2020-10-20, 14:40
Medlem
MrTomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Kan inte någon gå dit och fota huset och tomten och lägga upp här så man ser mera än bara bilden på den förfallna farstun.

Jag kan bjuda på några bilder på detta magnifika residens med sin välklippta gräsmatta.

https://www.imageupload.net/image/20201020-114229-min.I879z
Som synes är inte bara gräsmattan välklippt utan vi kan även se hur EB formligen skövlat tomten.

https://www.imageupload.net/image/20201020-114241-min.I88WA
Här har vi själva ingången till tomten. Den rustika grinden (anno Hedenhös) leder in till... hmmm... något oklart men jag skulle säga att man hamnar rätt in i ett buskage. Återigen... EBs skövlingar syns tydligt.

https://www.imageupload.net/image/20201020-114907-min.I8i2Q
Det är en strandtomt vi pratar om och här till vänster kan vi se Playa del Esbjörns. Båtarna ligger inte på tomten utan dessa tillhör andra. Stigen/vägen ned till vattnet tillhör inte tomten utan tillhör faktiskt en tomt som ligger på andra sidan vägen lustigt nog.

https://www.imageupload.net/image/20201020-115032-min.I8C3p
Château de Esbjörn från sin bästa sida. På andra sidan står skrotbilarna (i vart fall 2 stycken).

Att jag använt en hel del ironi ovan borde inte undgått någon men kanske tål att skrivas ändå. Jag letade efter tecken på att någon gjort något men kunde inte se ett endaste. Enligt någon skräptidning så hade alltså EB börjat hugga ned träd och rensa upp och att Esbjörn hade fått se detta och då börjat gråta. Hur det är med den saken kan jag naturligtvis inte säga något om men trots att jag letade kunde jag inte se något tecken på att någon varit där och gjort något.
2020-10-20, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMagooo
Vilken tur att gubben klarade sig.

Mycket bra att denna falska giriga häxa Ebba avslöjades här. Hon ler åt kameror, men är omänsklig och god vän med värdelösa och onda människor som advokaten och hon från lets dance.

KD kommer förlora mängder av väljare pga Ebba, och det är välförtjänt.

Girig häxa? Priset är korrekt, det tror jag banne mig alla här är överens om.
Har du aldrig köpt eller sålt en fastighet?
Det har jag gjort flera gånger men aldrig blivit uthängd då jag inte är en kändis och inte politiker som en tidning inte röstar på.

Ebba kommer inte förlora röster.
Tvärtom hon sökte bostad där hennes barns far bor och hon bott själv i många år.
En bra mamma!!
2020-10-20, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTomte
Jag kan bjuda på några bilder på detta magnifika residens med sin välklippta gräsmatta.

https://www.imageupload.net/image/20201020-114229-min.I879z
Som synes är inte bara gräsmattan välklippt utan vi kan även se hur EB formligen skövlat tomten.

https://www.imageupload.net/image/20201020-114241-min.I88WA
Här har vi själva ingången till tomten. Den rustika grinden (anno Hedenhös) leder in till... hmmm... något oklart men jag skulle säga att man hamnar rätt in i ett buskage. Återigen... EBs skövlingar syns tydligt.

https://www.imageupload.net/image/20201020-114907-min.I8i2Q
Det är en strandtomt vi pratar om och här till vänster kan vi se Playa del Esbjörns. Båtarna ligger inte på tomten utan dessa tillhör andra. Stigen/vägen ned till vattnet tillhör inte tomten utan tillhör faktiskt en tomt som ligger på andra sidan vägen lustigt nog.

https://www.imageupload.net/image/20201020-115032-min.I8C3p
Château de Esbjörn från sin bästa sida. På andra sidan står skrotbilarna (i vart fall 2 stycken).

Att jag använt en hel del ironi ovan borde inte undgått någon men kanske tål att skrivas ändå. Jag letade efter tecken på att någon gjort något men kunde inte se ett endaste. Enligt någon skräptidning så hade alltså EB börjat hugga ned träd och rensa upp och att Esbjörn hade fått se detta och då börjat gråta. Hur det är med den saken kan jag naturligtvis inte säga något om men trots att jag letade kunde jag inte se något tecken på att någon varit där och gjort något.

Jag förstår ironi
Att brorsonen kan ha mage att säga han skulle ha använt det som sommarhus och att det gått i släkten, ingen har gått där alls

Det var en välgärning av Ebba att köpa det.
2020-10-20, 15:13
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Girig häxa? Priset är korrekt, det tror jag banne mig alla här är överens om.
Har du aldrig köpt eller sålt en fastighet?
Det har jag gjort flera gånger men aldrig blivit uthängd då jag inte är en kändis och inte politiker som en tidning inte röstar på.

Ebba kommer inte förlora röster.
Tvärtom hon sökte bostad där hennes barns far bor och hon bott själv i många år.
En bra mamma!!

I egenskap som partiledare kan inte Ebba driva en rättsprocess mot en privatperson. Särskilt inte mot en äldre som bor på ett boende. Spelar ingen roll om hon gjort rätt. I det här fallet är det alltså inte juridiken som avgör eller ens vad som verkligen hände.
2020-10-20, 15:16
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Jag förstår ironi
Att brorsonen kan ha mage att säga han skulle ha använt det som sommarhus och att det gått i släkten, ingen har gått där alls

Det var en välgärning av Ebba att köpa det.

Tack för bilderna, speciellt den sista bilden avslöjar mycket om husets yttre.

Skicket på huset är väl inte så farligt? Jag tycker huset ser ut att ha ett bra ytskikt, det finns färg kvar. Det är ju inte isolering som hänger fram som ingen ägare orkat spika upp fodring på. Vad jag kan se på bilden så verkar tegeltaket vara helt och kvar. Skorstenen är inte söndervittrad. OK, verandan är kass. Men du river inte huset för en dålig veranda, du bygger en ny veranda. Läget verkar ju vara perfekt, så nära en strand får man inte bygga nu för tiden utan dispens. Ägaren kan gå ut på bryggan för ett morgondopp i morgonrock!

Javisst, trädgården behöver röjas. Det är inte ovanligt. Det finns folk som bott i trädgårdar som ser som en djungel. Men dessa granar är imponerande och har ett högt värde. Jag tror an skogsavverkning här skulle ge ett litet överskott, annars blir den som beställer avverkningen lurad!

Men enklaste sättet att bestämma ett hus värde är att lägga ut det på marknaden, om säljaren vill sälja det. Låt budgivningen ge "rätt marknadspris". Om säljaren vill att någon speciell person skall ha huset så kan säljaren bara säga till den personen att du får huset för det här priset plus en krona, annars väljer jag den som bjöd högst. Men problemet här är att farbror Esbjörn vill inte sälja. Han känner sig övertalad och lurad in i en affär enligt belysande intervju i Expressen.

Javisst, Ebba Busch kan säkert med de legala muskler hon kan uppbåda driva igenom sitt köp. Vi här på Flashback kommer med intresse tillsammans med Expressens stjärnreporter att diskutera och kommentera alla detaljer i den juridiska processen. Men den stora fråga som jag hoppas att KD:s ledning ställer sig är: "Är detta köp av Ebba Busch som partiledare värt den politiska belastning det kommer att ge KD?". Alla kommer att dra på munnen i fortsättning när Ebba Busch försöker att prata om "skydda utsatta seniora medborgare från lycksökare och plundrare!"!
Senast redigerad av BorgeH 2020-10-20 kl. 15:40.
2020-10-20, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Tack för bilderna, speciellt den sista bilden avslöjar mycket om husets yttre.

Skicket på huset är väl inte så farligt? Jag tycker huset ser ut att ha ett bra ytskikt, det finns färg kvar. Det är ju inte isolering som hänger fram som ingen ägare orkat spika upp fodring på. Vad jag kan se på bilden så verkar tegeltaket vara helt och kvar. Skorstenen är inte söndervittrad. OK, verandan är kass. Men du river inte huset för en dålig veranda, du bygger en ny veranda. Läget verkar ju vara perfekt, så nära en strand får man inte bygga nu för tiden utan dispens. Ägaren kan gå ut på bryggan för ett morgondopp i morgonrock!

Javisst, trädgården behöver röjas. Det är inte ovanligt. Det finns folk som bott i trädgårdar som ser som en djungel. Men dessa granar är imponerande och har ett högt värde. Jag tror an skogsavverkning här skulle ge ett lite överskott, annars blir den som beställer avverkningen lurad!

Någon hade skrivit om fukt och anticimex samt avlopp o vatten.
Tror inte det räcker med att riva verandan och bygga upp en ny.
2020-10-20, 15:32
Medlem
Nisse Gandhis avatar
Även Aftonbladet och journalisten Josefine Karlsson skriver om denna fastighetsaffär.
Vet inte om denna journalist har gjort egna undersökningar eller tagit innehållet direkt från Expressen.

”Den 5 oktober skickade Busch in en digital ansökan om lagfart på fastigheten, vilken nu avslagits då hela köpekontraktet inte skickats in.

Nu måste Ebba Busch skicka in en ny ansökan för att kunna bli juridisk ägare till fastigheten och med andra ord signera ett nytt avtal med Esbjörn, inför två vittnen.”
2020-10-20, 15:39
Medlem
MrTomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
I egenskap som partiledare kan inte Ebba driva en rättsprocess mot en privatperson. Särskilt inte mot en äldre som bor på ett boende. Spelar ingen roll om hon gjort rätt. I det här fallet är det alltså inte juridiken som avgör eller ens vad som verkligen hände.
Det är precis som du skriver helt irrelevant vad som verkligen skett, sagts och gjorts. Det finns ett politiskt pris. Att slaskpressen har så stort inflytande och att folk tror på all skit som skrivs för att sälja lösnummer är ett av de största samhällsproblemen vi har idag enligt mig men det är å andra sidan en helt annan diskussion. Klart är att det finns ett politiskt pris och "avbetalning" har redan påbörjats av EB.

Sen är frågan hur stor detta pris är och vilka konsekvenser det kan få. Jag tror faktiskt inte att det politiska priset är så stort som det kanske kan verka. Folk har ju rent generellt ett fenomenalt uselt minne och det är ju inte val förrän om ca 2 år. Många är de politiker som gjort bort sig på olika sätt men som kommit tillbaka just därför att folk har så uselt minne. Det visade sig fullt möjligt att komma tillbaka och bli vald till partiledare och bli statsministerkandidat efter att först ha offentligt sagt att skatter är det finaste som finns och sen hamna hos kronkalle för obetalda skatteskulder bara för att ta ett exempel bland många. Och än så länge har i vart fall inte jag sett att EB skulle ha gjort något fel även om det alltid finns de som försöker likställa henne med grova brottslingar av olika slag.

Kanske är det politiska priset för högt. Kanske inte. Jag kan inte bedöma men jag tror att detta mycket väl mer eller mindre kan blåsa över. Expressen är de som driver detta. Eftersom det är Ebba och KD det handlar om skulle man kunna tro att AB skulle slå på stort men jag tycker mer att AB skriver lite pliktskyldigt om saken. Ingen Lena Mellin som insinuerar att EBs karriär är över t.ex. Bara Ojsan Cantwell som konstaterar att EB köpt ett ruckel... men det är ju varken olagligt eller något som dödar en politisk karriär. Jag kan inte hitta en endaste artikel om det här på vare sig i DN eller i SvD.

Jag ser inget drev... utom i Expressen som försöker blåsa upp det hela efter bästa oförmåga.
2020-10-20, 15:40
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Absolut är det så Expressen skriver.

Nu är det inte säkert att Lantmäteriets handläggare har tagit ett korrekt beslut. Alla myndighetsbeslut skall dessutom ha en besvärshänvisning, varför det naturligtvis går utmärkt att överklaga beslutet.

Jag uppfattar snarare att beskedet innehåller "tips från coachen" så att det går som smort nästa gång, och det är givetvis rimligt. Alternativa sätt att reda ut äganderätten finns, men redovisas inte.
Nu tror jag att LM har bra koll på vad som krävs vid en lagfartsansökan, inte den svåraste juridiken.
2020-10-20, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky

Spot on.

Det allmänheten ser är Goliat mot David, girig bracka mot skör, ledsen gamling.

Ingen politiker klarar att slåss mot Esbjörn, släktingar och kvällspressen på samma gång.

Backa, kärring, backa.
2020-10-20, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTomte
.

Tack för bilder!

Ser inte så farligt ut. Verandan är kass som vi visste sedan tidigare. Ett rejält hus med tegelklätt mansardtak. Är bara tegelpannorna hela kan det bara vara lite fukt som kommer in. Ner med pannorna, bort med läkt o papp. Laga vad som behövs, ny papp, nya läkt o på med pannorna igen plus takrännor o stuprör. Nya fönster o dörrar. Ny panel. Sen är skalet fixat o står säkert i hundra år till.

Hoppas att den som tar över efter Esbjörn är varsam med trädgården. Gamla stor träd ska man vara mycket rädd om.

Vill också passa på att tacka Esbjörn för att erbjuda natur med djur o växter som får frodas på hans tomt. Nu snackar vi biologisk mångfald. De du Ebba! Du vill slänga ut Esbjörn först o sedan alla fåglar o insekter som stortrivs där.

Tänk att bara slagga i en hängmatta där en vårdag när livet bara sjuder överallt. De e nåt annat än en grön välansad kontrollerad gräsmatta.
2020-10-20, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Dina påståenden är exempel på vad som händer när en okunnig journalist skriver om något som han inte begriper och personer som läser också är okunniga och tror att det som skrivs är riktigt.

3. Enligt uppgifter som finns i tråden var EB och Esb tillsammans på tomten och röjde sly.

Okunniga brukar prata om vad som står i tråden eller hänvisa till tråden vilket betyder att det inte finns minsta underlag på att det är så att dom varit tillsammans och röjt sly. Domstolen kommer inte bortse från att Esbjörn inte minns och med en bra jurist vid sin sida kan han istället stämma in Ebba för grovt bedrägeri. Det händer ofta att mäklare tex döms för att lurat dementa gamlingar på deras fastigheter.
Så kan det även bli i detta fallet. Så du bör kanske ha fler uppgifter än vad en tråd pratar om. Skyll inte på journalisten som informerar om vad en partiledare håller på med. Det är ynkedom att försöka kasta skit på en journalist då det är Ebba som är en ondskefull jävel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in