2020-03-07, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
sprang på den här artikeln häromdagen:

klickbar

Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Sverige värst som vanligt. Unga mäns frustration lär påverka samhällsutvecklingen mer och mer.

Ingen utbildning, inget jobb, ingen bostad, ingen partner. Ingen framtid.
Det skulle faktiskt inte förvåna mig om det verkligen är som FOI säger att Sverige är incel-tätast.

Om vi leker med tanken att 80/20 teorin även gäller i Sverige och med det faktumet att Sverige har ett väldigt stort mansöverskott så innebär det givetvis också att siffran incelpojkar/män per capita av den manliga populationen är skyhög.

Jag är rädd för vad framtidens unga vapenföra män kommer kunna ställa till med. Har man som Vansterpartiet säger i sitt inlägg ingen utbildning, inget jobb, ingen bostad och ingen partner så kan dessa sammanslutningar ha större benägenhet att ta till våld då man inte har något att förlora.

Däremot vill jag dock hävda att den beskrivningen är något av en extremitet. De flesta har faktiskt jobb och bostad. Många har även någon form av utbildning. Problemet här blir ju att dessa män lever ett helt vanligt liv med jobb och bostad men som också jobbar 9-5 i 5 dagar i veckan för att sedan komma hem till en tom bostad och glo i datorskärmen resterande timmarna. Ensamhet kan då driva män till tankar och handlingar som jag inte riktigt vill ens tänka på. Psykisk störning skulle inte heller förvåna mig, och psykisk störning kan leda till brutala handlingar därefter.

Slutsatsen blir alltså att oavsett om man har jobb, bostad, utbildning eller ingenting av det så blir utfallet detsamma i händelse av att man lever ensam. Vi vet att Sverige är singeltätaste landet. Nu har vi också svart på vitt att Sverige är incel-tätast bland män.

Jag tror ärligt talat att vi har en delförklaring till varför SD är så otroligt populära och stora bland män faktiskt. I bitterhet och frustration lägger man sin röst på det parti som blir mobbat av stora tidningar och majoriteten kvinnor.
Senast redigerad av karldenelfte 2020-03-07 kl. 14:51.
Citera
2020-03-07, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Det skulle faktiskt inte förvåna mig om det verkligen är som FOI säger att Sverige är incel-tätast.

Om vi leker med tanken att 80/20 teorin även gäller i Sverige och med det faktumet att Sverige har ett väldigt stort mansöverskott så innebär det givetvis också att siffran incelpojkar/män per capita av den manliga populationen är skyhög.

Jag är rädd för vad framtidens unga vapenföra män kommer kunna ställa till med. Har man som Vansterpartiet säger i sitt inlägg ingen utbildning, inget jobb, ingen bostad och ingen partner så kan dessa sammanslutningar ha större benägenhet att ta till våld då man inte har något att förlora.

Däremot vill jag dock hävda att den beskrivningen är något av en extremitet. De flesta har faktiskt jobb och bostad. Många har även någon form av utbildning. Problemet här blir ju att dessa män lever ett helt vanligt liv med jobb och bostad men som också jobbar 9-5 i 5 dagar i veckan för att sedan komma hem till en tom bostad och glo i datorskärmen resterande timmarna. Ensamhet kan då driva män till tankar och handlingar som jag inte riktigt vill ens tänka på. Psykisk störning skulle inte heller förvåna mig, och psykisk störning kan leda till brutala handlingar därefter.

Slutsatsen blir alltså att oavsett om man har jobb, bostad, utbildning eller ingenting av det så blir utfallet detsamma i händelse av att man lever ensam. Vi vet att Sverige är singeltätaste landet. Nu har vi också svart på vitt att Sverige är incel-tätast bland män.

Jag tror ärligt talat att vi har en delförklaring till varför SD är så otroligt populära och stora bland män faktiskt.

Japan är ett av länderna där makthavarna ser att kvinnor väljer bort män och barn och singelhushållen ökar i rasande fart. I USA ser man samma tendenser och så även i de skandinaviska länderna. Finns säkert fler länder. Det vankas nya tider och nya sätt att leva, vilket är positivt för alla.

Det uråldriga mans-systemet med att tvinga folk in i äktenskap med motsatt kön genom lag, ekonomiska åtgärder, familjepolitiska åtgärder etc är förbi och över i den modernare delen av världen. Tack och lov. Återstår för de mindre utvecklade mans-styrda länderna att följa efter, tex Saudiarabien och liknande tvångsstater och kvinnofängelser.
Citera
2020-03-07, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av keterparyd
Japan är ett av länderna där makthavarna ser att kvinnor väljer bort män och barn och singelhushållen ökar i rasande fart. I USA ser man samma tendenser och så även i de skandinaviska länderna. Finns säkert fler länder. Det vankas nya tider och nya sätt att leva, vilket är positivt för alla.

Det uråldriga mans-systemet med att tvinga folk in i äktenskap med motsatt kön genom lag, ekonomiska åtgärder, familjepolitiska åtgärder etc är förbi och över i den modernare delen av världen. Tack och lov. Återstår för de mindre utvecklade mans-styrda länderna att följa efter, tex Saudiarabien och liknande tvångsstater och kvinnofängelser.
Handlar inte om bara äktenskap. De här incelmännen följer inte utvecklingen. Eftersom dom aldrig får ligga samtidigt som kvinnor ligger runt så vill dessa incelmän också vara med i leken.

Egentligen finns ingen lösning på det här. Att via statliga åtgärder tvinga kvinnor att hamna i äktenskap eller sexuella relationer med män mot deras vilja är så klart inget man ens behöver tänka tanken på att införa.

Jag tror dock på att man kan mildra lite genom att ta bort sexköpslagen.
Citera
2020-03-07, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Handlar inte om bara äktenskap. De här incelmännen följer inte utvecklingen. Eftersom dom aldrig får ligga samtidigt som kvinnor ligger runt så vill dessa incelmän också vara med i leken.

Egentligen finns ingen lösning på det här. Att via statliga åtgärder tvinga kvinnor att hamna i äktenskap eller sexuella relationer med män mot deras vilja är så klart inget man ens behöver tänka tanken på att införa.

Jag tror dock på att man kan mildra lite genom att ta bort sexköpslagen.

Tja, svenska staten har tvingat kvinnor förr. Andra stater tvingar fortfarande kvinnor i lag med män. Så många svenska män skulle nog inte se några problem med att göra det mot kvinnor igen. Men det kommer aldrig att hända förstås. Tänk om staten skulle erbjuda homosexuella män samma typ av sexuella "nöje" som man erbjudit och erbjuder heterosexuella män på kvinnors bekostnad?

Det gäller nog bara för incelmän att försöka inse att runka av sig i kvinnor inte är vare sig en livsnödvändighet för män eller en manlig rättighet i livet. Det är det inte för homosexuella män heller.
Citera
2020-03-07, 15:27
Medlem
Citat:
Eller så blir du ihjälslagen.

Varför skulle jag bli det?
Citera
2020-03-07, 19:04
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Varför skulle jag bli det?
Nya tider vankas och det är inte alls säkert att "the future is female".
Citera
2020-03-07, 19:07
Medlem
Citat:
Nya tider vankas och det är inte alls säkert att "the future is female".

Så om framtiden mot all förmodan skulle fortsätta i manlig anda så skulle andra män slå ihjäl mig, menar du? Varför skulle de göra det?
Citera
2020-03-08, 14:50
Medlem
Agphyss avatar
Svensken kommer dö ut, tom staten försöker locka svenskar att skaffa barn för att få bidrag, föräldrar ledighet etc. Men nej, istället väljer unga svenskar att knulla runt och knapra p piller. Skillnaden mellan den äldre generationen och generationen idag är att man gifte sig och skaffade barn. Idag ses giftermål och barn som en slags sista utväg, jävla idioter.
Citera
2020-03-08, 15:08
Medlem
Intotherainbows avatar
Citat:
Det vankas nya tider och nya sätt att leva, vilket är positivt för alla.

Såhär pratar NPCmänniskor fullständigt radiostyrda av tidningsrubriker och utan livserfarenhet. Ingen inre monolog. Utan konsumtionen, instagramkontot och mantrat från PKmedia så existerar ni inte ens. Då går det inte ens att hålla ett samtal med sådana människor, dom blir som frågetecken helt aningslösa inför alla intryck och dom kan inte ens bete sig ordentligt eller ens behandla andra människor värdigt.

Förhoppningsvis kommer det en dag då du inser att ett liv som endast levs för sig själv aldrig kan bli lika meningsfullt som ett liv levs för någon annan (barn).
Citera
2020-03-10, 14:48
Medlem
haideres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intotherainbow
Såhär pratar NPCmänniskor fullständigt radiostyrda av tidningsrubriker och utan livserfarenhet. Ingen inre monolog. Utan konsumtionen, instagramkontot och mantrat från PKmedia så existerar ni inte ens. Då går det inte ens att hålla ett samtal med sådana människor, dom blir som frågetecken helt aningslösa inför alla intryck och dom kan inte ens bete sig ordentligt eller ens behandla andra människor värdigt.

Förhoppningsvis kommer det en dag då du inser att ett liv som endast levs för sig själv aldrig kan bli lika meningsfullt som ett liv levs för någon annan (barn).

Välskrivet! Du formulerar mina tankar precis. Det är sorgligt att se NPCmänniskor.
Citera
2020-03-13, 22:38
Medlem
Citat:
Tja, svenska staten har tvingat kvinnor förr. Andra stater tvingar fortfarande kvinnor i lag med män. Så många svenska män skulle nog inte se några problem med att göra det mot kvinnor igen. Men det kommer aldrig att hända förstås. Tänk om staten skulle erbjuda homosexuella män samma typ av sexuella "nöje" som man erbjudit och erbjuder heterosexuella män på kvinnors bekostnad?

Det gäller nog bara för incelmän att försöka inse att runka av sig i kvinnor inte är vare sig en livsnödvändighet för män eller en manlig rättighet i livet. Det är det inte för homosexuella män heller.

Som att det skulle vara samma sak som om man erbjuder homosexuella män, heterosexuella mäns kroppar som man skulle erbjuda heterosexuella kvinnors kroppar för heterosexuella män.
Debatten om incelmännen handlar hel del om sexbrist etc, homosexuella brukar inte leva i sexbrist.

Handlar inte det egentligen om ni kvinnor säger att det inte är en rättighet plus inte livsnödvändigt med sex för att ni vill gynna er själva och använda argument som passar bra, inte för ni egentligen tycker så?
Då hur kan det då vara prat om i media om kvinnliga orgasmglappet och då säger typ ingen om att sex inte är livsnödvändig?

Det som du skrev :" Men det kommer aldrig att hända förstås".
Alla lagar och normer kan ju förändras någon gång iframtiden.
Citera
2020-03-16, 19:41
Medlem
Citat:
Ordet celibat betydde väl från början sexuell avhållsamhet, vilket på senare tid verkar ha ändrats till avhållsamhet från sexuellt umgänge?

Att leva i ofrivilligt celibat innebär i vilket fall som helst inte att man behöver leva utan sex. Alla har tillgång till sin egen sexualitet och onani är inte förbjudet längre.
Onani är ju inte samma sak som sex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in