2020-11-02, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Likabehandling är en omöjlighet när vi biologiskt är så annorlunda och attraheras av så annorlunda attributer och har annorlunda biologiska klockor, därvid unga manliga incels, därvid surkärringar runt 40 som är singlar och har ekonomisk status, men inte sexuell status.
Det är inte alls nån omöjlighet.
Sluta förbjuda eller skambelägga kvinnor för att de har sex, as simple as that.
Citera
2020-11-02, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Förekomsten av kvinnliga krigare/militärer. Har Du tappat tråden? Du eftersökte tre uråldriga svenska traditioner/sedvänjor och jag gav Dig detta. I Din förtvivlan över att detta trick fallerade, så har Du nu i flera inlägg tjafsat om olika sidospår.

Detta har alltså både förekommit på andra platser historiskt och i vår samtid.
Dina exempel var alltså skit värda.
Citera
2020-11-02, 00:11
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det är inte alls nån omöjlighet.
Sluta förbjuda eller skambelägga kvinnor för att de har sex, as simple as that.

Ingen förbjuder något. Skambelägg är en annan historia, folk bär på ideal för vilka slags partner man vill ta seriöst, men det är fritt fram för kvinnor att strunta i mina ideal. Få vill ju gifta sig med en partyplinga.
Citera
2020-11-02, 00:28
Medlem
Citat:
Ingen förbjuder något. Skambelägg är en annan historia, folk bär på ideal för vilka slags partner man vill ta seriöst, men det är fritt fram för kvinnor att strunta i mina ideal. Få vill ju gifta sig med en partyplinga.

Så länge det inte finns några som helst rationella skäl( och det finns det inte i detta fallet) så går det utmärkt ändra dessa typer av normer. Vilket vårt samhälle också gjort.
Ingen vettig människa ägnar sig längre åt att kräva oskuld av kvinnor.
Citera
2020-11-02, 00:33
Medlem
Det bästa man kan göra är att gifta sig med en tjej som är oskuld.

Läste en mycket klok liknelse i ett gammalt Flashback-inlägg:

Citat:
Om jag köper en bil, så vill ju inte jag ha en bil där den förre ägaren ejakulerade på sätet. Även om han har tvättat bort det, så är det fortfarande äckligt. Om vi då tänker oss att den förre ägarens tio kompisar också ejakulerade på sätet - så är ju det helt oacceptabelt.

(FB) Svenska kvinnor och dess klädsel - Seriös diskussion om problemet hos svenska tjejer
Citera
2020-11-02, 00:50
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Så länge det inte finns några som helst rationella skäl( och det finns det inte i detta fallet) så går det utmärkt ändra dessa typer av normer. Vilket vårt samhälle också gjort.
Ingen vettig människa ägnar sig längre åt att kräva oskuld av kvinnor.

Finns inget rationellt med sex och attraktion. Naturen har givetvis sin logik när den ger oss instinkter, men det är inget vi rationellt styr över.

Kvinnor som har kvar något oskyldigt inom sig har något oemotståndligt för min del, sedan kan man rationalisera sin attraktion hur mycket man vill, men man gillar vad man gillar tillslut.
Citera
2020-11-02, 02:32
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bondeland

(FB) Svenska kvinnor och dess klädsel - Seriös diskussion om problemet hos svenska tjejer

Det är lite utav ett omöjligt uppdrag idag, finns knappt ens några 18-åringar som är oskulder nuförtiden. Fanns knappt några som gifte sig som oskulder ens i 30-talet, vi har väl aldrig riktigt haft sådana extrema oskuldsideal som i typ Sicilien förutom möjligen hos aristokratin.

För mig så räcker det gott och väl ifall hon enbart haft relationer med hyfsad reko män och inte visar signal av att ha varit en partytjej. Gillar hon att tillbringa tid i naturen eller läsa en bra bok istället för ständig festande med vänninor så är det alltid en bra signal. Inga tattueringar är ett måste, haha.

Babianen är förövrigt någon unik typ av autentisk troll som visar en hel del perversa videon på sig själv i jakt efter uppmärksamhet. Hon är en vandrande motsägelse. Skulle ta saker hon säger med en nypa salt, men det är klart man inte vill ha en tjej som fördärvat sig igenom att ha haft samlag med en hel rad av ganska äckliga typer (de som ofta tar mest plats i diskotek).
Senast redigerad av Naknekejsaren 2020-11-02 kl. 02:39.
Citera
2020-11-02, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bondeland

Med andra ord, du/ ni finner män vara så äckliga att ni inte ens vill att de ska ha varit i närheten av eran ”bil”.

Hela detta känslotramset, påvisar just bara detta, en extremt tramsig syn på andra män och grav inkonsekvens, eftersom precis samma sak kan sägas av kvinnor.....vill jag ha en banan så.......

Alltså kan ingen ha sex annat än med en enda person livet ut.
Citera
2020-11-02, 09:03
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:

Nja, tror nog kvinnor genom historien, precis som div abortmotståndare för övrigt, haft massa bortförklaringar utöver ren verklighet av svikande föder ex. till sina handlingar, Guds vilja ex.

I ett samhälle där vi har sexualundervisning (man kan inte skylla på att man trodde det var akupunktur), preventivmetoder och ett socialt skyddsnät saknas dessa bortförklaringar.

Citat:
Finns det goda skäl att tro på en auktoritet, så är det inte ”gulligare” än att som du tror på en blogg.

Jag tror inte på en blogg, men i anledning av bloggen tror jag det finns goda skäl att syna BRÅ i sömmarna när det gäller deras statistik. Ja, källkritik helt enkelt.

Citat:
”En del av” är inte allt som BRÅ producerar.
Ochnär det kommer till Europas eller västvärldens minskning av div. våld eller kriminalitet så finns det rejält på fötterna.

Det är du som gör bort dig, och det vet du om.
Börjar det inte bli jävligt pinsamt snart?

Denna minskning, vilken därtill är förklarlig, har i Sverige upphört och de senaste decennierna är det istället en uppgång, vilket visas i den statistik jag länkade till från Kvartal.

Citat:
Jisses.

Du hävdar att finska kvinnor är ”skötsammare” kvinnor än svenska kvinnor gällande sexuellt beteende, bevis: för att Finlands aborter är mindre än Sveriges.

Det ör alltså samma nivå av dumhet som att hävda att finska män är ”bättre” än svenska män, för att Finland ex stred under andra världskriget ( dvs fick helt andra villkor än svenska män.)

Vill du jämföra grad av ” duglighet” mellan två grupper får du nog lov att utsätta dem för samma prövningar/ villkor.

Du har heller ingen aning om hur många finska kvinnor som
1 gjort abort utomlands
2 fött oönskade barn som man sen misskött.
3 eller satt på barnhem etc.

Dessutom misstänker jag att du har dagen efter piller i Finland men att denna typ av abort inte räknas i abortatatistiken

Jag är resultatinriktad och givet statistiken så är finländska kvinnor mera framgångsrika i att undvika aborter. Det finner jag vara bra.

Finländska mäns, och kvinnors nota bene, prestationer i de tre krig som för Finlands del utgjorde andra världskriget gör dem utan tvekan till betydligt mer beundransvärda än svenskar från samma tid. Resultat räknas!
Citera
2020-11-02, 09:06
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Detta har alltså både förekommit på andra platser historiskt och i vår samtid.
Dina exempel var alltså skit värda.

Det är för att Du inte begriper Dig på kulturell kontext. Jag visar alltså på en lång historisk kontinuitet, på ett särskilt kulturmönster och med en idag levande tradition. Du visar inte att detta är fel.

Sedan har Du förstås fel i Din presumtion - att något måste vara urgammalt och unikt för att vara ett kulturellt särdrag. En kultur är en väv med många beståndsdelar och det är väven som är speciell, inte varje tråd i den. Men, för Er som är materialistiska Sverigehatare så handlar det om dekonstruktion och destruktion och då hjälper förstås aldrig så analytiskt sammanhållna resonemang.
Citera
2020-11-02, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Det är för att Du inte begriper Dig på kulturell kontext. Jag visar alltså på en lång historisk kontinuitet, på ett särskilt kulturmönster och med en idag levande tradition. Du visar inte att detta är fel.

Sedan har Du förstås fel i Din presumtion - att något måste vara urgammalt och unikt för att vara ett kulturellt särdrag. En kultur är en väv med många beståndsdelar och det är väven som är speciell, inte varje tråd i den. Men, för Er som är materialistiska Sverigehatare så handlar det om dekonstruktion och destruktion och då hjälper förstås aldrig så analytiskt sammanhållna resonemang.

Ursäkta, men Sverige har ingen "lång kontinuerlig kulturell kontext" av kvinnliga krigare.

Det var DU som pratade om att där fanns "urgammal" unikt just svenskt beteende/ traditioner etc...
Nej, det finns det inte. Inget av dina exempel duger.
Citera
2020-11-02, 10:08
Medlem
Citat:
Det är lite utav ett omöjligt uppdrag idag, finns knappt ens några 18-åringar som är oskulder nuförtiden. Fanns knappt några som gifte sig som oskulder ens i 30-talet, vi har väl aldrig riktigt haft sådana extrema oskuldsideal som i typ Sicilien förutom möjligen hos aristokratin.

Samt i vissa subkulturer som frikyrkliga. Frikyrkorna krymper dock. Så vill man vara sin frus enda så får man gifta sig med sin ”high school sweetheart” eller gifta sig med en icke-svensk, allra helst en muslim.

Citat:
För mig så räcker det gott och väl ifall hon enbart haft relationer med hyfsad reko män och inte visar signal av att ha varit en partytjej. Gillar hon att tillbringa tid i naturen eller läsa en bra bok istället för ständig festande med vänninor så är det alltid en bra signal. Inga tattueringar är ett måste, haha.

Babianen är förövrigt någon unik typ av autentisk troll som visar en hel del perversa videon på sig själv i jakt efter uppmärksamhet. Hon är en vandrande motsägelse. Skulle ta saker hon säger med en nypa salt, men det är klart man inte vill ha en tjej som fördärvat sig igenom att ha haft samlag med en hel rad av ganska äckliga typer (de som ofta tar mest plats i diskotek).

Babianen har många roliga inlägg innan ”hen” började kalla sig kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in