2020-10-13, 14:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hade släktingarna varit girigputtar á la Ebba hade det inte låtit Esbjörn ha sitt sommarställe kvar till att börja med utan tvingat till sig försäljning för 12 år sedan.

Esbjörn behöver säger 4 millar för att kunna resa, supa, gå ut på Stureplan och dansa lite..

Tvärtom. Släktingarna var så giriga att de ville inte betala fastighetsskatt. De använde därför Esbjörn som målvakt.
2020-10-13, 14:37
Medlem
Har jag hittat rätt hus? nån skrev marielund 7:1 i tråden
(tog bort länk då de va fel)

vadå nära till vatten? de är ju närmare 1000m?
enligt aftonhoran så tror man att de är typ ett av dom husen som är byggda innanför strandgränsen som man inte för göra längre o är värt mer pga det.
Senast redigerad av -Kompis 2020-10-13 kl. 14:45.
2020-10-13, 14:41
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Kompis
Har jag hittat rätt hus? nån skrev marielund 7:1 i tråden
https://www.google.com/maps/place/Marielund+7,+755+97+Uppsala/@59.8431576,17.8634596,75m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x465fc5c2d24d9d09:0x89ff9 c73ba72e70b!8m2!3d59.8433181!4d17.8631555

vadå nära till vatten? de är ju närmare 1000m?
enligt aftonhoran så tror man att de är typ ett av dom husen som är byggda innanför strandgränsen som man inte för göra längre o är värt mer pga det.

Varför letar du upp en villa som inte ens hör till ämnet?
2020-10-13, 14:42
Medlem
[quote=wedonthavetime|73233014]
Citat:
Ursprungligen postat av Pibesill

Barnsligt inlägg.

Du måste väl ändå förstå att det likväl kan vara beteendet/angrepp från Esbjörns släkt är orsaken till tårarna?

Ebba kan mycket väl vara den enda här som värnar om Esbjörns riktiga intressen.

Spelar ingen roll om tio släktingar står bakom Esbjörn. EBT är sitting duck och det är hon som förlorar, i media och i politiken. Klassiskt drev är det och Ebba är blåst som en apunge.
2020-10-13, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Varför letar du upp en villa som inte ens hör till ämnet?
undra ju om de va den? nån skrev den adressen i tråden?
va är adressen, du som vet?
2020-10-13, 14:44
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Ja, Ebba har agerat helt rätt. Esbjörn är ensam ägare av fastigheten och verkar av allt att döma vara klar i huvudet.

Han har sålt fastigheten och allt har gått rätt till.

Det är inte Ebbas sak att göra gissningar om "smarta" skatteupplägg inom klanen Bolin.

Ja jag ser inget konstigt, att man ändrar sig efteråt är inget man kan göra hur som helst.
2020-10-13, 14:45
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0

Spelar ingen roll om tio släktingar står bakom Esbjörn. EBT är sitting duck och det är hon som förlorar, i media och i politiken. Klassiskt drev är det och Ebba är blåst som en apunge.

Ebba kommer bara förlora om hon backar.
Senast redigerad av wedonthavetime 2020-10-13 kl. 15:00.
2020-10-13, 14:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Det bästa med den här historien är ju att Ebba inte begriper att ju längre den här soppan pågår ju mer kommer hon förlora i anseende. Hon är så in i helskotta kåt på fastigheten att hon har fått högsta sortens tunnelseende.

Och ja jag ogillar Ebba sen tidigare och mitt ogillande har inte minskat sedan förra veckans avslöjande uppgifter.

You go girl Ebba! Ända in i kaklet!

Eller så får det motsatt effekt. Folk genomskådar klanen Bonniers påhittade drev i syfte att påverka svensk politik.

Den klankriminalitet vi ser i förorterna är ett skämt i jämförelse med vad klanen Bonnier sysslar med.
2020-10-13, 14:53
Medlem
sneebeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Förra året åkte hon på Bindefeldts fest trots budgetarbetet. Alltså borde hon ha vetat bättre detta år när hon återigen visade att hon gör lite som det behagar och partajar på Stureplan inför allas ögon mitt i pandemin.

Det är som att fisa de äldre väljarna långfingret - eller rent av pissa dem rakt i nyllet.

Spelar det någon roll om man ej är med i budgetarbetet då man inte sitter i styrande position.

Frågade Röven någon innan han skänkte 170-190 miljarder till eu:s klimatfond så att spanien kan införa medborgarlön för folket?

Kallas mer eller mindre Hyckleri.
2020-10-13, 14:57
Medlem
sneebeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
som 80-årig hade jag nog sluppit bli pressad av två unga proffs på affärer som singlar ut mig och jagar som lejon där jag är ensam med rovdjuren. och sen hotad med ruinering när jag säger att jag inte tyckte affären kändes ha gått rätt till.

haha ja. han va ju... egen...
men jag uppfattade honom som klar och villig att göra affärer.

"men du hotade med att dra honom inför rätta"

"nej"

"här är pappret"

"jag upplyste honom om att om han inte fullföljer köpet så kommer jag koppla in jurister"

Ja enligt bilderna som finns på aftonbladet så verkar det att vara ett helt underbart sommarparadis. ha ha ha Tror att gubben var överlycklig att bli av med rucklet och att slippa betala fastighetsskatt på något som ej är brukandes, bara för att en släkting vill ha det som biluppställningsplats.
2020-10-13, 14:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Skulle du säga samma sak om din gamla mamma blev lurad att sälja ditt gamla hem, och i praktiken gav bort 300 000 av ditt arv...

Skiter väl om det var Ebba, Åkesson eller Löfven... att komma som "kändis" låtsas ha med mäklare, och MINST tjäna 300 000 på affären känns lite knasigt.
Om detta hade handlat om någon på vänsterkanten hade det tystats ner
2020-10-13, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Kompis
undra ju om de va den? nån skrev den adressen i tråden?
va är adressen, du som vet?

Marielund 67, läser du i tråd finns alla uppgifter redovisat och sammanfattat löpande.

Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Eller så får det motsatt effekt. Folk genomskådar klanen Bonniers påhittade drev i syfte att påverka svensk politik.
Den klankriminalitet vi ser i förorterna är ett skämt i jämförelse med vad klanen Bonnier sysslar med.

Frikyrkornas klanmentalitet är mest utbredd i alla samhällsskikt över tid, äldre har alltid utnyttjats ekonomiskt och finansierat rörelsen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in