2020-10-10, 15:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Låter som hon är totalt urspårad.

Verkar ha stora problem med alkoholen, riks-alkis varning där.
Ja med tillägg att här ses 1) grunden på hennes störda beteende innan nån stroke och som 2) övergår i ren galenskap av fixering och med tillägg 3) att oavsett fylla så lär det vara nåt mer i bagaget.
Det kan man inte tillskriva alkoholister som om det vore förklaringen.
Hon fortsätter år ut och år in och är mer fixerad vid HOL än att hon bryr sig om barnen. Noll självinsikt. Hon har ett stalkerbeteende, hon beter sig helt överfixerad och slutligen hämndgalen.
Lås in.
Citera
2020-10-10, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja med tillägg att här ses 1) grunden på hennes störda beteende innan nån stroke och som 2) övergår i ren galenskap av fixering och med tillägg 3) att oavsett fylla så lär det vara nåt mer i bagaget.
Det kan man inte tillskriva alkoholister som om det vore förklaringen.
Hon fortsätter år ut och år in och är mer fixerad vid HOL än att hon bryr sig om barnen. Noll självinsikt. Hon har ett stalkerbeteende, hon beter sig helt överfixerad och slutligen hämndgalen.
Lås in.
Hatet mot HOL har troligen gett henne nån sorts mening med livet. Något att fokusera på när hon fråntogs sitt ämbete av en orsak jag glömt. Och i samband med alkoholen så förstärks dessa känslor. Det vet alla som har lite insikt om hur alkohol fungerar. Känslor, vilka de nu är, förstärks av alkohol. Och avskyr hon HOL normalt, så hatar hon honom när hon har alkohol i kroppen. Och det verkar inte som om hon låtit sig bli totalnykter under så lång tid så att hjärnan hinner klarna. Dvs veckor och månader av nykterhet.

Vi pratar alltså inte om en lördagsfylla. Ett långdraget drickande över månader och år förändrar hjärnan. Jag kan nog tro att sen i april, då hon häktades, så har hjärnan kanske börjat normaliseras nu. Men frågan är om inte skadorna är permanenta. Dvs att hon fått hjärnskador av drickandet. Alkoholdemens är inte ovanligt, men hon verkar vara för ung för det. Men fan vet.
Citera
2020-10-10, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Tror snarare hon är en grogg-hagga. Alkis
Det finns många kvinnor som är alkoholister. Men väldigt få av dom dödar eller hyr in torpeder för att döda sina ex. Det finns också nyktra kvinnor som dödar. Alkoholen i det här fallet är nog enbart en förstärkning av avskyn hon känner för sitt ex. Men det är ju en spekulation från min sida.
Citera
2020-10-10, 16:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hatet mot HOL har troligen gett henne nån sorts mening med livet. Något att fokusera på när hon fråntogs sitt ämbete av en orsak jag glömt. Och i samband med alkoholen så förstärks dessa känslor. Det vet alla som har lite insikt om hur alkohol fungerar. Känslor, vilka de nu är, förstärks av alkohol. Och avskyr hon HOL normalt, så hatar hon honom när hon har alkohol i kroppen. Och det verkar inte som om hon låtit sig bli totalnykter under så lång tid så att hjärnan hinner klarna. Dvs veckor och månader av nykterhet.

Vi pratar alltså inte om en lördagsfylla. Ett långdraget drickande över månader och år förändrar hjärnan. Jag kan nog tro att sen i april, då hon häktades, så har hjärnan kanske börjat normaliseras nu. Men frågan är om inte skadorna är permanenta. Dvs att hon fått hjärnskador av drickandet. Alkoholdemens är inte ovanligt, men hon verkar vara för ung för det. Men fan vet.
Alkoholen har öppnat Pandoras box och hennes inre väller fram och det är inte en fager syn när masken krackelerar.

Hon är störd i grunden, det är min fulla övertygelse, oavsett om hjärnan sen blir marinerad av alkohol med tiden.

Jag repeterar kronologin när hon låser in barnen med knivar.
2013.
Hon arbetar i Hovrätten 2013 om jag inte missminner mig.

Så nej. Det är inte ett dugg troligt att det är alkoholdemens och prmanenta hjärnskador, dvs lika lite som att hon inte haft nån hjärnblödning angående det jag diskuterar.
Citera
2020-10-10, 16:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag funderar på en sak utifrån stämningsansökan och vid en ev fällande dom.

För att ev ha permanenta hjärnskador el etyldemens så är hon väldigt förslagen?
Hon donar och fixar med knapptelefoner, eurochat är rätt avancerat..
Hon ser till att skaffa mellanhänder och att handla i guld, blåser KF samt döljer transaktioner.
Hon låter CF agera åt henne som en lakej.

De alkoholister jag träffar med problem i frontaloben de hittar knappt till toa och när de väl hittat har de glömt att de har skitit...
Citera
2020-10-10, 18:36
Medlem
LaLokals avatar
Citat:

Hon ser till att skaffa mellanhänder och att handla i guld, blåser KF samt döljer transaktioner.

De alkoholister jag träffar med problem i frontaloben de hittar knappt till toa och när de väl hittat har de glömt att de har skitit...

Håller helt med dig i resonemanget.
Är man kapabel att leda en hel armé förvirrade och manipulerade människor är man nog också tillräckligt frisk att dömmas till fängelse istället för psykiatrisk vård.

Fast det beror ju såklart helt på vilken läkare som gör p7:an om det är aktuellt med en sådan.
Lyssnade på dokumentären som någon här länkade till. Intressant. Verkar vara väldigt godtyckligt. Om man blir kryssad eller ej beror mycket på vilken läkare man möter.
Återstår att se vilken typ av straffpåföljd det blir för K. Och de andra. Det jag också funderar på är om rätten kommer att dömma henne hårdare ände andra inblandade? Hon verkar ändå vara den drivande i båda fallen. Vad tror/tänker du/ni?
Citera
2020-10-10, 18:47
Medlem
Citat:

Frontallobsskada, traumatisk sådan, ger ofta förändringar i personligheten. En frontallobsdemens kan ge sig uttryck i bristande impulsförmåga och bristande omdöme. Men vi är ute på djupt vatten här. Hon kanske bara är jävligt elak som person om det är någon hon anser har gjort orätt mot henne, vare sig hon är nykter eller full. Eller alkoholskadad.
Citera
2020-10-10, 18:50
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaLokal
Håller helt med dig i resonemanget.
Är man kapabel att leda en hel armé förvirrade och manipulerade människor är man nog också tillräckligt frisk att dömmas till fängelse istället för psykiatrisk vård.

Fast det beror ju såklart helt på vilken läkare som gör p7:an om det är aktuellt med en sådan.
Lyssnade på dokumentären som någon här länkade till. Intressant. Verkar vara väldigt godtyckligt. Om man blir kryssad eller ej beror mycket på vilken läkare man möter.
Återstår att se vilken typ av straffpåföljd det blir för K. Och de andra. Det jag också funderar på är om rätten kommer att dömma henne hårdare ände andra inblandade? Hon verkar ändå vara den drivande i båda fallen. Vad tror/tänker du/ni?

P7 på Karin är väll gjord för flera veckor sedan, står att det begärdes i dagboksbladet. Väldigt nyfiken på resultatet.
Citera
2020-10-10, 18:55
Medlem
Citat:
Jag frågade konkret om det FUP 2013 som diskuteras; att hon är helt rubbad innan nån hjärnblödning. Ursprunget du kommenterade om soffdiagnoser.

Jag skrev konkret om vad hon gör barnen och ställde en konkret fråga till dig om hennes beteende.

KL och HOL ska skiljas, de har separerat och hon bor kvar i lgh med barnen.
Hon tar med sig de små barnen till restaurangen som HOL befinner sig på. De lämnar sen restaurangen men KL återkommer till HOLs lägenhet och hon är då aspackad.
Barnen har hon lämnat ensamma på Norr Mälarstrand.
Hon vägrar lämna HOLs lägenhet.
HOL lämnar sin lägenhet och går till Norr Mälarstrand, han har dock ingen nyckel.

KL har gått in i sovrummet, ringt en man och påstått hon är hotad. Han missförstår och tror hon befinner sig på N Mälarstrand varav polis larmas dit.
Polisen kan inte ta sig in och pratar med barnen genom brevinkastet och de kan inte öppna, inte ringa, de har ingen telefon.

HOL dyker då upp.

KL har spärrat både mathiss och ytterdörr till lgh med knivar.

Den aspackade kärringen har låst in två små barn. De kan inte ta sig ut och de kan inte kalla på hjälp om nåt allvarligt hade hänt, om de skadat sig el om det börjat brinna.

Själv är hon i HOLs lägenhet som hon vägrar lämna och LOBas.

Här är det KL som förföljer HOL, det är KLs som supit sig aspackad när hon har barnen hemma och hon låser in dem.
Det är vittnesmål via poliser och arrest personal.

Det går således inte att beskylla varken HOL eller hjärnblödningar och hon är totalt ansvarslös som mor. Hon super hellre och jagar HOL än är med sina då små barn.

Nu jagar hon HOL med torpeder.

Citat i spoilers.
(FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.

Ja ok. Det är ju trots allt inget som säger så mycket mer än att hon helt enkelt har agerat som en skräpmänniska. Ställ du dina diagnoser om du känner för det.
Citera
2020-10-10, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
P7 på Karin är väll gjord för flera veckor sedan, står att det begärdes i dagboksbladet. Väldigt nyfiken på resultatet.

Det borde ha framkommit om de förordar en RPU. Återstår att se men borde framkommit med tanke på att det är så pass välbevakat detta ärende.
Citera
2020-10-10, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Det borde ha framkommit om de förordar en RPU. Återstår att se men borde framkommit med tanke på att det är så pass välbevakat detta ärende.
Tror inte man hittat någon allvarlig psykisk störning. Och jag tror inte hon kommer genomgå en RPU efter en ev fällande dom. Men det återstår ju att se, bara rena gissningar från min sida.
Citera
2020-10-10, 19:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Frontallobsskada, traumatisk sådan, ger ofta förändringar i personligheten. En frontallobsdemens kan ge sig uttryck i bristande impulsförmåga och bristande omdöme. Men vi är ute på djupt vatten här. Hon kanske bara är jävligt elak som person om det är någon hon anser har gjort orätt mot henne, vare sig hon är nykter eller full. Eller alkoholskadad.
Hon kanske bara är störd och jävligt ego och självcentrerad.
Det är väl ondska i startblocken, sen finns det grader i helvetet.

Hon är fullt kapabel att planera, det är helt uppenbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in