2020-09-26, 11:27
Medlem
nutkjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsTERIX1
Tack för ditt inlägg. 🧔 Bra råd. Tanken för mig med cannabis är ju dock att INTE få känningar av mina inre demoner. Kanske helt enkelt är fel drog för mig. Vill ju bara få den smärtstillande och lugnande effekten, liksom.

Jo, jag fattar. Hade jag varit i dina skor och prompt ville använda cannabis i "bedövningssyfte" hade jag nog försökt få tag på något fint indica-dominerat hasch, vilket kanske inte är helt trivialt att hitta i dessa tider, provrökt det för att få ett hum om potens och effekt-spektrum och sen kanske gjort lågdoserad fett+hasch+o'boy eller firecrackers och käkat under återhämtningen.
Citera
2020-09-26, 11:38
Medlem
AsTERIX1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbejao
Köp cdb buds o rök det kommer du gilla.
Har man inte rökt på länge tror man tom att man blir bäng, men det blir du inte.
Bara det du vill ha smärtstillande, avslappnad det är tom antipsykotiskt.
Sover bra gör man med!

Låter intressant. Vart köper man bra CBD buds?
Citera
2020-09-26, 16:09
Medlem
Jag röker inte alls. Jag gillar ätbar cannabis. Jag kanske därför inte håller med andra när de talar om att bygga upp tolerans genom rökning först och så vidare.

Istället vill jag säga så här: jag tycker att det är en bra idé. Däremot tycker jag att du ska börja väldigt lätt. Du säger 140 mg och att du inte har någon tolerans? Hur mycket kan du dela upp varje godisbit? Börja med att pröva lätt. En tiondel eller en femtedel. Det är tillräckligt. Jag vill ju oftast bli skitbonkad i huvudet när jag äter så jag äter väl 70-200mg, men inte varje gång. När jag inte vill det så räcker det med litegrann. Men det handlar ju om mig, min kropp och min kroppskemi. Det är det enda jag kan utgå ifrån.

Mitt råd till dig är att börja lågt. Lägre än du kanske först tänker dig. Om du inte blev nöjd, öka nästa gång med små steg. Eller kanske fylla på efter två timmar om du tyckte att du kunde ösa på med mer. Men inte tidigare.
Grejen med edibles är ju att det alltid går att äta mer, men det är väldigt svårt att hoppa av karusellen när den börjar köra.

Om du vill ha tips om att dämpa din ’high’, så finns det vissa saker som sägs hjälpa med att sänka det. Jag har aldrig behövt pröva själv, så gör din egen research. De sakerna inkluderar hela pepparkorn, pinjenötter, citronjuice (kläm ned den i vatten och drick vatten), att ta promenader i frisk luft. Högre CBD-innehåll dämpar ångest och paranoia också. Samtidigt som att det är det aktiva ämnet som reducerar smärta.
Citera
2020-10-08, 19:39
Medlem
Tja

En fråga. Håller på och gör cannabis smör och vill bara checka av med doser om jag tagit för mycket osv.

Tog typ en fet bud som var typ 3-4 joint sen en halv som var typ 2 joint. Har ingen våg så får referera till holkar.

Sen in i ugnen på 115 grader i 30 min. Sen efter de la jag de i en liten glas tillbringare i kastrullen tillsammans med 250 gram smör som smällt och drygt 150ml vatten samt vatten i kastrullen som håller 75-90 grader.

Haft den så och rört om varje kvart i 2,5 timmar.

Har jag gjort rätt och har jag kokat tillräckligt?

Första gången jag gör detta Haha
Citera
2020-10-08, 21:07
Medlem
steff60s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forrest96
Tja

En fråga. Håller på och gör cannabis smör och vill bara checka av med doser om jag tagit för mycket osv.

Tog typ en fet bud som var typ 3-4 joint sen en halv som var typ 2 joint. Har ingen våg så får referera till holkar.

Sen in i ugnen på 115 grader i 30 min. Sen efter de la jag de i en liten glas tillbringare i kastrullen tillsammans med 250 gram smör som smällt och drygt 150ml vatten samt vatten i kastrullen som håller 75-90 grader.

Haft den så och rört om varje kvart i 2,5 timmar.

Har jag gjort rätt och har jag kokat tillräckligt?

Första gången jag gör detta Haha

Hur mycket tror du dina holkar väger? 0.3? Totalt 2 g kanske? Bakar du en kaka på allt det smöret och delar den på mitten blir det 1 g per bit, det är starka/waste-bitar.

Jag brukade själv göra chocolate chip cookies som innehöll ca 1 g per kaka. Men många av mina kompisar tyckte de var alldeles för starka och nu när jag tänker tillbaka var de även det, det är onödigt med så mycket.

Hade jag gjort om det idag hade jag kört på 0.25 g per kaka så kan man äta 1-2 st. Beror ju helt på om man vill äta mycket eller lite.

Nu är det så många år sedan jag gjorde smör så har inte koll på temperatur mer än decarbing som skall vara runt 120 celsius och du har ju decarbat det innan så du har gjort allt korrekt.

Jag burkade köra 4-6 h på spisen men då använde jag betydligt mycket mer än 2 g så ditt kan säkert vara klart. Men personligen hade jag lätt låtit det vara på 1-2 h till, bara ta en jolle och avvakta.
Citera
2020-10-08, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steff60
Hur mycket tror du dina holkar väger? 0.3? Totalt 2 g kanske? Bakar du en kaka på allt det smöret och delar den på mitten blir det 1 g per bit, det är starka/waste-bitar.

Jag brukade själv göra chocolate chip cookies som innehöll ca 1 g per kaka. Men många av mina kompisar tyckte de var alldeles för starka och nu när jag tänker tillbaka var de även det, det är onödigt med så mycket.

Hade jag gjort om det idag hade jag kört på 0.25 g per kaka så kan man äta 1-2 st. Beror ju helt på om man vill äta mycket eller lite.

Nu är det så många år sedan jag gjorde smör så har inte koll på temperatur mer än decarbing som skall vara runt 120 celsius och du har ju decarbat det innan så du har gjort allt korrekt.

Jag burkade köra 4-6 h på spisen men då använde jag betydligt mycket mer än 2 g så ditt kan säkert vara klart. Men personligen hade jag lätt låtit det vara på 1-2 h till, bara ta en jolle och avvakta.

Aha okej, får göra mera bitar än 2 st då eller kanske späda ut mitt smör då?? Ta halva smöret och sen ta resten av vanligt smör? Tanken är att i slutändan göra en kladdkaka eller typ brownies

Pallar inte bli för bäng, utan vill se hur det känns att få en skön bra tripp som är annorlunda från att röka
Senast redigerad av Forrest96 2020-10-08 kl. 21:38. Anledning: Kladdkaka
Citera
2020-10-08, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forrest96
Aha okej, får göra mera bitar än 2 st då eller kanske späda ut mitt smör då?? Ta halva smöret och sen ta resten av vanligt smör? Tanken är att i slutändan göra en kladdkaka eller typ brownies

Pallar inte bli för bäng, utan vill se hur det känns att få en skön bra tripp som är annorlunda från att röka
Alltså, allas kroppar reagerar olika. Jag har ingen rök-tolerans uppbyggd eftersom att jag bara käkar, så mina mått kanske inte funkar för dig. Och jag har bara bakat med brunt tidigare - så det kanske också skiljer! (Jag har en femma grönt hemma, men jag kanske behöver pissa i psykiatrin så jag ligger lågt med den ett tag till.)

Men för mig, utan rökningstolerans som sagt, så blir 0.1g brunt per kaka skitbra för att få mig att fnissa åt filmer, tycka att okokta makaroner är skitgott och kommunicera med sedan länge döda släktingar.

Så 3g brukar bli 40 bitar brownie för mig. Jag brukar sikta lågt, för om det visar sig första gången jag prövar att en bit är för mycket, så går det att äta mer nästa gång.
Men det är jävligt svårt att äta mindre, och att hoppa av karusellen när den börjar åka.

Det kan slå jävligt hårt ändå. Och det tar 45-120 minuter för det att slå, beroende på om du har ätit innan eller inte. Jag brukar käka på fastande mage och sedan omedelbart käka tung matsmältningsmat (typ spaghetti och köttfärssås) efter, för att det ska slå snabbare. Fastande mage spelar ju också in toleransmässigt.

Men ja, alla fungerar olika. Jag hade rekommenderat att börja lugnt, iaf.

EDIT: gällande halva ”kul-smör” och halva vanligt smör: i min erfarenhet hjälper det mot att ta bort den överväldigande smaken av det bruna.
Citera
2020-10-17, 22:20
Medlem
Är det någon som testat att göra något med kokosolja, olivolja t,ex. istället för smör?
Citera
2020-10-18, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snagisnagisnag
Är det någon som testat att göra något med kokosolja, olivolja t,ex. istället för smör?
Borde fungera lika bra
Citera
2020-10-18, 20:17
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Kokosolja fungerar alldeles utmärkt - absolut värt att prova! Olivolja är däremot inte lika bra.

https://www.leafly.com/news/lifestyl...e-to-make-your
Citat:
Why is coconut oil popular for cannabis infusion?
Coconut oil has a high concentration of fatty acids (saturated fats). The surplus of these fatty acids in coconut oil create a strong binding agent for cannabinoids.

Compared to olive oil, which contains a saturated fat content of less than 20%, coconut oil contains over 80% saturated fats and thus has the ability to retain far more cannabinoids during infusions, making it far more effi
Citera
2020-10-18, 21:37
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Borde fungera lika bra

Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Kokosolja fungerar alldeles utmärkt - absolut värt att prova! Olivolja är däremot inte lika bra.

https://www.leafly.com/news/lifestyl...e-to-make-your

I call bullshit att något fett skulle vara bvättre än annat!
Jag använder rapsolja för det är den billigaste jag kommer åt men jag säger fett som fett!
Använd det du har hemma och det du gillar. Alla fettyper fungerar.
Citera
2020-10-18, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balalajkan
I call bullshit att något fett skulle vara bvättre än annat!
Jag använder rapsolja för det är den billigaste jag kommer åt men jag säger fett som fett!
Använd det du har hemma och det du gillar. Alla fettyper fungerar.
Vet inte varför du taggade mig, men ja alla oljor fungerar lika bra då olja som sagt är olja, funkar bra att lösa i sprit också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in