Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Nja, tror nog kvinnor genom historien, precis som div abortmotståndare för övrigt, haft massa bortförklaringar utöver ren verklighet av svikande föder ex. till sina handlingar, Guds vilja ex.
I ett samhälle där vi har sexualundervisning (man kan inte skylla på att man trodde det var akupunktur), preventivmetoder och ett socialt skyddsnät saknas dessa bortförklaringar.
Citat:
Finns det goda skäl att tro på en auktoritet, så är det inte ”gulligare” än att som du tror på en blogg.
Jag tror inte på en blogg, men i anledning av bloggen tror jag det finns goda skäl att syna BRÅ i sömmarna när det gäller deras statistik. Ja, källkritik helt enkelt.
Citat:
”En del av” är inte allt som BRÅ producerar.
Ochnär det kommer till Europas eller västvärldens minskning av div. våld eller kriminalitet så finns det rejält på fötterna.
Det är du som gör bort dig, och det vet du om.
Börjar det inte bli jävligt pinsamt snart?
Denna minskning, vilken därtill är förklarlig, har i Sverige upphört och de senaste decennierna är det istället en uppgång, vilket visas i den statistik jag länkade till från Kvartal.
Citat:
Jisses.
Du hävdar att finska kvinnor är ”skötsammare” kvinnor än svenska kvinnor gällande sexuellt beteende, bevis: för att Finlands aborter är mindre än Sveriges.
Det ör alltså samma nivå av dumhet som att hävda att finska män är ”bättre” än svenska män, för att Finland ex stred under andra världskriget ( dvs fick helt andra villkor än svenska män.)
Vill du jämföra grad av ” duglighet” mellan två grupper får du nog lov att utsätta dem för samma prövningar/ villkor.
Du har heller ingen aning om hur många finska kvinnor som
1 gjort abort utomlands
2 fött oönskade barn som man sen misskött.
3 eller satt på barnhem etc.
Dessutom misstänker jag att du har dagen efter piller i Finland men att denna typ av abort inte räknas i abortatatistiken
Jag är resultatinriktad och givet statistiken så är finländska kvinnor mera framgångsrika i att undvika aborter. Det finner jag vara bra.
Finländska mäns, och kvinnors nota bene, prestationer i de tre krig som för Finlands del utgjorde andra världskriget gör dem utan tvekan till betydligt mer beundransvärda än svenskar från samma tid. Resultat räknas!