2020-10-17, 17:45
Medlem
Snake.Plisskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snake.Plissken
Fast det är ju inte det jag ifrågasätter? Jag ifrågasätter att du skriver "många kvinnor" och "ett flertal kvinnor" inte en specifik kvinna. Du kan väl läsa ditt egna inlägg kl 16:40 idag för att se vad jag syftar till... Samma retorik som CW hade i sin medverkan.

Vet du vad prinsessan, du behöver inte svara. Jag har noll intresse av att föra en diskussion med dig eller någon annan om detta ämne, jag har bättre saker att göra. Ditt svar kommer inte att läsas, jag umgås med vänner istället över en god bit mat. Ha ett fint liv.
Citera
2020-10-17, 18:14
Medlem
Zinovjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silence-is-wild
Jag ifrågasatte inte hur långt du klarat dig i utbildningsväsendet. Jag påpekade att du saknar förmåga att uttrycka dig korrekt på svenska. Förbluffande många svärjisar påstår sig älska Sverige men verkar hata språket vi talar och skriver. Lustigt.
På korrekt svenska heter det, din jävla nolla.
Citera
2020-10-17, 18:14
Avslutad
Citat:
Det var det där psykfallet som trakasserat dem i flera år? Att försöka få stopp på den sortens skit är inte precis ett typfall för det Nytorgis påstår.

Jag har förstått att du ogillar källor. ”Va fan, ska man inte bara kunna sitta och slänga ur sig lite vad som helst och hösta in ryggdunkar och medhåll utan att nån jävel kommer och frågar om det ligger något i det man säger?” VAR ÄR VÄRLDEN PÅ VÄG????

Läs skärmdumparna från Rosa Apor.
Citera
2020-10-17, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Många kvinnor upplever det som hotfullt speciellt med tanke på hans rykte.

Ska han ta ansvar för din livliga hemmafru-fantasi?
Citera
2020-10-17, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Läs skärmdumparna från Rosa Apor.

Jag har läst. Såg ingenting som kunde uppfattas som särskilt ”hotfullt”. Bara vanlig ton på internet. Såvida man inte är en riktigt jävla snöflinga såklart 😅
Citera
2020-10-17, 19:04
Medlem
saltazars avatar
Citat:
]
Jag tänker inte bemöta allt i Myras essä om alla imaginära oförrätter hon har utsatts för. Det gör sig nog bättre som ett Patreon-avsnitt, men det får vänta tills efter vi har spelat in ett Patreon-avsnitt om Gardet ikväll, och med Navid Modiri imorgon. Några saker kan jag dock kommentera.

Det är helt riktigt att jag kommenterade på Myras stream igår. Det är också helt riktigt att jag klippte Myras access till alla våra gamla planeringsdokument. Anledningen till det är enkel; i inget av de dokumenten, inklusive de som gäller Gardet, har Myra bidragit med tillräckligt mycket research för att det ska vara rimligt att hon återanvänder det till sin stream. Vill hon sedan göra egna granskningar och sammanställningar gällande Gardet, det rör mig inte i ryggen.

Vad gäller ett Patreon-avsnitt om det här så finns det så klart redan en pärm. Här är ett utdrag, gällande just bidrag vad gäller planering och research:

Vi har gjort stickprover i 27 planeringsdokument till tidigare avsnitt, mellan avsnitt 35 och 72.
I 13 av 27 avsnitt redigerar Myra inte dokumentet överhuvudtaget.
I ytterligare 6 dokument tillför hon endast ett ämne.
I tre av de dokument hon fyllt i gör hon det precis vid inspelning.
Kollar man totalt antal ämnen som tillförts under perioden så har Myra lagt in 35 ämnen. Under samma period har Axel och Henrik sammanlagt lagt in 254 ämnen.
Under samma period har inte Myra ansvarat för ett enda Patreon-avsnitt eller tema-avsnitt.
Vi kommer inte att klippa bort henne ur tidigare avsnitt av Haveristerna. Det är för dyrt och det skulle förmodligen också göra dem svåra att hänga med i. Vi kommer heller inte att avpublicera några avsnitt. Det är inte för att vi tjänar multum på dem, utan för att en del av dem innehåller information som kan komma att bli relevant i framtida avsnitt eller om någon journalist bestämmer sig för att på riktigt ta tag i LCÄDBSH, AHOCW eller någon annan vi granskat i dessa avsnitt.

Dessutom tjänar vi inte ett öre på gamla avsnitt. Det vi tjänar pengar på och det deltagare i Haveristerna får betalt för är att spela in nya reguljära avsnitt. Myra har fått betalt för alla avsnitt hon har varit med i. Faktum är att jag har lagt ner långt mer tid och energi än vad hon har för att se till att hon ska få betalt, men det sparar vi till avsnittet. Att hon ska få betalt för avsnitt som hon inte har bidragit till överhuvudtaget kommer inte på fråga. Testa att ringa till något av dina gamla jobb och begär att du ska få lön eftersom företaget fortfarande finns kvar. I verkligheten, där jag bor, får man helt enkelt inte betalt för jobb man inte utför.

Personligen skulle jag helst slippa ha med Myra att göra mer, vilket är anledningen till att jag blockade henne på Facebook, men det finns gränser. Jag vet också mycket väl hur det kom sig att diverse fån kom med vaga anklagelser om att jag och Henrik ska ha betett oss illa mot henne, och att det är anledningen till att hon slutade. Det gör att jag inte har några som helst problem med att eskalera det här så långt som krävs för att det ska bli tyst.

Som alltid används olika typer av hot för att tysta kvinnor som upplevs som besvärliga för Haveristerna.

hahaha men om det som a säger stämmer så verkar hon ju inte direkt ha bidragit. ställde hon till med drama bråkade eller gjorde andra fulingar så är det ju knappast konstigt att de lessnar på henne. hennes eget inlägg finns ju länkat tidigare och där skyller hon allt på h & a. hon verkar mest vara ute att fiska sympatier o få så mycket som möjligt gratis. äckligt med insamlingen där hon tog emot pengar .
låter som att hon själv skulle behöva en miljonär som de feminister hon kritiserar har .

Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
En del av deras grävjobb tangerar gränsen till seriös journalistik men merparten av deras content är skvaller och ytliga analyser som är generöst kryddade med sarkasmer och hån. Det har säkert tidigare funnits ambitioner om att göra podden mer seriös men det verkar inte vara något de kämpar för i dagsläget.
Jag tror nog att man kan utgå från att de överlag har bra på fötterna för vad de påstår. Skulle de påkommas med att ljuga rakt uppochned så skulle alla spår av trovärdighet vara som bortblåsta.

håller med. är ju därför de är kul att lyssna på ibland. det hör är ju också varför vad de säger om myra nog stämmer.
Citera
2020-10-17, 19:33
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Jag ifrågasatte inte hur långt du klarat dig i utbildningsväsendet. Jag påpekade att du saknar förmåga att uttrycka dig korrekt på svenska. Förbluffande många svärjisar påstår sig älska Sverige men verkar hata språket vi talar och skriver. Lustigt.

Jag är man, och vi är ofta inte så intresserade av språk och sådant, det är mer den kvinnliga delen av släkten som har högsta betyg där, men jag brukar läsa en hel del, typ ett par böcker i veckan, sedan typ tolvårsåldern, det är några till civilingenjörer i släkten, alla män...

Är det särskrivningar ni reagerar på, så skriver jag på mobilen och den särskriver helt automatiskt
Citera
2020-10-17, 20:46
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Jag är man, och vi är ofta inte så intresserade av språk och sådant, det är mer den kvinnliga delen av släkten som har högsta betyg där, men jag brukar läsa en hel del, typ ett par böcker i veckan, sedan typ tolvårsåldern, det är några till civilingenjörer i släkten, alla män...

Är det särskrivningar ni reagerar på, så skriver jag på mobilen och den särskriver helt automatiskt
Om din telefon automatiskt särskriver är det för att du särskrivit.
Citera
2020-10-17, 20:49
Medlem
Materwelons avatar
Citat:
Det är faktiskt så att det är den som anklagar som måste bevisa sin tes inte den anklagade som måste bevisa sin "oskuld".

Och ändå har jag inte sett några som helst konkreta bevis på vad Henrik skulle gjort kvinnor som är så jävla obehagligt.

Ps att skrika så att man får en dålig känsla i magen räknas inte.
Citera
2020-10-17, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saltazar
hahaha men om det som a säger stämmer så verkar hon ju inte direkt ha bidragit. ställde hon till med drama bråkade eller gjorde andra fulingar så är det ju knappast konstigt att de lessnar på henne. hennes eget inlägg finns ju länkat tidigare och där skyller hon allt på h & a. hon verkar mest vara ute att fiska sympatier o få så mycket som möjligt gratis. äckligt med insamlingen där hon tog emot pengar .
låter som att hon själv skulle behöva en miljonär som de feminister hon kritiserar har .

håller med. är ju därför de är kul att lyssna på ibland. det hör är ju också varför vad de säger om myra nog stämmer.
Sakuppgifterna om vilka dokument Myra fyllt i och när stämmer säkert. Vilka slutsatser man sedan kan och/eller bör dra av det är en annan fråga men du är ju uppenbarligen inte så imponerad av Myra så det är väl bara att gratulera dig och Materwelon som jag antar också är nöjd med att podden nu faller er mer i smaken.
Citera
2020-10-17, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Materwelon
Och ändå har jag inte sett några som helst konkreta bevis på vad Henrik skulle gjort kvinnor som är så jävla obehagligt.

Ps att skrika så att man får en dålig känsla i magen räknas inte.
Varför räknas inte det? En person som skriker på dig så pass att du får ont i magen låter ju som en högst obehaglig person att ha att göra med.
Citera
2020-10-17, 22:48
Medlem
Materwelons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Varför räknas inte det? En person som skriker på dig så pass att du får ont i magen låter ju som en högst obehaglig person att ha att göra med.

nej.

Ot: Därför att nivåerna av hur mycket "hård ton" vissa klarar är väldigt olika. Och för att tonen är viktigare än vad som sägs, uppenbarligen. Att vara otrevlig/ha nån slags ton är inte samma som att vara obehaglig. Någons känsla av obehag är inte samma sak som att något allvarligt har hänt.
Ordet "obehagligt" som slängs runt är så jävla löjligt. Allt är ju jätteobehagligt hela tiden? Tror folk skulle må lite gott av att jämföra sig mer med andra som har lite mer riktiga problem och sluta vara så unika i sina känslor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in