Citat:
Föräldrar leker inte med tonårsdöttrar,deras knullande (blodig eller inte) på kontor,skog&hem har inget med mordet att göra.
Klassiska "allt ska bli bra nu" innför en spännande resa tolkas som "Jag har slagit ihjäl henne nu så hon kommer inte besvära oss mer".Då fattas bara svaret från HD -" Åhhh SD du gör mig så varm nu"
Tror du någon närstående skulle skriva något så klantigt som en 5åring förstår innebörden av?
Klassiska "allt ska bli bra nu" innför en spännande resa tolkas som "Jag har slagit ihjäl henne nu så hon kommer inte besvära oss mer".Då fattas bara svaret från HD -" Åhhh SD du gör mig så varm nu"
Tror du någon närstående skulle skriva något så klantigt som en 5åring förstår innebörden av?
Hur var det nu, var det klantigt eller inte?
Det är ett underligt sätt att säga till någon att man kommer att få en bra resa.
Strax innan har JG skickat mess om att han är orolig och samma minut, meddelandet innan skriver JG att han har just nu kontakt med ML.
16:37, direkt efter det meddelande skriver SD till Hanna: "Det ska bli så bra nu ".
Det som Hanna pratat med SD om strax före handlar om W som inte vill gå på en grej. Så det är inget svar på något om Hanna snackar om.
SD har till flera personer pratat om att han och Hanna kommer att återförenas, att de ska bli gamla ihop osv.
I skenet av allt, i sitt sammanhang, blir den här meningen konstig om det bara skulle handla om att han hoppas att de ska få en bra resa.
Här noterar man:
1: Noll oro för Lena, noll funderingar, frågor eller "what so ever".
2. Tvärtom; tanken han har i samma sekund som JG skriver att han är orolig och att han har kontakt med ML är på kommande resa. Med HD.
3. Det låter väl närmast som att han pratar om de två? Han och HD. Byt ut HD om SD skulle resa t ex med J*ani, hur skulle frasen "Det ska bli så bra nu " låta?
Nä, det här är en resa som han vill ska bli en resa med hans fd fru som han vill ha tillbaka.
4. Och med tanke på att SD verkar ha känt sig som fången i Lenas ständiga hot mot denna återförening, så verkar han ju närmast känna sig lättad. Ingen som helst oro, utan glad.
Om man tänker i positiva termer runt en stundande resa säger man väl ungefär;
- det ska bli så roligt att åka
- det ska bli så skönt att ha semester
- det ska bli spännande med USA
- så skönt med semester
- vad kul att resan blev av
- äntligen resa!
Meningen "Det ska bli så bra nu ", har ju sin motsats, dvs det har inte varit så bra innan. Men nu är det snart det.