2020-10-13, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneebeen
Läser du Grisbrottarens inlägg i början av tråden så får du lite mer inblick var ett väldigt informativt och klokt inlägg.

Sen att ebba är ute och festar efter kontraktet är skrivet är väl lite ovidkommande eller smittar (om hon nu fått covid) covid-19 retroaktivt tillbaka i tiden. ?

Tror eller tycker inte att Ebba gjort något galet ser man till 80 åringens olika uttalanden så förefaller han inte att vara speciellt dement ,orsaken är nog släktens intåg i affären.

80-årige mannen ser nog att han kunde slippa undan alla problem med huset och sitta med en god summa pengar på banken istället ,vad hade du föredragit som +80 åring?

Huset har trots allt ej varit bebott på 20 år av någon grund.

som 80-årig hade jag nog sluppit bli pressad av två unga proffs på affärer som singlar ut mig och jagar som lejon där jag är ensam med rovdjuren. och sen hotad med ruinering när jag säger att jag inte tyckte affären kändes ha gått rätt till.

Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Jag säger samma sak. Hjärnsläpp och politiskt självmord. Kolla bara på intervjun i Expressen där hon för några sekunder regredierar till ”oskyldig oförstående flicka” och slinter och kallar gubben för ”egen”. Låter det som en statsminister-kandidat? Kallar man folk för ”egen”? Var var den proffesionella partiledaren? Varför kommenterar hon ens en enskild privatperson i en tidning?

haha ja. han va ju... egen...
men jag uppfattade honom som klar och villig att göra affärer.

"men du hotade med att dra honom inför rätta"

"nej"

"här är pappret"

"jag upplyste honom om att om han inte fullföljer köpet så kommer jag koppla in jurister"
Senast redigerad av Spakur 2020-10-13 kl. 02:08.
2020-10-13, 02:12
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
som 80-årig hade jag nog sluppit bli pressad av två unga proffs på affärer som singlar ut mig och jagar som lejon där jag är ensam med rovdjuren. och sen hotad med ruinering när jag säger att jag inte tyckte affären kändes ha gått rätt till.

haha ja. han va ju... egen...
men jag uppfattade honom som klar och villig att göra affärer.

"men du hotade med att dra honom inför rätta"

"nej"

"här är pappret"

"jag upplyste honom om att om han inte fullföljer köpet så kommer jag koppla in jurister"

Exakt. Folk spekulerar i hur mycket 81-åringen är med i matchen. Men vi kan ta ett exempel där säljaren är en jämnårig kvinna med Ebba, en frånskild tvåbarnsmor i trettioårsåldern som ångrar sig efter kontraktet är påskrivet.
Det hade varit exakt lika märkligt om Ebba då hotat med rättsliga följder och skickat fram advokat. Och hon inser ju inte det när hon blir intervjuad. Och hon inser ju inte när hon engagerar advokaten att det hör kan ju uppdagas och bli offentligt. Det är hjärnsläpp. Var är omdömet?
2020-10-13, 02:47
Medlem
B´stards avatar
Från Matz Bolins dotters fb:

"Tänk att vissa rika och kända människor inte har någon skam i kroppen. Det är min farfars barndoms hem som detta handlar om.
Jag har tillbringat många somrar där med min pappa när farfars bror Erik levde, hur han rodde ekan medans vi övade på att orka simma hela vägen ut till badholmen, suttit och fikat på bryggan, hur vi plockade stora vinbärssnäckor i trädgården, lärde mig köra moped i gröna gatan, min farfar sa alltid att detta skulle stanna i släkten, så gissa om jag blev förvånad av att höra detta.
Min stackars farfars bror som blivit utsatt.
Hade gården någonsin lagts ut för försäljning hade priset blivit något helt annat.
Det är ett magiskt ställe.
Men Ebba vill göra en egen deal, att man ens kan med!
Och hon ska slåss för dem äldre? Det är ju ett skämt!
Shame on You Ebba Busch !!
Bara att dela vidare om man vill!"

Herregud vilket dravel, som att hon, hennes syskon och kusiner (iallafall 7 st) skulle kunna samsas om detta lilla ruckel. De tror såklart att de ska göra sig ett klipp på kåken. I vilket fall så blir det inte så mycket efter skatt per person.

Hon har fullt med bilder på sin fb, men inte ett enda på Esbjörn eller huset. Mer behöver inte sägas.
2020-10-13, 02:57
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Från Matz Bolins dotters fb:

"Tänk att vissa rika och kända människor inte har någon skam i kroppen. Det är min farfars barndoms hem som detta handlar om.
Jag har tillbringat många somrar där med min pappa när farfars bror Erik levde, hur han rodde ekan medans vi övade på att orka simma hela vägen ut till badholmen, suttit och fikat på bryggan, hur vi plockade stora vinbärssnäckor i trädgården, lärde mig köra moped i gröna gatan, min farfar sa alltid att detta skulle stanna i släkten, så gissa om jag blev förvånad av att höra detta.
Min stackars farfars bror som blivit utsatt.
Hade gården någonsin lagts ut för försäljning hade priset blivit något helt annat.
Det är ett magiskt ställe.
Men Ebba vill göra en egen deal, att man ens kan med!
Och hon ska slåss för dem äldre? Det är ju ett skämt!
Shame on You Ebba Busch !!
Bara att dela vidare om man vill!"

Herregud vilket dravel, som att hon, hennes syskon och kusiner (iallafall 7 st) skulle kunna samsas om detta lilla ruckel. De tror såklart att de ska göra sig ett klipp på kåken. I vilket fall så blir det inte så mycket efter skatt per person.

Hon har fullt med bilder på sin fb, men inte ett enda på Esbjörn eller huset. Mer behöver inte sägas.

Varför måste hon ha en bild på sin farfars bror på sin Facebook? Hur många har det? Jag antar att hon är vuxen idag. Varför måste hon lägga upp barndomsbilder från fritidshuset hennes farfar ägde på facebook?
2020-10-13, 03:04
Medlem
Dumdrygs avatar
Ebbas försvarspudling på Instagram. Lika märkligt och hjärnsläppig. Varför hänger hon ut säljaren och berättar hur obebott och igenvuxet och fulla förråd och sanering mm? Det korrekta är givetvis ett kort uttalande om att i samband med en artikel som nu cirkulerar om en privat fastighetsaffär så kan jag bara framföra att vi givetvis ska reda ut vad som hänt och komma överens så att alla parter blir nöjda.
Varför hänga ut säljarna och berätta hur dåligt skick det är i?

”Det här är en text jag hoppas jag inte hade behövt skriva, för det jag ska berätta rör min privata sfär. Detta med anledning en artikel i expressen som handlar om ett husköp.

Jag har köpt ett hus som jag inte tillträtt. Det har stått övergivet under många år. Det är obebott, står igenvuxet och är idag obeboeligt. Det saknar bland annat fungerande avlopp och behöver omfattande renovering. Men jag har önskat köpa det, för att det är i närheten av det hus där mina barn bor deltid, och för att kunna ge dem en trygg uppväxtplats nära båda sina föräldrar.

Jag har varit noggrann med att säkerställa att allt ska gå korrekt och schysst till. Jag har kontaktat ägaren via bekanta med min initiala förfrågan om att köpa tomten. Jag har låtit göra två värderingar. Jag har tagit in Anticimex för en omfattande besiktning med protokoll. Vi har kommit överens om ett pris, som säljaren Esbjörn har föreslagit utifrån de värderingar som mäklare har gjort och utifrån de kostnader (för sanering av tomten, bortforsling av avställda bilar, urstädning av fulla förråd) samt renovering som beräknats av hantverkare. Vi har upprättat ett formellt, standardiserat köpekontrakt med hjälp av ytterligare en mäklare, och jag har betalat handpenning.

Men i samband med att tillträdet skulle ske, framkom det en rad oklarheter hos säljaren. Helt plötsligt fick jag reda på att det finns två andra personer i Esbjörns närhet som har starka synpunkter på försäljningen. Två personer som menar sig ha anspråk på fastigheten och som har egna ekonomiska intressen i saken. Jag har nu via Esbjörns ombud fått höra att den ena påstår sig ha fått fastigheten som en gåva.”
2020-10-13, 03:11
Medlem
Sinnesjukt inga mer röster på KD sålänge den häxan sitter kvar!
2020-10-13, 03:27
Medlem
Citat:
Äger du en bil? Eller har du ens körkort? Hur många kubikmeter olja tror du marken är förorenad med?
En liten oljefläck i gräset under växellådan kanske som du skottar bort med ett spadtag.

Olja består av atomer och molekyler som varje gång det regnar går längre ner i marken. Det är inget du bara skottar bort med ett spadtag. Världen består till mestadels av saker som du inte kan se med blotta ögat. Allt du ser är en sammansättning av det du "inte kan se".
2020-10-13, 03:36
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebolle1g
Olja består av atomer och molekyler som varje gång det regnar går längre ner i marken. Det är inget du bara skottar bort med ett spadtag. Världen består till mestadels av saker som du inte kan se med blotta ögat. Allt du ser är en sammansättning av det du "inte kan se".

Går du på gymnasiet eller? Låter som du just lärt dig lite gymnasiekemi.
Hur tror du en marksanering går till? Man schaktar bort den förorenade jorden och skickar den på deponi. Om det rör sig om lite oljedropp där en bil har stått så handlar schaktningen om några spadtag.
2020-10-13, 04:14
Medlem
Citat:
Går du på gymnasiet eller? Låter som du just lärt dig lite gymnasiekemi.
Hur tror du en marksanering går till? Man schaktar bort den förorenade jorden och skickar den på deponi. Om det rör sig om lite oljedropp där en bil har stått så handlar schaktningen om några spadtag.

Kan du bara inse att man inte sanerar mark genom att gräva bort det översta lagret. Det har liksom ingen betydelse att göra så. Ämnen går nedåt i marken. Stannar liksom inte på ytan så som du skulle vilja tro. Handlar det om några droppar olja så är det dessutom inte på frågan att sanera något.

Men man sanerar inte mark genom att skrapa lite på ytan. Har aldrig hänt, kommer aldrig att hända.
2020-10-13, 04:27
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Gubben betalade tillbaka handpenningen dagen efter. Där skulle historien slutat om inte Ebba börjat hota med advokat.
Nej, det gjorde han inte, pust varför orkar ni inte läsa?
Han hittade enligt honom själv inte kontot, som han skulle betala in till, konstigt att han inte fick hjälp med det? Undrar om han nu betalt tillbaka handpenningen?
2020-10-13, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Nej, det gjorde han inte, pust varför orkar ni inte läsa?
Han hittade enligt honom själv inte kontot, som han skulle betala in till, konstigt att han inte fick hjälp med det? Undrar om han nu betalt tillbaka handpenningen?
Pust var orkar du inte läsa? Hänvisar till
citat #701 där jag redan korrigerat de första uppgifterna som skrevs.
2020-10-13, 06:01
Medlem
knark4evers avatar
Fan vad många paragrafryttare det var här inne då.. Det enda jag egentligen vill veta är om aftonhorans påståenden stämmer eller inte. Har Ebba verkligen pressat Esbjörn på detta köp och sedan hotat honom med "rättsliga åtgärder" eller finns det saker som ändrar ekvationen?

Att vänstervriden slaskmedia väljer ut sitt offer såhär uppenbart när det är hon som bland annat drivit på hårdast för att avsätta regeringen verkar lite väl för bra för att vara sant. Men man ska inte stirra sig blind på att media är vänstervriden. Korrupta och psykopatiska politiker finns det gott om. Vill bara veta om Ebba är en av de.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in