2020-11-02, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
I ett samhälle där vi har sexualundervisning (man kan inte skylla på att man trodde det var akupunktur), preventivmetoder och ett socialt skyddsnät saknas dessa bortförklaringar.

Nej, män lyckas i alla fall då och då befrukta kivnnor så de tillsammans blir oönskat gravida, trots! både preventivmetoder, sexualundervisning etc....

Antigen tar man fasta på denna fakta, och löser detta problem som kan få oerhört negativa konsekvenser om man inte gör något åt, eller så fördelar man de negativa konsekvenserna jämnt över de som är ansvariga...och jag har redan lagt fram det förslaget för dig...men nääääää DET var ju "vulgärt" Vilket säger allt om dina åsikter.

Citat:
Jag tror inte på en blogg, men i anledning av bloggen tror jag det finns goda skäl att syna BRÅ i sömmarna när det gäller deras statistik. Ja, källkritik helt enkelt.

Finns det även anledning syna EU i sömmarna menar du? eller all övrig vetenskaplig forskning/ statistiska sammanställninbgar som säger samma sak?
Vet du du tänker som Trump, allt jag inte gillar är "fake".

Citat:
Denna minskning, vilken därtill är förklarlig, har i Sverige upphört och de senaste decennierna är det istället en uppgång, vilket visas i den statistik jag länkade till från Kvartal.

nej Sverige samt Europa har en ökning på en ytterst liten andel av kriminalitet, olika former av terrorism och internetkriminalitet ex. eller för Sveriges del gängrelaterade våldsdåd.
Inget av detta gör att varken Sverige eller Europa...."går under".

Citat:
Jag är resultatinriktad och givet statistiken så är finländska kvinnor mera framgångsrika i att undvika aborter. Det finner jag vara bra.

nej de thar du inte en susning om.....eftesom du inte vet hur många finskor som är rejält missnöjda med att inte kunna göra abort, eller om finskrona löser sitt problem ex. via att överkonsumera dagen efter piller, eller om de löser det genom att som polskorna ex. göra abort utomlands.

Sannolikheten att fisnkor skulle ha mindre sex än svenskor eller använda preventivmedel mer, eller på nått märkligt vis vara mindre fruktsamma, ser jag som extremt osannolikt.

men ?? kanske beror det mindre antalet graviditeter i Finland på finska mäns sämre spermiekvalitet?

https://svenska.yle.fi/artikel/2017/10/04/trenden-ar-klar-men-vad-beror-den-pa-finlandska-man-har-allt-samre-sperma

Citat:
Finländska mäns, och kvinnors nota bene, prestationer i de tre krig som för Finlands del utgjorde andra världskriget gör dem utan tvekan till betydligt mer beundransvärda än svenskar från samma tid. Resultat räknas!

Så? du drar alltså slutsatsen att svenska män är fega uslingar, extremt dåliga patrioter bara för att Sverige inte blev attackerat under andra världskriget?

Verkligen brilljant logik du.

Det tillhör standarden för ALLA vetenskapliga undersökningar där något ska jämföras med något annat avseende ett specifikt område att objekten för jämförelsen utsätts för samma sak, så att jämförelsen över "reaktion" över utsattheten blir korrekt.

men....det har du tydligen inte fått med dig.

Du kan inte dra din slutsats gällande finska kvinnor via att använda aborttalen, då abortlagarna ser olika ut.

Vänligen ta dig nu samman och fatta detta.
Citera
2020-11-02, 11:11
Medlem
Detta exempel från Finland visar hur det kan gå om man ej har kontroll på sin kvinna:

(FB) Man tvingas betala underhåll för otrohetsaffär

Då får man andra mäns avkomma på halsen, samt måste betala massa pengar.
Citera
2020-11-02, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Finns inget rationellt med sex och attraktion. Naturen har givetvis sin logik när den ger oss instinkter, men det är inget vi rationellt styr över.

Kvinnor som har kvar något oskyldigt inom sig har något oemotståndligt för min del, sedan kan man rationalisera sin attraktion hur mycket man vill, men man gillar vad man gillar tillslut.
Finns åtskilligt rationellt ned sex och reproduktion. Av samma slag som det ex är rationellt att skaffa mat.

På vilket sätt är sex en skuld/ ett brott? Eftersom du pratar om ”oskyldighet”?

Återigen detta känslosamma snömos vissa män uppvisar angående kvinnors sexualitet är verkligen gravt patetiskt för att inte säga oattraktivt.
Citera
2020-11-02, 11:51
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ursäkta, men Sverige har ingen "lång kontinuerlig kulturell kontext" av kvinnliga krigare.

Det var DU som pratade om att där fanns "urgammal" unikt just svenskt beteende/ traditioner etc...
Nej, det finns det inte. Inget av dina exempel duger.

Det var precis det jag visade, till och med att det är vanligt över tid att kvinnor har fört militärt befäl. Att Du inte gillar detta saknar betydelse för sakernas tillstånd.

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej, män lyckas i alla fall då och då befrukta kivnnor så de tillsammans blir oönskat gravida, trots! både preventivmetoder, sexualundervisning etc....

Antigen tar man fasta på denna fakta, och löser detta problem som kan få oerhört negativa konsekvenser om man inte gör något åt, eller så fördelar man de negativa konsekvenserna jämnt över de som är ansvariga...och jag har redan lagt fram det förslaget för dig...men nääääää DET var ju "vulgärt" Vilket säger allt om dina åsikter.

Mycket beroende på att man utelämnat moralaspekterna i undervisningen. Det går att åtgärda.

Citat:
Finns det även anledning syna EU i sömmarna menar du? eller all övrig vetenskaplig forskning/ statistiska sammanställninbgar som säger samma sak?
Vet du du tänker som Trump, allt jag inte gillar är "fake".

Fast det säger det inte. Det statistiken visar är ofta resultatet av teknisk utveckling. Exempelvis minskar personrånen inom EU och inom Sverige, men kortbedrägerierna ökar istället: https://affarsliv.com/nyheter/natbedragerier-okar-stort-om5489189.aspx

På samma sätt har digitaliseringen av betalningar/transaktioner minskat butiksrån och värdetransportrån det senaste decenniet. I Sverige ökar emellertid skjutningar och sprängningar.

Citat:
nej Sverige samt Europa har en ökning på en ytterst liten andel av kriminalitet, olika former av terrorism och internetkriminalitet ex. eller för Sveriges del gängrelaterade våldsdåd.
Inget av detta gör att varken Sverige eller Europa...."går under".

Fascinerande påstående med svag underbyggnad. Deet är just sådan här brottslighet som är systemhotande; våld, brott mot betalningssystemen, gäng som tar över stadsdelar osv. Det som gör Europa allt svagare.

Citat:
nej de thar du inte en susning om.....eftesom du inte vet hur många finskor som är rejält missnöjda med att inte kunna göra abort, eller om finskrona löser sitt problem ex. via att överkonsumera dagen efter piller, eller om de löser det genom att som polskorna ex. göra abort utomlands.

Sannolikheten att fisnkor skulle ha mindre sex än svenskor eller använda preventivmedel mer, eller på nått märkligt vis vara mindre fruktsamma, ser jag som extremt osannolikt.

men ?? kanske beror det mindre antalet graviditeter i Finland på finska mäns sämre spermiekvalitet?

https://svenska.yle.fi/artikel/2017/10/04/trenden-ar-klar-men-vad-beror-den-pa-finlandska-man-har-allt-samre-sperma

Vem vet? Det är möjligen sociologiskt intressant, men saknar politisk betydelse - resultatet räknas.

Citat:
Så? du drar alltså slutsatsen att svenska män är fega uslingar, extremt dåliga patrioter bara för att Sverige inte blev attackerat under andra världskriget?

Verkligen brilljant logik du.

Det tillhör standarden för ALLA vetenskapliga undersökningar där något ska jämföras med något annat avseende ett specifikt område att objekten för jämförelsen utsätts för samma sak, så att jämförelsen över "reaktion" över utsattheten blir korrekt.

men....det har du tydligen inte fått med dig.

Du kan inte dra din slutsats gällande finska kvinnor via att använda aborttalen, då abortlagarna ser olika ut.

Vänligen ta dig nu samman och fatta detta.

Nej, jag drar slutsatsen att finländska män bevisade sin förmåga under de tre krigen, och svenska män gjorde de inte - orsaker oviktiga. Det är möjligt att svenska män och kvinnor vore lika dugliga, men vi har inget stöd för ett sådant påstående.
Citera
2020-11-02, 12:05
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bondeland
Detta exempel från Finland visar hur det kan gå om man ej har kontroll på sin kvinna:

(FB) Man tvingas betala underhåll för otrohetsaffär

Då får man andra mäns avkomma på halsen, samt måste betala massa pengar.

Typexempel på hur lagstiftningen kan slå fel. Den mannen skall naturligtvis inte betala något eller på annat sätt behöva ta ansvar för något han inte orsakat. Hur man kan ha preskribtionstid på sådant är helt orimligt. Men, många länder har helt bortsett från att även män har ett behov av lagligt skydd och rättssäkerhet i sin iver att förbättra kvinnors situation.
Citera
2020-11-02, 12:06
Moderator
Strix m/94s avatar
För diskussion om andra världskriget, de nordiska ländernas roller och prestationer därvid, har vi andra trådar.

OT raderat.

Strix/Mod
Citera
2020-11-02, 12:16
Medlem
Att ha krav på sin partners tidigare sexuella beteende är fullkomligt rationellt. För båda könen.

I USA visade en undersökning att det är en deal-breaker för väldigt många kvinnor om mannen tidigare ägnat sig åt bögeri.

Citat:
In a survey of over 1,000 women, conducted by Glamour in 2016, 63% of women said they wouldn’t date a man who’s had sex with another man. (This isn’t just men who identify as bi. This includes all men who’ve experimented with another man, even if it only happened once!) Still, 47% of women said they've been attracted to another woman, and 31% of women have had a sexual experience with another woman.

It seems that many women, even while acknowledging their own sexual fluidity, don’t want to date men who are sexually fluid.

https://bi.org/en/articles/bi-men-are-not-considered-attractive-new-study-says
Citera
2020-11-02, 12:59
Medlem
Hur ser ni konservativa på arrangerade äktenskap? Med sådana äktenskap slipper man relationer som bygger på så kallat ”känslotrams”, utan man kan se till mer rationella faktorer.
Citera
2020-11-02, 13:44
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Hur ser ni konservativa på arrangerade äktenskap? Med sådana äktenskap slipper man relationer som bygger på så kallat ”känslotrams”, utan man kan se till mer rationella faktorer.
Nu tar du upp något så omodernt och förlegat att ingen svensk förespråkar det längre.
Jag har mycket svårt att tro att "rationella faktorer" kan göra ett äktenskap lyckligt.
Citera
2020-11-02, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Nu tar du upp något så omodernt och förlegat att ingen svensk förespråkar det längre.
Jag har mycket svårt att tro att "rationella faktorer" kan göra ett äktenskap lyckligt.

1. Hur definierar du svensk?

2. Hur vet du att ingen svensk förespråkar det?
Citera
2020-11-02, 19:22
Medlem
Citat:
Och vad menar du det skulle finnas kvar för ”rationella faktorer” att ingå i en sexuell parrelation utan sexuell åtrå eller kärlek i västvärlden?

Remember, här kan så gott som alla försörja sig själva och vi lever knappast kvar i en jordbrukskultur där man tvingas slå ihop sig med grannen för att få tillräcklig markyta att odla.
Citera
2020-11-02, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Typexempel på hur lagstiftningen kan slå fel. Den mannen skall naturligtvis inte betala något eller på annat sätt behöva ta ansvar för något han inte orsakat. Hur man kan ha preskribtionstid på sådant är helt orimligt. Men, många länder har helt bortsett från att även män har ett behov av lagligt skydd och rättssäkerhet i sin iver att förbättra kvinnors situation.
Detta skrivet av någon som glatt vill ta bort kvinnors lagliga skydd ( aborträtt) till bestämmanderätt över sina egna kroppar. Just snyggt!

Fall som detta är ett fett undantag.
Betydligt fler tjejer och kvinnor skulle direkt hamna i rejält värre kriser betydligt kostsammare, med din politik, men DET är tydligen inte värt ta hänsyn till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in