2020-10-08, 15:22
Medlem
53....so whats avatar
Att skicka hem personer som har sitt hår färgat som rabiata aktivister är förståeligt.

Här en analys av detta fenomen, se 15:25 in i videon.

https://www.youtube.com/watch?v=uJbuzbV1YiU
2020-10-08, 15:34
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Har det funnits några kvinnliga hunk eller snygg-bönder genom åren?

Linn Regild är uppenbarligen inte en snyggbonde. Däremot i avsnitt 2 av Kärlek åt alla så möter hon någon som självutnämner sig till snyggbonde vilket hon stereotyp tycks falla för.

Inga fulbönder har heller utsätts av pressen trots att det funnits en hel del :P

Jag tycker inte heller Linn är speciellt vacker men å andra sidan är jag lite speciell då jag alltid föredragit äldre kvinnor framför kvinnor i min egen ålder.

Sigrid Bergåkra som var med för några säsonger sedan tyckte jag exempelvis var en riktig läckerbit. Men hon är helt ärligt den enda attraktiva bondtösen i programmets historia av vad jag kan komma på.
2020-10-08, 15:48
Medlem
Är det någon som vet hur gammal den långa, smala jätteblonda killen är? Av Patriks killar. Tycker det är på gränsen till obehagligt.
2020-10-08, 16:28
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KLASSISKBABEOSV
Är det någon som vet hur gammal den långa, smala jätteblonda killen är? Av Patriks killar. Tycker det är på gränsen till obehagligt.

Funderade också på det. Dom visade ingen namnruta med ålder på honom. (tv4 vill såklart inte förstärka stereotypen att givarbögar tenderar ha en hebefil läggning)

Patrik är ju uppenbart en givare, så han gillar väl späda små tonårspojkar...

Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Jag tycker inte heller Linn är speciellt vacker men å andra sidan är jag lite speciell då jag alltid föredragit äldre kvinnor framför kvinnor i min egen ålder.

Det gör alla innerst inne, inget speciellt med det.

På tal om Linn så var hennes beteende så stereotypt kvinnligt som det bara kan bli. Det är halo effect 101 med hennes förhållningssätt till Viktor. Dom andra killarna bör spara sin värdighet och åka hem. Inte värt att förnedra sig i TV för en tjej som inte ens är snygg som sagt.

Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Så trist att köttbonden Erik skickade hem alla tjejerna utan att ge dem och honom en chans att lära känna varandra närmare. När han hängt på match och mötesplatsen ett tag så kommer han att ångra sig...en kille i hans ålder (39) har inte mycket att välja på alls. Och han är sent ute om han vill ha fru och barn.

Det var intressant att alla hans utvalda damer hade sin övervikt på samma ställen, bukfett som hängde lika mycket på dem alla. Så han måste ju ha dem som typ ändå? Tjejerna verkade ju motiverade så han har nog gått misste om något bra där tror jag.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/VqbPP1/kottbondens-chockbesked-i-bonde-soker-fru

Jag väntar på dramat som är utlovat, undrar vilka bönder och konstellationer det handlar om?
Jag tycker att Linn och Erik Parai Andersson skulle passa bra ihop, det skulle väl riskera att sabba produktionen som Linda sa.

Dom två på kanten var dom enda som såg ok ut av hans tjejer. Fast hon till vänster går ju bort direkt då hon har rödfärgat hår och piercingar. Då återstår bara hon till höger och där fanns väl ingen personkemi. Dom tre i mitten var ju som hämtade ur Klippans karaoke-cup, både till utseende och sätt. Lite synd om dom såklart, men hon i mitten har ju iallafall sin pappa.........
2020-10-08, 16:52
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Det gör alla innerst inne, inget speciellt med det.

På tal om Linn så var hennes beteende så stereotypt kvinnligt som det bara kan bli. Det är halo effect 101 med hennes förhållningssätt till Viktor. Dom andra killarna bör spara sin värdighet och åka hem. Inte värt att förnedra sig i TV för en tjej som inte ens är snygg som sagt.

Gör dom verkligen det? Jag har alltid känt mig väldigt ensam med mina preferenser bland andra killar i min bekantskapskrets.

I övrigt håller jag med dig angående Linn. Det känns som att det antingen är Victor eller Pär som kommer stå som vinnare. Alla andra kan packa sina väskor och åka hem. Tycker inte om när det blir så här förutsägbart. Ingen hade dock blivit mer lycklig än mig om hon överraskar oss alla och väljer någon annan.
2020-10-08, 17:12
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Kvällens avsnitt då i vanlig ordning,

Tycker bönderna gjorde dem val man hade lite på känn att dem skulle göra. Hos den ena valdes dem snyggaste ut och jag kan hålla med andra skribenter i tråden att Julia verkade inte överdrivet intresserad när hon fick sin egen stund med honom. Mera obekväm då och instämmer i att hon ser mycket äldre ut än sina 26 år. Sambon är 34 och ser betydligt yngre ut än Julia om man säger så.

Pontus valde ut fina tjejer och jag hoppas samtliga av hans utvalda har ärliga avsikter med sin medverkan, men dem verkar genuina efter det man har sett så långt.

Den homosexuella bonden gjorde väntade val, men tycker det blev lite väl mycket sexanspelande på hans gruppdejt. Men det är klart att det kan ju bli så med kameror omkring sig och sen nervositeten när man är flera som slås om samma man.

Mats har en fin samling kvinnor och han har nog chansen till nåt långvarigt efter programmet. Den enda av hans 6 utvalda till gruppdejten som jag tycker verkar lite mindre trevlig var hon som sa nåt i stil med "fattar han inte att jag vill till gården så är det nåt som är fel". Men det kanske var jag som uppfattade hennes tonfall som aningen drygt. Mats verkar också ha ett gott omdöme när han gjorde sina val eftersom både den kortklippta kvinnan som skickade nakenbilden och damen med tobaksplantan rök.

Ska bli intressant att se vilka 4 som får följa med till gårdarna nästa vecka
Ang Mats
Jag tycker hela konceptet är bisarrt.
Hur är man funtad om man söker till programmet?
Har man ingen självinsikt så man inte fattar att man inte bara blir bedömd av bonden utan av hela svenska folket (som tittar). Jag brukar inte göra det eftersom det är så cringy. Den stackars Karl-Petter blev oanständigt exploaterad.

I år är jag lite nyfiken då jag känner till och har träffat en av deltagarna men det ger i alla fall ont i magen.

Men åter till din kommentar. Jag tror inte man tänker så långt. De ser en bonde och drömmer om livet på landet. Hästbönder är högvilt för hästtjejer.
Väl där så kan det för den introverte bli för mycket. Tjejen med det bästa självförtroendet behöver inte vara den bästa att leva med i det långa loppet.

Jag skulle själv aldrig kriga med nån annan tjej om en man. Antingen vill han ha mig eller inte. Karin var ju heller inte bekväm. En relation med en man är ju en privat relation mellan kvinnan och mannen, med betoning på privat. Förmodligen har ingen räknat med att de skulle bli så starka känslor så fort.

Angående kvinnan som du kommenterar. Jag själv vill ha människor med djup. De värmer upp långsamt. De iaktar innan de agerar. Jag skulle inte döma ut den som drar sig undan blickfånget och är obekväm med situationen. Tvärtom skulle jag bli nyfiken.

Tjejer har också dålig självkänsla och börjar jämföra sig och en del tappar säkert modet och tilltron till den egna attraktionskraften.
Jo hon har sett programmet men visste nog inte hur hon skulle reagera när det kom till kritan.

Själv skulle jag vara mer intresserad av de som sa minst. De brukar vara mest givande att tala med eftersom de tänker innan de talar.
Det är ju fru man söker och inte kk.
Det ställs stora krav på en bondhustru. Livet kommer till största delen bestå av jobb och mannen kommer behöva bli servad de månader det är som mest hektiskt.
Senast redigerad av Gertrud1 2020-10-08 kl. 17:17.
2020-10-08, 17:29
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
I övrigt håller jag med dig angående Linn. Det känns som att det antingen är Victor eller Pär som kommer stå som vinnare. Alla andra kan packa sina väskor och åka hem. Tycker inte om när det blir så här förutsägbart. Ingen hade dock blivit mer lycklig än mig om hon överraskar oss alla och väljer någon annan.

Hennes reaktion när Viktor klev in var som hämtad ur videoexempel på typiskt kvinnligt beteende man brukar hitta i incel-videos på youtube. Plötsligt skiner hon upp och säger att det finns nåt mellan dom på en gång. Inkapabel till att inse att det handlar om att hon är förblindad av hennes fysiska attraktion till killen. Visst, det kan hända att dom passar ihop och har personkemi, men det är för tidigt att säga så tvärsäkert efter 5 min.
Hon är så omedveten om hur förutsägbart hon beter sig. Det är riktigt patetiskt faktiskt, men såna är tjejer och kvinnor och det kan dom inte hjälpa.

En annan grej jag reagerade på var att Pontus tyckte tjejen utan läppar var så snygg.
Och för att återknyta till det ovan med Linn så hade han ändå distans till sin stora fysiska attraktion till tjejen. Det är skillnaden mellan män och kvinnor; män kan initialt verka förblindade av fysisk attraktion, men det finns alltid en distans till det och en vetskap om att man inte känner personen ifråga än. I kvinnors fall blir man förblindad som ett barn(kvinnor är barn mentalt) och fyller i eventuella frågetecken kring ev personkemi genom tillskrivning av positiva personlighetsdag på killen(halo effekt) och förnekelse. Det är väldigt cringy att se på och gör att man tappar respekt för kvinnor.

Citat:
Gör dom verkligen det? Jag har alltid känt mig väldigt ensam med mina preferenser bland andra killar i min bekantskapskrets.

Kolla porrstatistiken och dom mest visade klippen på t.ex xvideos så förstår du. Mature toppar statistiken i nästan alla länder och dom mest visade klippen har yngre man-äldre kvinna tema.
Man ska inte gå efter vad folk säger utan vad dom gör. Att erkänna att man attraheras av modersfigurer är pinsamt såklart. Inget jag talar öppet om heller. Men attraktion till modersfigurer är kärnan i mannens attraktion till kvinnan. I kvinnans fall är det inte lika solklart då hennes sexualitet är uppdelad i längtan efter män och längtan efter barn. I mannens fall är längtan efter kvinnan och (ur)modern samma sak. I kvinnans fall är det omvända uppdelat.
Senast redigerad av kulturstrateg 2020-10-08 kl. 17:39.
2020-10-08, 20:35
Medlem
SPOILER SPOILER SPOILER.

LÄS EJ OM DU INTE VILL VETA VEM EN AV BÖNDERNA VÄLJER.

Vet inte om det nämnts här tidigare. Men i byggden är det allmänt känt att Patrik Fernlund valt (kolla längre ned). De bor tillsammans, och de spelade nyligen in "Vad hände sen" där Pontus var med på Patriks gård.

Trodde de eg var tvungna att hålla det lite mer tyst? Eller hur fungerar eg avtalet inför tv säsongen? Jag själv tyckte det var lite trist att få reda på innan det ens kört igång.
2020-10-08, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Så trist att köttbonden Erik skickade hem alla tjejerna utan att ge dem och honom en chans att lära känna varandra närmare. När han hängt på match och mötesplatsen ett tag så kommer han att ångra sig...en kille i hans ålder (39) har inte mycket att välja på alls. Och han är sent ute om han vill ha fru och barn.

Det var intressant att alla hans utvalda damer hade sin övervikt på samma ställen, bukfett som hängde lika mycket på dem alla. Så han måste ju ha dem som typ ändå? Tjejerna verkade ju motiverade så han har nog gått misste om något bra där tror jag.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/VqbPP1/kottbondens-chockbesked-i-bonde-soker-fru

Jag väntar på dramat som är utlovat, undrar vilka bönder och konstellationer det handlar om?
Jag tycker att Linn och Erik Parai Andersson skulle passa bra ihop, det skulle väl riskera att sabba produktionen som Linda sa.

Citat:
Ursprungligen postat av Fruktdraken
Under de omständigheterna, gruppdate och viruspandemi. Nej, har svårt att tro att någon är mer än normalbegåvad.

De medverkamde är väl av mer eller mindre samma virke. Desperata, uppmärksamhets sökande och vill marknadsföra sig själva eller gården. Att vara med i programet är väl smart i syftet att tillfredsställa de behoven. Frågan är om nån av dessa kvinnor skulle välja dessa bönder i 40-50 års åldern om dom inte hade en gård. Hästar, motorcyklar och dylikt. Förmodligen inte.

Skulle vilja ha mer skvaller om de medverkande. Finns någon tråd för sånt ni kan rekomendera?
Ja. Om folk vallfärdar till en gård pga av att nån ”bonde” varit med i programmet. Verkligen skit smart..
2020-10-08, 20:49
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:

Sigrid Bergåkra som var med för några säsonger sedan tyckte jag exempelvis var en riktig läckerbit. Men hon är helt ärligt den enda attraktiva bondtösen i programmets historia av vad jag kan komma på.
Du missförstod. jag menade att det är märkligt att pressen bestämt sig för att tilldela epitetet snyggbonde exklusivt till män mens kvinnorna utgår man antagligen ifrån att dom är snyggbönder i egenskap av sitt kön vilket jag isåfall vill bestrida.

Jag är ännu mer speciell än du eftersom jag tycker att både Linn samt Susanna som var ihop med Ronny & Ragge slusken var & är snygga, och en hel del andra kvinnliga deltagare som är tömda & glömda i mitt huvud just nu.

Sigrid var universalsnygg i ansiktet och alla kunde cum together över henne.
Detta är däremot inte hon som den stereotypa flashbackmannen unisont har snöat in på i årets säsong varför det troligen handlar om tillägget petite-kropp och hennes uppenbara undervikt, vilket gör det hela så beklämmande att måste läsa vad dom tycker.
Senast redigerad av Crapmagic 2020-10-08 kl. 21:05.
2020-10-08, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillailla47
Ja. Om folk vallfärdar till en gård pga av att nån ”bonde” varit med i programmet. Verkligen skit smart..
Frågan är om nån av dessa kvinnor skulle välja dessa bönder i 40-50 års åldern om dom inte hade en gård. Hästar, motorcyklar och dylikt. Förmodligen inte.
2020-10-08, 21:53
Moderator
Neksnors avatar
Tv-serier och tv-program --> Tittarkommentarer
/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här