2020-10-14, 12:36
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Birger
Fler solklara tecken på att Karin är ”extremt högintelligent”.. Sida 1995, H=Karin

FL: Okej. Vi har ju pratat också om den här BQ-telefonen som vi hittar hos dig i Långvind.

H: Ja under enligt mig extremt mystiska omständigheter och jag kan...

FL: Ja. Lyssna på frågan.

H: Mm.

FL: Dom här dagarna här som jag påstår 10, 11, 12 december 2019, är det då du får den här BQ:n?

H: Vänta. Dagarna?

FL: 10, 11, 12 december 2019.

H: Det kommer jag inte ihåg när jag fick den. Och nu när du ändå pratar om den så kan jag bara säga, jag tror att det var ni som tog den när jag var inne i stan där den försvann och att ni har lagt den där. Det är vad jag tror.

FL: Okej, vi har tagit din telefon från när du var var nånstans?

H: När jag var... fick hjälp och skjuts och hjälp med Ester och var i stan och handlade.

FL: Är det i Hudiksvall eller i Stockholm?

H: Ja i Hudiksvall. Då där den försvann och under mystiska omständigheter dyker upp grävd under huset.

FL: Jag förstår. Och vad är det som får dig att tro det då?

H: Därför den kan inte ha kommit dit på ett annat sätt.

FL: Okej.

H: Helt omöjligt.

Även här verkar ”fysikens lagar” ha brutis mot, som Tishko Ahhed, Wilmas baneman, uttryckte det i TR, där han genomgående svarade ÅK med att ’det är omöjligt”.
Senast redigerad av T34Panzer 2020-10-14 kl. 13:06.
Citera
2020-10-14, 12:39
Medlem
Citat:
Fler solklara tecken på att Karin är ”extremt högintelligent”.. Sida 1995, H=Karin

FL: Okej. Vi har ju pratat också om den här BQ-telefonen som vi hittar hos dig i Långvind.

H: Ja under enligt mig extremt mystiska omständigheter och jag kan...

FL: Ja. Lyssna på frågan.

H: Mm.

FL: Dom här dagarna här som jag påstår 10, 11, 12 december 2019, är det då du får den här BQ:n?

H: Vänta. Dagarna?

FL: 10, 11, 12 december 2019.

H: Det kommer jag inte ihåg när jag fick den. Och nu när du ändå pratar om den så kan jag bara säga, jag tror att det var ni som tog den när jag var inne i stan där den försvann och att ni har lagt den där. Det är vad jag tror.

FL: Okej, vi har tagit din telefon från när du var var nånstans?

H: När jag var... fick hjälp och skjuts och hjälp med Ester och var i stan och handlade.

FL: Är det i Hudiksvall eller i Stockholm?

H: Ja i Hudiksvall. Då där den försvann och under mystiska omständigheter dyker upp grävd under huset.

FL: Jag förstår. Och vad är det som får dig att tro det då?

H: Därför den kan inte ha kommit dit på ett annat sätt.

FL: Okej.

H: Helt omöjligt.

Samma grej var det med hennes plånbok. Hon hade lämnat kvar den däruppe i nån byrå i stugan i norra Sverige så den skulle ligga på ett säkert ställe... Bara den grejen... MEN är sen jätteförvånad över att den dyker upp på polisens hittegodsavdelning. Gör stor grej av att polisen ska ha gjort nån fuling där. (Tror det finns ytterligare ett exempel med nån mobil som är på vift i arresten vid nåt tillfälle där hon också menar att polisen fifflat)
Citera
2020-10-14, 12:53
Medlem
Har bara ögnat lite i fup. Men vad jag kunde se och funderat på Vad består den här MR roll i det hela förutom torpeduppdrag ? Rent bevismässigt har jag inte sett nått komprometterande angående anstiftan. Som sagt "bara ögnat igenom".. Nån som kan förklara?
Citera
2020-10-14, 12:53
Medlem
Jag läser nu förhören av Henriks vänner. Historierna är hårresande. Att människan fått gå lös så länge är horribelt. Bäste vännen A*nders kallar henne för "fullblodspsykopat" och det kan nog stämma. Jag hoppas verkligen inte hon blir frikänd bara för att domaren anser att bevisningen inte håller. Hur i helvete skall då HOL kunna fortsätta jobba och vara ett mer eller mindre fritt mål för denna farliga kvinna? Man kan inte ha skyddade uppgifter samtidigt som man jobbar i offentlig miljö.
Citera
2020-10-14, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Är här verkar fyskens lagar ha brutis mot, som Tishko Ahhed, Wilmas baneman, uttryckte det i TR, där han genomgående svarade ÅK med att ’det är omöjligt”.
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Samma grej var det med hennes plånbok. Hon hade lämnat kvar den däruppe i nån byrå i stugan i norra Sverige så den skulle ligga på ett säkert ställe... Bara den grejen... MEN är sen jätteförvånad över att den dyker upp på polisens hittegodsavdelning. Gör stor grej av att polisen ska ha gjort nån fuling där. (Tror det finns ytterligare ett exempel med nån mobil som är på vift i arresten vid nåt tillfälle där hon också menar att polisen fifflat)
Haha ja fan hon har det riktigt körigt med hela universum hon Karin. Varför kan inte alla bara vara ärliga och köra raka rör som henne? Hade ju verkligen underlättat för samtliga inblandade. Den där Lukas med oklart efternamn är nog värst av alla!

Visste ni förresten att hon har jätteont i kroppen och blir helt vinglig stup i kvarten? Synd om stackarn ju. Bara så vi har det klart för oss, att hon har papper på allt sånt också. Så att jorå, nu blixtrar det t.o.m. för ögonen. Vad var frågan nu igen?
Citera
2020-10-14, 12:54
Medlem
SweetPotatoos avatar
Karin anser sig vara högintelligent, vilket kan stämma med hur hon varit tidigare och med tanke på hennes tidigare framgångar. Men nu då? Har allt det blåst bort med alkoholen?
Kollade en länk angående detta ämne där Buisness Insider har vänt sig till forskarna om detta,
Mest vanliga personlighetsdrag på högintelligenta:

1) Mycket anpassningsbar
2) De förstår hur mycket de är okunniga om
3) De har omättlig nyfikenhet
4) De är öppensinnade
5) De trivs med sig själva som sällskap
6) De har hög självkontroll
7) De är mycket roliga
8) De är uppmärksamma på andras känslor

https://www.svd.se/atta-egenskaper-som-utmarker-hogintelligenta

Tycker inte att Karin scoorar så högt i dagsläget
Senast redigerad av SweetPotatoo 2020-10-14 kl. 12:59.
Citera
2020-10-14, 12:57
Medlem
SweetPotatoos avatar
Citat:
Bild på Karin(samma alla tre)

https://forumfiles.com/V1I7r2ffpf/B42A3674-397A-49A1-9E64-02E3B4E00CFD_png

https://www.bildtagg.se/bild/42osqc856dy54oejva2aah5w

https://anonymousfiles.io/SsDfegFz/
Tack för bilderna! Ser ut som hon är på någon bar ......
Citera
2020-10-14, 12:58
Medlem
crocodilelilos avatar
Tycker det är väldigt tunt case för att lyckas få en fällande dom på Karin för anstiftan till mord (för 6 september 2019), har inte lyckats hitta något konkret. Däremot en hel del lösa trådar och så länge bägge nekar så kan i alla fall Karin gå fri.
Och varför har inte polisen tillgång till sms-loggar från Karins första Encron telefon med kodnamn GorillaKey?
Citera
2020-10-14, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag läser nu förhören av Henriks vänner. Historierna är hårresande. Att människan fått gå lös så länge är horribelt. Bäste vännen A*nders kallar henne för "fullblodspsykopat" och det kan nog stämma. Jag hoppas verkligen inte hon blir frikänd bara för att domaren anser att bevisningen inte håller. Hur i helvete skall då HOL kunna fortsätta jobba och vara ett mer eller mindre fritt mål för denna farliga kvinna? Man kan inte ha skyddade uppgifter samtidigt som man jobbar i offentlig miljö.

Ja att en av ens närmaste vänner väljer att inte gå på bröllopet säger en del av hur vissa såg på hans nya gemål.

Sen kan man ju tycka att vissa vänner inte borde lämnat HOLs sida. Förstår att situationen var outhärdlig i parsammanhang men det var som att hela den familjen blev paria för vissa vänner som bara trivdes när de fick stå och skåla och i tal hylla varandra på diverse tillställningar.
Tycker det målas upp ett lite nyborgerligt gäng med studentikosa fasoner som inte kan stå vid en väns sida även om hans fru är kass. Men vi har inte hela bilden men lite tycker jag att det lyssr igenom att vissa tänkte mer på sitt rykte (karriär osv) än att stötta HOL. Sen vet vi ju att många vänner stöttade honom men många först då efter skilsmässan. Alla behövde väl en andningspaus från de intensiva tillställningarna som närmast hade sängkammarfars med Norén-inslag.

Det är otroligt hur en person kan påverka en hel vänkrets så som KL gjort.
Citera
2020-10-14, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweetPotatoo
Tack för bilderna! Ser ut som hon är på någon bar ......

Ja det är i höjd med Lion Bar som hon besökte efter att ha varit hemma hos MR för andra dagen på raken.
Första dagen skulle hon åka ut med guld men fick inte ut nåt på Tavex. Den här aktuella dagen 12/12 så menar polisen att hon hade guld med sog hem till Micke.

Sen världens harang från KL att hon inte minns hon var där, om varför gå in på krogen (frös, kissa, hit och dit). Sen harang om att det var så viktigt att åka till bankrånare innan hon behövde åka till Norrland...
Citera
2020-10-14, 13:17
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

Instämmer. Bevisligen inget stopp hittills, då ett nytt attentatsförsök planerades så sent som i år.
Får verkligen hoppas att samtliga instanser inser att att risken för återfall i brottslighet är hög.

Karin TERMINATOR Lilja
Citera
2020-10-14, 13:37
Medlem
Citat:
Tror forumet också är till för just spekulationer. Den mentala biten hos KL intresserar åtminstone mig, och spekulerar gärna tills vi får ett officiellt utlåtande ftån någon psykiatriker. Du får scrolla över de inlägg som inte intresserar dig.

KL var så vitt jag vet en fullt normal kvinna tills för ca 15 år sen. Hennes krökande kan inte vara en förklaring till det här beteendet. Hon är mer skruvad än så.

Citat:
Jag menar att hon inte var öppet manipulativ. Hon jobbade, hade normala vänner osv. Det har talats om hennes alkoholintag, vilket också är omvittnad. Vad jag menar att något i hennes skalle måste funnits redan och "aktiverats" pga skilsmässan. En störning som du säger. Hur var hon som ungdom, ung vuxen, innan hon gifte resp skilde sig. Vad hände?

Edit. Såg Timeouts inlägg. Ok. Det beskriver en del. Jag har nog missat, tröttnade på tråden efter ett tag då Efternamn08 drog in halva landet i ärendet och jag slutade läsa.

Men snälla du hörsägen om för 15 år sedan har inga som helst grunder i något om KL. Det är ju sånt jag menar är trådsanningar. Jag ber dig igen göra klart vad du menar med fullt normal för 15 år sedan och vad du bygger det på rent konkret. Inte vad andra postare skriver i tråden eller liknande utan fakta.
Senast redigerad av Browser 2020-10-14 kl. 13:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in