Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-25, 14:17
  #805
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banzai-Perkele
Håller med ovanstående om Falcon Bayerskt. Det är en riktig trotjänare.

Melleruds utmärkta pilsner är riktigt bra, men ligger hutlöst nog på runt en femtiolapp för 4x33 cl.

Om du gillar mörkt öl så kan jag slå en slag för Carnegie Porter, en riktig svensk klassiker. Sveriges äldsta registrerade varumärke som fortfarande är bruk, säger google.


Melleruds är trevlig. Blev kalas på sådana en kräftskiva sen. Porter passar fö bra i matlagning.
Citera
2023-08-25, 19:59
  #806
Medlem
Bewnhurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zepar
Någon som har tips på god folköl? Hade ett häng nyligen då jag bestämde mig för att endast dricka 3.5r. Blev en mycket bättre kväll än om jag hade druckit starköl, då jag har ett riskbruk och alkoholism i släkten. Då blev det Norrlands Guld, men vad dricker ni på forumet om man ska dricka folköl?

Tycker att smaken generellt är bättre än starköl.

Sir Taste a lot är helt ok.
Citera
2023-08-25, 20:00
  #807
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zepar
Någon som har tips på god folköl? Hade ett häng nyligen då jag bestämde mig för att endast dricka 3.5r. Blev en mycket bättre kväll än om jag hade druckit starköl, då jag har ett riskbruk och alkoholism i släkten. Då blev det Norrlands Guld, men vad dricker ni på forumet om man ska dricka folköl?
Perlenbacher 3,5 på Lidl.
Citera
2023-09-01, 00:12
  #808
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Tråkigt att Eskilstuna Ölkultur har konkat

Mycket! De gjorde god öl.
Citera
2023-09-22, 22:37
  #809
Medlem
oskrivnaoddss avatar
Måste slå ett slag för Stigbergets
Göteborgs Double IPA 8,5%

Frisk smak med tydlig citrus. På det hela taget väldigt smakrik utan att för den skull kännas tung (trots modiga 8,5%) Ofiltrerad vilket ger den en kompakt gyllengul färg.

Prislappen - 50 kr per 44cl burk - kan iofs kännas lite väl tilltagen så kanske inget man konsumerar i någon större kvantitet, men ändå mycket karaktär för pengarna.

Jag tror att även folk som generellt inte gillar smakrika öl skulle kunna uppskatta denna.

Ger den 4,5 / 5 och egentligen är det endast priset som drar ner den lite, för smakmässigt hittar den precis rätt i mitt tycke.
Citera
2023-10-04, 17:25
  #810
Medlem
Vad tycks om Mariestads nya design då?

https://via.tt.se/pressmeddelande/33...379347&lang=sv

Själv så tycker jag att den nya burken är lite väl ljus, men man kanske vänjer sig.
Citera
2023-10-04, 17:33
  #811
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zepar
Någon som har tips på god folköl? Hade ett häng nyligen då jag bestämde mig för att endast dricka 3.5r. Blev en mycket bättre kväll än om jag hade druckit starköl, då jag har ett riskbruk och alkoholism i släkten. Då blev det Norrlands Guld, men vad dricker ni på forumet om man ska dricka folköl?

Tycker att smaken generellt är bättre än starköl.

Falcon Bayerskt är rätt god och mustig. Likaså tycker jag att Carlsberg samt Norrlands Guld gör sig helt OK som folköl. Eriksberg är inte heller dum.
Citera
2023-10-05, 08:22
  #812
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oskrivnaodds
Måste slå ett slag för Stigbergets
Göteborgs Double IPA 8,5%

Frisk smak med tydlig citrus. På det hela taget väldigt smakrik utan att för den skull kännas tung (trots modiga 8,5%) Ofiltrerad vilket ger den en kompakt gyllengul färg.

Prislappen - 50 kr per 44cl burk - kan iofs kännas lite väl tilltagen så kanske inget man konsumerar i någon större kvantitet, men ändå mycket karaktär för pengarna.

Jag tror att även folk som generellt inte gillar smakrika öl skulle kunna uppskatta denna.

Ger den 4,5 / 5 och egentligen är det endast priset som drar ner den lite, för smakmässigt hittar den precis rätt i mitt tycke.

Den är god! Faktiskt bra pris för en dubbelipa, men allt är ju relativt. Dricker hellre en god hantversksöl hemma i soffan en fredagskväll för 50 spänn, istället för en sunkig industrilager för 80 spänn på krogen. Då känns det helt plötsligt inte så dyrt.
Citera
2023-12-15, 20:24
  #813
Medlem
R.Rs avatar
Sitter och avnjuter en Zeunerts Höga Kusten. Första gången jag testar den, måste säga att det är en riktigt god öl. Möjligen något för söt och fruktig men väldigt läskande och slinker ner fint till pasta med ost och bacon.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback