Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Jag läser nu förhören av Henriks vänner. Historierna är hårresande. Att människan fått gå lös så länge är horribelt. Bäste vännen A*nders kallar henne för "fullblodspsykopat" och det kan nog stämma. Jag hoppas verkligen inte hon blir frikänd bara för att domaren anser att bevisningen inte håller. Hur i helvete skall då HOL kunna fortsätta jobba och vara ett mer eller mindre fritt mål för denna farliga kvinna? Man kan inte ha skyddade uppgifter samtidigt som man jobbar i offentlig miljö.
Ja att en av ens närmaste vänner väljer att inte gå på bröllopet säger en del av hur vissa såg på hans nya gemål.
Sen kan man ju tycka att vissa vänner inte borde lämnat HOLs sida. Förstår att situationen var outhärdlig i parsammanhang men det var som att hela den familjen blev paria för vissa vänner som bara trivdes när de fick stå och skåla och i tal hylla varandra på diverse tillställningar.
Tycker det målas upp ett lite nyborgerligt gäng med studentikosa fasoner som inte kan stå vid en väns sida även om hans fru är kass. Men vi har inte hela bilden men lite tycker jag att det lyssr igenom att vissa tänkte mer på sitt rykte (karriär osv) än att stötta HOL. Sen vet vi ju att många vänner stöttade honom men många först då efter skilsmässan. Alla behövde väl en andningspaus från de intensiva tillställningarna som närmast hade sängkammarfars med Norén-inslag.
Det är otroligt hur en person kan påverka en hel vänkrets så som KL gjort.