2020-10-11, 22:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
- Enligt WC: 28 agenter närvarande i Dallas den dagen.
- Enligt WC: 0 agenter närvarande på och kring Dealey Plaza (utöver i kortegens bilar) från och med skotten fram till ca 20 minuter senare när SAC Sorrels anländer till TSBD.

Ännu en lögn/felaktighet från din sida, således.
vad fan går du på människa? Du har skrivit båda, precis som jag sa.

Citat:
Hade du inte undrat?
Beror förstås på omständigheterna. Vem sa vad när och under vilka omständigheter? Hur trovärdiga var de som sa olika saker osv.
Men som jag har skrivit om och om igen - det skulle förstås inte skada att fråga.

Citat:
Det finns ingen redogörelse av någon förklaring med specifik referens till vittnesmålen från polismännen Smith och Harkness, i WC's rapport. Vare sig från enskilda SS-agenter eller från Secret Service som organisation.

Men bra, du hade "givetvis frågat", bra, det hade givetvis även jag gjort. Med det sagt, har du då någon idé om varför WC's utredare INTE frågade om det?
Nej givetvis inte - jag har inte läst deras rapport ens.

Citat:
Används när genus inte framkommer. Neutrum. Honom/henne.
Lyckligtvis aldrig sett det förr - och det blir ju bara löjligt när du använder det eftersom du vet att jag är en man. Men ok då kan jag ju kalla dig fröken onopono i fortsättningen tills du har bevisat på äkta konspirationsmanér att du inte är en fröken. (Dvs inga bevis kommer accepteras någonsin...)

Citat:
Va? Har du "sniffat lim i utbildningssyfte" nu igen?
Haha, kan du inte ens hitta på egna skällsord så behöver du ju inte sno mina, sno nån annans så det inte blir så uppenbart plagiat.

Väntar fortfarande på att du ska ”lista samtliga påståenden du har gjort bara under det här senaste lilla inhoppet i tråden med en kort förklaring till vad som är just fel i respektive påstående”. Blev det inte ens en tumme??
Senast redigerad av SnakePlisssken 2020-10-11 kl. 22:45.
Citera
2020-10-11, 22:40
Medlem
getbusys avatar
Trodde alla visste att de va maffian tillsammans med CIA som låg bakom
Citera
2020-10-11, 23:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Du påstod tidigare att polismannen Harkness befann sig utanför TSBD inom 2 minuter, jag tror mera på typ 5 minuter. Och han sprang dessutom runt till baksidan, där det stod några agenter från Secret Service.
Och vi har ju polismannen Smith som omdedelbart efter skotten lämnade sin post och sprang ned till TSBD och kände doften av krutrök och konfronterade ytterligare en agent från Secret Service.

I så fall är vi uppe i fyra poliser Baker,
Baker sprang direkt efter skotten till TSBD, korrekt.

Citat:
Smith,
Smith sprang direkt efter skotten med dragen pistol till parkeringen bakom det vita staketet på grassy knoll. Först 10-15 minuter senare fick han order om att ta sig till TSBD.

Citat:
Harkness
Mr. Belin.
Where were you around 12:30 p.m.?
Mr. Harkness.
West side of Houston.
Harkness befann sig i korsningen Main/Houston vid tiden för skotten.
Mr. Harkness.
I went west on Main to observe the area between the railroad tracks .and Industrial.
Han körde med sin MC västerut på Main Street (parallellt med Elm Street) under "Tripple Overpass" till området mellan järnvägsspåren och industriområdet väster om samma järnvägsspår.
Mr. Belin.
What did you see?
Mr. HARKNESS. I didn't see anyone, so I come back to the front of the Book Depository and went around to this fence that was across the street from Elm Street.
Därefter körde han till skolbokslagrets framsida och vidare ner till staketet tvärs emot Elm Street. Dvs, han fortsätter förbi TSBD's framsida och in på parkeringen bakom det vita staketet på grassy knoll.
Mr. Belin.
Well, I notice here that there is a call with a notation at 12:36 p.m., 260 to 531. 531 is your office in the main station?
Mr. Harkness.
Yes, sir.
Mr. Belin.
What does it say there on that transcript?
Mr. HARKNESS. "Witness says shots came from fifth floor, Texas Book Depository store at Houston and Elm. I have him with me now and we are sealing off the building."
Mr. Belin.
All right, that was at 12:36 p.m.?
Mr. Harkness.
Yes, sir.
Därpå tar Harkness vittnesmålet från en svart pojke (Euins) och rapporterar därpå via sin radio, kl 12:36, att vittnet såg att skott avlossades från 5e våningen i TSBD och att man nu därför spärrar av byggnaden.
Mr. BELIN. How soon after 12:36 p.m., would you say the building was sealed off?
Mr. HARKNESS. It was sealed off then because I was back there and two other men.
Mr. Belin.
You are talking about the back part of the building?
Mr. Harkness.
Yes, sir.
Byggnaden spärrades av där och då, kl 12:36, och då befann sig Harkness redan på baksidan av byggnaden, där civilklädda välbeväpnade och välklädda män berättade för honom att de var Secret Service-men.

Så, det korta svaret på ditt påstående blir, nej, Harkness varken sprang eller körde sin MC till skolbokslagret direkt efter skotten.

Däremot så hade jag fel när jag skrev att han anlände till TSBD's baksida redan "två minuter" efter skotten. Han anlände dit först ca fem minuter efter skotten. Ett trivialt slarvfel.

(Skrev från minnet, i.e. "a couple of minutes".)

Citat:
och Foster.
Det stämmer att Foster i sitt vittnesmål till WC säger att han sprang till TSBD direkt efter skotten. Det innebär emellerid att han precis som alla andra (utom en, Baker) först sprang till området bakom det vita staketet direkt efter skotten eftersom det området måste passeras innan han når fram till TSBD.

Skilj på hans intention och vad som faktiskt ägde rum.

Citat:
Dessutom finns där 2-3 agenter som kanske är från Secret Service.
1. Enligt Smith och Harkness, ja. Enligt WC, nej = falska Secret Service-män = stor konspiration bakom mordet på JFK.

2. Och de fanns redan där, de sprang inte dit efter skotten.

Igen:
I så fall är vi uppe i fyra poliser

2-3 agenter som kanske är från Secret Service
Fel. Endast en polis, ett vittne, Marrion Baker, sprang till skolbokslagret direkt efter skotten, resten sprang först till området kring det vita staketet på grassy knoll.

VARFÖR vart och ett av dessa vittnen gjorde det, är en annan frågeställning.

ATT så skedde är ett faktum så länge inget annat framkommer.
Citera
2020-10-11, 23:21
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Baker sprang direkt efter skotten till TSBD, korrekt.

Smith sprang direkt efter skotten med dragen pistol till parkeringen bakom det vita staketet på grassy knoll. Först 10-15 minuter senare fick han order om att ta sig till TSBD.

Mr. Belin.
Where were you around 12:30 p.m.?
Mr. Harkness.
West side of Houston.
Harkness befann sig i korsningen Main/Houston vid tiden för skotten.
Mr. Harkness.
I went west on Main to observe the area between the railroad tracks .and Industrial.
Han körde med sin MC västerut på Main Street (parallellt med Elm Street) under "Tripple Overpass" till området mellan järnvägsspåren och industriområdet väster om samma järnvägsspår.
Mr. Belin.
What did you see?
Mr. HARKNESS. I didn't see anyone, so I come back to the front of the Book Depository and went around to this fence that was across the street from Elm Street.
Därefter körde han till skolbokslagrets framsida och vidare ner till staketet tvärs emot Elm Street. Dvs, han fortsätter förbi TSBD's framsida och in på parkeringen bakom det vita staketet på grassy knoll.
Mr. Belin.
Well, I notice here that there is a call with a notation at 12:36 p.m., 260 to 531. 531 is your office in the main station?
Mr. Harkness.
Yes, sir.
Mr. Belin.
What does it say there on that transcript?
Mr. HARKNESS. "Witness says shots came from fifth floor, Texas Book Depository store at Houston and Elm. I have him with me now and we are sealing off the building."
Mr. Belin.
All right, that was at 12:36 p.m.?
Mr. Harkness.
Yes, sir.
Därpå tar Harkness vittnesmålet från en svart pojke (Euins) och rapporterar därpå via sin radio, kl 12:36, att vittnet såg att skott avlossades från 5e våningen i TSBD och att man nu därför spärrar av byggnaden.
Mr. BELIN. How soon after 12:36 p.m., would you say the building was sealed off?
Mr. HARKNESS. It was sealed off then because I was back there and two other men.
Mr. Belin.
You are talking about the back part of the building?
Mr. Harkness.
Yes, sir.
Byggnaden spärrades av där och då, kl 12:36, och då befann sig Harkness redan på baksidan av byggnaden, där civilklädda välbeväpnade och välklädda män berättade för honom att de var Secret Service-men.

Så, det korta svaret på ditt påstående blir, nej, Harkness varken sprang eller körde sin MC till skolbokslagret direkt efter skotten.

Däremot så hade jag fel när jag skrev att han anlände till TSBD's baksida redan "två minuter" efter skotten. Han anlände dit först ca fem minuter efter skotten. Ett trivialt slarvfel.

(Skrev från minnet, i.e. "a couple of minutes".)

Det stämmer att Foster i sitt vittnesmål till WC säger att han sprang till TSBD direkt efter skotten. Det innebär emellerid att han precis som alla andra (utom en, Baker) först sprang till området bakom det vita staketet direkt efter skotten eftersom det området måste passeras innan han når fram till TSBD.

Skilj på hans intention och vad som faktiskt ägde rum.

1. Enligt Smith och Harkness, ja. Enligt WC, nej = falska Secret Service-män = stor konspiration bakom mordet på JFK.

2. Och de fanns redan där, de sprang inte dit efter skotten.

Igen:
I så fall är vi uppe i fyra poliser

2-3 agenter som kanske är från Secret Service
Fel. Endast en polis, ett vittne, Marrion Baker, sprang till skolbokslagret direkt efter skotten, resten sprang först till området kring det vita staketet på grassy knoll.

VARFÖR vart och ett av dessa vittnen gjorde det, är en annan frågeställning.

ATT så skedde är ett faktum så länge inget annat framkommer.

Menar du att Foster sprang till Grassy Knoll (dvs att han hade Grassy Knoll som sitt mål) eller att han endast var tvungen att passera Grassy Knoll på väg mot sitt mål: TSBD?
Citera
2020-10-11, 23:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Trodde alla visste att de va maffian tillsammans med CIA som låg bakom
(Del av) CIA låg definitivt bakom. I vilken mån (medlemmar av) Maffian var inblandad är svårt att säga. Här är bevisningen avsevärt tunnare.

Med ett undantag, Jack Ruby, medlem av Kosher Nostra, och den som fick order om att tysta 'patsyn', Lee Harvey Oswald i DPD's garage inför en chockad TV-bublik två dygn efter mordet på deras president, JFK.
Citera
2020-10-11, 23:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Borde inte någon av de 16(?) vittnena på bron sett konfrontationen mellan polismannen Smith och mannen som påstod sig vara Secret Service agent, om det skedde bakom det vita staketet.
Konfrontationen skedde på parkeringen bakom det vita staketet, oklart exakt var.

Citat:
Polismannen Foster och vittnet mr Holland springer ju ned direkt och finner området bakom det vita staketet tomt.
Holland sprang till området bakom det vita staketet tillsammans med sina 5-6 arbetskompisar vilka såg och hörde att skott avlossades bakom samma staket. När de kom dit så fanns det redan uniformerade poliser där, varav Smith var en.

Citat:
Vittnet mr Holland och polismannen Foster har kanske 20-30 meter och full uppsikt över området bakom det vita staketet.
Källa på det.

Citat:
Polismannen Smith som kommer från det andra hållet har kanske 60 meter. Och sikten är skymd. Och han ska kolla buskar på uppmaning av den hysteriska damen.
Han konfronterar SS-mannen på parkeringen ca 20-25 sekunder efter skotten. Efter det kommer vittnena från järnvägsbron (tripple overpass) in på parkeringen.

Och?

Citat:
Vem är snabbast?
Inget vittne som kommer in på parkeringen direkt efter skotten ser någon beväpnad man = misstänkt gärningsman. Endast Smith, som konfronterade en civilklädd man som visade upp en ID-handling från Secret Service.

Dvs, även Holland & co kan ha sett (den falska) SS-mannen men inte reflekterat runt det eftersom att han i så fall befann sig i närheten av de uniformas poliserna som redan var där = vanlig åskådare alternativt civilklädd detektiv/polis.

Citat:
Borde inte Bowers, som sitter i tågledartornet sett mötet mellan polismannen Smith och personen som påstod sig vara Secret Service agent?
Oklart. Klart är att han såg två män bakom det vita staketet vid tiden för skotten. Vilka var dessa?

Ingen vet.

Citat:
Enligt polismannen Smith sker mötet/konfrontationen vid den vita betongstrukturen närmare TSBD än det vita staketet. Det är en rimligare mötesplats.
Nej. Enligt Smith sker konfrontationen på bilparkeringen bakom det vita staketet. Dvs, även om Liebelers ytterst tveksamma styrning av vittnet ignoreras så är det fortfarande så att konfrontationen ägde rum på bilparkeringen och den var som sagt belägen bakom det vita staketet på grassy knoll, sedd från Elm Street.
Citera
2020-10-11, 23:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Menar du att Foster sprang till Grassy Knoll (dvs att han hade Grassy Knoll som sitt mål) eller att han endast var tvungen att passera Grassy Knoll på väg mot sitt mål: TSBD?
Jag menar fortfarande att Foster de facto sprang till bilparkeringen bakom det vita staketet på grassy knoll, innan han fortsatte vidare till TSBD.

Hur många gånger till tror du att jag måste säga det här innan det fastnar?

10?
100?
2314?

Sök hjälp människa!
Citera
2020-10-11, 23:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag menar fortfarande att Foster de facto sprang till bilparkeringen bakom det vita staketet på grassy knoll, innan han fortsatte vidare till TSBD.

Hur många gånger till tror du att jag måste säga det här innan det fastnar?

10?
100?
2314?

Sök hjälp människa!
Tills du svarar på frågan om Grassy Knoll var hans mål med löpturen eller om han endast passerade Grassy Knoll på sin väg mot TSBD. Dvs om han sprang mot målet TSBD redan från första början.
Citera
2020-10-12, 00:35
Avstängd
Citat:
vad fan går du på människa? Du har skrivit båda, precis som jag sa.
Du skrev:
Ingen aning, nu säger du att det var 28 agenter där - tidigare har du sagt att det var noll agenter där. Låter konstigt,
Igen.

- Jag säger att det enligt WC var 0 SS-män på och kring Dealey Plaza fram till först ca 20 minuter efter skotten.

- Jag säger att det enligt WC var 28 stycken SS-män i Dallas den dagen.

Menar du nu att Delay Plaza är synonymt med Dallas?

Citat:
Beror förstås på omständigheterna. Vem sa vad när och under vilka omständigheter? Hur trovärdiga var de som sa olika saker osv.
"Omständigheterna" är att du har fått förtroendet att ta reda på vem som mördade JFK och att:
- Polisman Smith säger att han ca 20-25 sekunder efter skotten med dragen pistol konfronterade en civilklädd man på parkeringen bakom det vita staketet på grassy knoll.

- Där ju majoriteten av de tillfrågade vittnena säger att skott avlossades ifrån.

- En civilklädd man som i sin tur visade upp en ID-handling från Secret Service.

- Trots att det enligt de schematiska redogörelserna från samma Secret Service inte fanns någon Secret Service på och kring Dealey Plaza förrän ca 20 minuter senare, då SAC Sorrels anlände till TSBD.

- Dvs, om det i så fall var en falsk SS-man som Smith konfronterade och att det därmed låg en större och välplanerad konspiration bakom mordet på JFK.
Och....
- MC-polis Harkness säger att han ca 5 minuter efter skotten konfronterar välbeväpnade och välklädda män bakom TSBD vilka säger till honom att de är Secret Service-män.

- Trots att det som sagt enligt Secret Service inte fanns några SS-män på och kring Dealey Plaza förrän ca 20 minuter efter skotten när SAC Sorrels anländer till TSBD.
DET är "omständigheterna"

Du hade i det läget inte frågat Secret Service om de trots allt inte hade någon personal i området där och då? Givet implikationerna? Vad som stod på spel?

Citat:
2. Men som jag har skrivit om och om igen - det skulle förstås inte skada att fråga.
Och som jag har skrivit om och om igen, så är det inte ett svar på min fråga. Frågan är om du skulle ha bett SS om ett klargörande, givet de minst sagt dramatiska implikationerna = falska SS-män i de två områden där majoriteten av de vittnen som tillfrågades angav som varifrån de upplevde att skott avlossades = stor och välplanerad konspiration bakom mordet på deras president.

Citat:
Nej givetvis inte - jag har inte läst deras rapport ens.
Du hade "givetvis inte" försökt ta reda på om de SS-män som konfronterades av Smith och senare Harkness, var äkta eller falska sådana?

Korrekt?

Citat:
Lyckligtvis aldrig sett det förr
Personligt pronomen: Tredje person, objektsform; honom, henne, henom, den, det, en

Källa: https://sv.wikipedia.org/wiki/Personligt_pronomen

Citat:
- och det blir ju bara löjligt när du använder det eftersom du vet att jag är en man.
Hur vet jag det, givet att du skriver anonymt på ett internetforum? Du kan vara vad fan som helst. Jag respekterar din anonymitet och använder neutrum för att visa det.

Citat:
Men ok då kan jag ju kalla dig fröken onopono i fortsättningen tills du har bevisat på äkta konspirationsmanér att du inte är en fröken.
Det är poängen med ett anonymt forum att inte diskutera med en i något avseende identifierad person. Man diskuterar de facto med ett 'nick.'

Citat:
(Dvs inga bevis kommer accepteras någonsin...)
Vi slipper gärna dina privata affirmationer framför spegeln också.

Citat:
Haha, kan du inte ens hitta på egna skällsord så behöver du ju inte sno mina, sno nån annans så det inte blir så uppenbart plagiat.
Ibland är det lika bra att du får säga det själv, helt riktigt. I "utbildningssyfte".

Citat:
Väntar fortfarande på att du ska ”lista samtliga påståenden du har gjort bara under det här senaste lilla inhoppet i tråden med en kort förklaring till vad som är just fel i respektive påstående”. Blev det inte ens en tumme??
Det kommer mer, lugn och fin.
Citera
2020-10-12, 00:43
Avstängd
Citat:
Tills du svarar på frågan om Grassy Knoll var hans mål med löpturen eller om han endast passerade Grassy Knoll på sin väg mot TSBD. Dvs om han sprang mot målet TSBD redan från första början.
Det är fortfarande en halmgubbe eftersom jag inte har påstått att hans mål var området bakom det vita staketet på grassy knoll. Det jag påstod och påstår är att han de facto sprang först till området bakom det vita staketet på grassy knoll.

Vilka hans intentioner och mål var är en annan frågeställning.

Eller menar du att ingen av alla de som sprang till området kring det vita staketet sprang dit om vi inte först vet exakt varför var och en av dem sprang dit?

Att om deras intention inte framkommer så sprang de inte dit?

Eller hur fan menar du?
Citera
2020-10-12, 01:03
Avstängd
Så här skriver Sylvia Maegher i sin bok, Accessories After The Fact (sid 26), redan 1967:
Few mysteries in the case are as important as this one, and it is appalling that the Commission ignored or failed to recognize the grounds here for serious suspicion of a well-planned conspiracy at work. It seems inconceivable that none of the many investigators and lawyers saw the significance of the reports made by these witnesses or realized that assassins positioned on the grassy knoll— behind the fence or the trees—might have been armed with forged Secret Service credentials and lost themselves in the crowd that surged into the area.
That may well be what happened in fact; whether or not such a theory is valid, it was a dereliction of duty for the Commission to ignore the testimony given by Harkness and Smith as well as, in effect, the substantial body of testimony from other witnesses who believed that the shots came from the grassy knoll.
Det var givetvis mer än en "dereliction of duty" (i.e. försummelse) av WC att inte försöka utreda vilka dessa 'SS-män' var för några. Det är istället ännu ett klockrent bevis för att samma WC's egentliga uppdrag var att mörklägga vad som egentligen hände den dagen och vilka som egentligen ingick i konspirationen bakom mordet på JFK och kanske än viktigare, på vems uppdrag.

På tal om "utbildningssyfte".
Senast redigerad av onopono 2020-10-12 kl. 01:10.
Citera
2020-10-12, 07:32
Avstängd
Citat:
Fel nr 3: Forts...

Citat:
Varför skulle SS frågat sina mannar om någon av den hade mött en polis med draget vapen om Smith inte hade vittnat om något draget vapen?
Som sagt, helt fel:
Citat:
Mr. Smith: Yes, sir; I checked all the cars. I looked into all the cars and checked around the bushes. Of course, I wasn't alone. There was some deputy sheriff with me, and I believe one Secret Service man when I got there.
I got to make this statement, too. I felt awfully silly, but after the shot and this woman, I pulled my pistol from my holster, and I thought, this is silly, I don't know who I am looking for, and I put it back. Just as I did, he showed me that he was a Secret Service agent.
Fel nr 3: SnakePlisssken påstår att polisman Smith inte hade vittnat om att han hade dragit sin pistol när han ca 25 sekunder efter skotten konfronterade den civilklädde mannen och som därpå visade upp en ID-handling från Secret Service trots att någon sådan inte ska ha funnits på och kring Dealey Plaza förrän tidigast ca 20 minuter efter skotten. Helt fel. Se Smiths vittnesmål till WC här ovan.

Citat:
Detta inlägg ska jag för övrigt spara, det är ett ypperligt exempel för att lära ut vad bias är.
Fel nr 4: Givet att du hade helt fel i sak (Fel nr 3) så är det inget exempel på min "bias". Däremot så är det ännu ett exempel på när du har helt fel i sak.

Citat:
Du förklarar hur du selektivt sorterar i vittnesmålen för att plocka ut de russin som passar i din kaka,
Fel nr 5: Att välja ut ett vittnesmål som visar hur WC ignorerar bevis/indikationer/vittnesmål som säger att det var en större konspiration bakom mordet är förvisso "selektivt", men det går liksom inte att undvika om selektionen/urvalet just handlar om att visa hur WC ignorerar bevis/indikationer/vittnesmål som säger att det var en större konspiration bakom mordet.

Citat:
du förklarar hur du väljer att bortse från allt som inte passar dig genom att svepande skylla på att alla vittnen kan ha blivit manipulerade (coachade),
Fel nr 6: Jag gör inga ogrundade "svepande" påståenden om att vittnen kan ha blivit "manipulerade (coachade)". Jag har tvärtom visat på ett antal exempel på där vittnen säger sig har blivit "manipulerade (coachade)" och först därefter förklarat att även andra vittnen kan ha blivit "manipulerade (coachade)" och i specifika fall, argumenterar för varför det just i aktuellt fall är troligt.

Citat:
och du förklarar att du väljer ut lämpliga korrigerade utsagor som getts åratal senare för att vittnena då skulle ha hunnit ”grubbla” - trots att all forskning visar att minnesbilder förvrängs med tiden..
Fel nr 7: Det var ingen "korrigerad utsaga" från polisman Smith. Det var en förklaring till att han just kom ihåg mannens skitiga händer och lediga kläder. Att det inte passade ihop med en Secret Service-mans händer och typiska formella kläder. Jag säger inte att det här är en faktiskt beskrivning. Jag säger att det är Smiths vittnesmål och att jag har svårt att se något möjligt motiv för denne att fabulera så detaljerat när hans vittnesmål går stick i stäv med den officiella linjen.

Citat:
Ok, då är vi tillbaks vid att du tycker de skulle frågat personer som redan sagt att de inte var på platsen ifall de såg en polis med pistol på platsen de redan sagt att de inte var på.
Fel nr 8: Ingen av de 28 identifierade Secret Service-männen fick någonsin frågan. Secret Service som organisation fick inte frågan. Dvs, även om ingen av de 28 identifierade SS-männen nämner att de blev konfronterade av en uniformerad polis med dragen pistol på parkeringen bakom det vita staketet (eller på skolbokslagrets baksida), så kan det vara så att de helt enkelt inte såg det som något väsentligt där och då. Det kan också ha varit så att andra, av WC ej identifierade SS-män fanns i krokarna och att det var dessa som poliserna Smith och senare Harkness konfronterade. Poängen är att ingen vet, eftersom WC helt uppenbart inte ville veta.

Citat:
Men ja, jag håller med dig här - det hade knappast skadat att be om ett förtydligande och en dubbelkoll.
Fel nr 9: Det handlar som sagt inte om "dubbelkoll". Det handlar kort och gott om koll. Varken mer eller mindre. Se ovan.

Citat:
Nej jag finner det inte det minsta märkligt att de inte frågade om någon agent mött en beväpnad polis om de redan hade fått svaret att det inte fanns några agenter där.
Fel nr 10: Det finns inget "svar" på en fråga om det fanns några SS-män på de aktuella platserna vid aktuell tid. Skälet till det är att frågan aldrig ställdes. Istället så gick man på vittnesrapporterna från de 28 identifierade SS-männen och drog därpå slutsatsen att inga SS-män fanns där och då.

Citat:
Självklart kan de missta sig, vilket du vet att jag ofta argumenterar för till skillnad från dig som verkar ta (selektivt utvalda) vittnesmål för absoluta sanningar.
Fel nr 11: Jag har aldrig tagit ett vittnesmål som en "absolut sanning". Tvärtom så förklarar jag i varje enskilt fall varför jag anser att ett vittnesmål är mer eller mindre tillförlitligt. Dvs, att som du gör här, att komma med svepande anklagelser utan ens ett uns av redovisat underlag är ett klockrent argumentationsfel.

Citat:
Nej det är varken mitt ansvar eller intresse.
Fel nr 12: Frågeställningen gäller det hypotetiska fallet att du var den som var ansvarig för WC's utredning av mordet på JFK. Inte att du verkligen hade det ansvaret.

12 direkta felaktigheter där många av felen repeteras X antal gånger trots X antal förklaringar till exakt varför du har fel. Lägg därtill din olycksbroder PekkariP1's alla felaktigheter och det blir en del att bemöta i varje litet skov.

Vill du att vi även går igenom alla de felaktigheter du har producerat sedan dess?

I "utbildningssyfte"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in