2020-10-26, 16:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Det sorgliga är att LW gjorde allt rätt på slutet men det blev ändå fel. En normal person kan ta ett avslut och gå vidare men SD gav sej fan på att ingen går ifrån honom ostraffat.

Ja, hon var på rätt väg.
Vad hon ännu inte hade kommit över var sin känsla av att behöva hämnas den fruktansvärda känsla av svek, förödmjukelse och förnedring som som kände.

Jag tror inte heller att hon förstod hur farligt det där avslöjandet var.
När man ser hans hot, dödshot var det ju redan 2017, så ser de flesta att det är riktigt otäckt att han skriver sådana hemska hot, att man skulle bli väldigt rädd för en sådan människa.

Men nu har Lena redan fått sådan hot flera gånger, om A:s blodiga död,( död på isiga vägar och långsam och plågsam död för att ta några exempel) och hon har blivit avtrubbad på något sätt. Det har inte hänt att han har dödat henne, fast han har hotat många gånger. Till sist blir det lite som att det inte kan hända?

Vad hon borde ha gjort här är att berätta detta för sina vänner om dödshoten.
Och polisanmäla det.

Varför gör hon inte det?
Jag tror att det inte beror fullt så mycket på att hon tror att han kommer att döda henne (här kan jag ha helt fel), utan jag tror att hon inte gör det för att hon dels inte riktigt tror att det ligger allvar bakom det, men också för att hon vet att då är relationen slut. Pang. Och där är hon inte ännu, att hon klarar av att avsluta helt.

Bara på väg...

Lena har råkat ut för en person som saknar den vanliga empatin och som har ett kontrollbehov över allt och alla. För henne är det just den sämsta tänkbara kombinationen med hennes sårbarhet, den sårbarhet som han ständigt använder för att få henne dit han vill.

Men nu klarade han inte av att kontrollera henne längre, nu när hon började bli starkare.
Han ser hotet komma till verklighet.
Citera
2020-10-26, 16:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Men herregud såna snurriga ideer!
Det var ju precis tvärt om SD som inte fick släppa Lena ostraffat.
Det vittnar tusen sidor om i FUP som du inte läst vad ? .

Straffet var att hon skulle berätta att han var en otrogen skit. I sex långa år!
Dvs att han gjorde orätt!

Nä, du tycker förstås att inget skulle avslöjas.

Jämför med att någon annan gör något orätt. Lurar sin partner på annat sätt. Och någon vet om det.

Jag skulle vilja veta vilken sketen partner jag hade om det var på ett så fult sätt som jag hade blivit grundlurad. Men fortsatt hemligmakeri efter avslöjandet, fast HD grät och var så ledsen. Fast hon hade svåra depressioner och mådde pyton.

Det säger så mycket om SD och vem han är.
Och jag kan bara inte förstå att HD vill ha den svikaren tillbaka och att SOA försvara det fruktansvärda som SD gjort mot hans dotter.

Du har exakt samma syn på det hela som mördaren har.
Väldigt likt tänkande faktiskt...
Citera
2020-10-26, 16:34
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Det sorgliga är att LW gjorde allt rätt på slutet men det blev ändå fel. En normal person kan ta ett avslut och gå vidare men SD gav sej fan på att ingen går ifrån honom ostraffat.
Nej hon gjorde allt fel ända till slutet. Tyvärr fick ingen säga nej till Lena ostraffat. Läs FUP.
Citera
2020-10-26, 16:43
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Där var det väl lite ombytta roller; Chris Watts som gjorde sig av med hela sin familj. Och han ser inte ett dugg nervös ut, tvärtom. Det är ju han som säger i intervjun till media, innan ens ett dygn har gått sedan familjen är dödad, på frågan hr det känns (då vet man ju inte ens var de är eller vad som har hänt); att han saknar barnens lek och de sitter i soffan och kollar på cartoons (typ).

Likheten är slående; lika knäppa kommentarer där.

Han vet inte vad oro, ängslan, skräcken för vad som kan ha hänt någon man älskar betyder. Därför fattar han inte att det är det som de flesta känner.

Normalt hade varit att även om man inte gråter, så är man utom sig av oro. Vad kan ha hänt, var är dom? Det måste ha hänt något förskräckligt? Tänk om de är döda? Plågas dom? Varför? Vem? Jag önskar att dom bara kom tillbaka nu, oskadda!

Så på det sättet känns SDs och Watts reaktioner lika stela och helt utan känslor. Det blir helt enkelt "konstigt" med kommentarer som andra med känslor aldrig skulle säga.
Ok, en konstig fras, men inte fras efter fras.

Precis som SDs tomma "Värst för Lena förstås" efter varje meddelande till sina vänner och grannar. Han visste ju inte ens vad som hänt Lena då (om han nu ska spela oskyldig).

Att Watts älskarinna sticker, är väl ett helt normalt beteende? Fy fasiken vilken skräcksituation! Jag fattar inte hur du tänker?

Jag tror inte en sekund på att SD "lättar sitt hjärta".
Han gör det han måste för att få tillbaka HD, och han vet att hans otrohet kommer att komma fram genom att han är misstänkt. Han har inget val om han ska kunna få tillbaka HD. Inget annat skäl än det.

SD vet med sig att han kan "briljera" med sin omgivning. Det har han gjort i hela sitt liv. Han har undgått det mesta, och gillar också att ligga "nära kanten". Att han skriver så till HD, att allt ska bli så bra nu, det vet han att ingen kan sätta dit honom för. Om han ens tänker på att det låter konstigt.
Om du kollar den första kontakten med chris så vaggar han som en pingvin och e spyfärdig.
Han ser allt annat ut än lättad.
Vid kärlek stannar man iaf tills man får fakta och bevis och sedan visar det sig om kärleken håller men hon drog med en massa bortförklaringar som sig bör när relationen är byggd enbart på sex.
Fast nu var det tvärtom mellan dom.

Ja allt kommer fram och därför lättar SD sitt hjärta.Såklart att han inte gör det om det inte skulle behövas och planet var det perfekta stället.
Citera
2020-10-26, 16:49
Medlem
Citat:
Straffet var att hon skulle berätta att han var en otrogen skit. I sex långa år!
Dvs att han gjorde orätt!

Nä, du tycker förstås att inget skulle avslöjas.

Jämför med att någon annan gör något orätt. Lurar sin partner på annat sätt. Och någon vet om det.

Jag skulle vilja veta vilken sketen partner jag hade om det var på ett så fult sätt som jag hade blivit grundlurad. Men fortsatt hemligmakeri efter avslöjandet, fast HD grät och var så ledsen. Fast hon hade svåra depressioner och mådde pyton.

Det säger så mycket om SD och vem han är.
Och jag kan bara inte förstå att HD vill ha den svikaren tillbaka och att SOA försvara det fruktansvärda som SD gjort mot hans dotter.

Du har exakt samma syn på det hela som mördaren har.
Väldigt likt tänkande faktiskt...
"Det säger så mycket om SD och vem han är.
Och jag kan bara inte förstå att HD vill ha den svikaren tillbaka och att SOA försvara det fruktansvärda som SD gjort mot hans dotter."
Som tur är så behöver inte du/vi förstå det.
Att belägra en präst är inte detsamma som att vara mördare
Du envisas med skvaller som inte ger något av värde.
Citera
2020-10-26, 16:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Om du kollar den första kontakten med chris så vaggar han som en pingvin och e spyfärdig.
Han ser allt annat ut än lättad.
Vid kärlek stannar man iaf tills man får fakta och bevis och sedan visar det sig om kärleken håller men hon drog med en massa bortförklaringar som sig bör när relationen är byggd enbart på sex.
Fast nu var det tvärtom mellan dom.

Ja allt kommer fram och därför lättar SD sitt hjärta.Såklart att han inte gör det om det inte skulle behövas och planet var det perfekta stället.

Ok, då kanske det var när polisen grep honom?
Och då är det som med måna gm, de är bara berörda när det gäller dom själva.
Inte för att barnen och den gravid frun är i fara.
Då när jag såg intervju med media. verkade han kolugn.

Det blev väl ganska snart faktum att det var Watts som var den skyldige? Det brottet är så groteskt så det finns inte ord. Vet inte hur långt bort från den personenen man skulle vilja vara. Man blir skakad för livet, även som älskarinna. Eller kanske just därför. Man känner sig kanske som medskyldig.

I det här fallet är ju rollerna ombytta.
Men jag känner faktiskt att det kunde sett ut just på det här viset i den här historien också.
SD har ju haft sådana tankar tidigare mot sin familj.

Vem vet vad SD har i sitt huvud?
Det fanns ju tankar på att Lena skulle flytta in hos honom ju.
Välja färg till hallen du vet...
Citera
2020-10-26, 17:06
Medlem
Citat:
Ok, då kanske det var när polisen grep honom?
Och då är det som med måna gm, de är bara berörda när det gäller dom själva.
Inte för att barnen och den gravid frun är i fara.
Då när jag såg intervju med media. verkade han kolugn.

Det blev väl ganska snart faktum att det var Watts som var den skyldige? Det brottet är så groteskt så det finns inte ord. Vet inte hur långt bort från den personenen man skulle vilja vara. Man blir skakad för livet, även som älskarinna. Eller kanske just därför. Man känner sig kanske som medskyldig.

I det här fallet är ju rollerna ombytta.
Men jag känner faktiskt att det kunde sett ut just på det här viset i den här historien också.
SD har ju haft sådana tankar tidigare mot sin familj.

Vem vet vad SD har i sitt huvud?
Det fanns ju tankar på att Lena skulle flytta in hos honom ju.
Välja färg till hallen du vet...
Ja den tapeten hade aldrig hittat in till SD trots fagra löften.

Documentären on cris är när polis med body cam väntar vid hans hem och han släpper in polis,grannar och svarar på frågor.
Har du inte sett den så måste du göra det.Han försöker hålla färgen och grannen ser på han att allt står helt fel till med chris.Sen går dom och kollar vad man kan se ifrån hans(grannens) bevakningskamera och då är han bra nödig.SE den!
Citera
2020-10-26, 17:25
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Det går med några musklick att enkelt få fram metadata om ett foto.
Är det inte lika enkelt att redigera dessa metadata?
I så fall kan vi nog förutsätta att SD vet hur man gör.
Citera
2020-10-26, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Nej hon gjorde allt fel ända till slutet. Tyvärr fick ingen säga nej till Lena ostraffat. Läs FUP.
Hmmmm... var det inte tvärtom? Det var ju Lena som sa nej i den där konversationen. Och SD dödade henne. Tror du blandat ihop det i ivern att (som vanligt) vilja skita ner en död/mördad person.
Citera
2020-10-26, 19:59
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
En totalt värdelös människa har inte sån tur helt plötsligt.
Även om resan var bokad på 1800-talet så gav den nu en chans för dom att rensa ut och försöka hitta tillbaka till varandra.

Men att rensa genom att döda !!!!!!!???????Inte Okej i min bok....
Citera
2020-10-26, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Japp, det verkar finnas en hel del märkligheter i tråden. Vi dödar en kvinna och medan polisen försöker hitta en mördare så sticker vi till USA och "börjar om". Det "ska bli så bra" nu. Hualigen. Men mördare vill ofta ha en s k enkel lösning. Eftersom han anser att kvinnan är problemet så dödar vi kvinna. Vad problemet egentligen ÄR, det tror jag inte ens SD vet. Hade han hållit k*ken i styr från början, så hade inget av detta hänt.

Vad som oroar mig i hela kråksången är att ALLA i SDs närmaste krets verkar ha förlåtit sex års otrohet samt mord på älskarinnan. DET oroar mig. Vad ÄR det för folk?
Citera
2020-10-26, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Rensa mellan varandra,starta om på noll.
Vart får du "att döda" ifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in