Citat:
En annan "högtravande" observation jag gjort är de buntade tidningarna som inte ens öppnas. Säg att butiken får två små paket som är buntade och öppnar ett så kan man se den andra bunten ligga vid någon kassa tills den skickas tillbaka. Se efter själva när ni är i affären.
Ägarna har förhoppningsvis koll på sålda ex men jag tror inte ens de mest trafikerade kioskerna i Stockholm säljer mer än totalt 100 ex av varje tidning på ett dygn. Vi vet inte ens med säkerhet hur stor del av upplagan som går till butik - sifforna är så förbannat dopade.
Ägarna har förhoppningsvis koll på sålda ex men jag tror inte ens de mest trafikerade kioskerna i Stockholm säljer mer än totalt 100 ex av varje tidning på ett dygn. Vi vet inte ens med säkerhet hur stor del av upplagan som går till butik - sifforna är så förbannat dopade.
Var inte menat mot dig specifikt även om jag citerade mig. Jag fick vibbar av att tonen här började gå mot att "butiksägare vet inte vad de sysslar med" när de med all säkerhet har bättre koll än alla oss.
Jag är enig i din analys om pensionärerna men det är troligen ändå för dem som tidningarna finns där. For now.. Inte fan är de många under 65 som köper dem iaf.
Ägarna har stenkoll på sålda och osålda ex. De blir ju fullfaktturerade för alla tidningar de inte returnerar. Att det finns travar med oöppnade buntar är i sig inget konstigt. Marginalkostnaden att trycka en extra tidning är så jäkla låg att de i princip kan kasta buntar på sina butiker för att garantera att ingen säljer slut innan stängning, vilket vore en värre ekonomisk förlust. Självklart överdriver jag nu, Men en returprocent långt över 50% kan vi nog räkna med.
Behöver vi ens veta hur stor del av upplagan som går till butikerna? Vi vet väl inte tryckupplagan ändå?

Heja Flashbackxxxxx.