Citat:
Ursprungligen postat av
Gents
Genom gråa hårstrån och rynkigare hud så får jag nu få vidkännas ett svidande nederlag. Veteölen är historia och IPA kommer aldrig få inflytande på mina smaklökar.
Det för mig tillbaka till mina smutsiga tonår med en välfylld Jordache-garderob och alldeles för mycket kemikalisk parfym på huden. Nåväl. Vi talar givetvis om den beryktade lagerölen som gav mig prenumeration på snefyllor och dåliga ligg med ovårdad muff.
Vad ska en stilfull man i sina bästa år dricka under vinterkylan för att stilla törsten?
Det är öl du frågar efter? Eftersom det är en öltråd? Då rekommenderar jag porter och stout i första hand. Och för att undvika dåliga fyllor, som du så snillrikt beskriver i ditt inlägg, så lägg dig lågt till moderat alkoholhalt, 3,5-5,5 vol.%. Testa Carnegie Porter 3,5 vol.%, finns i de flesta välsorterade mataffärer, i den imposanta 50 cl flaskan som är returglas. En av få svenska öl i returglas. När du ändå håller på så kan du köpa Carnegie Porter 5,5 vol.% i 33 cl flaska, finns på alla bolag. Testa Guinesse Extra stout i flaska. Testa Doodley Stout på 4,8 vol.%, en mycket trevlig stout med tydlig craft beer komplexitet i smaken. en utmärkt klassisk stout som finns på de flesta bolag.
Och ett tips till som inte rör öl. Gin och Tonic! Just nu finns det något av en gin och tonic trend. Köp olika sorters gin och det finns många små trevliga flaskor med tonic i dagligvaruhandeln. Kombinera olika gin med olika tonic. Rid på trenden av gin och tonic!