2020-10-18, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Varför räknas inte det? En person som skriker på dig så pass att du får ont i magen låter ju som en högst obehaglig person att ha att göra med.

Det ligger helt i linje med min förväntan att insta, fejsbook osv ska vara fyllt av lipande snöflingor som inte tål att någon säger till på skarpen, som automatiskt tolkar en mans högljudda oenighet med en kvinna som patriarkalt förtryck, som inte tål att de inte bara får ryggdunkar och handhjärtan när de presenterar en uppfattning offentligt. Och som framför allt är fullständigt fixerade vid TONEN, dvs HUR någonting sägs och inte VAD som sägs.

Men att man även skulle mötas av den där skiten här på Flashback? Det måste faktiskt få ett slut, det är helt outhärdligt (jag tittar på Nytorgis, Farfar och några till).

Ingen har presenterat ETT ENDA exempel där H eller A varit obehagliga eller hotfulla specifikt mot kvinnor i deras egenskap av kvinnor. De har varit hårda, hånfulla, sarkastiska och otrevliga. Men jisses, om det är vad ni skulle beskriva som ”obehagliga och hotfulla” då har ni inte upplevt mycket i livet som är obehagligt och hotfullt på riktigt.
Citera
2020-10-18, 00:58
Medlem
Materwelons avatar
Citat:
du är ju uppenbarligen inte så imponerad av Myra så det är väl bara att gratulera dig och Materwelon som jag antar också är nöjd med att podden nu faller er mer i smaken.

Vilken ond ton. Obehagligt.
Citera
2020-10-18, 01:41
Medlem
BigFatCones avatar
Henko är ett fyllo. Fyllon är obehagliga punkt. Oberäkenliga.
Citera
2020-10-18, 08:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Silence-is-wild
Men att man även skulle mötas av den där skiten här på Flashback? Det måste faktiskt få ett slut, det är helt outhärdligt (jag tittar på Nytorgis, Farfar och några till).

Din machoattityd är löjlig. Sen tycker jag du ska ta en titt på min ton mot dig, och tänka ett varv till om det där med snöflinga.

Däremot kommer jag inte ringa dig mitt i natten full och skälla på dig även om jag fick ditt telefonnummer.

Att vara efterhängsen, långsint, påstridig och aggressiv upplevs med rätta som obehagligt även av folk som är allt annat än snöflingor.

Idiot.
Citera
2020-10-18, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Din machoattityd är löjlig. Sen tycker jag du ska ta en titt på min ton mot dig, och tänka ett varv till om det där med snöflinga.

Blev du ledsen nu? För att du själv betraktar dig som en jättetuff edge-lord 😅

Jag kan konstatera att om du tycker att det H och A ”anklagas” för här är ”obehagligt och hotfullt” så behöver du nog vara med om lite riktigt hotfulla och obehagliga saker för att skaffa dig lite perspektiv. Puss på dig.
Citera
2020-10-18, 08:57
Avslutad
Citat:

Märklig anklagelse. Det är det sista jag vill betrakta mig som.

Citat:
Jag kan konstatera att om du tycker att det H och A ”anklagas” för här är ”obehagligt och hotfullt” så behöver du nog vara med om lite riktigt hotfulla och obehagliga saker för att skaffa dig lite perspektiv. Puss på dig.

Svara på det jag skrev istället.
Citera
2020-10-18, 10:15
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:

Läs inläggen du svarar på.
Citera
2020-10-18, 10:26
Medlem
Citat:

Däremot kommer jag inte ringa dig mitt i natten full och skälla på dig även om jag fick ditt telefonnummer.

Att vara efterhängsen, långsint, påstridig och aggressiv upplevs med rätta som obehagligt även av folk som är allt annat än snöflingor.

Idiot.

Vad är det du vill att jag ska svara på? Du tycker min attityd är löjlig? Åsikt noterad.

Frågan som lett oss hit var: har H och A uppvisat ett ”obehagligt och hotfullt” beteende, specifikt mot kvinnor? Du vill påstå att H varit ”efterhängsen, långsint, påstridig och aggressiv” och jag menar fortfarande att om du tolkar det som hittills framkommit i tråden som att H varit ” efterhängsen, långsint, påstridig och aggressiv” så är du en liten skör snöflinga.
Citera
2020-10-18, 10:45
Avslutad
Citat:
Vad är det du vill att jag ska svara på? Du tycker min attityd är löjlig? Åsikt noterad.

Frågan som lett oss hit var: har H och A uppvisat ett ”obehagligt och hotfullt” beteende, specifikt mot kvinnor? Du vill påstå att H varit ”efterhängsen, långsint, påstridig och aggressiv” och jag menar fortfarande att om du tolkar det som hittills framkommit i tråden som att H varit ” efterhängsen, långsint, påstridig och aggressiv” så är du en liten skör snöflinga.

Grattis, du vann just ett diplom för trådens i särsklass största rättshaverist.
Citera
2020-10-18, 11:16
Medlem
lilalis avatar
Citat:

De kvinnor som gnäller om att Haveristerna är obehagliga och hotfulla mot kvinnor är inget annat än skamlösa opportunister som försöker använda sin könstillhörighet som sköld mot granskning och kritik.
De snubbar som går på detta och ska rida till försvar är lättlurade idioter.
Eller så är de patetiska hycklarsvin.
Som exempelvis Kringlan som på riktigt varit obehaglig mot en kvinna, samt senare gav sig i lag med en dömd förövare för att försöka hota andra till tystnad, och nu ska grina om hur hemsk Henko är för att hans eget agerande ledde till en helt rimlig reaktion.
Vilken tragisk jävla syltrygg.

Kan inte alla snubbiga snubbar i den här tråden sluta låtsas att de bryr sig om tonen och kvinnosynen, och lägga av med påståendet att Haveristerna är hotfulla mot kvinnor.
Jag som upprepade gånger i livet på riktigt utsatts för vidrig kvinnosyn, kvinnohat och hotfulla män blir riktigt jävla förbannad när folk urvattnar dessa begrepp genom att lögnaktigt och felaktigt använda dem för att ge sig på, tysta, sätta dit och karaktärsmörda sina "fiender".
Citera
2020-10-18, 11:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lilali
De kvinnor som gnäller om att Haveristerna är obehagliga och hotfulla mot kvinnor är inget annat än skamlösa opportunister som försöker använda sin könstillhörighet som sköld mot granskning och kritik.
De snubbar som går på detta och ska rida till försvar är lättlurade idioter.
Eller så är de patetiska hycklarsvin.
Som exempelvis Kringlan som på riktigt varit obehaglig mot en kvinna, samt senare gav sig i lag med en dömd förövare för att försöka hota andra till tystnad, och nu ska grina om hur hemsk Henko är för att hans eget agerande ledde till en helt rimlig reaktion.
Vilken tragisk jävla syltrygg.

Kan inte alla snubbiga snubbar i den här tråden sluta låtsas att de bryr sig om tonen och kvinnosynen, och lägga av med påståendet att Haveristerna är hotfulla mot kvinnor.
Jag som upprepade gånger i livet på riktigt utsatts för vidrig kvinnosyn, kvinnohat och hotfulla män blir riktigt jävla förbannad när folk urvattnar dessa begrepp genom att lögnaktigt och felaktigt använda dem för att ge sig på, tysta, sätta dit och karaktärsmörda sina "fiender".

Jag kan säga så här, jag respekterar ditt svar. Jag håller inte med om det, men tänker inte börja pärma mig och bevisa nåt med Henrik. Jag tar mig helt enkelt friheten att tycka att han är vad jag har kallat honom utan att föra det i bevis.

Jag påstår att du och H&A's fans har skygglappar på er, det jag pratar om finns där i plain sight. Men du har ändå en poäng i att de inte nödvädigtvis är lika allvarliga kvinnohatare som de där männen som du har drabbats av. Men de är fortfarande praktsvin.

Riddare är jag inte, jag kommer ridande bara om jag tycker nåt är ljug. Den felaktigt utpekade personen t.ex. har jag ett jävligt stort horn i sidan till. Hon är ett rövhål. Nytorgsprinsessan tycker jag har varit ett fjantigt troll i Cissiskvaller-tråden.
Citera
2020-10-18, 12:20
Medlem
saltazars avatar
Citat:
Sakuppgifterna om vilka dokument Myra fyllt i och när stämmer säkert. Vilka slutsatser man sedan kan och/eller bör dra av det är en annan fråga men du är ju uppenbarligen inte så imponerad av Myra så det är väl bara att gratulera dig och Materwelon som jag antar också är nöjd med att podden nu faller er mer i smaken.

de är för vänster men det är bra att de granskar vänstern och kändisar som ljuger. oki bra. då erkänner du att de hade rätt o ställa villkor på att hon skulle jobba om hon skulle va kvar. står ju det om man läser bägges inlägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in