2020-11-18, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRiddle-
Dom sålde/säljer ett antal idag, förhoppningsvis hann du snappa upp ett par.

Javisst. Dock bara 6500st. Får ladda kontot lite så får det bli en 20-30000st till, nästa gång. Sen är jag nog nöjd.
Citera
2020-11-18, 13:43
Medlem
TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhona1
Javisst. Dock bara 6500st. Får ladda kontot lite så får det bli en 20-30000st till, nästa gång. Sen är jag nog nöjd.
Trevligt. Kan väl dröja innan elpriset går upp till mer normala nivåer igen, beror mycket på vintervädret. Vi får se, hoppas på sol. I vilket fall kommer elpriset gå upp nån gång, frågan är bara när. Tyvärr har SHB terminer flera månader framåt så man förlorar mycket av vinsten på att dom rör sig mycket mindre än spotpriset/december terminen gör. Tror dom brukar ha minst 3 månader framåt, du kan se att det är ganska stora skillnader här:
http://www.nasdaqomx.com/transactions/markets/commodities/market-prices
Citera
2020-11-18, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag följer Hufvudstaden eftersom jag köpte 15000 i dippen i mars. Jag har aldrig köpt Hufvudstaden förut, jag ser det som ett urtråkigt supernischat företag med noll förändring i sikte. Men dippen var stor, för de äger fastigheter i Stockholm och fastigheter i corona-tider är inte helt rätt. Tillkommer amazon och annan näthandel. Vem vill handla på NK eller PUB.

Hufvudstaden har rört sig rejält uppåt de sista veckorna, utan några nyheter. Men om man kollar vad som sjunkit mest sedan corona så ligger HUFV bra på den listan och jag kan tänka mig att nybörjare gärna går in där? ATH ligger i februari närmare 200 och dagskursen är bara 140. Eller utläser jag för mycket i att HUFV går upp just nu: många nybörjare på börsen som försöker tjäna pengar?

De stack väl iväg efter vaccinnyheterna. Investerarna hoppas väl att vändningen är i sikte, att kunderna ska börja återvända till butikerna. AtriumLjungberg som har mycket butikslokaler har ju samma kursutveckling. Man kan fundera hur mycket Hufvudstaden konkurrerar med nätbutiker. Min erfarenhet är att shoppa där bara inte handlar om shopping utan även lite upplevelse/status. Sedan utgörs nog en icke oväsentligt del av shoppingen av turister. Den handeln bör ju i mindre utsträckning påverkas av e-handel. Men kommer nog dröja innan kursen är tillbaka på pre-corona toppen.
Citera
2020-11-18, 17:11
Medlem
otellos avatar
Återigen står börsen ATH, vem hade kunnat ana? Jag väntar fortfarande på en ursäkt från de användare som kallade mig idiot då jag påtalade att börsen var på väg att återhämta sig.
Citera
2020-11-18, 18:11
Medlem
sinewaves avatar
Dagens avslut,

BULL GULD x10
Köp: Igår
Sälj: 09:1x
Vinst: -1.15%

Market makern från helvettet beslutar sig att stänga kl. 19:59:30 istället för 20:00:00, dvs precis när jag ska sälja av (vilket var just 19:59:30) till en liten förlust om -0.1%. Får istället lyxen att övernatta i något jag inte vill övernatta i. Dagen börjar dåligt, men -1.15% med en liten position är inte hela världen.

-

BULL DAX x18
Köp 1: 08:3x
Köp 2: 08:4x
Köp 3: 08:5x
Köp 4: 09:0x
Köp 5: 09:0x
Sälj: 09:18
Vinst: +1.47%

Får in ett par positioner långt ned och idén är att sälja på volatiliteten vid öppning, så blir det också. I efterhand hade det varit fina positioner att sitta kvar med under dagen, men... det var inte det som var planen.

-

BULL DAX x18
Köp 1: 09:3x
Köp 2: 09:3x
Köp 3: 09:3x (bruten trendlinje)
Köp 4: 10:3x (test av bruten trendlinje = köpläge (och priset köpts också sedan upp i rasande fart))
Sälj: 17:58
Vinst: +9.31%

Köp på brott av negativ trendlinje på 30/60 min samt spekulativt innan när detta ser ut att vara på gång.

Samtliga toppar säljs fort av under hela dagen, det är väldigt "toppigt" och även när S&P öppnar och går upp är det trögt som sirap uppåt. Kurserna stannar rentav ibland (få köpare och få säljare). Börsen verkar nervös, därför tas vinst även om trenden fortsatt är positiv. Toppigheten är något 50/50.

-

BULL DAX x18
Köp 1: 14:1x
Köp 2: 14:3x
Sälj: 14:4x
Vinst: +1.16%

Köper när pris når lägre del av den nya positiva trendlinje som skapats. Idén med dessa köp är inte att bli miljonär utan ta någon procent.

-

BULL DAX x18
Köp 1: 15:1x
Köp 2: 15:2x
Sälj: 15:4x
Vinst: +2.64%

Starkt EU-index när USA börjar dippa och därav kommer skapa mindre gap vid öppning (mindre = mindre problematisk). S&P går vid öppning fort ned och fyller gap:en. Fin möjlighet att gå in lågt i DAX som överreagerar som vanligt (dvs går ned väldigt mycket) och rentav går under rådande trendlinje som en efterbliven idiot. I samband med allt detta når tyska DAX en extrem på RSI när denna går under 15 på 1 minut. Att jag inte går in med mer är pga den brutna trendlinjen, det är inte särskilt positivt. Vill inte heller peppra på med 10 köp precis när S&P öppnat och då väldigt fort säljas av (varpå samtliga positioner då skulle gå -20%).

-

Allt som allt en ok dag även om det är surt att jag missade två av topparna i tyska DAX, men det skulle bara givit +1% till så ...
Citera
2020-11-18, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Återigen står börsen ATH, vem hade kunnat ana? Jag väntar fortfarande på en ursäkt från de användare som kallade mig idiot då jag påtalade att börsen var på väg att återhämta sig.

Du får väl skicka ett PM till AldoRaine m.fl. och fråga.
Citera
2020-11-18, 22:12
Medlem
Var tog domedagsprofeten haddock93 vägen?
Citera
2020-11-18, 22:27
Medlem
Odagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aadde81

Ja, märkligt tyst från baissare no1. Poff *borta*
Antar att målet var att pressa ned kursen maximalt..
Citera
2020-11-18, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRiddle-
Dom sålde/säljer ett antal idag, förhoppningsvis hann du snappa upp ett par.
Förstår jag faktabladet korrekt, ca 12% avgift vid inlösen?
Citera
2020-11-18, 23:08
Medlem
TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Förstår jag faktabladet korrekt, ca 12% avgift vid inlösen?
Om du behåller det till 2022-11-15, som är slutdagen, ja. Eller om nu SHB får för sig att ändra lösendagen, möjligheten finns, dom ska dock meddela detta i förväg isåfall, det försvinner inte bara.
Råvaror är ju inget man kör in på en långsiktig portfölj om man inte har en extremt bra anledning och jag hade absolut inte tänkt hålla dom i två år.
Citera
2020-11-19, 00:19
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aadde81
Bra idé, ska göra det.
Citera
2020-11-19, 00:35
Medlem
TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Bra idé, ska göra det.
Så tröttsamt med alla på detta forumet som jämt måste ha rätt, och de gånger de har det är de enormt skadeglada. Praktexempel här. Lite ödmjukhet hade inte skadat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in