Citat:
Det här som jag skriver nu är ganska ologiskt och jag har ingen förklaring på det men, senaste månaderna har majoriteten av fredagarna gått dåligt i US och gått upp på måndagarna.
Jag tror att vi hade tur att usa dök efter att eu stängt och jag tror att us terminerna kommer vända upp på måndag morgon och samtidigt ta med sig dax och omx .
Min gissning är att din dax position kommer påverkar positivt.
Jag tror att vi hade tur att usa dök efter att eu stängt och jag tror att us terminerna kommer vända upp på måndag morgon och samtidigt ta med sig dax och omx .
Min gissning är att din dax position kommer påverkar positivt.
Nu har vi ju resultatet för dagen och det gick inte alls så som du föreställde dig. :)
Har du lärt dig något av det?
Min position i DAX har gått från +104% till +68%. Som högst under dagen var den uppe kring +140% vilket var trevligt men något som inte helt oväntat inte riktigt höll. Vad som istället inträffade var att det skedde en 'gap fill' för den gap som skapades vid öppning samt att det senare också bar av nedåt då S&P också öppnade över stängningen på fredagen varpå det indexet också skulle ned och fylla sin nedre 'gap'. Något som i sin tur drog med sig DAX och de övriga EU-börserna som OMX Stockholm m fl nedåt.
Allt det där blir dock bara överraskande om man låst sig fast vid en enda möjlig utgång som t ex att 'det går upp'. Det kan så klart gå upp men att utesluta nedgång eller det händelseflöde som skedde idag ... Inte så bra. För egen del har jag redan innan dagen accepterat att t ex positionen i DAX gick från +104% ned till +68%. Om man vill vara med i matchen får man tåla ett par pungsparkar helt enkelt och dessutom är det så att de där +104% som fanns snarare är något jag betraktar som fallhöjd; dvs något som gör att tillgången överlever ett par sämre dagar. Det är inget som betraktas som någon typ av vinst då en sådan trots allt endast existerar när man går ur tillgången.
Däremot tror jag själv att det kan komma att gå upp, men man får göra skillnad på vad man tror och vad som sedan faktiskt sker och vad datan skvallrar om och ta höjd för det och så.

kring.