2020-10-14, 16:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Angående Cecilia
När man går med på att köpa en kniv så har man gått över gränsen. Hur tänker man då?
Att vara fritidsledare och rekrytera minderåriga känns inte heller så smart.
Hon känns som en suparkompis till KL och som flyttade till Norrköping när allt började nystas upp. Hon fick kalla fötter men självklart är hon involverad i förberedelse till mord och mycket väl vet vad hon gjorde.
Hon är mycket inblandad men hon är likaväl urtypen till partner in crime, som följare till en störd och manipulativ ledare som KL.
Naiv, lättlurad och överempatisk.
Det är ju så synd om KL tycker de som är lättlurade och sveps med i hennes dimridåer som det stora offret..

Att skada el mörda folk är dock inte vad lagen tillåter och bortom allt rim och reson.

Om det anses som stark bevisning kan en RPU vara till hennes fördel, hon är speedad och manisk och gränslös i den psykiska sjukdom hon har som diagnos.
Det lär iaf hennes försvarare åberopa möjligen via sjukintyg och journaluttdrag. Fortsättningsvis hotar KL med att soc kan ta hennes barn vilket hon är mycket rädd för.
KL vet hur en slipsten ska dras.
Citera
2020-10-14, 17:17
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Jag tror att de som träffat KL lämnat tråden, slutat skriva, då det finns rätt mkt skämskudde i detta.... (däremot så läser de säkert det som skrivs). Har gästspelat på pubar då och då på Kungsholmen under åren, synd att man inte stött på KL, hade man garanterat kommit ihåg...., man kan ju få höra en del storys av stammisarna..., stundom rätt intressanta.

Några som är kvar i tråden känner däremot med all sannolikhet HOL. Det man kan slås av är ju några saker, eftersom saker kommer fram i ljuset i och med denna FUP. Hur kunde HOL överhuvudtaget bli tillsammans med denna person som verkar ha varit halvgalen/alkoholiserad/gränslös redan när dom träffades? Många "vänner" verkar ju ha slutat umgåtts med HOL och paret (kanske inte är så mycket vänner att tala om då). Och hur kan det gå så långt att HOL väljer att skaffa barn med KL? Var han då redan medberoende och fast i hennes klor? Att kärleken kan vara blind vet vi. Eller är det andra faktorer såsom 2 karriärister som hjälpt varandra i en juristkarriär, där ytan, titlar och kändisskap är viktiga?
Glöm inte att någon nämnde "nymfoman" som omdöme om henne. Redan tidigt i deras förhållande flörtade hon grovt i bekantskapskretsen, på diverse tillställningar.

PS
Citat:
Karin gjorde bl. a. fysiska närmanden och kom med sexuella anspelningar och kommentarer till flera av Henriks manliga kompisar samt även till några kvinnliga kamrater. Karin var gränslös, det blev obehagligt.
Citat:
Karin var enormt sexuellt orienterad, det var nästan lite nymfoman över henne, det var hon oavsett alkohol eller inte, säger xxx
Senast redigerad av crocodilelilo 2020-10-14 kl. 17:34.
Citera
2020-10-14, 17:24
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag läser nu förhören av Henriks vänner. Historierna är hårresande. Att människan fått gå lös så länge är horribelt. Bäste vännen A*nders kallar henne för "fullblodspsykopat" och det kan nog stämma. Jag hoppas verkligen inte hon blir frikänd bara för att domaren anser att bevisningen inte håller. Hur i helvete skall då HOL kunna fortsätta jobba och vara ett mer eller mindre fritt mål för denna farliga kvinna? Man kan inte ha skyddade uppgifter samtidigt som man jobbar i offentlig miljö.
Ja det var dom jag läst i går. Skrämmande läsning och nästan alla HOLs vänner tog avstånd för dom pallade inte med henne.
Bara Anders som stannade kvar och blir hatad av Karin och till och med biten men tyvärr fälldes Karin inte för det.
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tack TO! Detta förklarar massor. Hon är helt klart störd sedan början. Frågan är nu då vilken diagnos hon har. Eller vilka. Så här beter sig inte en frisk människa. En RPU vore på sin plats.

Hon har varit på psyk har jag för mig, nån gång. Minns du @Timeout?
Minns bara den gången HOL fick henne att gå till en psykolog eller psykiatriker när det slutade med att hon låste in sig med sin journal hos honom och anmälde för olaga frihetsberövande eller nåt liknande.
Lite ont i huvudet i dag... sömnbrist... så jag minns inget mer.
Läser ju fupen noggrant och det tar sin tid. Jag är ingen scrollare...
Citera
2020-10-14, 17:29
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Ja, och när hon pratar med sonen, försöker få honom att berätta ifall pappa har personskydd.

Tråkigt bara att de inte lyckats maska barnens namn överallt i FUP.
Citera
2020-10-14, 17:40
Medlem
Karmapoliss avatar
Finns det bild på denne Mikael Rönnkvist?

Denna Luigj Vishaj kan det var denne fule fisken?
https://www.expressen.se/nyheter/personerna-bakom-de-svenska-kokainligorna/
Citera
2020-10-14, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Instämmer. Bevisligen inget stopp hittills, då ett nytt attentatsförsök planerades så sent som i år.
Får verkligen hoppas att samtliga instanser inser att att risken för återfall i brottslighet är hög.

Karin TERMINATOR Lilja
Ja hon är en galning! Idag. Men kan man utan att vara ironisk vara empatisk någonstans och se en människa som var bra från början och ville vara en bra mamma mm men fick hjärnblödning och alkoholproblem och sen gick det bara utför?

Naturligtvis ska hon ha helst ha livstid för anstiftan
Citera
2020-10-14, 17:43
Medlem
Sida 2151, avslutningen på hennes ca 1 timma långa oavbrutna utlägg.

”Vet ni att jag har varit på Haga videoklubb? Två gånger... För jag fick reda på att han gick där och pratade om mig, bland annat. Så jag kunde inte låta bli. Klädde ut mig i en Michael Kors-klänning som en riktig lyxhora, kom in där, man ska vara medlemskap av två personer. Inga problem. Den andra gången fick jag hjälp av en... en... en domare vars son är medlem där. Och lyckades ta rätt på en del. Ganska mycket faktiskt. Ja. Är det någonting i sak som jag har glömt att svara på? Telefonen... ja... jag sov bara i natt igen typ tre, tre och en halv timme... för... finns säkert följdfrågor.”

Makes sense!
Citera
2020-10-14, 18:01
Medlem
Karmapoliss avatar

uncommonjuice 2020-03-31 22:14:02
Oj. That's was a lot. I think I could do that. But I have a thing that I must think of. The brain. lf I get too strong and many orgasms I get a SUPERheadache...

encrosex)chat mellan Karin och Luigj Vishaj,
Citera
2020-10-14, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karmapolis
Finns det bild på denne Mikael Rönnkvist?

Denna Luigj Vishaj kan det var denne fule fisken?
https://www.expressen.se/nyheter/personerna-bakom-de-svenska-kokainligorna/

Det finns bild på MR i FUPen. Bland annat i telefonanalysen där de har gjort ett flödesschema för kontakterna mellan KL och MR.

Ja det är troligen LV som är på bild där. Han dömdes i Taxi Tony ärendet som huvudman.
Citera
2020-10-14, 19:04
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Förstår nu att vi har/hade ett antal skribenter i tråden som träffat pratglade Karin på Kungsholmen, och som helt gått på hennes story om sin ex make.
Ja självklart har vi haft och har det. Men flera har tydligen fått tänka om, men vissa tar inte till sig några som helst fakta och kör på i samma idiotiska banor.
Kanske betalda av Karin för att fortsätta försvara henne...
Citera
2020-10-14, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Tycker det är väldigt tunt case för att lyckas få en fällande dom på Karin för anstiftan till mord (för 6 september 2019), har inte lyckats hitta något konkret. Däremot en hel del lösa trådar och så länge bägge nekar så kan i alla fall Karin gå fri.
Och varför har inte polisen tillgång till sms-loggar från Karins första Encron telefon med kodnamn GorillaKey?

Håller med. Finns inget konkret alls. Känns väldigt magert eller kanske man ska säga tvärtom. FUPet på närmare 3000 sidor känns fullständigt nerklottrad av diverse karaktärsbeskrivningar och annat trams. Ju tjockare FUP desto svagare åtal sägs det.

Sen märker man då man läser KLs förhör att hon vet att ”ingen kommentar” inte är den bästa strategin vid anstiftan utan istället svävar hon ut i det oändliga utan att egentligen säga nåt alls. Det i sin tur gör att åklagaren vid huvudförhandlingen inte kan återkoppla till förundersökningen titt som tätt då endast uppgifter som avviker från tidigare förhör i fupet får läsas upp i huvudförhandlingen. Hon verkar vilja bakbinda åklagaren till omedelbarhetsprincipen och den principen tror jag gynnar KL eftersom det är i just huvudförhandling hon arbetat, hennes hemmaplan så att säga.

Lite konstigt kan jag också tycka att försvaret inte uttalat sig medialt men kanske KL inte vill eller så är tystnaden en strategi. För i det här fallet vet vi att Karin både sin telefon och sina rum avlyssnade då hon sedan skotten varit på fri fot men fortsatt misstänkt från början av sep 2019 till att hon häktades i slutet av april 2020. Cirka 8 månader har hon alltså varit avlyssnad. Vilket självklart innebär att ett X antal samtal/träffar/mail/sms som KL har haft med sin försvarsadvokat säkert har avlyssnats av polis. Frågan är då ifall polis dokumenterat dessa samtal eller förstört materialet försvarsadvokaten och KL sinsemellan i tid. Vi har trots allt med en domare att göra som sagt var.

Citera
2020-10-14, 19:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karmapolis

uncommonjuice 2020-03-31 22:14:02
Oj. That's was a lot. I think I could do that. But I have a thing that I must think of. The brain. lf I get too strong and many orgasms I get a SUPERheadache...

encrosex)chat mellan Karin och Luigj Vishaj,
Du menar Dickie och Sexy?

" Dickie, can you explain and ask him to call
today ... As soon as possible,
but before 15. OK with you?"

"Dickie. Can you text when
you have sent it?"

"Sexy lugn nu. Sa bara vad
läst."

"Sexy, är du upprörd?"

"Hur vet du om jag är arg på
dig eller inte?. Är inte arg. Du