Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Tror det var 2016 bodelningen och pengarna. Sen fortsatte ju KL bestrida lite då hon tyckte att hon skulle ÄNDÅ bo i lgh då barnen som bodde där hade större anknytning till henne och att det var väldigt jobbigt för barnen att bo i den miljön bland hennes och hennes föräldrars möblemang...
Helt bakvänt alltså.
Antar att hon inte gjort så stor ansträngning att vare sig folkbokföra sig någon annanstans eller flytta ut möbler och liknande.
Det jag inte fattar är varför hon folkbokförde sig där igen i år?
Från mrkoll.
Karin är en kvinna som är född den 30 november 1968 och bosatt i Stockholm på Norr Mälarstrand 62.
Hon flyttade till sin nuvarande bostadsrätt för 30 veckor sedan (den 19 mars 2020).
https://mrkoll.se/person/Karin-Cecilia-Lilja-STOCKHOLM/cYfrDYuquerAcYfrsqqksqqkkyqRaQcYfrkyqRaQsqqkdYQacY fr
HOL har alltså lyckats få bort henne därifrån på något vis men hon skrev sig där igen.
Fattar faktiskt inte varför???
Ja det var november 2016 bodelningen var klar och hon fick nästan 10 mille och pengarna fick hon dec 2106.
Värdet på lägenheten vid bodelningen var 20 miljoner. Att den sedan dess har gått upp i värde har ingen som helst betydelse för det är när bodelningen genomfördes som värdet gäller.
Regler gäller även för Karin. Man kan inte komma flera år efter skilsmässan och begära mer som vissa dårar i tråden tycks tro. Vad lägenheten såldes för har inte med bodelningen att göra.
Från fupen aktbilaga 373
FL2: Ja det jag försöker komma åt, när var bodelningen klar?
H: Bodelningen var väl klar… nu har jag inte handlingarna framför mig, men beslutet kom någon gång i, vad var det nu, kanske november 2016 eller något sånt där.
FL2: Mm.
H: Jag har för mig det året, give or take. Då betalade jag henne bodelningslikviden, som jag skulle betala på en gång, i december.
FL2: Just det, december 16 då.
H: Ja, så hon fick dom på sitt konto då.
FL: Mm.
Letade reda på ett gammalt inlägg.
Citat:
Ursprungligen postat av
Timeout
Karin har troligen fått pengarna i slutet av 2016 eller början av 2017.
Bodelningsförättningen var 28 nov 2016 och det är troligen efter den som Karin fick sina pengar.
Den fick göras under tvång då Karin inte ville medverka och inte uppgav sina tillgångar.
Advokaten hon hade då sparkade hon och om jag minns rätt var det honom hon vägrade betala sen också så det hamnade hos kronofogden.
Lite ringrostig så jag får fräscha upp mitt minne.
Äktenskapsskillnaden dömdes ut 23 okt 2013. Det är brytdagen för bodelningen.
Skilsmässan var klar trots Karins motstånd 13 aug 2014.
Helt otroligt att det tog över 2 år till innan en bodelning kunde genomföras 28 nov 2016, stämplad av Tingsrätten 2017-01-17.
Karin gjorde allt för att förhindra den och när allt var klart så fortsatte hon att överklaga ändå, men lämnade inga giltiga skäl och hon fick slutgiltigt avslag 2019-09-03. Tre dagar senare skjuts HOL