2020-10-25, 16:22
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Pol Pot skapade nog mest materialistiskt egalitära samhället i modern tid, och även den mest våldsamma i den korta tid han hade på sig. Det enda som fanns kvar för människan i hans konstruktion är den sadistiska njutningen i att inneha makt över andra människor som jobbade likt slavar ute i djungeln.

Makt är här ett självändamål och inte materiella vinster som man kan få från makt (även ifall det kan vara en härlig bonus). Karl Marx hade mycket dålig uppfattning om vad som psykologiskt motiverade människan och hans materialistiska dialektism kunde inte omfatta exempelvis varför religiösa asketiker drevs till svältgränsen för att...ja, vad?

Nietzsches vilja till makt går ju otroligt mycket djupare in i mänskliga psyket och vad som driver allt från asketikern (där krigarens sadism mot andra överförs till sadism mot en själv) till prästerliga klasser (där akademiker ingår), etnocentrism och sociala rörelser (där man kan få makt genom att tillhöra något större) och till och med den imaginära makt som slaven kunde få igenom att tro på en annan dimension där han kunde få den makt han saknade på Jorden (igenom exempelvis religion).

Vi är otroligt mycket mer komplexa än att motiveras av något så trivialt som materiella processer.

Marxismen har knappt något att ens säga om sexuella instinkten, troligen den begär som mest driver oss (och materiella behov är ofta slav till just sexuella instinkten, därmed att bilreklam ofta säljer åt mannen kvinnan som han får med bilen).

Så man gör dunkla materiella analyser för att skapa idealfamiljen, något som knappt snuddar ytan på alla irrationella behov som människor har i skapandet av familj och indelning av roller inom familjen.

Ifall båda skulle dela 50% på precis allt skulle jag påstå att både mannen och kvinnan i regel förlorar på familjebildandet. Ifall inte de bägge kompletterar varandra så tror jag inte att vi får en stark familj.

Du säger att homosexuella är inget hot eftersom de inte ökar, men det verkar som att de gör det ändå.

30 procent av amerikanska kvinnor under 25 år identifierar sig nu som lesbiska, bisexuella eller transgender.

https://www.lifesitenews.com/news/shock-poll-claims-30-of-u.s-women-under-25-identify-as-lgbt-dire-implications?utm_source=featured&utm_campaign=stan dard

Citat:
Neither the societal shift away from traditional gender roles nor the downstream cultural consequences of that shift are anywhere near complete. As Rebecca Traister has incisively argued, the growing prevalence of singledom among America’s rising generation of women is one of the most potent forces in contemporary politics. In 2009, for the first time in history, there were more unmarried women in the United States than married ones.

A large part of the trend away from marriage is attributable to young women rejecting sexual complimentarity and identifying as lesbian, bisexual or a member of the opposite sex, Levitz explains:
Citera
2020-10-25, 16:42
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Nog för att det materiella är viktigt för människan, men det är som du säger inte det enda viktiga.
Och det är fel att påstå att Pol Pot och liknande kommunistdiktatorer skapade något egalitärt samhälle.
Även där blev det snart tydligt att somliga hade makten och förtryckte resten av befolkningen.
Att man plötsligt fick byta ut vilka grupper som hade inflytande och status är egentligen bara en bisak.

Pol Pot var ganska unik bland kommunistdiktatorer i att han levde ett simpelt liv i djungeln och åt som alla andra och var klädd som alla andra. Skulle säga att hans kommunistiska revolution var den mest "rena" utav alla, och kanske mest skräckinjagande också.

Med "egalitärt" så använder jag marxisternas egna materialistiska definition. Jägarsamhällen var ju också inte egalitära i själva maktbalansen utan hade hövdingar och shamaner med makt över liv och död. De delade mat lika, men några fåtal hade makten att bestämma ifall barn skulle begravas levande åt gudarna, vilka barn som skulle gifta sig med vem eller vilka närliggande stammar man skulle invadera, osv.

Pol Pot mördade hela borgarklassen i princip istället för att använda de för statens ändamål som andra kommunistregimer gjorde, han tömde städer och gjorde alla till risbönder som arbetade i slavliknande förhållanden.

En militär klass hade makten att döda och styra över alla andra, men de var klädda simpelt och levde i djungeln utan någon särskild lyx förutom just makten över liv och död.
Citera
2020-10-25, 16:51
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Du säger att homosexuella är inget hot eftersom de inte ökar, men det verkar som att de gör det ändå.

30 procent av amerikanska kvinnor under 25 år identifierar sig nu som lesbiska, bisexuella eller transgender.

https://www.lifesitenews.com/news/shock-poll-claims-30-of-u.s-women-under-25-identify-as-lgbt-dire-implications?utm_source=featured&utm_campaign=stan dard

Det är kanske ett hot i just fallet kvinnor då kvinnor är mer flexibla i sin sexualitet än män, som styrs mer av biologiska imperativ, sedan beror det på vad som menas med "bisexuell" - hångla med en tjej för att hetsa upp killar i diskoteket?

Jag vet ej. Har sett liknande siffror i Sverige, men tror att dessa bisexuella kvinnor är mer heterosexuella än homosexuella.

Frågan blir vad som man ska göra åt det? Vi har några här inne som vill förbjuda homosexualitet med hårdhänta metoder, men man kan vilja allt möjligt och jag antar han heltenkelt får vänta på att islamisterna tar över Sverige och gör det åt dem.
Citera
2020-10-25, 16:52
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson

Det där ser illavarslande ut vid en första anblick. Fast frågan är vad det reflekterar? Är det verkligen faktisk sexuell läggning? Eller handlar det om sånt som socio-politiska trender med några rejäla stänk av förvirring och psykisk ohälsa?
Citera
2020-10-25, 16:58
Medlem
Citat:
Det är kanske ett hot i just fallet kvinnor då kvinnor är mer flexibla i sin sexualitet än män, som styrs mer av biologiska imperativ, sedan beror det på vad som menas med "bisexuell" - hångla med en tjej för att hetsa upp killar i diskoteket?

Jag vet ej. Har sett liknande siffror i Sverige, men tror att dessa bisexuella kvinnor är mer heterosexuella än homosexuella.

Frågan blir vad som man ska göra åt det? Vi har några här inne som vill förbjuda homosexualitet med hårdhänta metoder, men man kan vilja allt möjligt och jag antar han heltenkelt får vänta på att islamisterna tar över Sverige och gör det åt dem.

Precis, mängder med kvinnor är ”bi-curious” men har ändå primärt eller till och med uteslutande relationer med män. Om man både kan få PK-poäng, samt lyckas kåta upp män, genom att sätta en icke-heterosexuell stämpel på sig själv så kommer många kvinnor göra det.

För män funkar inte samma sak eftersom bögeri är avmaskuliniserande och många kvinnor finner det otänkbart att dejta en man som haft sex med män.

Jag skulle tycka det var positivt kriminalisera homosexualitet, men det är knappast homosexualitet som ligger bakom att det är så många singlar i dagens väst.
Citera
2020-10-25, 17:02
Medlem
Kvinnor är mer bekväma med egna könets kroppar än män är. Exempelvis uttrycker de sig uppskattande om varandra kvinnors utseende, vackra kvinnor i marknadsföring får kvinnor köpa mer, ”lesbian” är populäraste porrkategorin bland kvinnor i Väst, kvinnor är mer bekväma med fysisk beröring från sina vänner. Med mera.

Det har nog evolutionära orsaker på grund av människans polygama sexualitet. Där människan inte format tvåsamma par utan konstellationer av en man med flera kvinnor.
Citera
2020-10-25, 20:23
Medlem
Citat:
Jag kan diska, men vill inte det. Så jag gör det i sista minuten för att jag skiter i att se disk överallt, troligen för att jag är en man med extremt low disgustsensitivity (ganska typisk egenskap för just män). Min flickvän kan diska och vill det för att hon inte orkar se disk överallt, troligen för att hon är kvinna, så hon diskar min skit när hon kommer över, men det är bara jobbigt för min del att se henne diska då jag vill bara ha lung och ro och röka min cigarillo på morgonen för mig själv, så jag föredrar att leva med massa disk överallt och gå över till hennes lägenhet för att umgås.

Frihet smakar så, man anpassar sig inte, varför anpassar man sig inte? För att man inte vill anpassa sig, inte för att man inte kan anpassa sig. Varför vill vi saker? Varför vill män vara lastbilchaufförer och kvinnor förskolärare när jag är säker på att kvinnor kan vara lastbilschaffisar och män förskolärare? För att män vill inte ha massa barn omkring dem hela tiden, för att kvinnor inte vill köra omkring i en trettiotons stålmonster hela dagen. Vill och kan är olika saker, förstår du?

Grabbar vill spela boll för att vi brukade vara jägare som jagade djur på liknande sätt. Vi vill inte sitta och dricka kaffe och skvallra hela dagen för att det inte uppfyller några av våra ursprungliga instinktiva behov, lika lite som en katt vill simma eller en hund vill klättra på träd.

Män är inte vettiga, och kvinnor är inte vettiga. Ni kan skapa denna nya man ifall ni så önskar:

https://www.newyorker.com/humor/daily-shouts/seven-signs-that-your-mans-masculinity-is-nontoxic

Men det första man tänker på är: "fan...droppar det från någon kvinnans vagina när hon ser denne analretentive sköna nya man?"

Sexuellt vill vi ha vad vi vill ha, vi vill dricka oss fulla och vi vill preja ner motståndare i dataspel (desto mer blod desto bättre) och vi vill ta droger där medvetandet svajar mellan dröm och verklighet och vi vill se filmer där absurd våld existerar bara för våldets skull och vi vill tävla om allt och inget för att fylla tomrummet och vi män vill känna oss som en erövrare från mörkrets ålder i sängen lika mycket som en kvinna vill känna sig dominerad och tagen av en otämjbar vilddjur, och vi män vill ofta likt våra förfäder fly ut i skogen från våra barn som bara skriker och gapar, och när vi flytt från barnen så tar det inte så mycket tid innan vi längtar tillbaka till familjevärmen för att vi känner oss tomma utan den.

Och ingen rationell konstruktion kan få ihop något av alla omöjliga och motstridiga känslor som bubblar inom oss alla och har sin ursprung i den evigt kaotiska naturen, samhället kan inte få människor att "vilja" rätt sak.

Män vill inte bete sig som kvinnor (de kan säkert det ett kort tag), kvinnor vill inte heller ha män som beter sig som kvinnor. "VILL" är här nyckelordet.

Tja du....tänkte jag skulle uppfylla mitt löfte att svara på resten i kväll

men efter att nu ha läst hela inlägget , det finns liksom inget med substans att svara på...

Du tror kvinnor är katter och män hundar. Ja du, vad ska man säga....måste vara sanslöst tråkigt leva i sånt enfald.
Citera
2020-10-25, 20:26
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Det där ser illavarslande ut vid en första anblick. Fast frågan är vad det reflekterar? Är det verkligen faktisk sexuell läggning? Eller handlar det om sånt som socio-politiska trender med några rejäla stänk av förvirring och psykisk ohälsa?

Ja, jag tror inte att det är något att ta på särskilt stor allvar. Unga kvinnor tycker väl att det är trendigt att svara att de är bi, många har kanske aldrig ens prövat att ha sex med en kvinna, men gillar iden att de kanske en dag kan göra det. Några kanske har hånglat i diskotek eller liknande.
Citera
2020-10-25, 20:29
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Tja du....tänkte jag skulle uppfylla mitt löfte att svara på resten i kväll

men efter att nu ha läst hela inlägget , det finns liksom inget med substans att svara på...

Du tror kvinnor är katter och män hundar. Ja du, vad ska man säga....måste vara sanslöst tråkigt leva i sånt enfald.

Alla vi är djur styrda av instinkter. Vi kan kontrollera våra instinkter ifall vi vill, vi kan till och med kontrollera dem hela tiden, men hur tråkigt vore inte det?

Man vill ju leva, människa! Inte leva efter någon modell för den "rätta människan". Är det verkligen svårt att förstå?
Citera
2020-10-25, 20:40
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Alla vi är djur styrda av instinkter. Vi kan kontrollera våra instinkter ifall vi vill, vi kan till och med kontrollera dem hela tiden, men hur tråkigt vore inte det?

Man vill ju leva, människa! Inte leva efter någon modell för den "rätta människan". Är det verkligen svårt att förstå?

I början trodde jag du var feminist, för du sa att könsskillnader är trist.
Nu förstår jag att du trots allt har en del vett och sans - du vill nämligen ha en kulturell renässans.
Citera
2020-10-25, 20:53
Medlem
Citat:

precis!!
du börjar fatta....kivnnor vill även de leva och slippa leva efter en totalt uppdiktad "modell för den "riktiga" kvinnan, och diska efter dig och höra att vi dessutom skulle gilla att diska din disk, eller som Uven brukar uttrycka det ha disk som sin "livsuppgift".

Ta ansvar för din egen shit/ del och sluta dika upp bilder över vad du tycker andra ska ansvara för.
Citera
2020-10-25, 21:09
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
precis!!
du börjar fatta....kivnnor vill även de leva och slippa leva efter en totalt uppdiktad "modell för den "riktiga" kvinnan, och diska efter dig och höra att vi dessutom skulle gilla att diska din disk, eller som Uven brukar uttrycka det ha disk som sin "livsuppgift".

Ta ansvar för din egen shit/ del och sluta dika upp bilder över vad du tycker andra ska ansvara för.

Nu brukar tjejer känna sig levande när det är mysigt och städat, medan unga män ofta inte har något emot att leva i en mansgrotta. Detta är ingen speciellt radikal iaktagelse från min sida, utan så ser sakernas natur ut.

Jag kräver inget alls av min tjej och störs uppriktigt talat att någon rör om i mitt hem. Skulle aldrig ändra mina livsvanor för någon kvinnas behov till renlighet och städschema på vägen, vill hon slava för sin egen perfektionistiska syn på hemmet så kan jag möjligen leva med det, men hon får nog ta och damnsuga då när jag inte är hemma, liksom jag inte skulle snickra och köra med filsåg när hon är hemma.

Män och kvinnor vill olika saker, så man får väl förhandla eller leva avskilt. Ta och undvik att förhandla åt andra kvinnor bara...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in