2020-10-13, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Jag säger det igen. Ebba är slut som politiker. Jag tyckte bra om henne tidigare. Men hon har blivit fartblind och tappat kontakten med marken.
Mitt under pandemin när det råder besöksförbud på äldreboendena så bjuder hon hem en 81-åring från högriskgruppen på fika för att övertala honom att sälja. Hon kunde inte ens lugna sig tills pandemin var över med sina egoistiska idéer.

jag arbetar med vård och det är en 2 meters gräns eller ha visir, förkläde, handskar mm
det är helt OK att dricka kaffe utan dessa tillbehör.
pandemin kommer nog aldrig gå över, den muterar och fortsätter.
2020-10-13, 13:34
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det är väldigt sällan man kommer överens om något vid en skilsmässa. Det hör till sakens natur att man inte tänker lika. Det kanske finns t o m sårade känslor med i bilden.

Om det var som du säger skulle skilsmässoadvokater söka sig till arbetsförmedlingen i morgon bitti. Istället finns det jobb i överflöd.

Trams ! Jag själv och halva min bekatskapskrets har silsmässor i bagaget.
INGEN har agerat som du skriver. Då har det ändå funnits villa, fjällstuga, båt och bilar med
paketet.

I din värld så skulle 3 mäklare värdera huset, 3 mäklare värdera stuga i fjällen , 3 båthandlare
värdera båten osv osv
Hör du inte hur orimligt det låter ? Ingen gör så men du tycker Ebba skulle ha agerat på detta vis ?
Du har helt klart en agenda, kör ditt race men du gör dej bara löjlig.
2020-10-13, 13:35
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pibesill
Då jag bara ifrågasatt hennes omdömes då hon sätter sig i en sits där hon lämnar dörren öppen för attacker på henne .

Det där är exakt vad det handlar om.
Ett ordentligt kliv neråt på förtroendeskalan. Att en partiledare har det dåliga omdömet att utsätta sig för det här säger något om partiledaren.

Sedan är det väl upp till var och en att bedöma småskandalerna kring en partiledare, som lämpligheten i att använda sina livvakter för att skjutsa hem berusade vänner och så vidare. Spontant känns det som om hon är på väg att göra fler tabbar.
2020-10-13, 13:36
Medlem
Jag märker att flertal av skribenterna som står på Esbjörns "sida" i tråden är samma vänsterskribenter som näthatar i andra trådar om Jimmie,SD,M,KD, Trump. Ni skiter i Esbjörn, ni är bara emot Ebba Busch för hon har "fel" politik.

Även jag ogillar Ebba Busch som vänder kappan efter vinden och politisk oärlig (anhöriginvandring, plastpåseskatt och oviljan till SD samarbete trots hon kopierar deras politik) men jag tror det var släkten som tvingade Esbjörn att ångra sig och det var släkten som tog kontakt med massmedia.
Senast redigerad av Hs187 2020-10-13 kl. 13:38.
2020-10-13, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

Ebba är en slug kvinna, och har på sin sida en driven mäklare som går hennes ärenden, i stället för att ha en opartisk mäklare som vet att husets skick, sly, bråte, bilvrak, saknar relevans för fastighetens värde, då det endast handlar om Sjönära fastigheter ochLäge, Läge och Läge.

Tvång och påtryckningar, lock och pock, vilseledande och lurendrejeri om vad fastighetens rätta värde är inte god mäklarsed. Marknaden för sjönära hus har eskalerat i pris under pandemin. I det fall en oberoende mäklare skulle värdera fastighetens pris är den öppna marknaden den enda vägen att gå när en fastighet säljs till utomstående och främlingar.

Precis detta. Nämligen att alla ruckel går åt som smör under dessa pandemitider. Folk kan inte åka utomlands så de köper sommarstugor istället och renoverar dem. Både här i Sverige och i grannländerna.

Priserna har skjutits i höjder. Det vet både Ebba och hennes mäklarkompis. Men det förstår inte Esbjörn.

https://www.mariestadstidningen.se/2020/09/14/manga-vill-kopa-sommarstuga-under-pandemin/

Priserna på sommarstugor har stigit med 8 procent i riket som helhet.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/brist-pa-sommarstugor-nar-allt-fler-valjer-hemester

– Läget är viktigare än själva huset, jag vill gärna ha någonting nära vattnet. Att det är enkel standard med utedass och sånt gör inget.

http://www.skargarden.se/stort-sug-efter-sommarstuga/
2020-10-13, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornelia92
Hon ville köpa för 2 500 000 först. Förmodligen har hon satt i system att leta upp bostäder som ägs av såpass gamla personer att dom förhoppningsvis är lätta att lura. Sen skambudar hon och förösker få folk att sälja till långt under marknadsvärdet, personer som inte känner till marknadsvädet och som själva inte initierat någon process att sälja.

Hade hon varit seriös så hade hon gått till en mäklare och köpt ett hus som var till salu, inte börjat kontakta pensionärer med skambud i hopp om att någon ska vara okunnig nog och sälja för någon eller ett par miljoner under marknadsvärdet.

Hon försörjer sig säkert på den här typen av blåsningar.

Är ju så kyrkan funkar, säkert hittat honom där genom kontakter. De gillar att sko sig på de gamla och hjälplösa.
2020-10-13, 13:45
Medlem
Det var en jävla häxjakt på G nu då?
Först att hon åkte någon mil för mkt i bil, o nu att nån gammal gubbe gick med på att sälja billigt?

Har nån bild på stugan?
Kollade lite i början av tråden o lite i slutet men hitta inget.
2020-10-13, 13:54
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Kompis
Det var en jävla häxjakt på G nu då?
Först att hon åkte någon mil för mkt i bil, o nu att nån gammal gubbe gick med på att sälja billigt?

.

Det är ganska självklart att hon blir måltavla för häxjakt. En framtida regering kan bestå av Moderaterna och Kristdemokraterna med stöd av Sverigedemokraterna. Detta vill vänsteretablissemanget förhindra till varje pris.

Att angripa KD kan försvaga partiet, men också framför allt att KD väljare går till Liberalerna istället då dessa två partier har delvis samma målgrupp. Ramlar Liberalerna ut blir det troligen en M+KD ledd regering. Liberalerna är garanten för nuvarande S+MP regim.

Som jag ser det ganska så omdömeslöst av Busch, hon vet att hon har ögonen på sig, som bara väntar på att hon ska göra ett misstag. Hon måste agera där utefter. Hon bär ansvaret för partiet, och skillnaden mellan ett succéval och en flopp innebär att partiet förlorar stora medel och många eftertraktade tjänster.
2020-10-13, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Det där är exakt vad det handlar om.
Ett ordentligt kliv neråt på förtroendeskalan. Att en partiledare har det dåliga omdömet att utsätta sig för det här säger något om partiledaren.

Sedan är det väl upp till var och en att bedöma småskandalerna kring en partiledare, som lämpligheten i att använda sina livvakter för att skjutsa hem berusade vänner och så vidare. Spontant känns det som om hon är på väg att göra fler tabbar.

Vadå utsätta sig?
Ska partiledare inte kunna intressera sig för ett hus och göra två värderingar och lämna bud?
Två värderingar, anticimex och till fastighetsägaren av ett hus som inte nyttjats på många år och är i bedrövligt skick. Då steg släkten fram och påstår sig äga huset fast de inte skrivit över det, pga skattetekniska regler eller?
En 40 årsmiddag och Ebba har SÄPO utan att välja det själv.
2020-10-13, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Trams ! Jag själv och halva min bekatskapskrets har silsmässor i bagaget.
INGEN har agerat som du skriver. Då har det ändå funnits villa, fjällstuga, båt och bilar med
paketet.

I din värld så skulle 3 mäklare värdera huset, 3 mäklare värdera stuga i fjällen , 3 båthandlare
värdera båten osv osv
Hör du inte hur orimligt det låter ? Ingen gör så men du tycker Ebba skulle ha agerat på detta vis ?
Du har helt klart en agenda, kör ditt race men du gör dej bara löjlig.

Att just din bekantskapskrets inte gör så betyder inte att detta vore en generell regel.

Att värdera bostadens marknadsvärde är något som mäklare gör gratis i hopp om att få till en försäljning.
2020-10-13, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Vadå utsätta sig?
Ska partiledare inte kunna intressera sig för ett hus och göra två värderingar och lämna bud?
Två värderingar, anticimex och till fastighetsägaren av ett hus som inte nyttjats på många år och är i bedrövligt skick. Då steg släkten fram och påstår sig äga huset fast de inte skrivit över det, pga skattetekniska regler eller?
En 40 årsmiddag och Ebba har SÄPO utan att välja det själv.

Att Ebba har SÄPO betyder inte att även hennes väninna har SÄPO. Mäklarbrorsan behöver inte heller SÄPO.

Eventuellt efter denna mäklarjippo behöver han SÄPO i framtiden..
2020-10-13, 13:58
Medlem
bill claytons avatar
Det bästa med den här historien är ju att Ebba inte begriper att ju längre den här soppan pågår ju mer kommer hon förlora i anseende. Hon är så in i helskotta kåt på fastigheten att hon har fått högsta sortens tunnelseende.

Och ja jag ogillar Ebba sen tidigare och mitt ogillande har inte minskat sedan förra veckans avslöjande uppgifter.

You go girl Ebba! Ända in i kaklet!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in