2020-10-09, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Någon som har hunnit lirat?

Jag har hunnit lira ett par timmar, något jag hittils inte gillar är att du direkt blir påkastad ett hel gäng karaktärer i partyt och massvis med skills och spells redan första timmen.

Hade uppskattat om man träffade på en i taget, och bara fick ett par spells vid varje level up så man hinner bli bekväm i allt.
Citera
2020-10-09, 22:45
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billab0ng
Jag har hunnit lira ett par timmar, något jag hittils inte gillar är att du direkt blir påkastad ett hel gäng karaktärer i partyt och massvis med skills och spells redan första timmen.

Hade uppskattat om man träffade på en i taget, och bara fick ett par spells vid varje level up så man hinner bli bekväm i allt.

Nu kanske du inte kommit dit ännu men finns det något slut på spelet eller är det ej släppt ännu?

Är det märkbart ej färdigt eller i gott skick för Early access?
Citera
2020-10-10, 02:39
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera
Nu kanske du inte kommit dit ännu men finns det något slut på spelet eller är det ej släppt ännu?

Testa den allsmäktige goegell. Det är inte färdigt och det märks.
Citera
2020-10-10, 06:25
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billab0ng

Bra tankar. Är väl i grunden alltid så i RPG, att man sakta men säkert låser upp nya skills och perks. Skicka in dina tankar till Larian vettja.

Mycket prat om att man kan likt DOS kan nyttja omgivning och de olika elementen när det är fajt?
Citera
2020-10-10, 11:09
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera

Endast första akten finns med i Early Access.
Citera
2020-10-10, 12:00
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Endast första akten finns med i Early Access.

Hur många akter är det tänkt att det ska vara när spelet är klart?
Citera
2020-10-10, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Får väl hoppas att Minsc har levt som odödlig i någon magisk druid groove eller dylikt. För ingen BG känsla utan Minsc och Bo.

Kollade lite på demon, kommer det enbart att vara turbaserat likt wasteland 2/Fallout 1 och 2?. I gamla BG så är ju striderna turbaserade men ändå i realtid eller vad man ska säga, karaktärerna är ju alltid flyttbara.

Är inte Minsc och Bo med. Så är det inte Baldurs Gate.

Hamsters and rangers everywhere, REJOICE!
Citera
2020-10-11, 00:42
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Hur många akter är det tänkt att det ska vara när spelet är klart?
Tre akter.
Bara första akten tar 20-25 timmar.
Citera
2020-10-11, 08:33
Medlem
bringeroflights avatar
Vet inte om jag förstått mekanismen riktigt men om en karaktär dör blir det inte så bra. Jag vet inte var jag får tag på en återupplivarscroll. Det går inte att vila och återfå sina besvärjelser. Man känner sig ganska handikappad med döda följeslagare.
Citera
2020-10-11, 08:54
Medlem
Hur gay är spelet? Jag har sett lite av det på Youtube med en tydligt gay följeslagare. Ok med enstaka gaykaraktärer, och av det lilla jag såg var det en passande karaktär ändå.

Men är spelet en orgie i HBTQ, inklusivitet osv? Att det liksom pressats in så mycket gay och pk som möjligt? Negeralver, negerdvärgar, såna saker?

Jag vill dels inte ha mycket spoilers om jag skall spela igenom ett spel, men jag vill inte utsätta mig för PK-skit i ett spel heller. Så hur HBTQ-vänligt och inklusivt är det?
Citera
2020-10-11, 13:01
Medlem
bringeroflights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Hur gay är spelet? Jag har sett lite av det på Youtube med en tydligt gay följeslagare. Ok med enstaka gaykaraktärer, och av det lilla jag såg var det en passande karaktär ändå.

Men är spelet en orgie i HBTQ, inklusivitet osv? Att det liksom pressats in så mycket gay och pk som möjligt? Negeralver, negerdvärgar, såna saker?

Jag vill dels inte ha mycket spoilers om jag skall spela igenom ett spel, men jag vill inte utsätta mig för PK-skit i ett spel heller. Så hur HBTQ-vänligt och inklusivt är det?
Har inte kommit så långt ännu så kan inte ge ett rättvist svar. Men bisexuella följeslagare är väl regel numera om det finns romantiserings möjlighet. Känner man inte till loren så kanske man tror att drow är negeralver.
Citera
2020-10-11, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bringeroflight
Har inte kommit så långt ännu så kan inte ge ett rättvist svar. Men bisexuella följeslagare är väl regel numera om det finns romantiserings möjlighet. Känner man inte till loren så kanske man tror att drow är negeralver.

Drow blev väl precis som orcs sedda som negrer av kritiker? Lotr fick sig en släng sv samma. Därför de inte är medfött onda numera i dnd. Spelar inte dnd men har fått en del skratt via yt om pk-fieringen.

Men jag menar inte drows här, utan vad nu de andra alverna heter. alver med brun hy och sfrikanska drag, eller kanske en riddare. Bara sådär en n... i rustning och civiliserad istället för höftskynke och spjut. Utan förklaring bara dyker upp som npc som det vore det naturligaste i världen. Sånt vill jag inte ha. Jag spelar för escapism, vill inte ha en massa hbtq och n...alver i min fantasy. Alla romansalternativ som bi pekar ju på det.

Är det sånt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in