2020-10-07, 21:46
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Bob
Ja, det var enbart de snyggaste som valdes ut. Tycker Julia ser ut som 40 ungefär, absolut inget märkvärdigt med henne....och smart...? Håller med, på vilket sätt han hon visat sig vara en Einstein?

Ja, runt 35-40 hade man lätt kunnat tro.
2020-10-07, 21:57
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ja, det var enbart de snyggaste som valdes ut. Tycker Julia ser ut som 40 ungefär, absolut inget märkvärdigt med henne....och smart...? Håller med, på vilket sätt han hon visat sig vara en Einstein?

Tänkte på hon i blå-håret, hon verkade vara genuint ledsen av att inte bli vald och hon var ju verkligen inte ful heller utan såg väl average ut. Men det räcker ju inte
2020-10-07, 22:13
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ja, det var enbart de snyggaste som valdes ut.
Jessica hade 100 gånger snyggare face än Julia, men båda hade fel kroppsform. Där vann Malin skulle jag säga

Bra aktivitet att utsätta dom för mandomsprov, lite kontrast till att måla blommor på dalahästar
Senast redigerad av Crapmagic 2020-10-07 kl. 22:15.
2020-10-07, 22:40
Medlem
Citat:
ÄR DET SMART ATT ÖVERHUVUDTAGET ATT VARA MED I BONDE SÖKER FRU?
2020-10-07, 22:59
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Tänkte på hon i blå-håret, hon verkade vara genuint ledsen av att inte bli vald och hon var ju verkligen inte ful heller utan såg väl average ut. Men det räcker ju inte
Fast hon hade ju rätt speciell stil med det blå håret... Hon utmärkte sig ju rätt mycket från Fröken Sverige-klonerna som han valde att satsa på istället.
Hon skickade ju med en "vågad" bild i brevet, vilket nog var avgörande för att hon kom med överhuvudtaget med tanke på att hon inte verkar vara hans typ annars.
Senast redigerad av Lostworld 2020-10-07 kl. 23:02.
2020-10-07, 23:03
Medlem
Kvällens avsnitt då i vanlig ordning,

Tycker bönderna gjorde dem val man hade lite på känn att dem skulle göra. Hos den ena valdes dem snyggaste ut och jag kan hålla med andra skribenter i tråden att Julia verkade inte överdrivet intresserad när hon fick sin egen stund med honom. Mera obekväm då och instämmer i att hon ser mycket äldre ut än sina 26 år. Sambon är 34 och ser betydligt yngre ut än Julia om man säger så.

Pontus valde ut fina tjejer och jag hoppas samtliga av hans utvalda har ärliga avsikter med sin medverkan, men dem verkar genuina efter det man har sett så långt.

Den homosexuella bonden gjorde väntade val, men tycker det blev lite väl mycket sexanspelande på hans gruppdejt. Men det är klart att det kan ju bli så med kameror omkring sig och sen nervositeten när man är flera som slås om samma man.

Mats har en fin samling kvinnor och han har nog chansen till nåt långvarigt efter programmet. Den enda av hans 6 utvalda till gruppdejten som jag tycker verkar lite mindre trevlig var hon som sa nåt i stil med "fattar han inte att jag vill till gården så är det nåt som är fel". Men det kanske var jag som uppfattade hennes tonfall som aningen drygt. Mats verkar också ha ett gott omdöme när han gjorde sina val eftersom både den kortklippta kvinnan som skickade nakenbilden och damen med tobaksplantan rök.

Ska bli intressant att se vilka 4 som får följa med till gårdarna nästa vecka
2020-10-07, 23:05
Medlem
Fruktdrakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillailla47
ÄR DET SMART ATT ÖVERHUVUDTAGET ATT VARA MED I BONDE SÖKER FRU?

Under de omständigheterna, gruppdate och viruspandemi. Nej, har svårt att tro att någon är mer än normalbegåvad.

De medverkamde är väl av mer eller mindre samma virke. Desperata, uppmärksamhets sökande och vill marknadsföra sig själva eller gården. Att vara med i programet är väl smart i syftet att tillfredsställa de behoven.

Skulle vilja ha mer skvaller om de medverkande. Finns någon tråd för sånt ni kan rekomendera?
2020-10-07, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av __Alez__
Läser om han som valde att hoppa av då han inte fick någon wow-känsla för någon av damerna.

Förståeligt. När jag ser dessa damer så ser jag enbart en person, noll utstrålning noll ansträngning vid klädval, verkligen noll.
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...onde-soker-fru

Tråkigt att han valde att hoppa av men finns ingen gnista alls så är det ju iofs förståeligt. Hoppas både han och dem tjejerna han bjöd in till Siggesta finner kärleken på annat håll. Bara två bönder kvar och följa då i KÅA men då får ju dessa två desto mera tid vilket kanske kan bli bra på ett annat sätt. Nu får man ju lära känna de två bönderna och deras brevskrivare mer än vad man hade fått om dem hade varit 4 som det var tänkt från början.
2020-10-07, 23:23
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Ta en sådan bonde som Linn. Jag kan sätta mitt liv på att brevskrivarna Pär (han med långt blont hår) samt Victor kommer vara dom två som gör upp såvida inget riktigt oväntat inträffar. Resterande kan lika gärna packa sina väskor och åka hem.
Ja. det var ju väntat att de skulle gå vidare.
Lite taskigt dock mot de andra två killarna som åkte ut att det dök upp en joker från ingenstans och tog den fjärde platsen. Undrar vad de kvarvarande killarna tycker om det? Victor var ju lite undrande till Linns agerande redan...

Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Trist också att Erik Carlsson från "Bonde söker fru - Kärlek åt alla" valde att skicka hem samtliga brevskrivare innan det hann bli en gruppdejt. Men vid en närmare anblick förstår jag honom. Hans brevskrivare var inga skönhetsdrottningar direkt. Snarare tvärt om.
Nu ska förhoppningsvis bönderna inte bara gå efter utseendet och Erik är ju knappast något modellämne själv heller. Däremot så förstår jag fullständigt om han inte är intresserad av att ta det vidare om inte kemin finns där, det går inte att tvinga fram. Så helt rätt gjort, även om tjejerna såklart blev besvikna.
2020-10-07, 23:39
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Mats har en fin samling kvinnor och han har nog chansen till nåt långvarigt efter programmet. Den enda av hans 6 utvalda till gruppdejten som jag tycker verkar lite mindre trevlig var hon som sa nåt i stil med "fattar han inte att jag vill till gården så är det nåt som är fel". Men det kanske var jag som uppfattade hennes tonfall som aningen drygt. Mats verkar också ha ett gott omdöme när han gjorde sina val eftersom både den kortklippta kvinnan som skickade nakenbilden och damen med tobaksplantan rök.
Ja, vad hände där egentligen? På speeddejten verkade väl hon vara en av de mer normala.
En av de "yngre" (45 år) i gänget med.
Klagade på att det var för många personer dessutom... Har hon sett Bonde söker fru innan hon sökte till programmet eller?
2020-10-07, 23:41
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Ja. det var ju väntat att de skulle gå vidare.
Lite taskigt dock mot de andra två killarna som åkte ut att det dök upp en joker från ingenstans och tog den fjärde platsen. Undrar vad de kvarvarande killarna tycker om det? Victor var ju lite undrande till Linns agerande redan...

Nu ska förhoppningsvis bönderna inte bara gå efter utseendet och Erik är ju knappast något modellämne själv heller. Däremot så förstår jag fullständigt om han inte är intresserad av att ta det vidare om inte kemin finns där, det går inte att tvinga fram. Så helt rätt gjort, även om tjejerna såklart blev besvikna.

I den bästa av världar hade givetvis ingen bonde enbart gått efter utseendet hos sina brevskrivare utan i första hand efter deras personlighet. Men vi lever i en otroligt ytlig värld och bönderna från Bonde söker fru är dessvärre inget undantag. Det visar sig gång på gång i valen.

Med handen på hjärtat kan jag faktiskt inte minnas när det senast hände att en bonde valde en märkbart mindre attraktiv person till förmån för en attraktiv. Jag sitter och funderar på om det någonsin hänt? Det är tveksamt.
2020-10-07, 23:48
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Ja, vad hände där egentligen? På speeddejten verkade väl hon vara en av de mer normala.
En av de "yngre" (45 år) i gänget med.
Klagade på att det var för många personer dessutom... Har hon sett Bonde söker fru innan hon sökte till programmet eller?

Många kvinnor är svartsjuka av sig. I övre medelåldern är många dessutom väldigt frispråkiga och gnälliga. Det är inte konstigt att det blossar upp konflikter och osämjor från ingenstans. Det skulle snarare vara konstigt om det inte gjorde det bland Mats utvalda kvinnor.

Tycker att det gång på gång bevisas att det nästan enbart är heterosexuella män som tycks kunna bete sig vettigt och resonabelt i grupp, även om det ibland kan uppstå konflikter där med såklart. Särskilt i sådana här sammanhang.
Senast redigerad av Prinsessbakelse 2020-10-07 kl. 23:51.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in