2020-10-26, 11:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Föräldrar leker inte med tonårsdöttrar,deras knullande (blodig eller inte) på kontor,skog&hem har inget med mordet att göra.
Klassiska "allt ska bli bra nu" innför en spännande resa tolkas som "Jag har slagit ihjäl henne nu så hon kommer inte besvära oss mer".Då fattas bara svaret från HD -" Åhhh SD du gör mig så varm nu"

Tror du någon närstående skulle skriva något så klantigt som en 5åring förstår innebörden av?

Hur var det nu, var det klantigt eller inte?

Det är ett underligt sätt att säga till någon att man kommer att få en bra resa.

Strax innan har JG skickat mess om att han är orolig och samma minut, meddelandet innan skriver JG att han har just nu kontakt med ML.

16:37, direkt efter det meddelande skriver SD till Hanna: "Det ska bli så bra nu ".

Det som Hanna pratat med SD om strax före handlar om W som inte vill gå på en grej. Så det är inget svar på något om Hanna snackar om.

SD har till flera personer pratat om att han och Hanna kommer att återförenas, att de ska bli gamla ihop osv.

I skenet av allt, i sitt sammanhang, blir den här meningen konstig om det bara skulle handla om att han hoppas att de ska få en bra resa.

Här noterar man:

1: Noll oro för Lena, noll funderingar, frågor eller "what so ever".
2. Tvärtom; tanken han har i samma sekund som JG skriver att han är orolig och att han har kontakt med ML är på kommande resa. Med HD.
3. Det låter väl närmast som att han pratar om de två? Han och HD. Byt ut HD om SD skulle resa t ex med J*ani, hur skulle frasen "Det ska bli så bra nu " låta?
Nä, det här är en resa som han vill ska bli en resa med hans fd fru som han vill ha tillbaka.
4. Och med tanke på att SD verkar ha känt sig som fången i Lenas ständiga hot mot denna återförening, så verkar han ju närmast känna sig lättad. Ingen som helst oro, utan glad.

Om man tänker i positiva termer runt en stundande resa säger man väl ungefär;
- det ska bli så roligt att åka
- det ska bli så skönt att ha semester
- det ska bli spännande med USA
- så skönt med semester
- vad kul att resan blev av
- äntligen resa!

Meningen "Det ska bli så bra nu ", har ju sin motsats, dvs det har inte varit så bra innan. Men nu är det snart det.
Citera
2020-10-26, 12:14
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Det är ett underligt sätt att säga till någon att man kommer att få en bra resa.

Strax innan har JG skickat mess om att han är orolig och samma minut, meddelandet innan skriver JG att han har just nu kontakt med ML.

16:37, direkt efter det meddelande skriver SD till Hanna: "Det ska bli så bra nu ".

Det som Hanna pratat med SD om strax före handlar om W som inte vill gå på en grej. Så det är inget svar på något om Hanna snackar om.

SD har till flera personer pratat om att han och Hanna kommer att återförenas, att de ska bli gamla ihop osv.

I skenet av allt, i sitt sammanhang, blir den här meningen konstig om det bara skulle handla om att han hoppas att de ska få en bra resa.

Här noterar man:

2. Tvärtom; tanken han har i samma sekund som JG skriver att han är orolig och att han har kontakt med ML är på kommande resa. Med HD.
3. Det låter väl närmast som att han pratar om de två? Han och HD. Byt ut HD om SD skulle resa t ex med J*ani, hur skulle frasen "Det ska bli så bra nu " låta?
Nä, det här är en resa som han vill ska bli en resa med hans fd fru som han vill ha tillbaka.
4. Och med tanke på att SD verkar ha känt sig som fången i Lenas ständiga hot mot denna återförening, så verkar han ju närmast känna sig lättad. Ingen som helst oro, utan glad.

- så skönt med semester
- äntligen resa!

Meningen "Det ska bli så bra nu ", har ju sin motsats, dvs det har inte varit så bra innan. Men nu är det snart det.
Hanna tolkar iaf saken som jag gör."Det ska bli så bra nu" kan du isåfall byta ut mot att han lika gärna hade kunnat ha tagit en selfie med BO. Det är ju som att be om att få livstid och skriva något dyligt.
Man oroar sig inte för älskarinnor.Inse att oavsett vad som sägs,ges till älskarinnan så är det 0 empati
för dom.Dom kunde ha haft sex i 50 år utan att älskarinnan kommer mannen närmre.
2.förstod ej
3ledsen,men det är säkert jag.
4Om han mördar någon 24 timmar tidigare så är han allt annat än lättad.Han insåg att resan var ett bra tillfälle och rensa sitt samvete,vilket han även gjorde.
Ja det positiva med resan har man nog pratat om när man träffats antar jag men att skicka sms om det när Sillen e närvarande är ju inte trevligt.

Men menar du på allvar att dom pratar fel och inte följer normerna om hur man ska vara inför en resa?Allt sker inte via sms och resan tas inte upp med vemsomhelst heller.

Du läser in för mycket och det lutar alltid åt samma håll
Citera
2020-10-26, 12:24
Medlem
Citat:
Hanna tolkar iaf saken som jag gör."Det ska bli så bra nu" kan du isåfall byta ut mot att han lika gärna hade kunnat ha tagit en selfie med BO. Det är ju som att be om att få livstid och skriva något dyligt.
Man oroar sig inte för älskarinnor.Inse att oavsett vad som sägs,ges till älskarinnan så är det 0 empati
för dom.Dom kunde ha haft sex i 50 år utan att älskarinnan kommer mannen närmre.
2.förstod ej
4Om han mördar någon 24 timmar tidigare så är han allt annat än lättad.Han insåg att resan var ett bra tillfälle och rensa sitt samvete,vilket han även gjorde.
Ja det positiva med resan har man nog pratat om när man träffats antar jag men att skicka sms om det när Sillen e närvarande är ju inte trevligt.

Men menar du på allvar att dom pratar fel och inte följer normerna om hur man ska vara inför en resa?Allt sker inte via sms och resan tas inte upp med vemsomhelst heller.

Instämmer till fullo i ditt inlägg.Sen får folk tro och tycka bäst de vill.Har man aldrig varit med om livets krumbukter så kan man inte begära de har egen slutledningsförmåga.Läser man bara FUP missar man det som inte syns.Där kan vi med egen livserfarenhet fylla i och på ett annat sätt faktiskt också förstå.Gammal är äldst.
Citera
2020-10-26, 12:37
Medlem
Citat:

Här noterar man:

- så skönt med semester
- äntligen resa!

3 Byt ut J mot SD's mamma så blir det lika konstigt.Det är ju HD och SD det handlar om så för mig låter det som ett försök att försonas.
Citera
2020-10-26, 12:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
2.förstod ej

Hur Hanna tolkar det hela vet vi inte?
Ingen blir fälld för dylika kommentarer. De kan enbart användas för stöd i utredningen för att kunna försöka förstå vad som händer mellan olika personer och särskilt den misstänkte.

Den kommentaren, ska alltså ses i sitt sammanhang. Den kommentaren är inte heller den enda som ger avvikande intryck för omgivningen och utredningen. Inga hårda bevis, men tecken på att allt inte står rätt till.

Jag tror visst att någon som SD kan ha blivit lättad efter mordet.
Jag tror mig minnas att jag läst en studie, som visar att före mord liknande det här, där mordet skett i nära relation, har mannen(vanligen en man) en hör nivå av stress och illabefinnande. Det är inte helt ovanligt att de söker vård för stressliknande symtom/ ångest/ psykiatriska problem före mordet.

Däremot kan gm efter mordet uppleva som att ångest/stress/ illabefinnande lugnar ner sig. Gm kan verka lugnare och verkar må bättre än innan.

Man kan väl inte dra alla otrogna och alla älskarinnor över en kam?
Det finns väl en mängd olika relationer och människor. Alla är inte känslokall mot sin älskarinna, det är jag helt säker på.

Att han rensar sitt samvete på resan, hur vet du det?

Han är inte dummare än att han förstod att allt skulle komma fram.
Han är ju misstänkt för mordet.
Senast redigerad av notknapparen 2020-10-26 kl. 12:54.
Citera
2020-10-26, 12:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
3 Byt ut J mot SD's mamma så blir det lika konstigt.Det är ju HD och SD det handlar om så för mig låter det som ett försök att försonas.

Ja, det var väl så jag skrev?
Han vill få HD åter.

Det är ju därför mordet har skett (som jag tror).
Citera
2020-10-26, 12:54
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Precis,en KLANT!!
Men själva mordet
Inget mordvapen-asbra
Inga vittnen-asbra
tagit sig hem blodig utan att synas-asbra
inga spår på bp-asbra
Så KLANTEN har skött det utmärkt mitt i ett villaområde med ett gallskrikande mordoffer.

Speciellt klantigt av honom är det att han trots att han haft åkl sittande gränsle på ryggen från dag ett inte kunnat bindas till mordet. Knappt har han knappt hunnit andats ut från det ena plågoriset innan han får nästa på sig igen, stackarn.

Senast redigerad av Snor-Johan 2020-10-26 kl. 13:27.
Citera
2020-10-26, 13:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Ja likheten finns till dom andra två gökarna. Jag ser SD som en människa som måste ha total kontroll över alla som lever tätt inpå honom. LW hade han full kontroll över, HD har han full kontroll över, JG likaså och även SOA verkar han ha full kontroll över. Säkringen rök hos SD när LW sa att du har ingen kontroll över mej längre. Där och då började fasaden att spricka hos SD.

Ja, när hon deklarerade att hon skulle åka till Norge och att hon inte längre var rädd för att det skulle ta slut, då visste SD att den makt som han hade över henne ( makten att hon var rädd att han skulle lämna henne) började brista.

Och med det visst han också att då fanns risken att hon skulle berätta allt för HD.

A 164, sid 27

Lena:

Här känns det som att Lena är på krigsstigen. Hon säger ju; du har inget grepp om mig längre.
Nu uppfyller hon ju det som har hängt över henne sedan länge:

A 164, s. 1311

Senast redigerad av notknapparen 2020-10-26 kl. 13:47.
Citera
2020-10-26, 13:52
Medlem
Citat:
Ja, när hon deklarerade att hon skulle åka till Norge och att hon inte längre var rädd för att det skulle ta slut, då visste SD att den makt som han hade över henne ( makten att hon var rädd att han skulle lämna henne) började brista.

Och med det visst han också att då fanns risken att hon skulle berätta allt för HD.

A 164, sid 27

Lena:

Här känns det som att Lena är på krigsstigen. Hon säger ju; du har inget grepp om mig längre.
Nu uppfyller hon ju det som har hängt över henne sedan länge:

A 164, s. 1311

Ja du. Vad säger man? Hon gjorde som han ville, och han inser att han tappat kontrollen över henne. Det går ju inte an. Lite som Tovas mördare. Hans advokat Simmens svarade, på förfrågan från media, att Billy har sovit mycket gott i häktet. Tro fan det, nu visste han ju var han hade henne.
Citera
2020-10-26, 14:25
Medlem
Citat:
Hur Hanna tolkar det hela vet vi inte?
Ingen blir fälld för dylika kommentarer. De kan enbart användas för stöd i utredningen för att kunna försöka förstå vad som händer mellan olika personer och särskilt den misstänkte.

Den kommentaren, ska alltså ses i sitt sammanhang. Den kommentaren är inte heller den enda som ger avvikande intryck för omgivningen och utredningen. Inga hårda bevis, men tecken på att allt inte står rätt till.

Jag tror visst att någon som SD kan ha blivit lättad efter mordet.
Jag tror mig minnas att jag läst en studie, som visar att före mord liknande det här, där mordet skett i nära relation, har mannen(vanligen en man) en hör nivå av stress och illabefinnande. Det är inte helt ovanligt att de söker vård för stressliknande symtom/ ångest/ psykiatriska problem före mordet.

Däremot kan gm efter mordet uppleva som att ångest/stress/ illabefinnande lugnar ner sig. Gm kan verka lugnare och verkar må bättre än innan.

Man kan väl inte dra alla otrogna och alla älskarinnor över en kam?
Det finns väl en mängd olika relationer och människor. Alla är inte känslokall mot sin älskarinna, det är jag helt säker på.

Att han rensar sitt samvete på resan, hur vet du det?

Han är inte dummare än att han förstod att allt skulle komma fram.
Han är ju misstänkt för mordet.
Han berätta om otroheten på planet och iom det så lättar han på sitt samvete.
Kolla bara hur lättad Chris Watts är när han möts av polis när han kommer hem(på YT)
Chris ville faktist till älskarinnan men hon drog som en avlöning när hon hörde misstankarna och hon ringde inte heller till Chris(om jag minns rätt).Jag har då aldrig hör någon ens nämna sina knull dom har på bortaplan så jo,alla är känslokalla eller likgilltiga mot dom.
Han (chris watts)står som en pingvin och vill bara spy så jag har väldigt svårt att tro på en lättnad.Möjligen om det är en kamp på liv och död (man mot man)
Ja det ger intryck,misstänksamhet o vette fan allt så därav skriver man inget om det.Han har 10 min till HD om han behöver berätta om det utan att lämna spår som en 5 åring.
Senast redigerad av 7.2PaRichterskalan 2020-10-26 kl. 14:42.
Citera
2020-10-26, 14:27
Medlem
Citat:
Ja, det var väl så jag skrev?
Han vill få HD åter.

Det är ju därför mordet har skett (som jag tror).
Försonings resa som många andra gör (utan en massa lik lämnade efter sig)
Citera
2020-10-26, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Speciellt klantigt av honom är det att han trots att han haft åkl sittande gränsle på ryggen från dag ett inte kunnat bindas till mordet. Knappt har han knappt hunnit andats ut från det ena plågoriset innan han får nästa på sig igen, stackarn.

Ja han var verkligen som Jekyl&Hyde och skifta från KLANT till Asbra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in