Citat:
Ursprungligen postat av
SteinwayandSons
Jag tycker han har en härlig röst.Han är väldigt spirituell, levnadsglad,sportig och i riktig kanonform.Det är klart sådant gynnar åldern på människor.Då håller man sig ung.Både i fysik och sinnelag.
Han ser väldigt bra ut och har en härlig stämma.En utstrålning som få, och oåtkomlig.
Det är detta som L föll pladask för.
Jag ska se själv när det närmar sig rättegång. På riktigt.
Sportig och levnadsglad håller jag med om att SD är. I övrigt ser han ut som en sliten gubbpojke, låter som en flickpojke och formen är helt ok men inte fantastisk.
LW föll knappast pladask, det verkar snarare ha börjat som vänskap och att SD kommer henne inpå (kärleks)livet i ett sårbart läge (LW:s skilsmässa). Förälskelse och kåthet från hennes sida och kåthet från hans sida.
Ganska snart börjar SD utöva makt och kontroll, LW är påväg in i den berömda väggen och eländet är således ett faktum. Inget unikt händelseförlopp i sådana förhållanden. Det ovanliga här är att det slutar med mord.
Något som utmärker sig i förhållanden med just psykopater är att den känslomässigt normalfungerande i duon snart börjar förändras. Ett relativt långdraget förlopp men absolut noterbart av närmaste omgivningen. Destruktivitet, illabefinnande och som ett brev på posten kommer utbrändheten.
Psykopaten själv är dock oberörd och oförändrad.
Psykopati är ett begrepp och alltså ingen diagnos (vilket många verkar missförstå). Det är objektivt och enkelt att se om en person uppfyller kriterierna. Bara att googla fram en vedertagen lista på kriterier och pricka av.
De gånger psykopaten blir föremål för professionell granskning brukar dock diagnosen antisocial personlighetsstörning ligga nära till hands.
Tillägg: Om du med "utstrålning som få"
menar obefintlig utstrålning är jag benägen att hålla med. Okarismatisk och tonlös.
Dock manipulativ och tycker garanterat själv att han är en riktig hunk vilket han agerar efter. Självförtroende kommer man långt med.