2020-10-07, 23:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
I den bästa av världar hade givetvis ingen bonde enbart gått efter utseendet hos sina brevskrivare utan i första hand efter deras personlighet. Men vi lever i en otroligt ytlig värld och bönderna från Bonde söker fru är dessvärre inget undantag. Det visar sig gång på gång i valen.

Med handen på hjärtat kan jag faktiskt inte minnas när det senast hände att en bonde valde en märkbart mindre attraktiv person till förmån för en attraktiv. Jag sitter och funderar på om det någonsin hänt? Det är tveksamt.

Det brukar sällan vara några attraktiva kvinnor överhuvudtaget som söker och många av de utvalda brukar se ut som hej kom och hjälp mig. Jag tycker detta året är enda undantaget. Var det inte förra året en av böndernas tjejer vägde runt 100 kilo vardera?
2020-10-08, 00:01
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
I den bästa av världar hade givetvis ingen bonde enbart gått efter utseendet hos sina brevskrivare utan i första hand efter deras personlighet. Men vi lever i en otroligt ytlig värld och bönderna från Bonde söker fru är dessvärre inget undantag. Det visar sig gång på gång i valen.

Med handen på hjärtat kan jag faktiskt inte minnas när det senast hände att en bonde valde en märkbart mindre attraktiv person till förmån för en attraktiv. Jag sitter och funderar på om det någonsin hänt? Det är tveksamt.

Klart att utseendet spelar roll men det måste ju finnas personlighet med.
Går bonden enbart på utseende så är det ju inte konstigt om det blir problem...
2020-10-08, 00:18
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Många kvinnor är svartsjuka av sig. I övre medelåldern är många dessutom väldigt frispråkiga och gnälliga. Det är inte konstigt att det blossar upp konflikter och osämjor från ingenstans. Det skulle snarare vara konstigt om det inte gjorde det bland Mats utvalda kvinnor.

Tycker att det gång på gång bevisas att det nästan enbart är heterosexuella män som tycks kunna bete sig vettigt och resonabelt i grupp, även om det ibland kan uppstå konflikter där med såklart. Särskilt i sådana här sammanhang.

Fast den här kvinnan var ju "bara" 45 år, inte direkt "övre" medelåldern på henne men annars förstår jag hur du menar.
När det gäller svartsjuka och konflikter bland män i Bonde söker fru är det väl främst Christer och co på hästbonden Maries gård i Kärlek åt alla som kommer upp i tankarna.
2020-10-08, 00:25
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Fast den här kvinnan var ju "bara" 45 år, inte direkt "övre" medelåldern på henne men annars förstår jag hur du menar.
När det gäller svartsjuka och konflikter bland män i Bonde söker fru är det väl främst Christer och co på hästbonden Maries gård i Kärlek åt alla som kommer upp i tankarna.

Haha. Just det. Christer. Inte nog med att han ansåg sig vara orättvist behandlad av Marie. Jag vill minnas att jag läste någonstans att Marie hade sagt att han skickat bilder som var 20-30 år gamla på sig själv. Har för mig att hon likt Erik Carlsson också bestämde sig för att skicka hem samtliga brevskrivare? Eller i varje fall var det så att hon inte valde någon.
2020-10-08, 03:02
Medlem
Så trist att köttbonden Erik skickade hem alla tjejerna utan att ge dem och honom en chans att lära känna varandra närmare. När han hängt på match och mötesplatsen ett tag så kommer han att ångra sig...en kille i hans ålder (39) har inte mycket att välja på alls. Och han är sent ute om han vill ha fru och barn.

Det var intressant att alla hans utvalda damer hade sin övervikt på samma ställen, bukfett som hängde lika mycket på dem alla. Så han måste ju ha dem som typ ändå? Tjejerna verkade ju motiverade så han har nog gått misste om något bra där tror jag.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/VqbPP1/kottbondens-chockbesked-i-bonde-soker-fru

Jag väntar på dramat som är utlovat, undrar vilka bönder och konstellationer det handlar om?
Jag tycker att Linn och Erik Parai Andersson skulle passa bra ihop, det skulle väl riskera att sabba produktionen som Linda sa.
2020-10-08, 03:36
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Så trist att köttbonden Erik skickade hem alla tjejerna utan att ge dem och honom en chans att lära känna varandra närmare. När han hängt på match och mötesplatsen ett tag så kommer han att ångra sig...en kille i hans ålder (39) har inte mycket att välja på alls. Och han är sent ute om han vill ha fru och barn.

Det var intressant att alla hans utvalda damer hade sin övervikt på samma ställen, bukfett som hängde lika mycket på dem alla. Så han måste ju ha dem som typ ändå? Tjejerna verkade ju motiverade så han har nog gått misste om något bra där tror jag.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/VqbPP1/kottbondens-chockbesked-i-bonde-soker-fru

Jag väntar på dramat som är utlovat, undrar vilka bönder och konstellationer det handlar om?
Jag tycker att Linn och Erik Parai Andersson skulle passa bra ihop, det skulle väl riskera att sabba produktionen som Linda sa.
De tre tjejerna med glasögon kunde likagärna vara systrar. Ser likadana ut, hon till höger ser väl mest normal ut av alla i det gänget.

Synd att Erik den yngre inte tog hon blyga tjejen. Hon var söt!
2020-10-08, 07:34
Medlem
Citat:

Jag kan tänka mig att anledningen att hoppa av kan ha handlat mer om nerver och kalla fötter än att han på allvar dömde ut alla tjejerna som omöjliga. Han insåg kanske att han tagit sig vatten över huvudet och såg för gott att slippa ifrån helt på ett tidigt stadium.
2020-10-08, 07:46
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Bob
Ja, det var enbart de snyggaste som valdes ut. Tycker Julia ser ut som 40 ungefär, absolut inget märkvärdigt med henne....och smart...? Håller med, på vilket sätt han hon visat sig vara en Einstein?

Det går inte att säga att någon är smart (eller korkad) efter att ha sett denne på tv i totalt max fem minuter. Det räcker med en kommentar för att verkar korkad/smart då.

Förstår inte heller hajpen kring Julia dock, så vacker var hon inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Kvällens avsnitt då i vanlig ordning,

Tycker bönderna gjorde dem val man hade lite på känn att dem skulle göra. Hos den ena valdes dem snyggaste ut och jag kan hålla med andra skribenter i tråden att Julia verkade inte överdrivet intresserad när hon fick sin egen stund med honom. Mera obekväm då och instämmer i att hon ser mycket äldre ut än sina 26 år. Sambon är 34 och ser betydligt yngre ut än Julia om man säger så.

Pontus valde ut fina tjejer och jag hoppas samtliga av hans utvalda har ärliga avsikter med sin medverkan, men dem verkar genuina efter det man har sett så långt.

Den homosexuella bonden gjorde väntade val, men tycker det blev lite väl mycket sexanspelande på hans gruppdejt. Men det är klart att det kan ju bli så med kameror omkring sig och sen nervositeten när man är flera som slås om samma man.

Mats har en fin samling kvinnor och han har nog chansen till nåt långvarigt efter programmet. Den enda av hans 6 utvalda till gruppdejten som jag tycker verkar lite mindre trevlig var hon som sa nåt i stil med "fattar han inte att jag vill till gården så är det nåt som är fel". Men det kanske var jag som uppfattade hennes tonfall som aningen drygt. Mats verkar också ha ett gott omdöme när han gjorde sina val eftersom både den kortklippta kvinnan som skickade nakenbilden och damen med tobaksplantan rök.

Ska bli intressant att se vilka 4 som får följa med till gårdarna nästa vecka

Håller med i stort faktiskt.

Det var väntat att det skulle bli fler som Julia som ändå ser okej ut, han borde givetvis tänkt några varv till vilka som passar i ett gårdsliv etc. Men det är lätt att säga såhär...

Pontus gjorde ändå val som verkar okej, sedan vet man ju inte om det kommer klicka ordentligt men det har ju inte alltid med utseende att göra. Man ser utseendet först men det måste ju finnas så ofantligt mycket mer om det skall fungera än bara utseendet.

Böggänget var som sådana gäng verkar vara om man ska var fördomsfull, sexskämt och "drama på g" när nån letade efter bonden när denne gick iväg... Det kommer antagligen bli en del käftande där innan det är över. Eller så slutar det med att dom fyra som han bjuder in till gården bildar två par mellan sig...

Mats verkar ha bra damer ändå, sedan är det ju löjligt när nån gnäller över gruppdejts-upplägget. Det är ju en del av hela grejen och även om man inte gillar det måste man ju veta att det kommer då hjälper det ju inte med gnäll, ta för dig istället och utnyttja läget.
Mats verkar som en bra man så man får hoppas att han finner kärleken.

Citat:

Det är givetvis på samma sätt för bönderna som för vem som helst av oss.
När vi tittar på någon vi är intresserad av är det klart att det första som slår oss är utseendet, finns inte det där faller det direkt.
Sedan är det som sagt inte så att det enbart fungerar med ett vackert yttre utan det måste finnas en bra insida med bra värderingar och smarta tankar med för att det ska fungera i ett mer långvarigt förhållande. Annars blir det ju bara likt en sommarfling...
2020-10-08, 08:26
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Citat:

Ja, jag tror definitivt inte att Erik kommer få det lättare att hitta kärleken på annat håll. Nu vet vi som sagt inte om han nätdejtar men även om han skulle göra det kan jag inte tänka mig att han skulle tillhöra toppskiktet bland killarna.

Som du säger börjar han bli till åren men jag är övertygad om att det ändå finns gott om hopp för en 39-årig man. Tror det hade varit knepigare om han hade varit en barnlös 39-årig kvinna med förhoppningen om att få barn i framtiden.

Angående hans ”utvalda” tjejer så tror jag helt ärligt inte att han hade så mycket till val. Jag är fullkomligt övertygad om att brevskrivarna som inte blev utvalda till speeddejtingen inte var alltför olika tjejerna som fick chansen till en speeddejt. Rent utseendemässigt alltså.
2020-10-08, 10:50
Medlem
En del heta tjejer åt både 25 och 35 åringen.
Hon Julia var för jävla het, vilket gör att varning signalerna går igång direkt.
Har svårt och se för snygga brudar leva det tuffa bondelivet. Även om Erik ser bra ut med biffiga armar så har aldrig sett den typen av tjej med den typen av kille.
Fanns några till heta till och några fula. Personligen hade jag vart tuffare mot snygga och förmodligen valt en mindre snygg. Det ska bli intressant att följa.

Väldigt obehagligt att kolla på bögens ögon, inget illa menat men dom lyser på ett obehagligt sätt men bögarna verkar gilla det.

Har inte sett play men hon var vacker bonde tjejen precis min typ, brunett och hon ser ut som mitt x.
2020-10-08, 10:56
Medlem
Citat:

Håller med.
Han gjorde fel att inte ge tjejerna en chans, för kärlek kommer inte alltid på en gång.
Är inte säkert det är anledningen. Kan vart för deras övervikt som kanske inte framgick när han valde dom. För mig hade det vart sjukt avtändande man behöver inte vara vältränad men där var to much.
En del tjejer skickar säkert bara ansikte eller gamla bilder.
2020-10-08, 14:07
Medlem
Crapmagics avatar
Pontus Mikaelsson. 35 år

Varför har han en 24 åring hos sig? oavsett vilka motiv
hon än må ha så bör det inte vara socialt accepterat att bli ihop med någon som är 11 år yngre

Citat:
Må så vara. Det är tur att vi alla har olika bilder av vad som anses vara vackert och inte.

Jag måste dock skriva att jag är glad att det inte finns någon slags "hunk-bonde" med i år. Det finns helt ärligt inget mer irriterande än dessa säsonger. För då handlar helt plötsligt alla nyhetsartiklar och uppslag om hur många brev vederbörande fått och hur besvikna kvinnorna som inte fick chansen är. Och i samtliga TV-inslag får man höra hur snygg och vacker "hunk-bonden" är av kvinnorna som faktiskt blev inbjudna till gården.
Har det funnits några kvinnliga hunk eller snygg-bönder genom åren?

Linn Regild är uppenbarligen inte en snyggbonde. Däremot i avsnitt 2 av Kärlek åt alla
så möter hon någon som självutnämner sig till snyggbonde vilket hon stereotyp tycks falla för.

Inga fulbönder har heller utsätts av pressen trots att det funnits en hel del :P
Senast redigerad av Crapmagic 2020-10-08 kl. 14:21.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in