Citat:
Ursprungligen postat av
Amiron
sprang på den här artikeln häromdagen:
klickbar
Citat:
Ursprungligen postat av
Vansterpartiet
Sverige värst som vanligt. Unga mäns frustration lär påverka samhällsutvecklingen mer och mer.
Ingen utbildning, inget jobb, ingen bostad, ingen partner. Ingen framtid.
Det skulle faktiskt inte förvåna mig om det verkligen är som FOI säger att Sverige är incel-tätast.
Om vi leker med tanken att 80/20 teorin även gäller i Sverige och med det faktumet att Sverige har ett väldigt stort mansöverskott så innebär det givetvis också att siffran incelpojkar/män per capita av den manliga populationen är skyhög.
Jag är rädd för vad framtidens unga vapenföra män kommer kunna ställa till med. Har man som Vansterpartiet säger i sitt inlägg ingen utbildning, inget jobb, ingen bostad och ingen partner så kan dessa sammanslutningar ha större benägenhet att ta till våld då man inte har något att förlora.
Däremot vill jag dock hävda att den beskrivningen är något av en extremitet. De flesta har faktiskt jobb och bostad. Många har även någon form av utbildning. Problemet här blir ju att dessa män lever ett helt vanligt liv med jobb och bostad men som också jobbar 9-5 i 5 dagar i veckan för att sedan komma hem till en tom bostad och glo i datorskärmen resterande timmarna. Ensamhet kan då driva män till tankar och handlingar som jag inte riktigt vill ens tänka på. Psykisk störning skulle inte heller förvåna mig, och psykisk störning kan leda till brutala handlingar därefter.
Slutsatsen blir alltså att oavsett om man har jobb, bostad, utbildning eller ingenting av det så blir utfallet detsamma i händelse av att man lever ensam. Vi vet att Sverige är singeltätaste landet. Nu har vi också svart på vitt att Sverige är incel-tätast bland män.
Jag tror ärligt talat att vi har en delförklaring till varför SD är så otroligt populära och stora bland män faktiskt. I bitterhet och frustration lägger man sin röst på det parti som blir mobbat av stora tidningar och majoriteten kvinnor.