2020-10-26, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja du. Vad säger man? Hon gjorde som han ville, och han inser att han tappat kontrollen över henne. Det går ju inte an. Lite som Tovas mördare. Hans advokat Simmens svarade, på förfrågan från media, att Billy har sovit mycket gott i häktet. Tro fan det, nu visste han ju var han hade henne.

Sammens var åklagaren. Men hur som helst: vi kanske hade behövt honom i det här fallet i TR?
Inte för att jag misstror ÅH direkt. Hon kommer att klara sig bra.
Citera
2020-10-26, 14:45
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, när hon deklarerade att hon skulle åka till Norge och att hon inte längre var rädd för att det skulle ta slut, då visste SD att den makt som han hade över henne ( makten att hon var rädd att han skulle lämna henne) började brista.

Och med det visst han också att då fanns risken att hon skulle berätta allt för HD.

A 164, sid 27

Lena:

Här känns det som att Lena är på krigsstigen. Hon säger ju; du har inget grepp om mig längre.
Nu uppfyller hon ju det som har hängt över henne sedan länge:

A 164, s. 1311

Spoiler nr 2 är otäcka ord ...
Citera
2020-10-26, 14:54
Medlem
Citat:
Ja, när hon deklarerade att hon skulle åka till Norge och att hon inte längre var rädd för att det skulle ta slut, då visste SD att den makt som han hade över henne ( makten att hon var rädd att han skulle lämna henne) började brista.

Och med det visst han också att då fanns risken att hon skulle berätta allt för HD.

A 164, sid 27

Lena:

Här känns det som att Lena är på krigsstigen. Hon säger ju; du har inget grepp om mig längre.

A 164, s. 1311

Om SD skriver sitt (spoiler 2) efter att Lena i princip skrivit bye bye så begriper jag inte varför han öht anstränger sig att skriva mer. Det är dessutom ett rent dödshot!
Citera
2020-10-26, 14:58
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

A 164, sid 27

Lena:

A 164, s. 1311

Det sorgliga är att LW gjorde allt rätt på slutet men det blev ändå fel. En normal person kan ta ett avslut och gå vidare men SD gav sej fan på att ingen går ifrån honom ostraffat.
Citera
2020-10-26, 15:02
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Försonings resa som många andra gör (utan en massa lik lämnade efter sig)

Försoningsresa?? USA resan var bokad långt i förväg.
Citera
2020-10-26, 15:04
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ja han var verkligen som Jekyl&Hyde och skifta från KLANT till Asbra.

Du har hört talas om tur va??. Ett brott handlar mer om tur än skicklighet.
Citera
2020-10-26, 15:08
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Du har hört talas om tur va??. Ett brott handlar mer om tur än skicklighet.
En totalt värdelös människa har inte sån tur helt plötsligt.
Även om resan var bokad på 1800-talet så gav den nu en chans för dom att rensa ut och försöka hitta tillbaka till varandra.
Citera
2020-10-26, 15:20
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Om SD dödade henne är det för att han förlorade makten och kontrollen över Lena på så vis att hon hotade och utpressade honom. Det står svart på vitt i FUP i deras skriftliga kommunikation för alla som vill läsa sanningen. Ni är flera här som tyvärr inte har läst deras chattar eller har förträngt det och minns endast valda bitar.

Det här är inget fall av en man som dödar endast för att han blir avvisad. Absolut inte.
Vad spelar det gör roll om mordet förblir olöst när Lenas eftermäle som oskuldfullt offer ska skyddas med genusljugerier om att en genussvartsjuk man genusmördade henne för att hon ville genuslämna honom.

Att Lena "haha nu är jag elak" Wesström var den svartsjuka jäveln som njöt av att förfölja och förstöra för paret D får inte vara sant för då spricker mina flaskbottnade genusglasögon.

En liten glimt om förföljelsen som var utmärkande för Lena:
-----------------
Aktbilaga 147 förhör SD (2) sid 33

Förhörsledare Peter Springare (innan han kickades)MT = SD 2018-05-29 11 :28 14:40

MT: Äh det närmaste vi kan komma (suckar) nått annat det var, knappt, knappt värt och nämna men nu började jag i alla fall ( ohörbart) äh geocaching är ju att man letar, behållare gömda på olika platser och, vi hamnade på samma ställe jag och Hanna äh kom till en plats och sen kom Lena efteråt det var på en liten grusväg äh och då, parkerade Lena in oss så vi var tvungna och vänta till hon var färdig och då kom hon fram till bilen och, äh, var ganska så otrevlig i mun jag minns inte exakt vad hon sa, men hon var ganska otrevlig.
---------------------
Tänk om Lena mördades för att hon "haha nu leder jag" INTE kunde släppa taget om dom njutningsfulla "jag vet att det kommer döda mig" trakasserierna av SD och HD?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-10-26 kl. 15:56.
Citera
2020-10-26, 15:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Han berätta om otroheten på planet och iom det så lättar han på sitt samvete.
Kolla bara hur lättad Chris Watts är när han möts av polis när han kommer hem(på YT)
Chris ville faktist till älskarinnan men hon drog som en avlöning när hon hörde misstankarna och hon ringde inte heller till Chris(om jag minns rätt).Jag har då aldrig hör någon ens nämna sina knull dom har på bortaplan så jo,alla är känslokalla eller likgilltiga mot dom.
Han står som en pingvin och vill bara spy så jag har väldigt svårt att tro på en lättnad.Möjligen om det är en kamp på liv och död (man mot man)
Ja det ger intryck,misstänksamhet o vette fan allt så därav skriver man inget om det.Han har 10 min till HD om han behöver berätta om det utan att lämna spår som en 5 åring.

Där var det väl lite ombytta roller; Chris Watts som gjorde sig av med hela sin familj. Och han ser inte ett dugg nervös ut, tvärtom. Det är ju han som säger i intervjun till media, innan ens ett dygn har gått sedan familjen är dödad, på frågan hr det känns (då vet man ju inte ens var de är eller vad som har hänt); att han saknar barnens lek och de sitter i soffan och kollar på cartoons (typ).

Likheten är slående; lika knäppa kommentarer där.

Han vet inte vad oro, ängslan, skräcken för vad som kan ha hänt någon man älskar betyder. Därför fattar han inte att det är det som de flesta känner.

Normalt hade varit att även om man inte gråter, så är man utom sig av oro. Vad kan ha hänt, var är dom? Det måste ha hänt något förskräckligt? Tänk om de är döda? Plågas dom? Varför? Vem? Jag önskar att dom bara kom tillbaka nu, oskadda!

Så på det sättet känns SDs och Watts reaktioner lika stela och helt utan känslor. Det blir helt enkelt "konstigt" med kommentarer som andra med känslor aldrig skulle säga.
Ok, en konstig fras, men inte fras efter fras.

Precis som SDs tomma "Värst för Lena förstås" efter varje meddelande till sina vänner och grannar. Han visste ju inte ens vad som hänt Lena då (om han nu ska spela oskyldig).

Att Watts älskarinna sticker, är väl ett helt normalt beteende? Fy fasiken vilken skräcksituation! Jag fattar inte hur du tänker?

Jag tror inte en sekund på att SD "lättar sitt hjärta".
Han gör det han måste för att få tillbaka HD, och han vet att hans otrohet kommer att komma fram genom att han är misstänkt. Han har inget val om han ska kunna få tillbaka HD. Inget annat skäl än det.

SD vet med sig att han kan "briljera" med sin omgivning. Det har han gjort i hela sitt liv. Han har undgått det mesta, och gillar också att ligga "nära kanten". Att han skriver så till HD, att allt ska bli så bra nu, det vet han att ingen kan sätta dit honom för. Om han ens tänker på att det låter konstigt.
Citera
2020-10-26, 15:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Spoiler nr 2 är otäcka ord ...

Riktigt otäckt!
Det är ruggigt att vissa i tråden resonerar exakt likadant!
Man blir mörkrädd.
Citera
2020-10-26, 15:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Om SD skriver sitt (spoiler 2) efter att Lena i princip skrivit bye bye så begriper jag inte varför han öht anstränger sig att skriva mer. Det är dessutom ett rent dödshot!

Jag tror att han vet med sig att det är nu hon inte är orolig för att avslöja allt för HD. Hon är inte längre rädd att han lämnar henne, för det är ju resultatet om hon berättar.

Men det är förstås bara en spekulation...

Ja, det ser ju ut som ett rent dödshot.
Hans försvarare kan ju dilla hit och dit om att de använde ordet "döda" på ett helt annat sätt...Jag tror inte att någon går på det.
Citera
2020-10-26, 15:33
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Det sorgliga är att LW gjorde allt rätt på slutet men det blev ändå fel. En normal person kan ta ett avslut och gå vidare men SD gav sej fan på att ingen går ifrån honom ostraffat.
Men herregud såna snurriga ideer!
Det var ju precis tvärt om SD som inte fick släppa Lena ostraffat.
Det vittnar tusen sidor om i FUP som du inte läst vad ? .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in