2020-10-18, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20Q
Ja, Lopez fightades oerhört mycket mer vuxet och intelligent än vad han visat i tidigare matcher, och det var imponerande. I min mening är Loma fortfarande den bättre boxaren, men det tog honom för lång tid att anpassa sig till Lopez nya strategi, och domarna valde helt rätt i att ge vinsten till Lopez. Det läskiga är att Lopez bara är 23 och fortfarande utvecklas i sådan här takt, så när de möts igen är det inte alls säkert att Loma kommer ha en chans.

Jag hoppades verkligen Loma skulle ta det, men Lopez ska ha all ära för en väldigt väl utförd fight.

Vad tror ni? En eller två matcher för vardera innan de möts igen?
Tror de möts igen om ett halvår. Finns säkert klausuler i kontrakten..
Citera
2020-10-18, 18:21
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Lomachenko var alltför passiv i början. Han kände av Lopez kraft i slagen och snabbheten. Lopez jab irriterade också honom. Trodde ändå inte att det skulle ta hela åtta ronder för Lomachenko att komma igång, det är nog det som grämer honom mest idag när han analyserar fighten. Måste ge Lopez beröm för att han lyckades hålla Lomachenko i schack. Blev en jämn kamp i slutronderna men Lopez vann rättvist. Jag hade 116-112 för Lopez.

Det finns ju flera bra intressanta unga hungriga boxare som t.ex Haney och Davis som jag skulle vilja se möta Lopez. Senare i år får vi se om Ryan Garcia kan bli något att räkna med när han möter Luke Campbell. Lättvikten är en bra viktklass.
Citera
2020-10-18, 18:44
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Tror de möts igen om ett halvår. Finns säkert klausuler i kontrakten..

Har läst motsatsen, tydligen så har Lomas camp känt att Loma skulle vinna över Lopez så de ville inte ha med någon rematch klausul, vilket är lite ironiskt nu med facit i hand.
Citera
2020-10-18, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Har läst motsatsen, tydligen så har Lomas camp känt att Loma skulle vinna över Lopez så de ville inte ha med någon rematch klausul, vilket är lite ironiskt nu med facit i hand.
Ok. Annars verkar det vara standard 1.
Citera
2020-10-18, 21:47
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Ok. Annars verkar det vara standard 1.
Låter mycket märkligt det att ingen retur klausul skulle finnas, Det är std i dessa typer av matchers avtal och dem ska aktiveras inom vad det då brukar vara!

Sedan man ser det är klassfighter men det husslas ut med UFC less less och ingen kanal tar ens över rättigheterna för boxningen!
Citera
2020-10-19, 11:44
Medlem
Jag vet inte jag riktigt. Jag känner inte att jag såg samma fight som alla andra verkar ha sett.

Lopez lyckas få Loma att starta långsamt i ronderna 1-6, och det är tveklöst Teofimos kraft och snabbhet som får Loma att starta långsamt, han blir försiktig. I de här ronderna har Teofimo en högre output, men ingenting träffar riktigt rent. Teofimo jabbar hårt och Loma stänger guarden. Teo kommer runt med högern och Loma är där med vänsterhandsken. Hotet av Teos bodyshots hindrar Lomachenko från att röra sig som han vill, men de flesta tar på Lomas armbåge eller dämpas av att Loma hinner hoppa undan.

Lomas output är istället låg i ronderna 1-6. Han träffar Lopez i ansiktet då och då med någon liten counterpunch, men det är som regel lätta små amatörboxningsträffar som inte gör någon skada. Som mest fångar han Teos uppmärksamhet. Då och då en del rena träffar, men alltid löst. I rond 2 däremot tycker jag det finns ett argument för att ge ronden till Loma. Han landar 2 kombinationer av rena hårdare slag i ansiktet på Lopez som kan ge honom rond 2.

I rond 7 börjar Loma vakna och rond 8-11 är han i min mening den aggressivare och den effektivt aggressivare fightern. Enligt mig är de här ronderna klart tydligare Lomas ronder än t ex rond 4 och 6 var Teofimos ronder. Teofimo ser bitvis jagad ut och Loma får in flera fina rena kombinationer i ansiktet på Teo. I 12:e ronden gör Teofimo en kraftansamling av guds nåde. Han lyckas få in en träff som uppenbart skakar Loma och efter det dominerar Teo resten av ronden. Loma försöker kämpa tillbaka men måste clincha mycket för att lugna ner Teo.

Det var så jag uppfattade fighten efter att ha sett den en gång. Jag hade gett ronderna 1,3,4,5,6,12 till Lopez och resten till Loma, så oavgjort. 119-109 och 117-111 är ren fantasi. Det får mig att ifrågasätta vad de här domarna hade för förutfattade meningar på väg in i fighten. Eller vad de hade för andra incentiv. 116-112 är enligt mig fortfarande överdrivet. Men fair enough, väljer man att bara lägga lite större vikt vid aggression än effektiv aggression än vad jag gör kan jag se att man landar i att rond 2 och 7 går till Lopez. Scorecardsen påminner mig om första Golovkin-Canelo fighten, där också flera domare klart undervärderade Golovkins insats i fighten.
Citera
2020-10-20, 17:20
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Låter mycket märkligt det att ingen retur klausul skulle finnas, Det är std i dessa typer av matchers avtal och dem ska aktiveras inom vad det då brukar vara!

Sedan man ser det är klassfighter men det husslas ut med UFC less less och ingen kanal tar ens över rättigheterna för boxningen!

https://www.google.se/amp/s/www.dazn.com/en-SG/news/amp/boxing/no-rematch-clause-for-vasiliy-lomachenko-vs-teofimo-lopez-jr/shetqazakba91rzt6n5q5q2ms

Det finns ingen klausul. Blir det rematch är det upp till Lopez att erbjuda detta.
Citera
2020-10-20, 18:08
Medlem
DjPuttes avatar
Kommer 2st intressanta boxningsmånader nu få som om Viaplay är med på knapparna eller om man sover sig igenom det igen, UFC verkar vara mer hypad och man sänder galor varje helg men boxningen tja den skiter man sin vana trogen!
Citera
2020-10-21, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Kommer 2st intressanta boxningsmånader nu få som om Viaplay är med på knapparna eller om man sover sig igenom det igen, UFC verkar vara mer hypad och man sänder galor varje helg men boxningen tja den skiter man sin vana trogen!
Verkar tyvärr vara så.. vi får väl som bäst nöja oss med DDD vs J.J.
Nästa helg är det Uzyk vs Chisora. Den tror jag kommer bli oerhört sevärd. Blir väl fulstrema..
Citera
2020-10-28, 22:39
Medlem
DjPuttes avatar
https://www.hd.se/2020-10-28/sport-tv-jatten-dazn-till-sverige-i-december
Så pass då får man iaf börja se boxningen igen intressant se vad avgiften kommer bli då, Hoppsan ser du till en börja 20:- i mån för locka till sig kunder intressant!

Kan vara därav ointresset att visa boxningen mer av de stora galorna DAZN kör, Tex Usyk Vs Chisora nu på Lördag obefintligt i tablå hos VIAPLAY
Senast redigerad av DjPutte 2020-10-28 kl. 22:44.
Citera
2020-10-28, 22:56
Medlem
mr.demons avatar
Nån som vet om det blir nån Fury vs Deontay 3 eller nåt med Joshua mot nån av de två?
Citera
2020-10-28, 23:23
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Nån som vet om det blir nån Fury vs Deontay 3 eller nåt med Joshua mot nån av de två?
https://www.espn.com/boxing/story/_/id/30181285/tyson-fury-plans-dec-5-fight-london-deontay-wilder-unlikely
Fury vs Wilder är väl framflyttad samt det går rykten att Wilder backat ur fighten vet en sanningshalten på det Lär väl visa sig för det har funnits förhandlingar att peta Pulev då han tillhör Top Rank likt Fury!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in