Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
Det skulle ju inte bli perfekt där heller. Som det är nu är tråden inte nischad. Men du önskar att göra den så. Antingen att ha kvar den där den är och få den att bli mindre och rent vetenskaplig eller att flyta den till politikavdelningen och nischa den åt det hållet. I en tid som denna behövs ett stort forum som inte nischas åt något håll, därför kan det ju knappast spela roll var den ligger, den blir ju fel oavsett för den delen den ligger i. Det viktiga är att bibehålla den i den form den är i, bred och onischad (kan finnas dok en finess att få bort en del av de inlägg som enbart tjänar det syftet att kränka).
Och vem har den makten att avgöra vad som är vetenskapligt. Du har kritiserat skribenter för att de icke är vetenskapliga alls enligt din mening. Men det stämmer ju inte, jag håller i all fall inte med dig, dessa skribenter skriver inlägg och länkar material som är vetenskapligt ibland liksom politiskt ibland osv. Har även sätt dig skriva inlägg som inte alls är vetenskapliga.
Jag är helt ointresserad av sport. I bland fylls tråden av inlägg som som berör covid-19 ihop med sport och nästan inget annat. Men jag slår inte bak ut för det. Jag accepterar det, försöker vara med i den dagens dialog men inser kanske att jag inte platsar. Så är det och så får det vara. När det händer något stort inom corona kontra politik, vetenskap, eller kontra sport kommer det färga debatten i tråden, oavsett vad vi vill eller inte. Och låt det göra det.
Fast jag ifrågasätter inte formen för tråden.
Jag ifrågasätter varför man inte lägger "den allmänna tråden om coronapandemin" i "forumet för coronapandemin", nu när det finns ett sånt forum på Flashback.
Istället för att den ligger i "Medicin och Hälsa".
Det handlar inte bara om vad som är OT eller inte OT, utan vilka personer som dras till tråden. Normalt sett kan vi diskutera saker i vetenskapsdelen, och nämna något "politiskt" i förbigående, utan att det utmynnar i en tio sidor lång debatt om politik. Det här har en väldigt negativ effekt för debattklimatet i vetenskapsforumet.
Det är som att man hade ett underforum för Estonia, under "Olyckor och katastrofer", men att den huvudsakliga diskussionen skedde i en megatråd i "Båtar och sjöliv".
Jag skulle även ifrågasätta om inte "forumet för Coronapandemin" borde ligga under "Olyckor och katastrofer", eftersom en pandemi i allra högsta grad är en naturkatastrof.