Citat:
Ursprungligen postat av
7.2PaRichterskalan
Han berätta om otroheten på planet och iom det så lättar han på sitt samvete.
Kolla bara hur lättad Chris Watts är när han möts av polis när han kommer hem(på YT)
Chris ville faktist till älskarinnan men hon drog som en avlöning när hon hörde misstankarna och hon ringde inte heller till Chris(om jag minns rätt).Jag har då aldrig hör någon ens nämna sina knull dom har på bortaplan så jo,alla är känslokalla eller likgilltiga mot dom.
Han står som en pingvin och vill bara spy så jag har väldigt svårt att tro på en lättnad.Möjligen om det är en kamp på liv och död (man mot man)
Ja det ger intryck,misstänksamhet o vette fan allt så därav skriver man inget om det.Han har 10 min till HD om han behöver berätta om det utan att lämna spår som en 5 åring.
Där var det väl lite ombytta roller; Chris Watts som gjorde sig av med hela sin familj. Och han ser inte ett dugg nervös ut, tvärtom. Det är ju han som säger i intervjun till media, innan ens ett dygn har gått sedan familjen är dödad, på frågan hr det känns (då vet man ju inte ens var de är eller vad som har hänt); att han saknar barnens lek och de sitter i soffan och kollar på cartoons (typ).
Likheten är slående; lika knäppa kommentarer där.
Han vet inte vad oro, ängslan, skräcken för vad som kan ha hänt någon man älskar betyder. Därför fattar han inte att det är det som de flesta känner.
Normalt hade varit att även om man inte gråter, så är man utom sig av oro. Vad kan ha hänt, var är dom? Det måste ha hänt något förskräckligt? Tänk om de är döda? Plågas dom? Varför? Vem? Jag önskar att dom bara kom tillbaka nu, oskadda!
Så på det sättet känns SDs och Watts reaktioner lika stela och helt utan känslor. Det blir helt enkelt "konstigt" med kommentarer som andra med känslor aldrig skulle säga.
Ok, en konstig fras, men inte fras efter fras.
Precis som SDs tomma "Värst för Lena förstås" efter varje meddelande till sina vänner och grannar. Han visste ju inte ens vad som hänt Lena då (om han nu ska spela oskyldig).
Att Watts älskarinna sticker, är väl ett helt normalt beteende? Fy fasiken vilken skräcksituation! Jag fattar inte hur du tänker?
Jag tror inte en sekund på att SD "lättar sitt hjärta".
Han gör det han måste för att få tillbaka HD, och han vet att hans otrohet kommer att komma fram genom att han är misstänkt. Han har inget val om han ska kunna få tillbaka HD. Inget annat skäl än det.
SD vet med sig att han kan "briljera" med sin omgivning. Det har han gjort i hela sitt liv. Han har undgått det mesta, och gillar också att ligga "nära kanten". Att han skriver så till HD, att allt ska bli så bra nu, det vet han att ingen kan sätta dit honom för. Om han ens tänker på att det låter konstigt.