2020-10-25, 21:50
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteinwayandSons
Det var mgm
( ev i ansluta till nån polisanmälan eller liknande..Uppmanade mgm henne starkt skaffa skyddat boende!
inte konstigt som hon levde rövare med honom o frun)

Okej .
Sorgligt detta.
Citera
2020-10-25, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Tack för info .
Och ur rättegången, från Stefan, psykopaten, själv: Åklagaren fortsätter läsa upp meddelanden. I chattarna hotar Lena med att avslöja för 45-åringens dåvarande fru att de fortsatt att träffas.
"Du har just meddelat att du startar det stora kriget imorgon. Det slutar svartare än du tror, Skyddat boende från och med imorgon?", skriver 45-åringen till Lena.

Jag hoppas SDs nära och kära, samt omgivning, fortsätter läsa i tråden så de inte glömmer bort vad han gjort. Det är lätt hänt att sånt här faller i glömska i vardagslivet.
Senast redigerad av Picasso2 2020-10-25 kl. 21:56.
Citera
2020-10-25, 21:56
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Ja likheten finns till dom andra två gökarna. Jag ser SD som en människa som måste ha total kontroll över alla som lever tätt inpå honom. LW hade han full kontroll över, HD har han full kontroll över, JG likaså och även SOA verkar han ha full kontroll över. Säkringen rök hos SD när LW sa att du har ingen kontroll över mej längre. Där och då började fasaden att spricka hos SD.

Har för mig att SD hade uttryck något i stil med :
-Ingen kontrollerar mig , jag gör som jag vill .
Vill jag xxxxxx så gör jag det !

( kommer inte ihåg vad han beskrev , men men ...)

Sen sa LW till honom att :
-Du har ingen kontroll över mig längre ...

Men det heter ju att ” lika barn leka bäst ” ?

Båda verkade vilja ha kontroll över varandra , men ingen utav dem, ville på något sätt bli kontrollerade !!?

Kanske den ekvationen var helt åt fanders ?
Citera
2020-10-25, 21:56
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Och ur rättegången, från Stefan, psykopaten, själv: Åklagaren fortsätter läsa upp meddelanden. I chattarna hotar Lena med att avslöja för 45-åringens dåvarande fru att de fortsatt att träffas.
"Du har just meddelat att du startar det stora kriget imorgon. Det slutar svartare än du tror, Skyddat boende från och med imorgon?", skriver 45-åringen till Lena.

Aha , oj .....😳

Ja när man som älskare/ älskarinna börjar prata om att tala om för dennes partner att man strular med personen , då är det nog kört ....
Finns ju ingen möjlighet att komma närmare den man skall gola på ...snarare blir det mer aggressivitet i relationen !

Undrar vad LW trodde sig kunna uppnå med att tala om det hela för HD ?
Var hon så naiv så att så fort det kom fram så skulle HD sticka och SD skulle ta LW i sin famn ?

Finns ju inte en möjlighet till det ?

Så det hela är så konstigt , hur tänkte LW egentligen och vad trodde hon sig kunna uppnå med det hela ?

Fattar nada ?
Senast redigerad av landbandy 2020-10-25 kl. 22:05.
Citera
2020-10-25, 21:57
Medlem
Citat:
Okej .
Sorgligt detta.
Självklart är det sorgligt.
Jag tycker det är ledsamt för alla.

Jag vill minnas att mgm uppmanade L att skaffa skyddat boende. Ingen mer som minns? kan troligtvis varit inspelning via L mobil.Men tror jag hörde det och ej läste det.
Citera
2020-10-25, 21:59
Medlem
Citat:
Självklart är det sorgligt.
Jag tycker det är ledsamt för alla.

Jag vill minnas att mgm uppmanade L att skaffa skyddat boende. Ingen mer som minns? kan troligtvis varit inspelning via L mobil.Men tror jag hörde det och ej läste det.
Om du lyfter blicken och läser andra inlägg än dina egna så kan du se att vi är flera som citerat ur rättegång. Bara ett tips i all vänlighet.
Citera
2020-10-25, 21:59
Medlem
Citat:

Jag hoppas SDs nära och kära, samt omgivning, fortsätter läsa i tråden så de inte glömmer bort vad han gjort. Det är lätt hänt att sånt här faller i glömska i vardagslivet.
Just det uttalandet minns jag.
Vi ser här tydligt motivet till mordet dessutom.
Citera
2020-10-25, 22:01
Medlem
Citat:
Har för mig att SD hade uttryck något i stil med :
-Ingen kontrollerar mig , jag gör som jag vill .
Vill jag xxxxxx så gör jag det !

( kommer inte ihåg vad han beskrev , men men ...)

Sen sa LW till honom att :
-Du har ingen kontroll över mig längre ...

Men det heter ju att ” lika barn leka bäst ” ?

Båda verkade vilja ha kontroll över varandra , men ingen utav dem, ville på något sätt bli kontrollerade !!?

Kanske den ekvationen var helt åt fanders ?
De borde aldrig mötts.
Citera
2020-10-25, 22:08
Medlem
Citat:
Just det uttalandet minns jag.
Vi ser här tydligt motivet till mordet dessutom.
De var två som lekte. Och han slog ihjäl henne. Han ville leka helikopter med två, men han ville smyga med det och inte stå för det. Han var en otrogen svikare. Och för det fick LW plikta, vad än motivet var. Det är SDs fel. Ingen annans. Inte HDs. Inte LWs. Enbart SDs. Om det varit nån stake i honom hade han bara sagt att "berätta du, jag berättar själv för HD ikväll". Men detta var mycket mycket tidigare än när hon skrev sitt sista meddelande att hon åker till Norge. Och att han inte hade makt över henne. Den chatten vill jag minnas var från 2017.
Citera
2020-10-25, 22:10
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Om du lyfter blicken och läser andra inlägg än dina egna så kan du se att vi är flera som citerat ur rättegång. Bara ett tips i all vänlighet.

Hehe , du har så rätt !
Tacksam är bara förnamnet på det jag känner för all info !

Nu är det så att jag har läst ALLA inläggen från nr 1 till 115929 och vill inte missa ett enda för att förstå hur vi alla tänker härinne .

Geokompisen i skogen ; L* ena -bästa tjejen på att hålla liv i , och begeistra oss andra över sport , natur och friluftsliv .
Hon var en riktig kämpe . 🥺🌸🌤
Senast redigerad av landbandy 2020-10-25 kl. 22:36.
Citera
2020-10-25, 22:15
Medlem
Allt hänger ihop som synes

Citat:
De var två som lekte. Och han slog ihjäl henne. Han ville leka helikopter med två, men han ville smyga med det och inte stå för det. Han var en otrogen svikare. Och för det fick LW plikta, vad än motivet var. Det är SDs fel. Ingen annans. Inte HDs. Inte LWs. Enbart SDs. Om det varit nån stake i honom hade han bara sagt att "berätta du, jag berättar själv för HD ikväll". Men detta var mycket mycket tidigare än när hon skrev sitt sista meddelande att hon åker till Norge. Och att han inte hade makt över henne. Den chatten vill jag minnas var från 2017.
Det är viktigt att hitta ett trovärdigt motiv.
Sedan vad vi personyligen anser om det hela det lämnar i alla fall jag utanför tråden.
Här påvisas ett Motiv. Så länge inte det belyses så kommer mgm att frias.
Komtroll svartsjuka motiv håller ej har vi sett.

Det var synd att de möttes.
För alla.
Senast redigerad av SteinwayandSons 2020-10-25 kl. 22:17.
Citera
2020-10-25, 22:16
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vid 21.30 på mordkvällen drog han kortet på G-vik (för att kunna fota?), fotade Vattentornet vid 22. Hos JG vid 22.15. Körigt att ev byta om/träna på 30 min. Var det då han skickade en bild till någon och sa att tränat (ej simmat) och bilden var på en badad SD (eller om det var tvärtom)?
Ja, varför besöker MGM gymmet bägge dagar; - kan det vara så att stadsbesöket i sig är oviktigt och att det är vägen dit och tillbaka - via Vivalla - som är av betydelse? Han gör sig helt enkelt ett ärende till badet för att kunna förklara eventuella vittnen till cykelturen runt skogen och motorvägsbron mot B*ronbackarna.
Vad man kan konstatera utifrån de inledande förhören är att han är mån om att vara sanningsenlig beträffande cykelturerna. Han medger t.o.m själv att han utifrån polisens förhör fått uppfattningen att något vittne observerat honom under mordkvällen. Vattentätt alibi är uppenbarligen av stor vikt om det är så att han är rätt gärningsman.
Med den hypotesen som grund, är det något gällande plats för dumpning av mobil som MGM vill kontrollera strax innan. - Ett skogsparti i närheten av Advent-cachen som förberetts för hastig avskölj och ombyte efteråt?

A 497, s 39 är upptagningsområde för mast H B*rgmansv, markerade. Ett antal blåpunktsmarkerade prickar ingår i det område där Ls mobil kan ha förvarats direkt efter mordet. Dessa prickar finns utmarkerade i V*vallaskogen, mittemot övre motorvägsbron och i närheten av cykelvägen, där MGM sågs promenera mot polisbilen den 12 maj.

A147, s 315:
MT: Ja, jag var ju före Lena dit och det var nog bra ehh, då stod det en snubbe och tittade på en, det står en vägskylt, det är tre vägar som möts, så står den en, i mitten står det en skylt med en sån där två kilometer till, dit, och tre kilometer...
/.../
MT: Ehh nej det står en snubbe där och tittar och, det var ju fan inte så konstigt, för där kan ju han stå och fundera på åt vilket håll han ska svänga, men sen längre ner mot Citygross hållet, där stod en, snubbe lutad mot en lyktstolpe, och jag trodde han hade en hund bredvid sej som han, liksom väntade på den skulle göra färdigt eller nåt men, när jag kom närmare såg jag att han har ju faktiskt ingen hund han bara står där, det, det kändes konstigt, och det finns ju en del bus i området, så jag valde att då liksom inte riktigt gå, gå in emellan dom, utan då höll jag ut lite mot bron, och där stod det en tredje kille.

De hade enligt MGM för avsikt att mötas vid ingången till grusvägen. En uppgift som sammanfaller med Ls hallåande på F*gelbärssv kl 00:08.
MGM och en frågvis herre vid initialerna UP, chattar en lång stund innan MGM ger sig iväg. UP är också geocachare och kl 23:06 kontaktar han S för att ställa frågor. Sista sms av S sänds kl 23:57. UP fortsätter fråga, fast svaren uteblir; man får anta att S här kastar en blick på klockan och inser att han ska möta upp L om exakt tre min. Han rustar sig med pann- och ficklampa.
Till polisen uppger han att han promenerat tillbaka till bostaden för att hämta upp mobilen, vilket inte låter särskilt trovärdigt eftersom han är försenad. Han skulle alltså ha tagit sig till det planerade mötet utan cykel. - Är han ute efter att ge intryck av att ha tagit det lugnt? - Kullkastas planerna denna afton pga chatten?
Plötsligt, i mörkret, uppstår en lysande idé och han bestämmer sig för att rikta misstankar mot flyktingar i området, nu när detta tillfälle gick förlorat.
I förhör säger han att de hade kontakt senare under natten. Det borde finnas en orsak till att denna konversation blev deletad. Fotot på strumpklämman samma natt raderades också, fast kunde senare återskapas.
Citat:
Var det ev HD som hade hybris inför resan och ville ha minutkontroll på SD och han gjorde allt för att lägga fram bevis på att han inte hade träffat LW? JG kunde inte SD ta till för att hjälpa honom att ljuga för HD.
Vattentornetbilden kan ha varit tagen vid annat tillfälle...? Kanske cyklade han som Blixten till G.vik för att dra sitt kort/fota sig själv, allt för att ha alibi inför HD om hon skulle ifrågasätta något.
SD är om sig och kring sig, visar det tydligt när han ber LW skicka födelsedagsgrattis för att han skulle verka trovärdig inför HD... han drar sig verkligen inte för något! F.n vet hur hans tankar går för att verka trovärdig!
Det går med några musklick att enkelt få fram metadata om ett foto.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in