Citat:
Ursprungligen postat av Machiaveli
Varför blev han mördad? (Vilka trovärdiga teorier finns det angående detta?)
En del påstår det var för Bay of pigs, en del för han ville dra tillbaka från vietnamn.
Sen finns det dom som påstår hans tal om hemliga grupper var orsaken, men det finns inget som styrker det.
Citat:
Vem/Vilka vann på att han dog?
LBJ vann en hel del självklart.
Maffian vann mycket likaså Jimmy Hoffa, Robert Kennedy skulle slå hårt på den organiserade brottsligheten, men då hans bror blev mördad så tappade han den plats han hade.
Citat:
Vilka frågor är obesvarade i den officiella rapporten (Warrenkommissionen) och är den trovärdig?
Det tredje skottet, som enligt WC gick i zick zack innan de träffade JFK och Connally
Varför det fanns Secret service personal på kullen efter skotten, enligt chefen för SS fanns ingen på DP innan han anlände ca 1h efter skotten.
Dom som åkte med limousinen åkte också med till sjukhuset.
Om den är trovärdig beror väl på hur man ser det, jag tror inte hela rapporten innehåller lösa antaganden, kan säkert finnas sanning där med. men eftersom dom säger att kulan svängde i luften innan den träffade connally så har jag avfärdat WC som skräp.
Citat:
Vad har Warrenkommissionen fått mest kritik för?
Historien om den magiska kulan skulle ja tro.
Citat:
Finns det några kopplingar mellan mordet på John F Kennedy och mordet på hans bror Robert F Kennedy?
Båda dödades av ensamma galningar, i båda fallen visar utredningarna på bristande kompetens och total avsaknad av brottsplats undersökning.
http://www.archives.gov/research/jfk/warren-commission-report/index.html
Där kan man läsa Warren commision rapporten online, jag kan inte just nu minnas hur pass stor den är, men det rör sig om ett 20tal volymer om jag inte minns helt fel.