Citat:
Ja, hon var på rätt väg.
Vad hon ännu inte hade kommit över var sin känsla av att behöva hämnas den fruktansvärda känsla av svek, förödmjukelse och förnedring som som kände.
Jag tror inte heller att hon förstod hur farligt det där avslöjandet var.
När man ser hans hot, dödshot var det ju redan 2017, så ser de flesta att det är riktigt otäckt att han skriver sådana hemska hot, att man skulle bli väldigt rädd för en sådan människa.
Men nu har Lena redan fått sådan hot flera gånger, om A:s blodiga död,( död på isiga vägar och långsam och plågsam död för att ta några exempel) och hon har blivit avtrubbad på något sätt. Det har inte hänt att han har dödat henne, fast han har hotat många gånger. Till sist blir det lite som att det inte kan hända?
Vad hon borde ha gjort här är att berätta detta för sina vänner om dödshoten.
Och polisanmäla det.
Varför gör hon inte det?
Jag tror att det inte beror fullt så mycket på att hon tror att han kommer att döda henne (här kan jag ha helt fel), utan jag tror att hon inte gör det för att hon dels inte riktigt tror att det ligger allvar bakom det, men också för att hon vet att då är relationen slut. Pang. Och där är hon inte ännu, att hon klarar av att avsluta helt.
Bara på väg...
Lena har råkat ut för en person som saknar den vanliga empatin och som har ett kontrollbehov över allt och alla. För henne är det just den sämsta tänkbara kombinationen med hennes sårbarhet, den sårbarhet som han ständigt använder för att få henne dit han vill.
Men nu klarade han inte av att kontrollera henne längre, nu när hon började bli starkare.
Han ser hotet komma till verklighet.

???????Inte Okej i min bok....