Flashback bygger pepparkakshus!
2020-10-18, 22:06
Medlem
joyces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue1
Hälsade på en kompis som har en stor fågelspindel. Tog en selfie med den på axeln med en catchy fras "say hello to ungoliant" och lade upp på tinder. Det var inte populärt 😐

På vilket sätt märkte du att det inte var populärt? Swipade folk höger på dig bara för att tala om att de inte gillade spindlar eller vad? Eller var det profiler du redan matchat med som reagerade?
Citera
2020-10-18, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheReef
Så, för ca. 2 månader sedan fick jag en match som jag började skriva med, vi skrev i kanske 4-5 dagar. Jag frågade ut henne på en dejt och blev avvisad för "det gick för snabbt fram". Kollade idag och jag har fortfarande kvar henne, hon har inte tagit bort mig. Tror ni hon inte tog bort mig för hon vill att jag försöker igen eller vad kan det vara? Om jag nu försöker igen, hur går man till väga efter nåt sånt här? Hur öppnar jag igen?

Citat:
Ursprungligen postat av MycketOintressant8
Du ställer dig fel fråga. Du verkar tänka huruvida hon skulle vara intresserad om du tar upp kontakten igen. Frågan du skall ställa dig är om DU är intresserad av henne fortfarande och om DU vill försöka ta upp kontakten igen. DU ska fokusera på vart DU vill. Du kommer ju få svar på om hon är intresserad eller inte utifrån det om du kontaktar henne.

Det förefaller som att du vill ta upp kontakten igen, då är det bara att köra. Sen kan du släppa det och gå vidare, eller ha återupprättat en trevlig kontakt om du har tur.

Personligen gillar jag tjejer med lite självdistans, så jag hade skämtsamt kanske skrivit något i stil med att "Hej, har det gått tillräckligt länge nu för att ses?". Det tror jag dock inte skulle funka på så många, så något mjukare som "Hej, det var längesen, hur flyter hösten på för dig?" eller något liknande kanske kunde vara vettigt. Är hon fortfarande intresserad är det nog lite skit samma hur du uttrycker dig så länge det inte är plumpt.

Nonsens.

Det här visar återigen på hur desperata de flesta män är. Du babblar alltså om en matchning som skedde för två månaders och det rann ut i sanden för att hon kom med nån ursäkt för att inte träffa dig.

Ingen kvinna skriver sån skit ifall hon är tillräckligt intresserad av mannen och hade hon nu någon mens eller något annat just den där veckan ni skrev så hade hon själv tagit upp kontakten igen.

Att hon inte tagit bort matchningen beror antagligen på att hon inte bekymrat sig om det och att fler matchningar i appen göder hennes självkänsla, snarare än att hon skulle vilja träffa dig. Move on.
Citera
2020-10-18, 23:01
Medlem
UpAndGo2s avatar
Efter två månaders medlemskap har jag fått fyra matchningar med utländska kvinnor som från början utgett sig för att bo nära mig här i Sverige. Alla har de gemensamt att de vill att jag fortsättningsvis ska maila dem. Jag har avtackat mig samtliga kontakter av den anledningen att jag inte är intresserad av någon från utlandet och som dessutom heller inte svarar på frågor jag ställer. Att de börjat karriären på Tinder med att bluffa sig fram lovar inte gott. Bilder på hur de (?) ser ut skickar de dock med en hel del av.

Min tanke är att detta är någon form av organiserad bedräglig verksamhet som har ekonomisk vinning som huvudsakliga syfte, men det behöver inte ha med Tinder själva att göra.
Senast redigerad av UpAndGo2 2020-10-18 kl. 23:05.
Citera
2020-10-19, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Nonsens.

Det här visar återigen på hur desperata de flesta män är. Du babblar alltså om en matchning som skedde för två månaders och det rann ut i sanden för att hon kom med nån ursäkt för att inte träffa dig.

Ingen kvinna skriver sån skit ifall hon är tillräckligt intresserad av mannen och hade hon nu någon mens eller något annat just den där veckan ni skrev så hade hon själv tagit upp kontakten igen.

Att hon inte tagit bort matchningen beror antagligen på att hon inte bekymrat sig om det och att fler matchningar i appen göder hennes självkänsla, snarare än att hon skulle vilja träffa dig. Move on.
Ja, visst fan är det absolut troligast så.

Men vad förlorar han på att ge det ett försök om han nu är intresserad?
Citera
2020-10-19, 00:18
Medlem
Jag är en tjej och har träffat en pojkvän via tinder. Han var väl grovt 4/10 för att sätta det i perspektiv. Det han gjorde var att bjuda ut mig på valfri resturang, därefter gick vi vidare och tog ett glas. Någon som gjorde honom unik var att han alltid var en gentleman. Plockade upp mig inför dejter. Köpte frukost från mitt favorit café och fick mig att känna mig som en prinsessa.

För att sätta det i perspektiv, utseendet är inte det viktigaste. Det som skiljer er utifrån mängden är unika och roliga frågor. "Hej, hur mår du" får man av många män. Så skriv något roligt i bion och bjud en tjej ut på en riktig dejt!
Citera
2020-10-19, 00:46
Medlem
Är Tinders nya selfie- verifieringsalgoritm bra? stämmer det att det sitter människor och checkar av den?
Citera
2020-10-19, 00:49
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nystrom95
Jag är en tjej och har träffat en pojkvän via tinder. Han var väl grovt 4/10 för att sätta det i perspektiv. Det han gjorde var att bjuda ut mig på valfri resturang, därefter gick vi vidare och tog ett glas. Någon som gjorde honom unik var att han alltid var en gentleman. Plockade upp mig inför dejter. Köpte frukost från mitt favorit café och fick mig att känna mig som en prinsessa.

För att sätta det i perspektiv, utseendet är inte det viktigaste. Det som skiljer er utifrån mängden är unika och roliga frågor. "Hej, hur mår du" får man av många män. Så skriv något roligt i bion och bjud en tjej ut på en riktig dejt
Det är ganska vanligt att tjejer ställer in i sista stund så det är absolut inte självklart att det fungerar att bara bjuda ut.

För övrigt så är det väl inget nytt att tjejer på nätet går antingen efter utseende eller plånbok.

För den här killens del hoppas jag att du inte bara mjölkar honom på pengar. Han har väl inte så många andra alternativ om han är 4/10.
Senast redigerad av lakritc 2020-10-19 kl. 01:09.
Citera
2020-10-19, 01:17
Medlem
1754s avatar
Citat:

För att sätta det i perspektiv, utseendet är inte det viktigaste. Det som skiljer er utifrån mängden är unika och roliga frågor. "Hej, hur mår du" får man av många män. Så skriv något roligt i bion och bjud en tjej ut på en riktig dejt!

Och snart tröttnar du på att bli behandlad bra och med respekt, och hittar någon bad boy att vara otrogen med, som du sen dumpar din kille för när du blir påkommen.
Citera
2020-10-19, 02:10
Medlem
TheReefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Nonsens.

Normalt sett hade jag hållit med dig, men nu är det så att hon var alltid den som skrev först, svarade på millisekunden när jag skrev, skrev gladgubbar när jag ibland inte gjorde det, hon var klängig med andra ord
Citera
2020-10-19, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheReef
Normalt sett hade jag hållit med dig, men nu är det så att hon var alltid den som skrev först, svarade på millisekunden när jag skrev, skrev gladgubbar när jag ibland inte gjorde det, hon var klängig med andra ord

Tro mig när jag skriver detta: det betyder ingenting. De kan gå från tillsynnes intresserade och bensvaga till iskallhet och radiotystnad. Kommunikationen online är inte äkta. Du måste förstå detta.

Och ja även tjejer som skriver först, skriver långt osv. Nästa vecka kan det vara som bortblåst.
Citera
2020-10-19, 02:24
Medlem
Citat:

Om han är en 4/10, så bör det ju innebära att du är runt 2/10, vilket få här är särskilt intresserade av.

Tills du kan posta en bild här och bevisa att du är en +8:a så är din åsikt här tyvärr inte av någon som helst relevans.
Citera
2020-10-19, 02:39
Medlem
Fått många match. Men vad skriver man för att väcka intresset utan att vara trist eller pervo..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in