Citat:
Ursprungligen postat av
Forrest96
Aha okej, får göra mera bitar än 2 st då eller kanske späda ut mitt smör då?? Ta halva smöret och sen ta resten av vanligt smör? Tanken är att i slutändan göra en kladdkaka eller typ brownies
Pallar inte bli för bäng, utan vill se hur det känns att få en skön bra tripp som är annorlunda från att röka
Alltså, allas kroppar reagerar olika. Jag har ingen rök-tolerans uppbyggd eftersom att jag bara käkar, så mina mått kanske inte funkar för dig. Och jag har bara bakat med brunt tidigare - så det kanske också skiljer! (Jag har en femma grönt hemma, men jag kanske behöver pissa i psykiatrin så jag ligger lågt med den ett tag till.)
Men för mig, utan rökningstolerans som sagt, så blir 0.1g brunt per kaka skitbra för att få mig att fnissa åt filmer, tycka att okokta makaroner är skitgott och kommunicera med sedan länge döda släktingar.
Så 3g brukar bli 40 bitar brownie för mig. Jag brukar sikta lågt, för om det visar sig första gången jag prövar att en bit är för mycket, så går det att äta mer nästa gång.
Men det är jävligt svårt att äta mindre, och att hoppa av karusellen när den börjar åka.
Det kan slå jävligt hårt ändå. Och det tar 45-120 minuter för det att slå, beroende på om du har ätit innan eller inte. Jag brukar käka på fastande mage och sedan omedelbart käka tung matsmältningsmat (typ spaghetti och köttfärssås) efter, för att det ska slå snabbare. Fastande mage spelar ju också in toleransmässigt.
Men ja, alla fungerar olika. Jag hade rekommenderat att börja lugnt, iaf.
EDIT: gällande halva ”kul-smör” och halva vanligt smör: i min erfarenhet hjälper det mot att ta bort den överväldigande smaken av det bruna.