Citat:
Ursprungligen postat av
sankmark
Okay, vilka vittnesmål på mordplatsen har du som beskriver gärningsmannen som en 52-årig farbror, runt fryntligt ansikte, ljust hår och en gubbkeps a la pizza storlek?
Om man verkligen läser in sig på fallet och kollar alla fantombilder som gjordes av alla vittnen så inser man att majoriteten av alla vittnesmål kommer med försök att beskriva SE nära det sätt du anger.
Tekniken för att göra fantombilder bygger på ett tusental av olika fotodetaljer av olika delar av ansiktet, hårfästet, övriga delen av huvudet O.s.v och dessa bilder var otillräckliga att ge en fullständig bild av ett något rundlagt ansikte, det fanns väldigt få huvudbonader att välja mellan så majoriteten av alla fantombilder är utan huvudbonad av den anledning att det inte fanns en passande bild av Mössa/keps att sätta på huvudet. Dessutom fanns det färre glasögonmodeller att välja mellan så rätt glasögon finns heller inte på vissa fantombilder, vissa fantombilder saknar glasögon, vissa har glasögon av fel typ.
Jag har sett en fantombild från ett vittne uppifrån David Bagares gata där ansiktet liknar Plura runt den här tiden på 80-talet, men ser man ordentligt på bilden så ser man att det är ett gott försök att försöka avbilda SE.
Däremot finns en väldigt bra teckning av Grandmannen från ett vittne på bion och den teckningen avbildar en man i lång rock, runt ansikte, stora glasögon och en keps med öronlappar.
Det intressantaste med SE är är att när han började framträda i Media slutade han helt använda sina glasögon, det finns väldigt få media och TV bilder där han framträder i de glasögon han hade 1986, och glasögon finns i signalementet.
Allt SE gjorde skulle 1986 räckt för att gripa, häkta och ordentligt undersöka SE:s förehavanden mordnatten och även innan mordet, då är jag säker på att fallet skulle blivit löst, för SE är det närmsta en mördare vi har, det är som Krister Petersson säger att SE ställer sig i vägen i mordutredningen, det går inte komma runt SE i de dokument som finns i dag.
Om SE var mördaren eller ej går inte säkert att säga, men för mig lutar det åt att SE är mördaren och det grundar jag på hur KP löste Anna Lind Mordet och Lasermannen, För SE stämmer in på den statistik man kan göra kring en GM och det mest logiska i Anna Lind mordet borde gälla att SE är den mest logiske mördaren i OP mordet.
För hur man än laborerar med andra GM så stämmer det mesta på SE in av alla vittnesbeskrivningar, för SE var ensam att bära en lång rock på mordplatsen om man inte undantar OP, GM bar en lång rock som var mörk och det var just var SE bar denna kväll.