Citat:
Ursprungligen postat av
Browser
Det är ingen vettig person som ser till fåtöljdiagnoserna i denna tråd. Finns inget som helst underlag till dom här påståendena. Ibland kan det finnas fall där man tex anser att what goes around comes around.
Ditt svar är betryggande. Jag tror inte heller att dessa diagnoser, eller dessa infantila invektiv imponerar.
Det kommer inte sluta bra för HOL, det är en framfart mot KL som har gått för långt. Jag tror också att what goes around comes around och att barnen kommer ställa honom till svars. Jag tolkar deras kontakter med sin mamma som god, trots allt som påstås och har skett. Barn är otroliga, och reder ut själva hur de ska ställa sig till konflikter.
Att som HOL involvera barn och påstå att man vill skydda dem är höjden av falskhet. Barnen var hans slagträ i bodelningen. Han lyckades rubba Karins besittning och flyttade in. Väl medveten att lägenheten var ett rött skynke för henne.
Hade han varit en bra människa hade han sett till att ägandet till lägenheten hade fördelats i de andelar de har. Det var det KL ville, och utgick ifrån när hon släppte in HOL i det han förvandlat till ett ormbo med fin adress.
Om jag minns rätt var det 40%-60% som de ägde vardera. Med beaktande av skulder kan man fastställa bodelningen i typ samäganderätt. Med ett avtal att han bor kvar tills barnen flyttar ut, och att lägenheten ska säljas på öppna marknaden. Ska det vara så enkelt för en karl att få ett överskott på 6 miljoner kronor i en bodelning, endast för att han kan, och inte har vett att skämmas?