Citat:
Ursprungligen postat av
TheReef
Så, för ca. 2 månader sedan fick jag en match som jag började skriva med, vi skrev i kanske 4-5 dagar. Jag frågade ut henne på en dejt och blev avvisad för "det gick för snabbt fram". Kollade idag och jag har fortfarande kvar henne, hon har inte tagit bort mig. Tror ni hon inte tog bort mig för hon vill att jag försöker igen eller vad kan det vara? Om jag nu försöker igen, hur går man till väga efter nåt sånt här? Hur öppnar jag igen?
Citat:
Ursprungligen postat av
MycketOintressant8
Du ställer dig fel fråga. Du verkar tänka huruvida hon skulle vara intresserad om du tar upp kontakten igen. Frågan du skall ställa dig är om DU är intresserad av henne fortfarande och om DU vill försöka ta upp kontakten igen. DU ska fokusera på vart DU vill. Du kommer ju få svar på om hon är intresserad eller inte utifrån det om du kontaktar henne.
Det förefaller som att du vill ta upp kontakten igen, då är det bara att köra. Sen kan du släppa det och gå vidare, eller ha återupprättat en trevlig kontakt om du har tur.
Personligen gillar jag tjejer med lite självdistans, så jag hade skämtsamt kanske skrivit något i stil med att "Hej, har det gått tillräckligt länge nu för att ses?". Det tror jag dock inte skulle funka på så många, så något mjukare som "Hej, det var längesen, hur flyter hösten på för dig?" eller något liknande kanske kunde vara vettigt. Är hon fortfarande intresserad är det nog lite skit samma hur du uttrycker dig så länge det inte är plumpt.
Nonsens.
Det här visar återigen på hur desperata de flesta män är. Du babblar alltså om en matchning som skedde för två månaders och det rann ut i sanden för att hon kom med nån ursäkt för att inte träffa dig.
Ingen kvinna skriver sån skit ifall hon är tillräckligt intresserad av mannen och hade hon nu någon mens eller något annat just den där veckan ni skrev så hade hon själv tagit upp kontakten igen.
Att hon inte tagit bort matchningen beror antagligen på att hon inte bekymrat sig om det och att fler matchningar i appen göder hennes självkänsla, snarare än att hon skulle vilja träffa dig. Move on.