2020-05-09, 09:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
"Jugge-spåret" existerar såklart, men det finns ingen anledning att tro att Karin varit på Balkan och nästan blivit slaktad med kniv.

Jag vet bara att det inte är sant, och Henriks berättelse om det passar lite för bra in mot vad som bla skrivits i denna tråd ang kopplingar till juggar/Balkan?
.
Hur ska HOLs förhör 6 september kunna passa in på vad som sen skrivits i den här tråden?
Antar att du åberopar din egen text.
Citat:
Då är vi nu kring sista kvartalet 2017.
Vid ett par tillfällen har hon synts med Östeuropéer/Kaukasier. Åtminstone två män, 40-50år. Juggemaffia-typer. Svartmuskiga, skärpt blick, läderjackor och bus-gång.. Hela paketet alltså.
Något hon aldrig skulle förknippas med enligt mig, under några kända omständigheter. Vid en kontroll senare framgår att hon inte delat sitt namn till dessa typer, men ett telefonnummer.
Hon har inte setts med dessa under 2018/2019, men det kan vara relevant då det så kraftigt avbröt hennes normala umgängeskrets samt att hon betedde sig skyggt ihop med dessa. Det var smygande på bakgator och raska steg.
.
Citat:
Mot Norr Mälarstrand, med stor säkerhet. Minnet är sisådär.
Jag hade ögon på i tre-fyra kvarter och runt åtminstone ett hörn, sen släppte jag.
Det som HOL säger i förhör - via barnen - passar ju snarare in tidsmässigt på dina privata spaningar.
HOL förhör om koppling till kuggar och Balkan 2016 el 2017:
Citat:
Jag vet ju om att hon blivit knivhuggen av en okände persontvå eller tre år sedan nere i forna Jugoslavien. Jag vet inte vilket land men hon var nere på någon resa.
Bara som jag hört skulle hon ha träffat, åkt ner det med en person som var hennes pojkvän
eller någon form av ressällskap.

Och i samband med den här resan så var det någon som knivhögg henne och hon har visat det här ärret för mina barn.
Fortress sammankopplar KL med våldsamma vildsvinet första hslvan på 2018. Men till Balkan kan hon inte varit.
Ett grandiosa påstående likt ditt - då barnen har sett knivärr som sviter efter Balkan.
Vad skulle KL vinna på att svamla om det fslskeligen?
Citat:
Det finns inga bevis på att KL blev skuren på Balkan. Förutom utsaga från HOL. Mig veterligen har KL inte varit på Balkan, än mindre blivit knivskuren där.

Tiden börjar bli intressant med tanke på misstänkt stämpling/förberedelse mord aug-sept 2018.
Vem är misstänkt F månntro?

Ena stunden inte varken vänner el bekanta, Å andra sidan har hon berättat för dig om beslag ( kontakt/adressbok, nyckelknippa och laptop).
Vilket inte stämmer med det hon själv i media (knapptelefoner, dator, Ipad).

Hur skulle du kunna ha minutiöst koll och veta att hon inte umgås mer med juggar nästkommande år?

Tidsuppgiften om umgänge juggar sammanfaller iaf om du inte sett i syner.
Du spanar på KL första kvartalet 2017 och hör finns då en direkt koppling som du förkastar?
Citera
2020-05-09, 09:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CFFV
När skulle försöket ägt rum? Om du fortfarande talar om skjutningen så är det helt omöjligt att att hon skulle kunna ha gjort sig skyldig till försöksbrott. Antar att du menar anstiftan?
KL sitter häktad på sannolika misstänkt för stämpling, förberedelse mord 2018.
Nytt ärende.
Citera
2020-05-09, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
KL sitter häktad på sannolika misstänkt för stämpling, förberedelse mord 2018.
Nytt ärende.

Ok. Tack för info. Min poäng här var att hon under inga omständigheter kan ha gjort sig skyldig till mordförsök.
Citera
2020-05-09, 09:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ok. Tack för info. Min poäng här var att hon under inga omständigheter kan ha gjort sig skyldig till mordförsök.
Ok. Tack för info.
Det har du rätt i.
Citera
2020-05-09, 09:36
Medlem
Citat:
Ok. Tack för info.
Det har du rätt i.

Och naturligtvis är det stämpling eftersom det avsedda brottet inte fullbordats.
Citera
2020-05-09, 17:46
Medlem
Citat:
Förlängd tid för att väcka åtal i mål om stämpling till mord m.m.
Mål: B 5822-20

Åklagaren har vid förhandling idag begärt och fått förlängd tid för att väcka åtal mot en man som på sannolika skäl är misstänkt för stämpling till mord och förberedelse till mord på en advokat hösten 2018.

Mannen har varit häktad sedan den 23 april 2020. Åtal ska väckas senast den 20 maj 2020 kl. 11.00.

För beställningar av handlingar i tingsrättens mål, se kontaktinformationen.

Förlängd tid för att väcka åtal i mål om stämpling till mord
Mål: B 5822-20
Åklagaren har vid förhandling idag begärt och fått förlängd tid för att väcka åtal mot en kvinna som på sannolika skäl är misstänkt för stämpling till mord på en advokat hösten 2018

Kvinnan har varit häktad sedan den 24 april i år. Åtal ska väckas senast den 20 maj 2020 kl. 11.00.

Åklagaren har även begärt förlängd tid för att väcka åtal mot en man som är häktad i samma mål. Denna begäran kommer att prövas vid en förhandling den 8 maj 2020 kl. 11.30.

För beställningar av handlingar i tingsrättens mål, se kontaktinformationen.

https://www.domstol.se/nyheter/2020/05/forlangd-tid-for-att-vacka-atal-i-mal-om-stampling-till-mord-m.m/

Det rullar på och något lär inte ha hänt med K häktning utan det var fredag och domstolen har inte lagt ut mer information.
Citera
2020-05-09, 17:49
Medlem
Citat:
När skulle försöket ägt rum? Om du fortfarande talar om skjutningen så är det helt omöjligt att att hon skulle kunna ha gjort sig skyldig till försöksbrott. Antar att du menar anstiftan?

Citat:

Det skrev ingen heller men för att du skall förstå bättre kan du titta på Advokat Massi som reder ut begreppen. Du måste hänga med i målen och inse att det finns två olika utredningar. Eller du kanske har en alternativhypotes? Eller så har du något gammalt förarbeteuttalande från 1953?
https://www.youtube.com/watch?v=XVxzN0ybae8
Citera
2020-05-09, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det skrev ingen heller men för att du skall förstå bättre kan du titta på Advokat Massi som reder ut begreppen. Du måste hänga med i målen och inse att det finns två olika utredningar. Eller du kanske har en alternativhypotes? Eller så har du något gammalt förarbeteuttalande från 1953?
https://www.youtube.com/watch?v=XVxzN0ybae8

Till att börja med får du gärna bemöta de frågor och invändningar jag och andra har haft i flera trådar där du lajvar jurist. För varje inlägg du gör framstår du som allt mer okunnig (om det är möjligt). Det vore mer klädsamt om du var lite mer ödmjuk och faktiskt läste och försökte lära dig något.

bokstavochsiffra1 skrev:
Ni som är insatta - hur sannolikt är det att Karin döms?

Du svarande då:
Så vi får se vad det blir, åtal på försöksbrott är absolut inte lätt det kan man komma ihåg.

Det är möjligt att jag missförstått dig men förklara gärna. Vilket försöksbrott är det du menar här som hon skulle kunna dömas till, men som är svårt att bevisa?

Avseende alternativa hypoteser så är du motbevisad sedan så länge och jag noterar att du valt att inte bemöta de inläggen från mig och andra. Du är kanske inte ens medveten om att även åklagaren (och inte bara domstolen) har en plikt att arbeta med alternativa hypoteser.

Du förstår inte ens grunderna av straff och processrätt eller juridik i allmänhet. Du har exempelvis, flertalet gånger, medelbart påstått att rättskälleläran inte existerar.
Citera
2020-05-09, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Jag har fått reda på lite mer information om Karins skuld. Den ligger som bekant på 827585 kr, det finns två beslut om utmätning, det ena taget 2019-11-26 och det andra 2020-01-31. Jag vet fortfarande inte när skulden uppstod men nu finns det i alla fall två datum som kanske ringar in den lite bättre.
Jag vet inte om jag har fel, men jag har en känsla av att hon har miljoner gömda i något skatteparadis någonstans. Det är väl därför hon går här och är så kaxig. Hon skaffar sig kanske ingenting här i Sverige, så finns det ingenting att utmäta. Hon kan nog dra utomlands och använda sina gömda pengar och leva lyxliv förstår hon. Skatteverket blir blåsta. Det enda hindret skulle vara om hon nu hamnar i finkan. Därför måste hon slåss med näbbar och klor.
Kan det vara så? Varför skulle hon vara så dum att hon inte skulle kunna gömma pengar? Finns väl folk som skulle hjälpa till med ekonomisk rådgivning. Svara gärna vad ni tror i tråden.
Citera
2020-05-09, 20:03
Medlem
Citat:
Ilikvid har skapat en ickefråga som inte ska vidareutv.
Det var följande som undrades kring:

Vem är sekretess F och A och varför misstänkt.
Adv Eklund förekommer även sen 23/9 i ett annat blad. Har dock inte varit med förut i blad men ses nu.
Se spoiler.

Ömer har Stahre som advokat, KL har Salomonsson, MR har Falk.
Sekretess E har ju Falk. Vem är MR?
Citera
2020-05-09, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Önskar så att Billy golade på sin anstiftare. Men det lär nog tyvärr inte hända.
Inte en dag mindre straff kommer han att få.
Citera
2020-05-10, 06:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Sekretess E har ju Falk. Vem är MR?
Sekretess E greps 17 dec. Förhörd, släppt, forts misstänkt. Beskrevs som ökänd rånare i media och fick Falk som advokat.
I förhör med BR har foto på MR visats.
M"kael Rönnkv*st.

I de senaste dagboksbladen verkar målnr ha slagits ihop.
Vad jag då inte begriper är varför Falk förordnas igen till sekretess E om han redan har honom som advokat.
Eller om det är nån annan.
Eller om det är nån formalia.

Så finns det som sagt nån sekretess F med en kvinnlig advokat som inte varit med förut.
Ändå förordnas hon 23 sept.

Det verkar ha varit väldigt hemligt.
Berör väl aktuell spaning.
Men sen är det även en misstänkt A med samma advokat
Fattar nada.

Funderade en sväng om Ömer hade nån koppling till rånarna. Eller MR.
Att det oavsett skilda mål har beröringspunkter via spaning. De verkar kolla BR långt innan han grips, det finns span på en mack fr 24 sept om jag inte minns fel.
Senast redigerad av develi 2020-05-10 kl. 06:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in