva hur de ska ställa sig till konflikter.

Att som HOL involvera barn och påstå att man vill skydda dem är höjden av falskhet. Barnen var hans slagträ i bodelningen. Han lyckades rubba Karins besittning och flyttade in. Väl medveten att lägenheten var ett rött skynke för henne.

Hade han varit en bra människa hade han sett till att ägandet till lägenheten hade fördelats i de andelar de har. Det var det KL ville, och utgick ifrån när hon släppte in HOL i det han förvandlat till ett ormbo med fin adress.

Om jag minns rätt var det 40%-60% som de ägde vardera. Med beaktande av skulder kan man fastställa bodelningen i typ samäganderätt. Med ett avtal att han bor kvar tills barnen flyttar ut, och att lägenheten ska säljas på öppna marknaden. Ska det vara så enkelt för en karl att få ett överskott på 6 miljoner kronor i en bodelning, endast för att han kan, och inte har vett att skämmas?

Men kära bästaste, KL kunde ju inte ens komma in med sina egna banktillgångar o dyl i bodelningen. Hon sket ju i det.

Du pratar om en rättvis bodelning men av vilken anledning skulle hon ha ”rätt” att strunta i det?

HOL har ju vidare betalat för juristkostnader och annat i samband med bodelningen. Elen som hon drog på utav bara helvete i stugan fick han stå för.

Prata inte om att barnen använts som slagträ när den som misshandlat dem är KL. Där kom hon lindrigt undan.

What goes around comes around menar ni. Ja KL’s been around trust me.

Om ni menar att rättvisan kommer ikapp HOL en dag så undrar jag varför han åter igen sitter i målsägarstolen och KL åter är i den tilltalades?

Jag är övertygad om att ni fått betalt för att skriva här. Det är liiite för partiskt ens för att vara av ren medmänsklig support till en väninna.
Citera
2020-11-04, 15:41
Medlem
Citat:
Om ni menar att rättvisan kommer ikapp HOL en dag så undrar jag varför han åter igen sitter i målsägarstolen och KL åter är i den tilltalades?

Jag är övertygad om att ni fått betalt för att skriva här. Det är liiite för partiskt ens för att vara av ren medmänsklig support till en väninna.

Word.
Citera
2020-11-04, 15:41
Medlem
Citat:
Gjorde ett tillägg. Har du sett nåt i dagens juridik nu sen hon blev spindeln i centrum?

Inte mer än detta från 8 okt i samband med åtalet men de är ju inte så murvliga av sig å andra sidan:

https://www.dagensjuridik.se/nyheter/tidigare-toppjuristen-atalas-for-anstiftan-till-mordforsok-pa-henrik-olsson-lilja/
Citera
2020-11-04, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janne.Larsson
Word.

Ytterst sällan några skriver så uthålligt och mot allt vett och sans i just den tilltalades hjärtefrågor då också.

Det är hennes ord. Hon hade lika gärna kunnat sitta bakom tangenterna själv. Jag menar fokus lägenhet, barn och HOL - hmmm var har vi sett det förut sida upp och sida ner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in