2020-10-16, 20:30
Medlem
SweetPotatoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är svårt att sparka någon ur statlig tjänst om det inte finns några belägg för det. Man skickade hem henne vid nåt tillfälle då hon kom till jobbet påverkad. Om hon fortsatt komma till jobbet påverkad så är de skyldiga att ge henne hjälp till rehabilitering. Kanske de valde att ge henne tjänstledigt istället för att sparka henne om hon tackat nej till rehabilitering? Och hur kan man vara sjukskriven i 6 år utan någon sjukdomsorsak? Spekulationer naturligtvis.

Enligt egen utsago finns det knappt någon kroppsdel som KL inte har problem med. så sjukskriven är hon nog
Hade också läst att hon fick ersättning från fk som Combival så riktigt visar. Man undrar om det är möjligt att hon haft det i hela 6 år. 14.300 kr i månaden låter dessutom väldigt lite för damen att leva på, (vet att hon fått arv och säkert haft besparingar men ändå).
Hur mycket tjänar man som rådman i HR?

Citat:
Ursprungligen postat av Combival
I aktbilaga 365 sidan 36 står det att Karin är sjukskriven och får 14.300 kr netto.
Citera
2020-10-16, 20:31
Medlem
Citat:
Då vet vi, sjukskriven. Märkligt att det har fått fortgå. Men tjänsten har hon kvar så länge.
Det står ju att det är flera år sedan hon var anställd och hon är nu sjukskriven och utan
arbete.

Om jag är sjukskriven så är jag fortfarande anställd och jag har ett arbete, även om jag inte utför det under sjukskrivningsperioden. Så jag tolkar det som att hon inte är anställd nånstans. Eller tänker jag fel?
Citera
2020-10-16, 20:33
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
I aktbilaga 365 sidan 36 står det att Karin är sjukskriven och får 14.300 kr netto.
Herreje, hur överlever man på det? En "vanlig" människa kan kanske få ihop det, men vanliga människor hänger inte på krogen stup i ett...
Citera
2020-10-16, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweetPotatoo
Enligt egen utsago finns det knappt någon kroppsdel som KL inte har problem med. så sjukskriven är hon nog
Hade också läst att hon fick ersättning från fk som Combival så riktigt visar. Man undrar om det är möjligt att hon haft det i hela 6 år. 14.300 kr i månaden låter dessutom väldigt lite för damen att leva på, (vet att hon fått arv och säkert haft besparingar men ändå).
Hur mycket tjänar man som rådman i HR?
SGI beräknas väl på året innan. Och det året hon inte hade inkomst så måste ju SGIn sjunkit betydligt. Annars är det väl runt 55 000 i månaden som rådman. Cirka.

Edit: Så här säger J*han: Dels har hon ärvt pengar efter sina föräldrar. Framförallt har hon
fått jävligt mycket utav Henrik i bodelningen. Så hon har pengar. Det vet J*han. Karin har i
princip haft obegränsat med pengar fast hon har varit sjukskriven i flera år och haft en låg
sjukpenning gissar J*han.
Senast redigerad av Picasso2 2020-10-16 kl. 20:39.
Citera
2020-10-16, 20:38
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Tror det var 2016 bodelningen och pengarna. Sen fortsatte ju KL bestrida lite då hon tyckte att hon skulle ÄNDÅ bo i lgh då barnen som bodde där hade större anknytning till henne och att det var väldigt jobbigt för barnen att bo i den miljön bland hennes och hennes föräldrars möblemang...

Helt bakvänt alltså.

Antar att hon inte gjort så stor ansträngning att vare sig folkbokföra sig någon annanstans eller flytta ut möbler och liknande.
Det jag inte fattar är varför hon folkbokförde sig där igen i år?
Från mrkoll.
Karin är en kvinna som är född den 30 november 1968 och bosatt i Stockholm på Norr Mälarstrand 62. Hon flyttade till sin nuvarande bostadsrätt för 30 veckor sedan (den 19 mars 2020).
https://mrkoll.se/person/Karin-Cecilia-Lilja-STOCKHOLM/cYfrDYuquerAcYfrsqqksqqkkyqRaQcYfrkyqRaQsqqkdYQacY fr
HOL har alltså lyckats få bort henne därifrån på något vis men hon skrev sig där igen.
Fattar faktiskt inte varför???

Ja det var november 2016 bodelningen var klar och hon fick nästan 10 mille och pengarna fick hon dec 2106.
Värdet på lägenheten vid bodelningen var 20 miljoner. Att den sedan dess har gått upp i värde har ingen som helst betydelse för det är när bodelningen genomfördes som värdet gäller.
Regler gäller även för Karin. Man kan inte komma flera år efter skilsmässan och begära mer som vissa dårar i tråden tycks tro. Vad lägenheten såldes för har inte med bodelningen att göra.

Från fupen aktbilaga 373
FL2: Ja det jag försöker komma åt, när var bodelningen klar?
H: Bodelningen var väl klar… nu har jag inte handlingarna framför mig, men beslutet kom någon gång i, vad var det nu, kanske november 2016 eller något sånt där.
FL2: Mm.
H: Jag har för mig det året, give or take. Då betalade jag henne bodelningslikviden, som jag skulle betala på en gång, i december.
FL2: Just det, december 16 då.
H: Ja, så hon fick dom på sitt konto då.
FL: Mm.

Letade reda på ett gammalt inlägg.
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Karin har troligen fått pengarna i slutet av 2016 eller början av 2017.
Bodelningsförättningen var 28 nov 2016 och det är troligen efter den som Karin fick sina pengar.
Den fick göras under tvång då Karin inte ville medverka och inte uppgav sina tillgångar.

Advokaten hon hade då sparkade hon och om jag minns rätt var det honom hon vägrade betala sen också så det hamnade hos kronofogden.
Lite ringrostig så jag får fräscha upp mitt minne.

Äktenskapsskillnaden dömdes ut 23 okt 2013. Det är brytdagen för bodelningen.
Skilsmässan var klar trots Karins motstånd 13 aug 2014.
Helt otroligt att det tog över 2 år till innan en bodelning kunde genomföras 28 nov 2016, stämplad av Tingsrätten 2017-01-17.
Karin gjorde allt för att förhindra den och när allt var klart så fortsatte hon att överklaga ändå, men lämnade inga giltiga skäl och hon fick slutgiltigt avslag 2019-09-03. Tre dagar senare skjuts HOL
Citera
2020-10-16, 20:38
Medlem
SweetPotatoos avatar
Citat:
SGI beräknas väl på året innan. Och det året hon inte hade inkomst så måste ju SGIn sjunkit betydligt. Annars är det väl runt 55 000 i månaden som rådman. Cirka.
Det är ju verkligen inte mycket, 55 000 i månaden för en så pass lång utbildning. De måste väl må illa när brottmålsadvokaterna lämnar in sina kostnadsräkningar
Citera
2020-10-16, 20:40
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Det står ju att det är flera år sedan hon var anställd och hon är nu sjukskriven och utan
arbete.

Om jag är sjukskriven så är jag fortfarande anställd och jag har ett arbete, även om jag inte utför det under sjukskrivningsperioden. Så jag tolkar det som att hon inte är anställd nånstans. Eller tänker jag fel?

Tydligen ändrades reglerna för långtidssjukskrivna 2016. Det finns inte längre någon bortre tidsgräns. Tidigare fick man vara sjuk 1,5 år. Det är FK som betalar, därav den låga summan.

https://neuro.se/media/1797/reflex-paa-raett-sida-nr-5-2016_nya-regler-paaverkar-laang-sjukskrivning.pdf
Citera
2020-10-16, 20:42
Medlem
Citat:
Från mrkoll.
Karin är en kvinna som är född den 30 november 1968 och bosatt i Stockholm på Norr Mälarstrand 62. Hon flyttade till sin nuvarande bostadsrätt för 30 veckor sedan (den 19 mars 2020).
https://mrkoll.se/person/Karin-Cecilia-Lilja-STOCKHOLM/cYfrDYuquerAcYfrsqqksqqkkyqRaQcYfrkyqRaQsqqkdYQacY fr
HOL har alltså lyckats få bort henne därifrån på något vis men hon skrev sig där igen.

Det är bara mrkoll.se som inte har koll (!). I andra register har hon ingen adress. Alls. Lägenheten på Norr Mälarstrand är såld i juni. Så där bor nån helt annan nu.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Stort tack för detta informativa inlägg om KL. Ja, man kan inte nå så pass höga poster och vara förvirrad. Det är fortfarande en mansdominerad värld. Det vet jag av egen erfarenhet. Men nice att höra att hon haft en så framträdande roll för att bana väg för kvinnorna trots sin relativt unga ålder. Nu får vi hoppas att man snart kommer fram till datum då huvudförhandlingen kan påbörjas. Ringde tingsrätten häromdagen, men då var inget fastställt. Lär väl ta sin lilla tid.

Så här är det, iaf historiskt. En tragisk historia med Karin, men ack så sann när man gått igenom fupen.
Är övertygad att hon själv är ganska omedveten om gärningarna gon uträttat i utkanten av sitt ämbete, då detta är något som fallit henne naturligt.
Tänkt själva - en landsbygdstjej med råg som med viss kraft kommer in i juridikens finrum och med all påverkansattribut det medför. En stadig kvinna på rätt plats vid rätt tid, då det begav sig.
Nu sedan ca 5-7år bakåt, katastrofer som avlöst istället. Detta är det enda ärendet jag hittills i mitt förhållandevis (35år) unga liv sett som närmast oförklarligt, därav mitt intresse för hennes förfall.

Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ååh, är det någon rättegång jag velat gå på är det denna och så kommer det ett j*vla virus 🦠 i vägen. Rapportera!

Jag skall försöka, men kan som sagt ej garantera 100 procentigt objektivitet, då jag känns vid Karin sedan bakåt i tid.
Har ärligt talat svårt att sortera detta ärende rent juridiskt, då jag ju även känner till Henrik sedan många år bakåt.

Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Nä, de öppnar en flaska champagne.

Nej, det är troligtvis dränkning i billigaste vodka som gäller om jag känner HR-stötarna rätt. Garanterat.
Vissa TR-rådmän med starka plånböcker lär dock korka upp franskt äkta.
Citera
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Herreje, hur överlever man på det? En "vanlig" människa kan kanske få ihop det, men vanliga människor hänger inte på krogen stup i ett...

Hon är ju miljonär. Och sen lever hon som en parasit på andra.
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Från mrkoll.

Ja det var november 2016 bodelningen var klar och hon fick nästan 10 mille och pengarna fick hon dec 2106.
Värdet på lägenheten vid bodelningen var 20 miljoner. Att den sedan dess har gått upp i värde har ingen som helst betydelse för det är när bodelningen genomfördes som värdet gäller.
Regler gäller även för Karin. Man kan inte komma flera år efter skilsmässan och begära mer som vissa dårar i tråden tycks tro. Vad lägenheten såldes för har inte med bodelningen att göra.

Från fupen aktbilaga 373
FL2: Ja det jag försöker komma åt, när var bodelningen klar?
H: Bodelningen var väl klar… nu har jag inte handlingarna framför mig, men beslutet kom någon gång i, vad var det nu, kanske november 2016 eller något sånt där.
FL2: Mm.
H: Jag har för mig det året, give or take. Då betalade jag henne bodelningslikviden, som jag skulle betala på en gång, i december.
FL2: Just det, december 16 då.
H: Ja, så hon fick dom på sitt konto då.
FL: Mm.

Letade reda på ett gammalt inlägg.
Det är dessutom eminent enkelt att skydda sin bostad mot "skenskrivningar" på Skatteverket. Så nu vet du det HOL...
Citera
2020-10-16, 20:50
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Det är bara mrkoll.se som inte har koll (!). I andra register har hon ingen adress. Alls. Lägenheten på Norr Mälarstrand är såld i juni. Så där bor nån helt annan nu.
Jo jag har sett det. Men det kan ju vara så att att Karin skenskrev sig där igen och HOL fick stopp på det snabbt, men mrkoll har kvar uppgifterna i alla fall.
Dom brukar ha rätta uppgifter i dom flesta fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in