Citat:
Ursprungligen postat av
BorgeH
Kul att du åter igen har mycket detaljerad information om denna affär. Men det här är Flashback, vi vill se källor på dina påståenden. Annars är tyvärr nog den allmänna uppfattningen att du trollar. Släng upp bilder på brevet med deponikontot och listan med alternativa intressenter. Vad har du eller fru Ebba Busch att dölja? Ni har ju chansen nu att stoppa alla spekulationer. Släng upp bilderna på någon anonym bildtjänst. Det klarar du nog av!
Vår erfarenhet annars av fru Ebba Busch och hennes hantlangare är att ni ljuger som hästar travar tills ni är överbevisade. Titta igen på videon som Expressen gjort. Observera först förnekandet och sedan fru Busch reaktion när journalisten halar fram brevet från henne och advokaten. Denna film hoppas jag något parti kör i TV-reklamen i valrörelsen som kommer gång på gång så att ingen missar vad hon och du står för.
Skäms på er!

Det beror väl på vilka glasögon man har på sig. Tolkade direkt (och gör fortfarande) det hon säger när hon så journalistiskt lömskt blir avbruten som att nej, hon har inte hotat med advokat och det har hon inte heller. Det där har ni blåst upp till förbannelse. Hon har skickat ett litet brev till honom att han vänligen ska höra av sig, annars blir hon tvungen att koppla in jurister.
Hon försökte få tag på honom innan. Herregud, har sett flera gånger härinne att man har anklagat henne för att direkt koppla in jurister så fort han inte dök upp på banken och att hon inte skulle ha undrat ett dugg över om det hade hänt honom något.
Det vet vi ingenting om. Har glömt nu när mötet på banken var, skrevs Esbjörns rekommenderade brev flera dagar efter det eller före mötet på banken? Vet vi när hon hämtade ut reket? Skickades det?
Stämmer det att han ringde när han säger att han gjorde det? Om det blir riktigt illa så går väl det att kolla på samtalslistor.
Vi vet långtifrån allt och det jag menar är att det är vansinnigt dumt att hitta på saker när man inte vet. Sådant håller bara illvilliga på med. Fråga sig saker kan man göra. Anser jag.